Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Martijn_vK

Pagina's: [1] 2 3 ... 64
1
[156] Exterieur / Kleurcodering veren 156
« Gepost op: Gisteren om 08:56:22 »
Ik heb een setje gebruikte Bilsteins gekocht waar originele Alfaveren op gemonteerd zitten aan de voorzijde. Deze veren hebben twee gele/gouden stippen. Mijn huidige GTA-voorveerpoten hebben veren met een groene stip. De Bilsteins komen onder een 2.5 V6 SW vandaan.

Heeft iemand enig idee van het stippenbeleid dat Alfa voerde op de veren? Ik kan er op internet bijzonder weinig over vinden...

2
Enige dat ik me zo snel kan bedenken is dat door het in/uitveren en remmen tegelijkertijd de handremkabels even "los" kwamen en terug tegen de bodem sloegen. Of ff checken of al je remleidingen nog wel in hun klemmetjes zitten onder de auto ;-)

3
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Re: Martijn_vK : project 2.4 20v
« Gepost op: 20 april 2018, 23:18:41 »
Thanks!! Jouw a-stijlkappen kwamen dus ook prima van pas.

Die slangklemmen zitten precies zo dat ik ze via de mistlampopeningen met m'n sleuteltje 10 kan aandraaien. Gaat net.

Met de Corsendonkjes ben ik inmiddels halverwege  flippy1

4
Projecten / Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Gepost op: 20 april 2018, 20:32:18 »
Gewoon doorrijden tot je grrgkkgkkkgkkgkkgggggggggggg hoort bij remmen, dan dezelfde dag nog blokken vernieuwen: eerder is zonde... Applaus

Grtz,fRank

Of nog iets langer:


5
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Re: Martijn_vK : project 2.4 20v
« Gepost op: 20 april 2018, 15:44:18 »

















6
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Re: Martijn_vK : project 2.4 20v
« Gepost op: 20 april 2018, 15:36:22 »
We zijn weer wat stapjes verder. Inmiddels nieuwe bandjes geplaatst, fijne Pirelli Pzero's die op de GT 3.2-velgen een heel stuk beter ogen dan de oude Michelins. Hoewel dezelfde maat, leken de Michelins veel meer getrokken, terwijl de Pirelli's veel netter in lijn met de velgen liggen. Ik vind getrokken banden serieus afschuwelijk, dus ik ben blij met mijn nieuwe aanwinsten. Ik dacht eerst dat het aan de velgen lag en had al plannen ze te verkopen, maar dat laat ik nu maar  jayzen1

Verder heb ik mijn hemeltje weer opgehaald bij de bekleder. Er was geen stof te vinden welke een beetje in de buurt van het spul uit een Ti/GTA kwam. Dat vond ik de euro's dus niet waard en aangezien ik ooit al eens een knikkerbusje vinylverf had aangeschaft heb ik daar de hemel maar mee gedaan. Uiteindelijk 4 bussen verbruikt en het resultaat is top. Vrijwel alle spullen zijn inmiddels weer ingebouwd en het ziet er wat mij betreft erg fijn uit! party Ik zal snel eens een fotootje plaatsen als het er helemaal in zit.

Ook nog een setje Bilstein B6-dempers op de kop getikt voor erg weinig, in ruil voor de GTA-voorpoten die onder de sloper vandaan kwamen. Veren zitten er ook bij. Voor volgens mij originele Alfa-veren met gele stip (de GTA's hadden een groene stip). Weet iemand iets over het stippenbeleid van Alfa? Kan dit sportpakket zijn? Achter witte Novitec-veren waar rubber bumps tussen zijn gezet. Dat is natuurlijk uit den boze. Ik denk erover om een setje Eibach Prokit aan te schaffen. Binnenkort alles eronder knallen. Verder heb ik nog een Eibach voorste stabi liggen. Voor de montage daarvan moet ik nog ff een afspraak met Goofy (Patrick) maken.

En natuurlijk het pretpakket van JTD-Performance. Intercooler is inmiddels gemonteerd en doet zijn werk, hoewel ik nog wat last heb van luchtlekkage. Kan nog niet ontdekken waar dat vandaan komt, dus volgende week samen met Joël maar eens verder onderzoeken.

