Auteur Topic: Doortrekken stroomkabel, zucht...  (gelezen 2313 keer)

AlfaArjen

• Gast
Doortrekken stroomkabel, zucht...
« Gepost op: 16 april 2004, 16:07:25 »
Mjah, ik heb de zoekfunctie al gebruikt hoor...

Was net echter lekker van plan om in dit mooie weer wat te gaan sleutelen. Om te beginnen wilde ik dus de stroomkabel van de accu naar achteren voeren. Nu heb ik een 1.8 TS met een gewone gaskabel, dus zat er boven bij het gaspedaal geen gat. Dus de andere oplossing, het schutbord bij de ruitenwissers wegnemen en dan zo de kabel naar binnen frommelen.

Wat schetst mijn verbazing??? Ik krijg mn ruitenwissers er niet af... :-\ Ze zitten gewoon met een M8 moertje vast, maar het lijkt me dan logisch dat je na het losdraaien ervan die armen zo omhoog kan trekken. Dat gaat dus echt onder geen beding en ik ben bang dat ik iets echt sloop als ik teveel geweld ga gebruiken.

Heeft er iemand een idee of ik nog ergens anders die stroomkabel doorheen kan voeren of doe ik iets niet goed bij die ruitenwissers???

Grtz, Arjen

Offline toon17

• Geslacht: Man
  • Lidje #17
    • Bekijk profiel
    • Keybridge Coverband
Re:Doortrekken stroomkabel, zucht...
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2004, 16:28:52 »
  • Best Answer
  • Arjen,

Kijk gewoon bij het dummie-project van MarcoV6 !
    Staat alles mooi uitgelegd...
    Je ruitenwissers hoeven er alleszins niet voor gedemonteerd te worden !

Gr.

T.  8) 8) 8)
    « Laatst bewerkt op: 16 april 2004, 16:29:32 door toon17 »

Offline Edwin156

• [lid nr. : 178]
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: 16 april 2004, 16:38:43 »
  • Best Answer
  • Ik heb mijn ruitenwissers er wel voor afgehaald, kreeg anders die 35mm^2 niet weggewerkt. Je zult toch wat meer kracht moeten gebruiken om ze eraf te halen, maar pas op. Er zitten 'tandjes' op de bus waar de ruitenwissers op geschroefd zijn, dus beweeg je teveel ga je waarschijnlijk wat tandjes verklooien  ;)
    Administrator

AlfaArjen

• Gast
    « Reactie #3 Gepost op: 16 april 2004, 17:14:24 »
  • Best Answer
  • Vreemd Toon, maar t is toch echt niet te doen zonder de ruitenwissers te demonteren. De ruimte is dermate klein dat ik er zelfs met mn dunne tengeltjes niet onder kan...

Maargoed, ik ga het maar proberen weer, als ut kapot gaat maakt het niet zo heel veel uit, het is toch droog weer  8)

Grtz, Arjen

Offline toon17

• Lidje #17
      • Bekijk profiel
      • Keybridge Coverband
    « Reactie #4 Gepost op: 16 april 2004, 17:41:05 »
  • Best Answer
  • Oeps, vautje !  ;D

Ruitenwisser moet er WEL vanaf...
    Wist het ff nie meer, tis ook weer ff geleden (zo'n 2 jaar) dat ik die kabel getrokken heb...

Maarre, de ruitenwisser moet je idd gewoon eraf trekken, met beleid weliswaar !

Gr.

T.  8) 8) 8)

Offline richke

• Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: 16 april 2004, 20:37:36 »
  • Best Answer
  • Je moet de ruitewissers een beetje van de ruit afhalen,omdat er anders te veel "spanning" op het asje zit en ze dan moeilijk eraf komen.

AlfaArjen

• Gast
    « Reactie #6 Gepost op: 16 april 2004, 21:12:43 »
  • Best Answer
  • Kben weer ff aan het klungelen gegaan en jawel, het is gelukt. En zonder het asje veel te beschadigen. Heb de ruitenwisser alweer terug gemonteerd en loopt nog als een tierelier, dus alles is goed gegaan.

