Auteur Topic: Welke remschijven  (gelezen 1123 keer)

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • Bekijk profiel
Welke remschijven
« Gepost op: 13 maart 2017, 22:15:04 »
Beste allemaal.

Remschijven voor + achter versleten.

Dus ga complete set aanschaffen van 1 merk.
Nu staan deze uiteraard op misterauto.nl maar welke is gewoon goed??
Mij lijkt het dat Bosch een goede keus is maar weet niet of jullie daar andere gedachte over hebben.

Gaat om een 147 1.9 jtd 8v '03.

Alvast bedankt.

Offline *thomas*

• Bekijk profiel
Re: Welke remschijven
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2017, 23:58:51 »
TRW is ook erg goed, met Bosch ook steeds goede ervaringen. Remblokken steeds tevreden over TRW, Bosch past soms wat minder vlot.
Nu: Senza Alfa
Ex: 156SW 1.9JTD '02, 33SW 1.3S '89, 156SW 1.9JTD '04

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2017, 16:32:50 »
Al een paar x gehad dat autodoc een stuk voordeliger bleek dan mr auto. Vorig jaar via hun schijven/blokken achter en blokken vóór laten komen (schijven, merk stark oid), bevalt prima ('04 156 2.4 jtd sw)

Grtz,fRank

AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline Tiesje

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2017, 17:17:28 »
Een poos geleden ook via Mister Auto nieuwe schijven voor+achter besteld van Bosch. Na een paar weken een keer met een vol beladen auto flink in de ankers op de Autobahn (180 km/h naar 100 km/h) en ze begonnen gelijk te zingen, daarna zo krom als een hoepel. Misschien pech gehad maar aan de montage lag het zeker niet. Daarna opnieuw nieuwe besteld van TRW en die heb ik regelmatig ongelooflijk heet gestookt maar blijven gewoon recht.

AR156C#2263 - mijn PP

Als je dan toch niet wacht tot het groen wordt, blijf dan ook met je tengels van het knopje af!

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2017, 18:53:28 »
Je moet ook niet het rempedaal ingedrukt houden na een noodstop, want dan trekken ze snel krom.
Maar kwaliteit zal natuurlijk ook mee tellen.

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2017, 20:52:41 »
Heb via autodoc gekeken naar de prijzen en die vallen me alleszins mee !! Kan je niks van zeggen.

Als TRW beter of even goed schijnt te zijn dan Bosch bij sportief rijgedrag (ook ik ga de Autobahn wel eens over met 200) zal ik TRW bestellen.  :thumbsup:

Offline Tiesje

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2017, 22:14:56 »
Je moet ook niet het rempedaal ingedrukt houden na een noodstop, want dan trekken ze snel krom.
Maar kwaliteit zal natuurlijk ook mee tellen.

Inderdaad. Sterker nog, als ik tot stilstand moet komen met warme remmen houd ik altijd paar wagenlengtes ruimte tot de voorganger om de auto te kunnen laten kruipen. Dan koelt de schijf gelijkmatig(er) af.
AR156C#2263 - mijn PP

Als je dan toch niet wacht tot het groen wordt, blijf dan ook met je tengels van het knopje af!

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2017, 22:24:26 »
Mister-Auto is de grootste ballentent waar ik de afgelopen jaren zaken mee gedaan heb.

wacht nu al vanaf 18 februari op een Credit van boven de 300 Euro vandaag nog maar weer een 'berichtje' gestuurd.

Lijkt wel of dat ze rijk moeten worden van de rente die ze trekken op mijn geld.

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2017, 14:26:09 »
Een poos geleden ook via Mister Auto nieuwe schijven voor+achter besteld van Bosch. Na een paar weken een keer met een vol beladen auto flink in de ankers op de Autobahn (180 km/h naar 100 km/h) en ze begonnen gelijk te zingen, daarna zo krom als een hoepel. Misschien pech gehad maar aan de montage lag het zeker niet. Daarna opnieuw nieuwe besteld van TRW en die heb ik regelmatig ongelooflijk heet gestookt maar blijven gewoon recht.

Nog een vraagje hoeveel kilometer heb je nu met de TRW set gereden ?? Mijn remschijven + blokken zijn 140.000km meegegaan en was van goede kwalitieit.

Sta je snel stil als het moet ??

Weet van TRW dat ze wel goede draagarmen verkopen maar weet niet of de remmen dat ook zijn.
Wil er wel van op aan kunnen als ik  een bocht inga met 110 en dan besluit abrupt te remmen tot 80, dat ik ook écht rem zeg maar  :D (zoals ik met de huidige kon).

Via autodoc is het echt een schijntje vergeleken met misterauto dus daar valt weer niks over te zeggen.

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2017, 15:11:24 »
Mister-Auto is de grootste ballentent waar ik de afgelopen jaren zaken mee gedaan heb.

wacht nu al vanaf 18 februari op een Credit van boven de 300 Euro vandaag nog maar weer een 'berichtje' gestuurd.

Lijkt wel of dat ze rijk moeten worden van de rente die ze trekken op mijn geld.
Da's nie best, na een goede 2 week mag je toch wel verwachten dat je geld terug krijgt.
Tot nu toe nooit problemen met misterauto gehad eigenlijk.

Offline Tiesje

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2017, 16:54:41 »
Nog een vraagje hoeveel kilometer heb je nu met de TRW set gereden ?? Mijn remschijven + blokken zijn 140.000km meegegaan en was van goede kwalitieit.

Sta je snel stil als het moet ??

Weet van TRW dat ze wel goede draagarmen verkopen maar weet niet of de remmen dat ook zijn.
Wil er wel van op aan kunnen als ik  een bocht inga met 110 en dan besluit abrupt te remmen tot 80, dat ik ook écht rem zeg maar  :D (zoals ik met de huidige kon).

Via autodoc is het echt een schijntje vergeleken met misterauto dus daar valt weer niks over te zeggen.

Inmiddels met de TRW-schijven zo'n 40.000 km gereden denk ik. Remt prima voor een originele setup. De remkracht van een standaard 156 houdt sowieso niet veel over vind ik.
AR156C#2263 - mijn PP

Offline Tiesje

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2017, 16:56:38 »
Da's nie best, na een goede 2 week mag je toch wel verwachten dat je geld terug krijgt.
Tot nu toe nooit problemen met misterauto gehad eigenlijk.

Eens. Ik heb nog nooit iets geretourneerd naar Mister Auto dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik regelmatig bestellingen geplaatst, meerdere keren remschijven en blokken, koppelingset en -cilinders etc. Tot op heden altijd naar tevredenheid over de afhandeling zelf.
AR156C#2263 - mijn PP

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2017, 18:05:38 »
Mister auto,

ach, laat maar.

Ik heb zelf OEM remschijven ( Bij mijn 2.4  Brembo`s )  330,  welke door Coen hitte behandeld zijn.

Bevalt goed, ankert lekker.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2017, 18:07:52 door brinkerik »
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2017, 19:47:34 »
Ik geef dit topic even een upje

Ga ze vanavond bestellen maar heeft mijn Alfa wel of geen waarschuwingscontact. En waar kan ik dat aan zien .

Hangt wel al sinds ik hem heb een draadje los bij m'n remklauw l.v, misschien niet onverstandig het er bij te vermelden. Andere remklauwen niet op gelet.

Offline peetje155

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2017, 23:46:12 »

Als het draadje van het waarschuwingscontact is afgeknipt vanaf de auto,  krijg je dus geen melding van minimale dikte van de remblokken.
Of je moet het fixen, anders gewoon blokken zonder contactdraadje monteren.
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.