Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - 405T16

Pagina's: [1] 2 3 ... 150
1
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: Plannen fiat
« Gepost op: 25 mei 2018, 12:48:40 »
Fedeli over de vertraagde lancering van Alfa Romeo-modellen
24 MEI 2018 19:05




Roberto Fedeli is de eerste die namens FCA (als technisch directeur) officieel uitleg kan en mag geven over het langzamer uitrollen van Alfa Romeo’s modellengamma, dat nu nog maar op 2 staat (Giulia en Stelvio) van de (in 2014) 8 beloofde introducties. Marchionne noemde een paar jaar geleden overigens ook de economische situatie in China als reden. Overigens hebben de Chinezen nu besloten om de belasting op geïmporteerde modellen weer te verlagen.

Een belangrijk aspect is het dealernetwerk waarin op mondiaal niveau veel geïnvesteerd wordt. Een moeilijk en langzaam proces. Ook spreekt Fedeli over de techniek die nog altijd in ontwikkeling is. Vooral voor het hogere E-segment boven de Giulia en Stelvio, was er nog onvoldoende in huis om datgene te kunnen bieden wat klanten in die markt mogen verwachten. Daar zijn inmiddels belangrijke stappen in gemaakt en de start van de productiefase kan tegen eind 2019 worden verwacht. Veel concreter is al de coupéversie van de Giulia, waarvoor in Cassino momenteel al voorbereidingen worden getroffen.

Lusso schrijft:
De waarheid is dat FCA in 2014 vergaande plannen had om Alfa aan VW te verkopen. Het plan van Marchionne was om plannen te ontwikkelen voor een supersedan (de komende Giulia) en dit bij het pakket te voegen om alles wat aantrekkelijker te maken. Piëch is toen zelfs alfacollecties in Italië komen bezoeken om de magie rond Alfa beter te begrijpen. De sjoemelsoftwarecrisis en het buitenwippen van Piëch heeft toen roet in het eten gegooid. Marchionne zat toen met een kater: een merk met oude modellen en enkel wat plannen (niet meer dan dat!) voor een Giulia. Er zat toen niets anders op om zelf het model te ontwikkelen. Vandaar al die vertragingen en vandaar ook dat de eerste Giulia’s de (deels handgebouwde) QV modellen waren. Er was gewoon niets voorzien voor het opstarten van een serieproductie. Ik ken mensen met een dergelijke belangrijke collectie in Italië en ook mensen met een belangrijke functie bij Comau (de robotproducent van FCA) die me dit verhaal bevestigen.

2
http://www.autobild.de/videos/video-alfa-romeo-suv-2020-13616217.html




Neues Oberklasse-SUV
Das größte Auto in der über hundertjährigen Geschichte von Alfa Romeo wird ein Oberklasse-SUV. Der XL-Alfa soll hierzulande Q7, X5 und ML Konkurrenz machen.

3
Chit chat / Re: Video pareltjes
« Gepost op: 23 mei 2018, 18:29:51 »



Alfa Romeo Giulia Ti Super - Davide Cironi Drive Experience (ENG.SUBS)

Davide Cironi maakt een ritje met de Giulia Ti Super. Enjoy.

/>


Hier het artikel met pracht foto's.

http://www.driveexperience.it/video-test-alfa-giulia-ti-super-davide-cironi/

Door vertaling ook voor ons niet Italianen te volgen;










4
Chit chat / Re: Video pareltjes
« Gepost op: 23 mei 2018, 17:30:44 »
This Alfa Romeo Giulietta Sprint Is Driving In Stereo

/>



Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato

/>


1965 Alfa Romeo SS - Petrolicious Founder's Alfa Problem


/>


The Alfa Romeo Sprint Speciale is a Racing Statement


5
Chit chat / Re: Video pareltjes
« Gepost op: 23 mei 2018, 17:24:15 »
Alfa Romeo Giulia Sprint: Charles Morgan's Classics - Carfection



/>



This 1968 Alfa Romeo 1300 Junior Is An Ochre Superstar - CLOSED CAPTIONED



/>


1975 Alfa Romeo 2000 GTV: An Underdog Abroad





6
Chit chat / Re: DIESELGATE draait door
« Gepost op: 22 mei 2018, 11:34:08 »
Duitse steden mogen diesels per direct verbannen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21-05-2018 om 12:58



Duitse steden mogen diesels per direct verbannen
En zo zijn we nog veel verder van huis.



