Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Jon

Pagina's: [1] 2 3 ... 204
1
Zoals zo vaak talloze meningen en 'oplossingen' gehoord.
Na uitlezen, doormeten en nadenken over een andere auto toch aanschaf van de voorste katalysator gedaan.
Gemonteerd, Probleem opgelost. Uitlaatgas-test was picobello.
Deze 156 kon echt niet op 1 katalysator door de keuring.


Heeft jouw 156 die dubbele katalysator in het spruitstuk?
Ik dacht dat een twinspark van 2001 een cf2 zou moeten zijn en dus maar 1 katalysator zou moeten hebben.

Is de 2e "katalysator" geen demper?

Maar het belangrijkste is dat de keuring gelukt is  :thumbsup:

2
Het ging een tijd goed, maar nu wordt het weer een stuk minder.

De bougies had ik nog niet vervangen, die heb ik nu besteld, en ik heb ook goede contactspray besteld om de actie met de stekkers nog eens te herhalen.

Als het dan nog niet verbeterd zal ik de uitleesactie van Ed nog eens proberen, of misschien doe ik dat beter sowieso.

3
Projecten / Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Gepost op: 02 maart 2018, 10:40:10 »
Lekker bezig Frank!  :thumbsup:

Misschien wordt het toch eens tijd om eens een kijkje te komen nemen  :angel:

4
Bedankt voor de duidelijke uitleg ed!  :thumbsup:

Dit zou het moeten zijn, volgens mij was mijn voet niet helemaal stabiel, maar ik hoop dat het goed genoeg is




5
Het heeft even geduurd maar ik heb de auto uitgelezen zoals je zei.

Ik had de grafiekjes opgeslagen, maar ik zie nu net pas dat dat een tabel met waardes is geworden in de export ipv een grafiek.

Ik kon er niet direct iets uit afleiden eerlijk gezegd.

Dit waren in elk geval de foutcodes.



6
1: Legio mogelijkheden

2: Zeker NIET doen die originele. De andere types kunnen kwa warmtegraad wat meer hebben dus kunnen beter tegen een te arm mengsel dan de originele

Oke, ik ga dan 4 van dat alternatieve type bestellen voor de grote bougies, de 4 kleine kun je wel de originele voor gebruiken toch?

Ik heb de uitleeslaptop aan de lading gelegd, ik zal vanmiddag eens fouten uitlezen.

7
Hoeveel km heeftie gelopen? Bij mij ging er rond de 3 ton ook 1 of 2 bobines kapot.

260.000
Volgens mij heeft de vorige eigenaar al eens bobines vervangen en de vorige keer bij Goofy hebben we er ook 1 verwisseld.

Wit vol afzetting is een beetje erg arm mengsel .........

Maar hoe komt dat dan Ed?

Jij had toch ooit dat andere type bougies uitgezocht voor op lpg? Daar rijd ik nu mee, zou het beter zijn om een origineel setje te steken?

8
dat heb ik al eens getest Maarten, dat maakte niets uit, dus dan denk ik dat het daar niet aan ligt.

Ik denk wel dat het verstandig is om nieuwe bougies te steken, aangezien de oude er allemaal wit uitzien en vol afzetting oid.

9
Zonder problemen is veel gezegd, maar het grootste probleem is in elk geval verholpen.

Ik heb alleen alle stekkers in de motorruimte losgehad, ingespoten en uitgeblazen.

Daarnaast heb ik de bougies eruit gehad ter controle.

De winterbanden liggen er nu ook onder, maar dat heeft er niets mee te maken lijkt me  Deuh

10
Het probleem is (bijna) helemaal weg, ik kan na de start zonder grote problemen wegrijden.

Wel valt de motor nu soms direct na het starten bijna gelijk weer uit, maar je kan dan ook weer gelijk starten zonder problemen.

Uitlezen is er nog niet van gekomen.

11
Het probleem doet zich voor na het starten, starten zelf gaat prima, maar je kunt daarna niet wegrijden, dan is het net of de motor verzuipt.
Na een paar keer gas geven, of even laten draaien kun je wel normaal rijden, maar je merkt wel dat de motor niet helemaal perfect draait.

Gas of benzine maakt niets uit voor zover ik kan uitmaken, al start je natuurlijk altijd wel op benzine.
De vorige keer hebben we de 2 grote stekkers van de ecu ingespoten met contactspray en wat gewisseld met bobines geloof ik.

Een grote beurt is denk ik van maart of april geleden.

Foutmelding heb ik nu nog niet uitgelezen, maar de vorige keer kreeg ik misfires op verschillende cilinders.

12
Vandaag het een en ander los gehad en ingespoten en uitgeblazen.
De bougies zagen er niet heel goed uit, echt wit zeg maar.
Maar is dat de oorzaak of het gevolg van niet goed draaien.
De motor draait nu wel beter, maar het start probleem zal pas morgen moeten blijken.

Verstuurd vanaf mijn STV100-4 met Tapatalk


13
Injectorreiniger hebben we de vorige keer ook gedaan inderdaad, ik zal eens kijken of dat flesje nog ergens staat.

14
Als ik op benzine rijd dan heb ik ook problemen na het starten, het probleem doet zich sowieso voor net na het starten, dus sowieso op benzine.

15
Het probleem is vooral bij het starten, en ik heb al een paar keer een stuk op benzine gereden van te voren en dat maakt niets uit.

Het is trouwens een Vialle installatie als ik het goed heb.

Pagina's: [1] 2 3 ... 204