Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Rick vS

Pagina's: [1]
1
Chit chat / Wat een rare mensen heb je toch......
« Gepost op: 14 maart 2018, 16:27:55 »
 Moet dit even met jullie delen, ik heb jaren Jeep gereden, Wranglers met name, en elke keer als ik hem zelfs maar waste of wisselde van hard naar softtop was mijn buurman er, handen op de rug even zeggend wat hij er allemaal van vond.
Je kent ze wel, zo'n sneu hoofd met altijd de mondhoeken naar beneden, met zo'n vrouw die het al jaren geleden heeft opgegeven, alleen haar schaduw weegt al 50kg, niks deugt, alles is fout en als je per ongeluk vraagt hoe het gaat dan wastie bij de dokter geweest en die had gezegd dattie zoiets nog nooooooit had gezien, je kent het type wel denk ik.

Toen mijn Alfa verscheen moest hij natuurlijk daar ook effe zijn licht over laten schijnen, roest, olie, alles gaat kapot enz enz, en Italianen als volk deugden ook niet, afijn je begrijpt het.

Zelf reed hij in een Opel Hazelip of zoiets, een of ander fantasieloos ding in spuitplamuur beige, maar leven en laten leven.

Een week of twee geleden liet ik mijn hond uit en kwam hem tegen, ik moest maar opletten want hij had ook een andere auto gekocht, ik vroeg nergens naar verder want in alle eerlijkheid, het kan me echt niet schelen.
Tot vanmorgen, daar was dan de langverwachte droomkoets waarvan ik ondersteboven zou moeten zijn, een 8 jaar oude Kia Sorento, geen 4wd maar voorwiel aangedreven, want het moet wel leuk blijven natuurlijk, mij kon je wegbrengen  Hahaha

Ik vind veel SUV's zinloos omdat ze niet in 1 ding echt goed zijn en deze is daar een mooi voorbeeld van, maar goed, als je er blij mee bent, veel geluk. Toen kwam de vrouw des huizes naar buiten rollen, met veel gekreun en gesteun werd ze op de bijrijderszit gehesen, toen ze zat en weer op adem was zei ze: daar zou je zo je Alfa voor ruilen niet?

Ik ben nou nog aan het hikken, whaaaaaaaaa

2
Chit chat / GTA versies en de occasion prijzen
« Gepost op: 13 maart 2018, 11:27:36 »
 Kan het niet laten om een beetje te dagdromen, van lieverlee moet mijn 156 een daily driver worden, geen zware taak want ik moet nergens meer naar toe, maar toch, zou er graag een project auto bijhebben om uiteindelijke zomerse zondagen mee rond te toeren en om een beetje mee te klooien.

Brera vind ik mooi, sommige GT's ook, en soms kan ik helemaal melancholisch worden van mijn herinneringen aan de 75, zie hem met ogen van toen en je begrijpt wat ik bedoel, er was niks wat er zelfs maar op leek.

Kijk natuurlijk ook naar GTA versies, de prijzen zijn even slikken, en ik vraag me af, valt er te leven met zo'n versie of is de kans groot dat je de ellende van een ander overneemt?
Neem bv deze, pre facelift en dan de prijs....


https://www.hetautohuis.nl/occasions/

3
Projecten / Gefaseerd het uiterlijk opknappen....
« Gepost op: 11 maart 2018, 14:35:45 »
Mijn 156 2.0 JTS sw was al een project op zich, een jaar geleden na een warmloper kon ik geen afscheid van haar nemen, Goos van Pelt voelde mee en we hebben haar serieus weer tot leven gebracht, fris onderblok, koprevisie, nieuwe lagers en zuigerveren, distributie en waterpomp, radiateur, koppeling enz, ook het contact met de weg opgefrist, nieuwe shocks en veren achter, reactiearmen, stabilisatiestangen, draagarmen voor en nog wat kleine dingen.... Dat was toen.

Nu is het tijd voor de buitenkant, en dat ik ga ik stap voor stap doen, ik ben op zoek naar een setje mistlampen, en op een parkeerplaats heeft iemand mijn achterbumper geraakt, een klein scheurtje maar ik denk dat vervangen de beste optie is.
Alle stappen ga ik hier posten dit voorjaar / zomer, en ik gebruik de tips op dit forum om haar er zo voordelig mogelijk uit te laten zien.
De Periodieke ellende komt er weer aan dus had ik al nieuwe schijven en blokken achter geplaatst, en na een jaar lang 1x per week Eindhoven Rotterdam vica versa te hebben gedaan ook nieuwe Castrol 10W60 en filters. ik vroeg me af wat er eventueel nog meer af te keuren viel en keek s naar de koplampen, toevallig had net een dimlicht de geest gegeven maar dat viel niet zo op want het glas was wel erg smoezelig geworden. Eerst maar twee nieuwe H7's geplaatst, de andere volgt meestal snel en ik ben toch bezig, kreeg een tip: bij de action, H7 55w van Phillips voor net geen 4 euro per stuk....