Er worden dagelijks steeds meer stenen gelegd om de weg naar de massale uitroeiing van de diesel in Duitsland te realiseren. Met name in Hamburg voelen ze er weinig voor om nog langer te wachten. De stad in het noorden van Duitsland kondigde eerder dit jaar aan dat het stappen zou ondernemen om de diesel uit het straatbeeld te verwijderen. Vorige week werden die eerste stappen daadwerkelijk gezet, en was het wachten geblazen op de uitspraak van de rechter. Die hebben we nu binnen.

De hoogste Duitse rechtbank heeft afgelopen week bevestigd dat de grote steden waarvan de luchtvervuiling niet in lijn is met de Europese richtlijnen, per direct actie mogen ondernemen. In het dertig pagina lange document laat de rechtbank in Leipzig weten dat de steden geen moment hoeven te wachten. De steden mogen voortaan, in feite, iedere diesel verbannen die niet aan de laatste Euro6-normen voldoet. Van de ruim 15 miljoen diesels in Duitsland, zijn er ongeveer 2,7 miljoen auto’s die niet direct getroffen worden door de uitspraak.

“Such restrictions, in their intensity, do not go beyond other passage and stopping bans as justified by road law requirements, which motorists always have to reckon with and which they principally have to accept.”

Afgezien van het feit dat dit voor meer steden de deur opent vergelijkbare maatregelen als in Hamburg te treffen, kan het de industrie bakken met geld gaan kosten. Volgens experts kan het de autoindustrie ruim 14,5 miljard euro kosten om de dieselauto’s van de benodigde fixes te voorzien. (Bron: Automotive News)


https://www.independent.co.uk/environment/diesel-cars-ban-cleanest-emissions-legal-limits-air-pollution-regulations-uk-germany-a8235076.html

In the aftermath of the scandal, testing revealed diesel cars that met the latest “Euro 6” limits for NOx emissions in lab tests were massively exceeding those limits when driving on the road.

As a result, the EU brought in the real driving emissions (RDE) test to assess how cars performed in real traffic conditions.

Despite the introduction of these tests in April 2016, no NOx limit was put in place for them until September 2017.

The worst results for RDE testing came from the 1.6 litre Fiat Tipo, which recorded emissions 4.5 times the legal limit when driving in an urban setting, and from the Renault Scenic Energy dCi 95, with emissions 2.4 times the limit.


https://www.schwaebische.de/ueberregional/wirtschaft_artikel,-dieselgate-was-die-eu-mahnung-f%C3%BCr-vw-bedeutet-_arid,10872101.html


De problemen bij Porsche:
diesels
https://www.autoweek.nl/nieuws/circa-60000-porsches-terug-naar-garage/

en de rest
Porsche kan zijn volledige modellengamma tijdelijk voor onbepaalde tijd alleen uit voorraad leveren. Dat heeft te maken met de overgang naar de WLTP-cyclus.
https://www.autoweek.nl/nieuws/porsche-modellen-tijdelijk-alleen-uit-voorraad/


http://www.autobild.de/artikel/adblue-preis-verbrauch-nachfuellen-10682469.html


http://www.autobild.de/artikel/diesel-neue-abgastechnik-von-bosch-12784750.html


NOx-emissies dalen tot sensationeel lage 13 mg / km
  Doorbraak in dieseltechnologie ?!


Sensationele metingen: gemiddeld blaast de Bosch-diesel 13 gram NOx de lucht in. Voor normale Euro 6 diesels is dit 507.



