Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Alfafa

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
1
[156] Motorisch / Nieuwe radiateur erin volgend probleem Lekkage
« Gepost op: 07 februari 2018, 00:07:36 »
Komt ie weer.  :-X :-\

De bella heeft door het asfalt een opgeschoven radiateur balk gekregen.... punt lassen los.

Dus dat moest weer even kunstig gerepareerd worden.
Echter ... nieuwe radiateur erin en nu lekt de onderste quick connect koppeling. druppeltje het blijft een beetje vochtig

Ik verdenk de seal hiervan.

Je raad het al, alleen met slang te verkrijgen en de slangen zijn niet meer leverbaar.


Is dat sealtje los te krijgen ?

Of heeft de 159 bijv. ook een zelfde aansluiting dat ik de knie daarvan kan pakken en de slang kan overzetten.

Heeft iemand al met het bijltje gehakt?

https://www.google.nl/search?q=60665150&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=SuMK1qLYFHr3lM%253A%252Cu6zInLADfMS-9M%252C_&usg=__WRxdsN8c8NjYYJjtNedRS8XhVVY%3D&sa=X&ved=0ahUKEwjM8bnBs5LZAhVDQMAKHeWkAHwQ9QEIRDAE#imgrc=y85AtpE91EDPBM:

2
[156] Motorisch / Airco pomp demonteren.
« Gepost op: 25 januari 2018, 09:52:46 »
Ben nu mijn radiateur balk aan het repareren met een nieuwe radiateur. Na een duik op de straat van een drempel die verzakt is. Nu heb ik ook gecontateerd dat de airco pomp lekt via de pakking. Is dit te vervangen ? Of is het te doen om de pomp uit te wisselen met ingebouwde radiateur?
De pomp was niet top maar om een tweede handse te scoren. Denk ik ook weer van ... Beter nieuw voorweinig.

Het gaat om een 20v jtd

3
[156] Exterieur / Stabilisatorstang rubbers vraagje
« Gepost op: 16 januari 2018, 11:59:05 »
Ik heb verschillende topics gezien in het archief over de welbekende stabilisatorstang rubbers die ve versleten zijn.

Wat is zinvol.

Nu begrijp ik dat je zo'n stang voor 140 euro kan kopen. Alleen nu kan je ook losse rubbers krijgen. Is dat te doen als de stang nog netjes is scheelt wel weer 100 euro want ik wordt onderhand gek van al die euros die uit m'n portomonee vliegen of is het 25 / 30 euro weg gegooit en al het werk.?

Achter zou ik ze geloof ik zo los kunnen vervangen.

4
[156] Motorisch / Startmotor
« Gepost op: 03 december 2017, 23:33:10 »
Heeft iemand wellicht eens de startmotor overhaald?

Ik wil hem er over een paar weken onderuit halen en even schoonmaken  eventueel opfrissen met een reparatie set.

Ik heb wat filmpjes gezien op YouTube.  En volgens mij is die van mij behoorlijk vervuild van binnen.

Soms als ie koud is start ie moeilijk maar als ie eenmaal gelopen heeft is die weer als een veertje. Dus waarschijnlijk moet het alleen schoongemaakt worden.

Of eventueel een reparatie set erin als dat er zo is.

5
[156] Motorisch / Homokineten - Aandrijfassen
« Gepost op: 20 november 2017, 13:55:51 »
Gents,

ik wordt er gek van het lijkt net hogere wiskunde ofzo.

Bij de 20v zijn aandrijfassen een zwakpunt - bekend. dik 100k km geleden vervangen nog steeds in orde.
(Nu begrijp ik door laatst te lezen dat er eigenlijk Tutela 700 in moet.....ik douw er al die tijd Shell Gadus S2 in en dat gaat goed(voorheen Retinax HD2)

Afgelopen winter defecte kineet door kapote as hoes. (op vakantie vervangen bij de garage)

de oorzaak was dat de smalle kant was uitgesleten dus langzaam was het vet eruit gespoeld en het aan de buitenzijde niet zichtbaar was dat deze stuk ging.
Voor de zomervakantie zag ik dat het hoesje slecht werd (zo'n niet ricambi variant) en dus vervangen voor een Originele met de shell gadus s2. (toen maakte deze kineet al een wat krakend geluid bij een maximale stuurhoek.
Toen heb ik samen met het groot onderhoud links ook uitvoorzorg een nieuwe SKF homokineet vervangen met originele ashoes ivm de leeftijd van de kineet. (hier heb ik 1 skf-vet zakje wat standaard in de doos is bijgevoegd gemonteerd ) <---(is dit 100 gram ?)