Terug naar de koplampglazen, ik had gelezen over setjes om het weer helder te krijgen, maar omdat ik nogal s met de airbrush modelauto's spuit had ik van 3M schuurpadjes liggen, van 400 tot 2000, dus aan de slag, zo zagen ze eruit:




Eerst goed ontvet met brakecleaner en toen wetsanden, begonnen met 400, toen 600, 1000, 1500 en uiteindelijk 2000, en toen had ik een tennis elleboog  ::) ooit op een beurs had ik potjes polijstpasta gekregen, de fijnste variant ben ik mee aan de gang gegaan, nat sponsje en maar draaien. Perfect is het niet, ik zal ze tzt vervangen en gelijk voor xenon gaan denk ik, er blijven kleine spinnetjes over die op stressfractuurtjes lijken, maar voor de keuring zijn ze weer spic en span:



En nu op zoek naar een setje mistlampen  :ok:

Einde deel 1, tot de volgende keer. Grtz Rick

4
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Nieuw hier dus hier is mijn 156 saga
« Gepost op: 21 december 2017, 16:22:13 »
Hallo Alfisti, Ik wil me graag even voorstellen, mijn naam is Rick, ben 53 jaar van buiten, 19 van binnen en woon in Best bij Eindhoven. Mijn liefde voor Italiaanse auto's is begonnen bij mijn vader die in mijn jeugd een Montreal had, er was niets wat op die auto leek had ik al gauw door dus verkocht was ik.
Mijn eerste auto was een Fiat 131, gekocht op de sloop en ik deed mijn best om hem er rallywaardig uit te laten zien, ik was overtuigd van mijn rallytalent alhoewel weinigen dat deelden. ::) Na een voortijdig afscheid op de Maasvlakte en eenmaal aan het werk volgde een 131 TC Supermirafiori, met matzwarte motorkap en dikke Hella's. Deze werd weer opgevolgd door een Alfasud 1.5TI, wat een heerlijke auto was dat als hij maar niet continu zijn best deed om te veranderen in een hoop corrosie...
Mijn eerste bijna nieuwe auto was een demo, een Alfa 75 van 3 maanden oud ongeveer, de 2 liter 4 cilinder, ik wil niemand beledigen maar het was voor mijn gevoel de laatste echte Alfa qua eigenzinnigheid en karakter, destijds dacht ik dat alleen rare auto's voorwielaandrijving hadden, mannen werden geduwd, oma werd getrokken om het zomaar te zeggen.
Ik ging meer verdienen en dus een groter budget voor een auto, was nodig ook want ik koos voor een Lancia Delta Integrale, in een dag kon je van totale liefde tot diepe wanhoop gaan, maar als hij reed...... Ik heb er twee gehad en ze hebben destijds mijn liefde voor Italiaanse auto's geen goed gedaan.
Ik had het offroaden ontdekt en begon daar steeds meer mee te doen, een hele rij Jeeps volgde, de laatste, een Wrangler TJ heb ik nu bijna een jaar of 2 geleden verkocht, wie kon voorzien dat deze auto's uiteindelijk tot hetzelfde concern zouden gaan behoren is slimmer dan ik.

Ik werd ziek, niet een beetje ook, ik heb het overleefd, maar bijna doodgaan verandert wel je visie op het leven.
Toen ik begin 2016 naar een autootje keek voor de boodschappen kwam ik een zwarte 156 2.0 JTS sportwagon tegen, een TI ook nog, ik zette al mijn vooroordelen opzij en ging ervoor. Alfasud dagen herleefden, goed het is een voorwielaandrijver, ik weet t, en misschien ook niet meer zo heel echt des Alfa, maar dat is hij voor mij wel.

Er waren wat dingetjes, die zijn er altijd, ik liet de in hoogte verstelbare vering vervangen voor normale shocks, nieuwe distri en waterpomp, draagarmen beurtje enz. en toen nam mijn betere helft hem mee op een hete dag...
Rondjes in het dorp, raam open en ach die metertjes..... de fan stopte ermee en hij werd heter en heter, terwijl ze in een winkel was blies de Alfa al zijn koelvloeistof eruit en ze kwam terug met een ANWBer, die vond het wel slim koud water in de hete motor te gooien en te starten, mensen die het zagen hoorden de motor kraken.
Kop kapot dacht ik, Goos van Pelt heeft hem opgehaald en al snel bleek dat het onderblok ook zijn beste tijd wel gehad had. Ik kon twee dingen doen, slopen of de idiote beslissing, het werd het laatste, mede door de toffe gasten van van Pelt die ook wel aanvoelden dat het nergens op sloeg maar ja, was nu eenmaal gek op het autootje.
Dus, nieuw onderblok, koprevisie, koppeling, radiateur enz enz, en nu rijd hij als een nieuwe, het slaat nergens op qua prijs, maar jeetje wat rijd dat ding goed....

Das mijn verhaal, ik hoop dat jullie er de humor van inzien ;D Groeten Rick

Pagina's: [1]