Dieselvoertuigen mogen momenteel 168 milligram stikstofmonoxide per kilometer in reële exploitatie uitstoten, in 2020 zal de limiet dalen tot 120 milligram. Bosch kan nu gemiddeld 13 milligram bereiken, zei Denner. Daarom is de fabrikant van plan om het einde van het debat over het einde voor de diesel ermee te beëindigen. Daarnaast pleitte Denner voor een meer kritische en realistische beoordeling van de milieuprestaties van elektrische auto's. "In zo'n algemeen beeld kan naar voren komen: het is beter om de juiste diesel te rijden dan de verkeerde elektrische auto," zei hij. Niettemin blijft Bosch consequent en met miljarden investeringen op elektrische mobiliteit. Maar: "We hebben de meest efficiënte verbrander met de laagste emissies nodig totdat elektrische mobiliteit op de massamarkt kan worden gebruikt."


7
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Gepost op: 22 mei 2018, 01:39:45 »

8
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: Plannen fiat
« Gepost op: 22 mei 2018, 01:02:31 »
Nieuwe Lancia Delta testmodel schijnt te bestaan
21 MEI 2018 18:30



Klaar voor nog een wild gerucht? Men zegt nu dat er een eerste-testfasemodel bestaat van de Lancia Delta. De productie voor het model zou nog niet officieel het groene licht hebben gehad, maar lijkt daar wel binnenkort aan toe te zijn aangezien er al tests op Balocco hebben plaatsgevonden in het geheim. Mogelijk met de carrosserie van een Giulietta. De auto zal waarschijnlijk het platform delen met de aanstaande compacte SUV van Alfa Romeo, oftewel het ingekorte Giorgio-platform.

Indien er wel een plan klaarligt voor Lancia, is een herstart in het compacte middensegment middels de Delta geen onlogische. De techniek is er (ook hybride) en op de lokale Italiaanse markt valt er veel mee te winnen. Bij een recent onderzoek naar wat Italianen uit het verleden het liefst terug zien keren op de nationale wegen, eindigt de Delta op nummer 1. Qua imago dus een geweldige insteek. De productie zou in Pomigliano d’Arco (of Cassino) kunnen plaatsvinden en past binnen de nieuwgekozen strategie om enkel hoger in de markt geplaatste auto’s te produceren op het schiereiland (vanaf het middensegment). Het gerucht sluit een beetje aan op een eerder geluid over plannen voor een nieuwe Delta Integrale. Maar laten we rustig afwachten wat dit gerucht waard is. Vooral omdat het Lancia betreft…
https://www.autoedizione.nl/nieuwe-lancia-delta-integrale-2015/

andere schetsen zijn weer 10 jaar oud





9
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Gepost op: 21 mei 2018, 01:24:41 »
Chiptuning "Alfa Romeo Giulia 2.0 turbo Veloce 280 pk"

bron: https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/veloce-2-0-t-280-pk/



Zoals eerder vast gesteld is de 2.0 Turbo MultiAir motor van de Giulia/Stelvio ontworpen voor 280 pk en 400 Nm. Het “vervelende” feit wil alleen dat de motor in werkelijkheid veel meer levert dan Alfa Romeo beloofd, zo’n 60 Nm en 30 pk meer!!! Dit heeft voor nogal wat vraagtekens en opschudding gezorgd.

Ondanks dit bleef de grote vraag hoeveel extra er bovenop deze cijfers nog te behalen was. Na zeer veel onderzoek en testwerk kunnen we niet anders zeggen dan dat er niet zoveel extra te behalen valt. Met enige turbodruk verhoging in het middentoeren gebied komt er zo’n 30 Nm bij. Door de ontsteking op hogere toeren te vervroegen zo’n 10 pk. Turbodruk op hogere toeren verhogen brengt niets extra’s.

Maar er is wel op andere vlakken “winst” te boeken.

DNA verdeling
Standaard is het koppel en vermogen in N- en D- stand gelijk. In de A-stand is het allemaal flink lager. Bij ons tuningsprogramma hebben we oude 200 pk (= 230 pk) setting in de A-stand gezet. De N-stand hebben we 430 Nm en 280 pk gegeven. De D-stand heeft de getunede waarden van 485 Nm en 320 pk.

Snelheidsbegrenzing
Als eerste is de Giulia begrenst op topsnelheid. Op 240 km/uur. Terwijl de hele Duitse industrie op 250 km/uur begrenst. Onbegrijpelijk. Wij verhogen deze begrenzing naar 270 km/uur. Houdt wel rekening met de snelheidsindex van de banden.