Ook de WMI-set begint gestalte te krijgen. Helaas lukt het niet om zowel de pomp als het tankje onder de kap weggewerkt te krijgen en om te voorkomen dat het allemaal in de kofferbak moet heb ik de ruitensproeiertank omgebouwd tot WMI-tank. En omdat de accu wel in de kofferbak staat kon ik op diens oude plek makkelijk de pomp monteren. Nu alleen nog de elektra doen en de aansluitring met nozzle monteren in de inlaatslang net voor het spruitstuk en het feest kan beginnen.

Helaas moesten vanwege de intercoolerbuizen de mistlampen eruit en die zijn niet meer terug te plaatsen in de originele houders (want daar heb ik ook een deel van weg moeten zagen). Nou vond ik de mistlampen sowieso al te dicht bij elkaar staan, dus is mijn plan om custom houders te maken voor de mistlampen welke wat meer naar buiten komen te staan. Niet zo veel als bij een GTA, maar wel wat breder dan ori. Plan is om iets met honingraatgaas te maken, net als het middelste grilletje, en daarin houders voor mistlampen te creëren zodat ze nog wel op de originele manier aangesloten kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips voor me?

7
Projecten / Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Gepost op: 20 april 2018, 14:48:59 »
Even een vraagje  ??? Hoort er niet een rem-slijtage sensor aansluiting te zitten rechtsvoor?
Linksvoor zit hij wel, rechts zitten alle aansluitingen voor de rubbertjes, maar geen kabel te bekennen :-\

Klopt! Ze gaan er vanuit dat links en rechts even hard slijten en als je ze vervangt doe je ze allemaal. Er wordt geen rekening gehouden met plaatselijke excessieve slijtage, daar moet je zelf maar naar kijken ;-)

8
Projecten / Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Gepost op: 20 april 2018, 14:47:01 »
Chapeau, dat ziet er werkelijk top uit! Mooi om al die glimmende nieuwe delen te zien. Beter dan nieuw!!  :thumbsup:

9
[GT] Audio & andere elektronika / Re: Display gt
« Gepost op: 20 april 2018, 14:42:28 »
Dat "Check OK" betekent dat de check die de auto zelf gedaan heeft ok is en is eigenlijk non-informatie. Ik zou me er niet zo druk om maken als er alleen check zou staan, want als er daadwerkelijk door jouzelf iets te checken is geeft de auto dat wel aan middels brandende lampjes of andere gerichte boodschappen. Als het oliepeil niet goed is zegt ie gewoon dat het oliepeil niet goed is. Dat hangt niet af van het woordje Check OK of enkel Check.

10
Projecten / Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Gepost op: 18 april 2018, 00:33:34 »
Netjes hoor!  :thumbsup: Ondanks dat het geen Tarox pizzabodems zijn ziet het er een stuk beter uit dan de standaard verweerde klauwen onder de meeste auto's (waaronder de mijne).

11
Mooi!! Staat haar goed!

12
Chit chat / Re: DIESELGATE draait door
« Gepost op: 13 april 2018, 15:32:22 »
De ongeschreven groenlinks/milieudefensie-regels.

Nee hoor, het is hoog tijd om diesels te gaan bannen. Vieze moordende troep is het. En vooral die klootviolen die katalysators en roetfilters verwijderen. Aanpakken die handel.

Ik kan het niet meer aanzien, ik ga nog ff een rondje in m'n JTD maken...

13
[159] Motorisch / Re: De moeite waard?
« Gepost op: 12 april 2018, 14:28:54 »
Particulier verkopen levert altijd meer op, maar dan moet ie wel in orde zijn. Overigens is het geen schande, als met ruim 3 ton de koppeling een keer aan de beurt is.

14
Stel jezelf en je 147 (project) voor / Re: Even voorstellen...
« Gepost op: 12 april 2018, 08:30:50 »
Welkom hier! Heb je meer foto's van je bolide?

15
Mooi verhaal!

Pagina's: [1] 2 3 ... 64