Heb nu dus het eerste gedeelte gedaan, de voedingskabel zit erin. Ik had alleen 1 ding anders ten opzichte van Marco, die had de middenstijl tussen de deuren laten zitten, ik heb hem er af gehaald voor het doortrekken van de kabel. Het terugzetten van dat paneel is wat lastig, omdat die gedeeltijk geklemd wordt door de deurrubbers, en door de dorpels, maar het scheelt wel een hoop geklooi met een trekveer...

Grtz, Arjen.

PS: Nog bedankt voor de info heren, blijkt maar weer hoe handig en leuk zo'n club toch is... :)

Offline Premium24

• EX lid 24
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: 18 april 2004, 07:34:27 »
  • Best Answer
  • Ruitenwissers hoeven er naar mijn mening echt niet af, het toch een vrij dikke kabel liggen...

Offline toon17

• Lidje #17
      • Bekijk profiel
      • Keybridge Coverband
    « Reactie #8 Gepost op: 19 april 2004, 00:17:14 »
  • Best Answer
  • Ik had alleen 1 ding anders ten opzichte van Marco, die had de middenstijl tussen de deuren laten zitten, ik heb hem er af gehaald voor het doortrekken van de kabel. Het terugzetten van dat paneel is wat lastig, omdat die gedeeltijk geklemd wordt door de deurrubbers, en door de dorpels, maar het scheelt wel een hoop geklooi met een trekveer...

Grtz, Arjen.

PS: Nog bedankt voor de info heren, blijkt maar weer hoe handig en leuk zo'n club toch is... :)

Arjen,

Bij de modellen vanaf 2001 zitten in die zijpanelen plofzakken, en da's nou n?Øt ietsje te riskant om daaraan beginnen te klooien...  :-\

Gr.

T.  8) 8) 8)

AlfaArjen

• Gast
    « Reactie #9 Gepost op: 19 april 2004, 17:31:51 »
  • Best Answer
  • Das wel minder Toon. Ik had het namelijk eerst wel zitten proberen met een trekveer maar aangezien mijn mama niet zo blij was met alle woorden die na 5 minuten over het tuinpad vlogen hek het er toch maar afgehaald...

Grtz, Arjen

Offline toon17

• Lidje #17
      • Bekijk profiel
      • Keybridge Coverband
    « Reactie #10 Gepost op: 21 april 2004, 09:02:33 »
  • Best Answer
  • Das wel minder Toon. Ik had het namelijk eerst wel zitten proberen met een trekveer maar aangezien mijn mama niet zo blij was met alle woorden die na 5 minuten over het tuinpad vlogen hek het er toch maar afgehaald...

Grtz, Arjen

Whahhaa, lol !  ;D

Gr.

T.  8) 8) 8)

AlfaArjen

• Gast
    « Reactie #11 Gepost op: 21 april 2004, 20:37:31 »
  • Best Answer
  • Nog 1 dingetje over de voedingskabel. Klopt t dat de zekering bij de accu moet zitten of mag die toch achterin???

Grtz, Arjen

Offline Edwin156

• [lid nr. : 178]
      • Bekijk profiel
    « Reactie #12 Gepost op: 21 april 2004, 20:39:40 »
  • Best Answer
  • Hoor veel mensen zeggen dat binnen 30cm vanaf je accu het beste is...
    Achterin is ook prima, als je er een yellowtop in hebt liggen  :P (yellowtop is een gelaccu, wordt vaak gebruikt bij carhifi installaties).
    « Laatst bewerkt op: 21 april 2004, 20:40:28 door Edwin156 »
    Administrator

Offline toon17

• Lidje #17
      • Bekijk profiel
      • Keybridge Coverband
    « Reactie #13 Gepost op: 21 april 2004, 23:24:28 »
  • Best Answer
  • Nog 1 dingetje over de voedingskabel. Klopt t dat de zekering bij de accu moet zitten of mag die toch achterin???

Grtz, Arjen

Volgens EMMA reglementering mag die trouwens niet verder dan 18" (ong. 40cm) van je batterij verwijderd zitten.

Gr.

T.  8) 8) 8)

AlfaArjen

• Gast
    « Reactie #14 Gepost op: 23 april 2004, 18:21:47 »
  • Best Answer
  • Ik dank u alleen weer voor de waardevolle infotmatie. Morgen wordt het mooi weer dus hoop ik dat ik morgen de rest van de kabels aan kan leggen en de versterker op de achterboxen al aan kan sluiten... :)

Grtz, Arjen