Start & stop
Wanneer men het contact aan zet van een Giulia of Stelvio wordt automatisch het start/stop systeem op scherp gezet. Men moet dan het knopje links naast het stuur indrukken om het start/stop te deactiveren. We hebben deze logica precies omgedraaid. Dus wanneer het contact wordt aan gezet staat het start/stop systeem uit. Wanneer men het knopje indrukt staat het start/stop op scherp. Precies andersom dus.

EGR
De 2.0 MultiAir motor is voorzien van zowel een externe als interne EGR regeling. Het externe systeem zit echt buiten de motor. Uitlaatgassen worden afgetapt bij de uitlaat en via een waterkoeler terug gevoerd naar de inlaat. EGR is nooit goed voor de techniek en de souplesse van de motor. Daarom zouden wij die bij voorkeur uit willen zetten. Het enige probleem is dat wij de externe EGR nooit hebben zien werken op onze diagnose apparatuur. En wat niet werkt kun je ook niet uitzetten.

Hetzelfde geldt bijna voor de interne EGR. Dit wordt bewerkstelligd door de inlaatklep gecontroleerd door het MultiAir systeem ietsjes open te zetten tijdens de uitlaatslag. Zo stroomt er een klein beetje uitlaatgas de inlaat in wat bij de volgende inlaatslag weer mee naar binnen wordt gezogen. Ook de werking hiervan is niet te volgen of uit te lezen op de diagnose apparatuur. We hebben wel gevonden hoe we deze uit kunnen schakelen in de software.

Toerenbegrenzer bij een stilstaande auto
Alfa rijders hebben wel eens de neiging een andere uitlaat te monteren. En zo nu en dan willen ze die graag zelf of aan hun omgeving laten horen. Standaard lukt dat niet zo goed omdat de toeren zijn begrenst op 3500 toeren. Bij de Stelvio op 4500 (om wat reden dan ook…..). We hebben die aangepast aan het normale niveau van 6000 toeren. Veel luister plezier!

Temperatuurbegrenzers
Ondanks de betrekkelijk kleine koppel- en vermogenswinst willen wij de techniek toch extra beschermen. De software biedt daar mooie mogelijkheden voor. En dan met name in koude toestand. Afhankelijke van de olietemperatuur hebben we het maximale koppel en vermogen begrenst. Pas wanneer de olietemperatuur 70 graden heeft bereikt is het volledige potentieel aanwezig.

Hoge inlaattemperaturen (gemeten in het inlaatspruitstuk, dus de lucht waar het echt om gaat) verhogen de kans op pingelen. Vanaf 65 graden inlaattemperatuur laten wij het maximale koppel en vermogen afnemen. Deze 65 graden wordt onder normale omstandigheden niet bereikt. Alleen bij een combinatie van flink warm weer en langdurige volle belasting kan het voorkomen. En dan juist is een extra bescherming handig.

Ook met de begrenzing op watertemperatuur hebben we iets gedaan. Standaard grijpt deze vanaf 110 graden in. Dat vinden we wat aan de late kant gezien de normale werktemperatuur van zo’n 85-88 graden. We hebben dat verlaagd naar 104 graden.

RON98 brandstof
Het standaard vermogen van ruim 300 pk wordt goed gehaald met gebruik van RON95 brandstof. Zoals gezegd bereiken wij de vermogenswinst door de ontsteking op hogere toeren extra te vervroegen. Op goede RON98 brandstof gaat dat perfect. Op RON95 gaat de ontsteking zichzelf terug regelen waardoor de vermogenstoename niet gehaald wordt. RON100 en 102 bieden nog betere eigenschappen. Wij geven hierbij wel voorkeur aan RON98 van merk brandstofmaatschappijen. Bijvoorbeeld Shell V-power (sinds begin 2018 weer RON98) of BP ultimate 98.

Resultaten
Lees bovenstaand artikel voor alle informatie en features
Standaard vermogen is in de praktijk hoger dan op papier
DNA: In "D" stand de tuning, in "N" stand standaard vermogen
Gebruik RON98 sterk aangeraden




Kwaliteit
De Giulia hebben wij ook uitgebreid getest en gemeten. En elke meting kwam uit op ruim meer vermogen tov de fabrieksopgave. Wij zijn hierin onderscheidend. Wij beschikken over een zeer accurate en betrouwbare vermogensbank. Uiteraard zijn wij niet over een nacht ijs gegaan om tot de conclusie te komen dat de Giulia 2.0T ook standaard ruim in zijn vermogen zit.

Ook goed vermogen meten is een vak apart.

Prijs en aanvraag
Squadra Chiptuning Giulia 2.0T Veloce
€ 490   ,-
Squadra Chiptuning Giulia 2.0T 200pk
€ 690   ,-

info@squadra-tuning.nl

10
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: Plannen fiat
« Gepost op: 19 mei 2018, 17:58:23 »
FCA wil in Italië alleen nog luxe auto’s bouwen
19 MEI 2018 13:36



Het is een beetje oud nieuws, maar omdat het gisteren door Bloomberg opnieuw naar buiten is gebracht als FCA’s belangrijkste aankondiging op 1 juni aanstaande, kijken we opnieuw even mee. Het sluit goed aan bij ons vorige bericht over FCA’s besluit om Fiat in Europa niet langer als merk voor de massa te positioneren, maar als label voor meer niche stadsauto’s, een beetje zoals Mini dat onder de vleugels van BMW ook is. Op dat laatste floreert bijvoorbeeld de enige echte Nederlandse autofabriek in Born heel goed. De slag om het segment voor de massa, eentje die in een ver verleden zelfs zo’n beetje door Fiat in Europa werd gedicteerd, wordt als verloren beschouwd en zal niet langer opnieuw worden aangegaan.

Het laten floreren van autofabrieken is ook het doel van FCA’s nieuwe plan, en dan met name de Italiaanse. De overstap naar goed exporteerbaar materiaal in de vorm luxere auto’s, is vijf jaar geleden ongeveer in gang gezet en blijkt behoorlijk vruchtbaar, al hapert de Italiaanse productiemachine nu vooral door het gebrek aan nieuwe input. Dat is momenteel dan ook de voornaamste zorg van de bonden op het schiereiland. Men wijst vooral op de vertraging bij Alfa Romeo. Slechts 2 van de in 2014 8 beloofde modellen zijn momenteel in productie.

Vorig jaar zijn er meer dan 750.000 auto’s geproduceerd in Italië, waarvan 64% uit het hogere segment kwam. In 2012 kwam dit percentage nog amper boven de 20% uit. De opbrengsten uit de industrie zijn hierdoor meer dan verdubbeld. Om deze lijn verder door te zetten, wil FCA nu ook van de laatste modellen voor de massa af, als het om de productie op Italiaanse bodem gaat. De Panda zal uit Pomigliano d’Arco vertrekken. Bonden spreken hun zorg hierover uit, aangezien dit gat met minimaal 2 modellen dient te worden opgevuld, vanwege de omvang van 4700 werknemers die vorig jaar in totaal 204.000 auto’s samenstelden.

De grote fabriek in Melfi is straks de enige in Italië (!) waar nog een Fiat personenauto wordt samengesteld (500X). De 7400 werknemers die daar actief zijn hebben in 2017 in totaal 330.000 auto’s samengesteld. Het afscheid van de Punto zal gevoeld worden. Men verwacht dan ook dat op termijn 1 of 2 nieuwe modellen dit gat moeten gaan opvullen. In Mirafiori (3700 werknemers en 48.000 eenheden in 2017) zal de vervallende MiTo adequaat kunnen worden opgevangen met de productie van een tweede model naast de Levante. In Atessa kent men evenals in Cassino, momenteel en ook in de nabije toekomst geen enkele zorg. Daar wordt inmiddels al de basis gelegd voor een nieuwe Ducato als opvolger van het huidige succesvolle mode. Stemmen in de wandelgangen van Cassino, beweren intussen dat daar eerste voorbereidingen worden getroffen voor de productie van een tweede SUV naast de Stelvio. Overigens zou Lancia als luxemerk prima in deze nieuwe strategie van FCA passen, maar daarvoor zullen er verkooptechnisch eerst nog veel grotere successen moeten worden geboekt.

11
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: Plannen fiat
« Gepost op: 18 mei 2018, 15:08:02 »

12
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Gepost op: 16 mei 2018, 21:20:23 »

13
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Gepost op: 16 mei 2018, 19:57:27 »
Specificaties Giulia volgens de folders en andere bronnen

Engine/TransmissionDisplace mentMax. power  output (rpm)Peak torque (rpm)Top speed (km/h)0–100 km/hCombined consumptionCO2 emissions
Petrol engine range
2.9 V6 Biturbo MT62891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,5 L/100 km198 g/km
2.9 V6 Biturbo AT82891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,2 L/100 km189 g/km
2.0 I4 Turbo hybride1995 cc350 PS (206 kW) 5250500 Nm 2250-4500250 km/h4,5 sx,4 L/100 km1xx g/km
2.0 I4 Turbo AT8 Q41995 cc280 PS (206 kW) 5250400 Nm 2250-4500240 km/h4,95,2 s6,4 L/100 km148 g/km
2.0 I4 Turbo AT81995 cc200 PS (147 kW) 4500330 Nm at 1750235 km/h6,7 s6,0 L/100 km138 g/km
1.3 I4 Turbo AT/MT1332 cc180 PS (132 kW) xx00270 Nm at xx50230 km/h7,2 sx,0 L/100 km  xx g/km
Diesel engine range
2.2 I4 JTD AT8 Q42143 cc210 PS (154 kW)470 Nm 1750-2500235 km/h6,8 s4.7 L/100 km122 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h6,8 s4,2 L/100 km109 g/km ECO
2.2 I4 JTD AT8 AE2143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h7,0 s3,8 L/100 km  99 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc150 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750220 km/h8,2 s4,2 L/100 km109 g/km
2.2 I4 JTD MT62143 cc150 PS (110 kW) 4250380 Nm 1500220 km/h8,4 s4,0 L/100 km105 g/km ECO
2.2 I4 JTD MT62143 cc136 PS (100 kW) 4250380 Nm 1500210 km/h9,7 s<4,0 L/100 km105 g/km

De specificaties zijn onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. De AE versie is heeft een Cw van 0,23 dankzij smalle banden en subtiele verlaging van 0,5 cm.

De volledige prijslijst van mei 2017, inclusief opties en standaarduitrusting check je HIER (PDF).
http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alfaromeo/nl/nl/model/giulia/giulia-prijslijst.pdf

GSE (Global Small Engine) Inline-4 t/c, 16 valves Multiair II   1,332 cc b x s 70.0 x 86.5 mm
highlights:
continuously variable camshaft
Miller cycle at low loads
7% zuiniger
De 180 pk motor heeft een single scroll turbo, later volgt er nog een grotere Twin scroll turbo versie met 200+ pk. Applaus

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Global_Small_Engine

De 2,2 diesel motor weegt 153 kg, 1,3 benzine turbo zit rond de 110 kg.
Giulia 1,3 met handbak is dan circa 1335 kg. Dat is gunstig voor verbruik, acceleratie en wegenbelasting.  :thumbsup:

14
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: [nieuwe Alfa GT] 2011 ?
« Gepost op: 15 mei 2018, 16:08:39 »
Scusami? Giulia Coupé met F1-techniek op komst



Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 05-04-2018 om 10:04 40 Reacties




[kijkt op kalender] "Hmmm, 1 april is al geweest."


Het is altijd heerlijk wanneer een trage dag onderbroken wordt door een sappig gerucht. Ditmaal is het Alfa Romeo dat zich de spotlichten toe-eigent, en wel op de meest gruwelijke manier. Verschillende anonieme bronnen wisten het Britse Autocar te vertellen dat de Italianen bezig zijn met een bijzonder hete variant van de door velen geliefde Giulia.