Op de terug weg van de vakantie heb ik de auto stil moeten zetten (gelukkig pas bijna bij huis) omdat de homokineet vast gelopen was. Ik reed continue een tempo 150 km/h 1000km lang
Visuele conclusie van de aandrijving: rechtsbuiten ashoes stuk deze was helemaal door bij het brede gedeelte en de ashoes klem liep aan. Auto was afgekoeld en ik kon mijn weg normaal vervolgen.
Na een zo-genaamde italiaanse makelij toch na 7k km stuk gelopen door wellicht slecht vet en na mijn vervanging door defecte ashoes.
Dit is aangeknepen door zo'n speciale tang.

Afgelopen weekend naar Lelystad 150km/h draaien naar Utrecht vanuit Rotterdam weer een vaag geluid en een trilling uit het stuur maar echt alsof het wiel op en neer gaat. bijna onbestuurbaar dat ding. moment later gewoon weer alles normaal. dus laatste 70km rustig gereden.
Visuele conclusie van de aandrijving: ashoes links binnen defect; achteraf was het maar een klein stijtage gaatje. Bij het vervangen heb ik geconcludeerd dat de ashoes rechts die er 12k km op zit niet meer goed op het grote deel niet meer goed geklemt zit. Eenmaal opengemaakt zeer weinig vet in de kineet en het vet was verbrand. De homokineet had duidelijk schade 1 kogel had pitten van de hitte en wellicht de vast loper. Ook stonk het vet dat zwart was en niet mooi groen zoals bij de tripoide van de linker as.

Wat is dit toch ...... zijn de SKF homokineten ook kut ofzo, nu maar weer de oude terug geplaatst maar daar zit volgens mij een klein trillingkje in.

Wie helpt mij verder ik wordt er een beetje moedeloos van.







6
Chit chat / Besluiteloosheid.....to paint or to wrap...
« Gepost op: 20 juni 2017, 10:57:37 »
Ik wil de voor kant graag netjes maken, nu vraag ik me af wat te doen.

Ik heb geen ruimte om te spuiten maar wel al de spullen  Deuh.... maar als ik over een paar weken naar polen toe ga kan ik het voor een appel en een ei doen. zeg 200 euro, de motorkap en de voorbumper.

Natuurlijk zitten er hier en daar wat kleine deukjes enzo. maar daar heb ik vrede mee.

Echter de auto wrappen vindt ik ook wel cool en met een beetje accuratesse en geduld wat ik wel heb moet het wel lukken (denk ik)  Applaus.

dusssssss. neus spuiten en lekker blijven poetsen (wat ik ook wel leuk vindt) of matte verder.....  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

ik hoor graag jullie mening.  :P :P :P






7
Chit chat / Motor Remblokjes vraag Triumph Daytona 600
« Gepost op: 15 mei 2017, 15:14:04 »
Hallo,  :ok:

wie kan zeggen of je zo sintered blokken op standaard schijven kan plaatsen?

Ik zou graag de EBC double-H sinterd erop willen zetten. Ik kan alleen niet terug vinden of het kan,
Brembo en Ferrodo levered ook sintered blokken.

https://ebcbrakes.com/products/brake-type/

lijkt geen probleem te moeten zijn maar ben toch wel even benieuwd ik heb hier geen ervaring mee.

bvd.
Arthur

8
Projecten / LED Project Alfafa
« Gepost op: 08 februari 2017, 12:15:53 »

Ik heb nog even wat onderzoek gedaan,.....

