Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - MartinPool

Pagina's: [1] 2 3 ... 164
1
[156] Motorisch / Re: wegvallen koppeling
« Gepost op: Gisteren om 16:51:55 »
Koppelingsplaat ?
Hoofdilinder ?

2
[159] Interieur / Re: Binnenverlichting led strips?
« Gepost op: 17 februari 2018, 19:59:48 »
Netjes  :thumbsup:

En sneeuw ?

3
[156] Motorisch / Re: Distributie wisselen naar 90.000 km Ts en Jts (glad ijs)
« Gepost op: 14 februari 2018, 23:31:35 »
Mee eens, de meeste riemen knappen door een oorzaak zoals vastlopen of beschadigingen van de riem of een geleiderol die de geest geeft.

Maar er knappen ook heel wat riemen omdat ze veel te laat worden vervangen.
De meeste fabrikanten zijn door schade en schande wijzer geworden en de termijnen voor de riemen zijn niet met een dobbelsteen bepaald.

4
[159] Motorisch / Re: Foutcode 2002
« Gepost op: 13 februari 2018, 06:39:59 »
Zomervakantie is nog zo ver weg  ZZZ

5
Binnenwerk pookknop plus veertje schakelpook ?

Of heet de diesel die niet.

6
[156] Motorisch / Re: Olieverbruik V6
« Gepost op: 12 februari 2018, 16:33:22 »
1. Compressie test --> Bougies eruit en meter erin draaien en starten maar. Alle cilinders moeten ongeveer dezelfde waarde aangeven.
2. Endoscoop loeren in de bougie gaten of je iets ziet.
3. Klepgeleiders controleren.

En als je niet zo veel merkt aan de power dan verdenk ik een klepgeleider.

7
[156] Motorisch / Re: Distributie wisselen naar 90.000 km Ts en Jts (glad ijs)
« Gepost op: 12 februari 2018, 13:58:29 »
Volgens E-Learn :

Distributie en multi riem : Elke 120.000 km of 3 jaar bij zwaar gebruik (koude omgeving, stoffige omgeving, veel korte ritjes of veel file rijden) of om de 5 jaar.
Aangezien ik de auto niet dagelijks gebruik en haar voornamelijk gebruik voor korte ritten en dat heeft ze altijd al gedaan (140k km in 20 jaar = 7000 km per jaar).
Dus daarom houd ik 3 jaar aan voor de distributie en 6 jaar voor multi riem en waterpomp (ook met metalen schoepjes natuurlijk).

8
[156] Motorisch / Re: Distributie wisselen naar 90.000 km Ts en Jts (glad ijs)
« Gepost op: 11 februari 2018, 21:16:08 »
Ach, met de V6 neem ik nooit risico. Bijna op de dag af om de 3 jaar.
En de ene keer meteen de waterpomp mee en de andere keer de multiriem mee.

Het kost wel wat maar het is me het waard, en als het mis gaat heb je er alleen maar een hoop ellende van.

9
[156] Interieur / Re: Climate Control
« Gepost op: 11 februari 2018, 21:09:19 »
Hij blijft maar haperen. Als ik de stofzuiger erop houd dan lijkt het weer ff te werken maar blijft pet.
Bij Tuynder een prijsje opgevraagd voor een nieuwe sensor, ding is 20 jaar oud en ben van plan om maar 1x de boel los te trekken.

Vervangen is toch accu los, middenconsole los (boutjes achter asbak, radio, versnellingspook) voorzichtig stekker alarmlicht los. Boutjes console temperatuur los en unit los nemen. Volgens mij heb ik hem al eens los gehaald om de lampjes te vervangen.

Meteen 2x sproeiertje ruitenwissers, stelschroefjes zijn rot en 1-tje zit steeds dicht en ook meteen maar een y-stukje. Dan is dat ook meteen weer 100%.



10
[156] Motorisch / Re: koelvin 2 problemen
« Gepost op: 11 februari 2018, 20:19:08 »
goedemiddag mede alfisten

alfa 156 fl 1.8 ts 2003

Ik ben zelf even verder op onderzoek uitgegaan mbt de koelvin 2 werking.
Ik heb het relais voor fan 2 de zwarte op contact 85+ en 86- aangesloten op 12v en het relais klikt.
Daarna contact 30 en 87 doorvoorbonden in de aansluiting en de fan draait in stand 2
Daarna gekeken naar de betreffende zekering bovenop de accu en daar kwam ik uit op de 30A zekering aan de buiten zijde zie foto
https://postimg.org/image/uggxkbqf9/
Deze was ook in orde maar in de aansluiting van de zekering zag ik het volgende.
Er zit in de houder geen tweede contact voor de pootjes van de zekering.!!!! zieFoto zekering zonder stekker.
https://postimg.org/image/te6r1d7hh/waar kan ik gaan zoeken om dit te herstellen?

11
[156] Motorisch / Re: Distributie Ts en Jts ( glad ijs)
« Gepost op: 11 februari 2018, 19:20:40 »
Let vooral op het jaartal, de riemen zijn van rubber.
En vergeet ook niet de spanrollen.

Beter een keer teveel vervangen als een keer te laat.

Een collega met een vrij nieuwe bus (83k op de teller) is zijn multiriem geknapt en cyl. schade. De mijne met zelfde km stand begint ook hevig te piepen en er word volgende week de boel vervangen. Garage had nog groot verhaal over dat ze soms riemen er met 200k afhalen die er prima uitzien maar zo zijn opgerekt dat ze niet meer te herplaatsen zijn.

Dus ik had met netjes aan de standtijd van de riem gehouden, dus zoveel xxxxx km of zoveel jaar.
Better safe than sorry.

12
Chit chat / Re: Petrolicius is best een fijn kanaal.
« Gepost op: 06 februari 2018, 20:33:09 »
Maar in Nederland kunnen ze er ook wat van :

13
Chit chat / Petrolicius is best een fijn kanaal.
« Gepost op: 06 februari 2018, 19:19:46 »
 :italoflag: :italoflag:



En nog veel meer moois  jayzen1

En bij The Gallery hebben ze ook nog een hele leuke te koop.

14
Stel jezelf en je GT (project) voor / Re: GT JTD uit 2006
« Gepost op: 04 februari 2018, 13:57:44 »
Met een multimeter even doormeten, zo te zien een kleine druk knop.

Even de multimeter tussen de 12V en de draad die naar de motor gaat, hier een hoge weerstand bij indrukken knop, meetpen die op de draad naar motor gaat een stap terug zetten als je de sporen volgt op de printplaat en dit herhalen tot je 0 ohm hebt (ongeveer) en dan weet je waar je het zoeken moet.

15
[156] Audio & andere electronica / Re: Rare "probleempjes"
« Gepost op: 04 februari 2018, 10:07:28 »
Even zoeken op forum, zijn heel wat beschrijvingen over waar de massa punten zitten.

Pagina's: [1] 2 3 ... 164