Het gaat, om precies te zijn, om een tweedeurs Giulia die zou beschikken over een gepeperde 2,9-liter V6 met ERS-techniek. De uit de Formule 1 overgenomen systemen zouden in de aandrijflijn worden verwerkt, om een totaal vermogen van 650 pk te genereren. Daarmee is de zescilinder slechts 20 pk zwakker dan de biturbo V8 in de 488 GTB. Onder de 2,9-liter V6 komt naar verluidt nog een mildere versie, een 2-liter turbobenzinemotor, eveneens met ERS, die om en nabij de 350 pk moet produceren. Ondanks dat de toevoeging van ERS gepaard zal gaan met ingrijpende onderhuidse veranderingen, lijkt het erop dat de Giulia Coupé dit jaar nog gepresenteerd zal worden.

De Giulia Coupé, die in de wandelgangen de naam Sprint en GTV zou dragen, schijnt dezelfde voorste zijpanelen te houden, maar afgezien daarvan gaat het exterieur op de schop. Uiteraard verdwijnen er twee deuren, maar ook de daklijn en neus zouden andere vormen krijgen, wat de geilheids-factor waarschijnlijk alleen maar verder vergroot.

Hoewel er niets over vermeld wordt, is de kans groot dat de Giulia Coupé tot op zekere hoogte een gevolg is van Alfa Romeo’s toetreden tot de Formule 1. Natuurlijk, Alfa Romeo heeft met de verschillende Quadrifogio modellen absoluut een aantal sterke wagens in haar gamma, maar een enkel op prestaties gerichte coupé zou de geloofwaardigheid van het merk zonder meer verstevigen.

Dat gezegd hebbende wachten we nog altijd op de Giulia Sportwagon.

15
Alfa Romeo nieuws en scoops / Re: Plannen fiat
« Gepost op: 15 mei 2018, 16:06:07 »
‘Alfa Romeo presenteert grote SUV en Giulia Coupé volgende maand’

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 15-05-2018 om 13:57 30 Reacties




Mjajajajajajaja.


Sergio Marchionne staat alweer bijna veertien jaar aan de top bij Fiat Chrysler Automobiles. Nu zou je zeggen dat veertien jaar geen jubileum is waarbij je per se groots uit wilt pakken, maar Ome Sergio denkt hier duidelijk anders over. Natuurlijk, het kan te maken hebben met het feit dat hij FCA in het jaar voor zijn pensioen nog een laatste eer wil bewijzen, dus kwalijk nemen we het hem niet. Sterker nog, gezien al het lekkers dat FCA op het punt staat te onthullen, kunnen we alleen maar glimlachen.

Het zijn rumoeren die alweer tijdenlang rondgaan, maar nu het Britse Autocar een exacte datum op de potentiële onthulling heeft weten te plakken, beginnen we van binnen stiekem toch een beetje warm te worden. Dit ondanks de reputatie die het concern heeft weten op te bouwen, wat betreft ‘toekomstige modellen‘. Marchionne werd in 2004, op 1 juni, aangewezen als CEO van FCA, wat zou betekenen dat we binnen nu en drie weken een aantal nieuwe wagens voorgeschoteld krijgen.

Het gaat hier vooral over de modellen die Alfa Romeo te bieden heeft. Momenteel is de keuze binnen het gamma van het Italiaanse merk tamelijk beperkt, maar met deze mogelijke uitbreiding moet dat veranderen. Naar verluidt werkt Alfa Romeo aan een grotere SUV, die zich nog boven de Stelvio moet scharen, en een Giulia Coupé. De vooralsnog naamloze SUV weegt volgens verschillende bronnen ongeveer 200 kg meer dan de Stelvio en moet als vijf- en zevenzits op de markt komen. De extra kilogrammen schijnen te worden opgevangen door een milde hybride motor.

De Giulia Coupé komt er, naar verluidt, als twee- en als vijfdeurs. Dit is echter niet het meest spectaculaire aan de wagen, daar hij vermoedelijk over een bijzonder flink motorblok zal beschikken. De Italianen schijnen de wagen te willen voorzien van een 2,9-liter V6 met ERS-techniek, die om en nabij de 650 pk moet gaan produceren. Hoeveel waarde we aan dit gerucht mogen hechten valt te betwisten, maar ik noteer 1 juni in ieder geval in mijn agenda.

Pagina's: [1] 2 3 ... 150