Hier even een plaatje van de passat Led, het zijn units van valeo en 1 dim lamp (groot licht is de binnenste lamp) heeft 2 led units.
Volgens mij zijn het twee leds met een dome zoals de cree xhp50 zie link http://www.cree.com/LED-Components-and-Modules/Products/XLamp/Arrays-Directional/XLamp-XHP50





Deze afstand is toch wel snel 30meter als het lukt vanavond met de alfa een vergelijk foto maken. en de afstand even goed opmeten. Deze units geven echt VUEL licht. De huidige led sets zijn best goed voor een leuke prijs maar regelmatig in zo'n hoer-auto raak je wel wat verwend



Deze zouden ongeveer 2500LM per stuk moeten hebben zo'n 20W per stuk.
Dit is vaak iets anders als de normale led lampen worden geadverteerd lijkt veel minder.

Nu wil ik voor mijn motor Triumph Daytona 600 ook lenzen inbouwen. En nu zit ik te denken om hier zelf led units voor te maken
net zoiets als dit.









9
Chit chat / Led lampen
« Gepost op: 10 november 2016, 16:41:28 »
Rijdt er iemand met led lampen als hoofd licht?

Ik heb sinds kort een leuk super sport brommer erbij  Applaus en hier zitten 2 h4 lampen in.
Maar ik weet nou niet welke nou wel een beetje goed of niet zijn. er zijn van de 360 rond modellen met 4 vlakken (van COB led's) of met 3 vlakken.

niet omdat het moet maar omdat het kan  ;D ;D ;D

10
Chit chat / Irritante trilling uit de wielen
« Gepost op: 14 oktober 2016, 16:42:48 »
Soms als ik op de snelwel rijdt heb ik een irritante trilling bij ongeveer 120 km/h soms iets sneller.

een keer had ik de wielen los gehaald en weer aangezet toen was het ook een beetje weg.

Waar kan het aan liggen ? de banden die misschien wat versleten zijn ? er zit nog wel genoeg profiel op. Aan de binnen kant zijn ze wel een beetje afgerond  ;D

11
Chit chat Archief / Remverschil achter probleem MB
« Gepost op: 21 juni 2016, 13:03:33 »
Luitjes wie heeft voor mij een tip om remverschil aan de achterzijde op te lossen bij een w202 (Merc C-klasse van '97)

Het is een gewoon abs systeem en de Hand(voet)rem is op trommel princiepe. De klauwen zijn gewoone remtangen.

Rem schijven en blokken zijn vorig jaar vernieuwd en zit er prima uit, ook heb ik de vloeistof net vervangen.

De sprint kon niet zeggen van welke kant het probleem zou zijn.... ??? alleen 43% verschil.

Ik snap het ff niet meer.

12
Weet iemand of er zo een richtlijn is voor de afstelling van de vnt.

Of moet ik hem met vacuum afstellen of is er een dirty afstelling.

Vanavond wil ik kijken of ik mijn spare turbo erop kan bouwen.

13
Motorisch archief (oudere berichten tot midden 2017) / Turbo jtd 20v
« Gepost op: 14 maart 2016, 23:41:36 »
Past een gt2056v turbo van een 159 hier zonder al te veel gekkigheid zo op een 156. Ik zoek binnenkort denk ik een nieuwe turbo of revisie.

14
[159] Motorisch / 159 20v motor
« Gepost op: 08 oktober 2015, 18:17:55 »
Vraagje in de toekomst zou ik toch wel een wat grotere auto willen hebben en de 156 willen vervangen.

Maar de 20v motor met 200pk en kkk turbo zijn er verschillen behalve de turbo met de 210pk versie ?


grt.

Arthur

15
Chit chat Archief / Velg reparatie
« Gepost op: 15 september 2015, 13:06:27 »
Ik had vorig weekend de stoute schoen maar aangetrokken en gekeken of ik mijn velg schade kon repareren want het plamuur dat ging hem niet worden op zo'n randje, ik vondt het best spannend om wat aluminium te lassen.
Dus na wat proef stukjes te hebben geprobeerd het resultaat.

Nu nog even mooi lakken en dan kunnen die nieuwe rubbers erop.  party








Pagina's: [1] 2 3 ... 5