Auteur Topic: Project P4  (gelezen 4222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2015, 19:50:00 »
Inderdaad WOW! Goed bezig GJ! Nog steeds dus mijn bodemplaat?

Thanks,  party  Neen, die zit bij Rik onder zijn GTA.
Ik heb een incidentje in de sneeuw gehad.  :-[
Dus weer de aluminium bodemplaat terug geplaatst na enkele aanpassingen voor extra koeling voor de versnellingsbak.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2015, 20:02:48 »
WAUW
262 pk is al indrukwekkend (zou door lpi kunnen komen, maar was voor chiptuning dus daar behaal je geen voordeel mee) en 282 is echt indrukwekkend  Notworthy  :thumbsup:
Dat zou iedere GTA rijder wel willen.

Hoe bevalt savali software?


Edit: wat zijn die velgen toch gaaf zeg  jayzen1

Vermogen is met 102 octaan benzine van Aral gemeten. Scheelt circa 3 pk. Blok is verder losgereden, draait soepel.

Het is pk's sprokkelen met andere inlaatbuis en sportfilter van FM, 102 octaan benzine, goede olie van Castrol, andere uitlaatdelen zoals equal length pipes (Wizard oud model met weinig bodemruimte), katvervangers (Scorpion) en einddemper van Madeno (Bos).
Verder houd ik met behulp van de olie catch-can het inlaattraject en de gasklep schoon.

Software aanpassing bevalt redelijk. Verbruik is extreem hoog, 1 op 6 i.p.v. 1 op 7, mede omdat ik wat meer toeren draai voor geluidseffecten.  ;D
Heb de indruk dat hij veel te rijk staat. Na koudstart ruik je de onverbrande benzine en Martijn van Maaren die achter me reed rook ook LPG toen ik de snelweg opdraaide. Ga nog een naverbrander bouwen.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2015, 20:28:16 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Jobo_156

  • Global Moderators
  • *
  • Berichten: 8194
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Bekijk profiel
    • Urban Impressions
Re: Project P4
« Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2015, 20:03:40 »
 :thumbsup: :thumbsup:
Ik sta nog steeds versteld van die 282 GJ.
Ik wist dat ie belachelijk hard liep. Harder dan een gemiddelde GTA, dat kon ik zo voelen. Maar dit  :o ;D
Het is een beauty van een auto inmiddels!
Portfolio

Huidig : Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010

Gehad:

Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -  1988
AR 155 v6 -  1992
AR 156 1.6 - 1999
Lancia Y - 1996
AR 75 1.8 - 1987

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2015, 20:17:57 »
Thanks, ben niet ontevreden.
Er komen nog enkele mega aanpassingen.
 - Eibach stabies
 - CDA van BiscioneRacing BMC
 - CF2 spruitstukken

Spullen liggen al klaar bij Martijn.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2015, 23:08:57 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1626
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2015, 14:10:11 »
Toch wat vragen:
- heb je met LPG niet een nog hoger octaangetal dan 102, en zou je dus niet kunnen afregelen op LPG?
- waarom equal length vervangen door cf2? Eq. length is toch nog fijner / beter voor gasdoorstroming?
- te rijk lopen: is dat niet bijgesteld door Ronald met chiptunen? Hoe ga je dat aanpakken, teveel benzine is zonde toch?

Dat hogere verbruik: 1 op 6 is fors. Is verbruik op LPG en benzine gelijk?
En is verbruik pas toegenomen na software aanpassing? Mogelijk ook veroorzaakt door versnelde gasklep opening?
156GTA SW Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Panda 100HP
gehad:145 boxer|156JTD|147JTD

Offline deBruijnJ

  • ******
  • Berichten: 1201
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2015, 16:34:10 »
Toch wat vragen:
- heb je met LPG niet een nog hoger octaangetal dan 102, en zou je dus niet kunnen afregelen op LPG?
- waarom equal length vervangen door cf2? Eq. length is toch nog fijner / beter voor gasdoorstroming?
- te rijk lopen: is dat niet bijgesteld door Ronald met chiptunen? Hoe ga je dat aanpakken, teveel benzine is zonde toch?

Dat hogere verbruik: 1 op 6 is fors. Is verbruik op LPG en benzine gelijk?
En is verbruik pas toegenomen na software aanpassing? Mogelijk ook veroorzaakt door versnelde gasklep opening?


De equal length zal over de voorpijpen gaan, die aansluiten op de spruitstukken. De cf3 hebben katalysatoren in het spruitstuk zitten, cf2 niet. Weer een paar pk's erbij ;D

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1626
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #21 Gepost op: 22 maart 2015, 22:08:22 »
Ik heb ook cf2 en dus de kats eruit, maar geen eq. length
Misschien lees ik het verkeerd en gaat hij dus eq.length aan de cf2 koppelen, heb niet eerder gehoord van iemand die cf3 aan eq.length heeft gehangen, vandaar mijn verbazing.
156GTA SW Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Panda 100HP
gehad:145 boxer|156JTD|147JTD

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #22 Gepost op: 23 maart 2015, 01:04:32 »
- heb je met LPG niet een nog hoger octaangetal dan 102, en zou je dus niet kunnen afregelen op LPG?

Ja, afhankelijk van winter of zomermengsel propaan butaan is het octaan getal 105 -110.  :thumbsup:
LPG injectie volgt benzine afstelling met een omreken factor. Valt verder weinig aan af te stellen, helaas.
Houdt nog steeds in op LPG.

- waarom equal length vervangen door cf2? Eq. length is toch nog fijner / beter voor gasdoorstroming?

Standaard zit er nog katalysatoren in de spruitstukken. Je hebt meer flow zonder zoals in de CF2 spruitstukken.
Equal length pipes zitten daar direct achter. CF2 past nog niet, moet aangepast, maar dat weet je.

- te rijk lopen: is dat niet bijgesteld door Ronald met chiptunen? Hoe ga je dat aanpakken, teveel benzine is zonde toch?
Inderdaad. Chip-tuning vermogenswinst zit juist in het rijker zetten van de inspuiting.
Standaard staat die al behoorlijk rijk, vandaar dat koud deze niet meer volledig verbrandt omdat dan het mengsel al verrijkt is..

Inderdaad zonde van de benzine, vandaar de naverbrander.  ;D

Dat hogere verbruik: 1 op 6 is fors. Is verbruik op LPG en benzine gelijk?
En is verbruik pas toegenomen na software aanpassing? Mogelijk ook veroorzaakt door versnelde gasklep opening?

Neen, benzine is circa 20% zuiniger.
Verbruik liep al op door andere motorkarakter i.c.m. de Madeno einddemper.
Gasklep opening is volgens mij niet aangepast.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2015, 23:59:58 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline n0sTRa

  • ******
  • Berichten: 3737
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2016, 19:27:00 »
Eens omhoog stampen :)

Pracht GTA. Hoe voelt de b16 in combinatie met eibach stabis? Is ook iets die ik naar kijk, vraag mij alleen af wat ik voor dagelijks verkeer mag verwachten.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Project P4
« Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:27:12 »
Eens omhoog stampen :)

Pracht GTA. Hoe voelt de b16 in combinatie met eibach stabis? Is ook iets die ik naar kijk, vraag mij alleen af wat ik voor dagelijks verkeer mag verwachten.

Dank je wel.
Ligt als een kart maar is nu minder geschikt voor kinderkopjes en andere minder vlakke oppervlakken.
Je hebt wel een superieure wegligging maar levert iets aan comfort in.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI