Auteur Topic: Welke remschijven  (gelezen 1602 keer)

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • Bekijk profiel
Re: Welke remschijven
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2017, 21:07:53 »
Heb remmenset voor+achter van TRW besteld. Dus remschijven en remblokken.

Zijn niet zo goed als hier wordt aangeschreven. Ze remmen welliswaar goeed maar daar is ook alles mee gezegd.

Bij vol in de ankers treed de ABS in werking. Zelfs binnen de bebouwde kom. Vanaf 70 vol de rem in, gaat de ABS zijn werk doen. Met een trillend rempedaal tot gevolgd.

Iets wat ik met de vorige remmerij nog nooit meegemaakt heb. Zal dus wel iets minder remkracht hebben dan de originele wat ik hiervoor erop heb gehad (gemonteerd bij AlfaNord in Grou). De ABS trad alleen in werking bij sneeuw eigenlijk. En heb de remmerij vaak zat, goed gebruikt. Op snelweg รก 180km/h of bebouwde kom 70km/h hebben de vorige remmerij me niet teleurgesteld. Alleen ja, er stond geen merk op die was helaas weggevaagd.

Dus als iemand goede remmerij zoekt. Voor sportief rij en rem gedrag. Bestel dan geen TRW.
Ze zullen ongetwijfeld lang mee gaan. En voor de 'normale' bestuurder voldoen. Maar als je vaak wil ankeren tijdens sportief rijgedrag is TRW toch een beetje onderbemeten. Tenminste, dat is mijn mening. Heb er nu 1500km mee gereden en geremd dus kan al wel een oordeel erover geven.

artc232

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2017, 21:15:42 »
Trw is origineel... dus gewoon standaard remmen

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2017, 22:44:51 »
Trw is origineel... dus gewoon standaard remmen

Heb m'n remmen opbouwend ingeremd. Van heel weinig en lang wachten tot opnieuw remmen. Tot iets harder en warmer laten worden. Daarna op hogere snelheden laten wennen aan goed remmen. etc etc. Nu zijn ze wel ingeremd denk ik maar vind het nog niet echt spectaculair.

Misschien dat remolie (zit er nu net 2 jaar in) verschil brengt.

Niet dat de remmen slecht zijn maar voor m'n gevoel grijpt nu eerder de Abs aan (iets wat mij lijkt dat er minder remkracht is?).

Tazio

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2017, 22:57:27 »
Als de abs eerder ingrijpt, heb je duidelijk meer remvermogen. Abs grijpt pas in als je de boel laat blokkeren, als het nu eerder blokkeert, wil dat alleen zeggen dat je vorige remmen duidelijk minder hapkracht hadden.

Offline leonm

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2017, 22:57:45 »
Je redenatie is verkeerd, als je abs nu eerder ingrijpt heb je juist meer remkracht hoor.
Wielen blokkeren eerder doordat de remblokken de schijven sneller tot volledige stilstand kunnen dwingen, dus je remmen zijn juist beter dan eerst.

Als jij voorheen je auto bij 70 en voluit remmend niet in de abs kreeg, waren dat wel heel slechte remmen

Edit: Je was me 20 seconden voor Jan ;D
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 23:14:12 door leonm »

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2017, 23:59:08 »
Defensief rijden mensen,  denk toch eens om het Milieu  !  potjandikkie !
Alfa 159  2.4 JTDm

Tazio

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2017, 00:06:17 »
Je redenatie is verkeerd, als je abs nu eerder ingrijpt heb je juist meer remkracht hoor.
Wielen blokkeren eerder doordat de remblokken de schijven sneller tot volledige stilstand kunnen dwingen, dus je remmen zijn juist beter dan eerst.

Als jij voorheen je auto bij 70 en voluit remmend niet in de abs kreeg, waren dat wel heel slechte remmen

Twee verschillende mensen, zelfde gedachte ;)

Defensief rijden mensen,  denk toch eens om het Milieu  !  potjandikkie !

Zegt de man met een 20klepper diesel waar een dikke tractor zelfs jaloers van wordt! Was een 1.3 multijet te min?  v6tech1 Applaus
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2017, 00:07:01 door Tazio »

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2017, 08:06:44 »
Hahaha,

Maar klopt het allemaal wel? Te snel abs kan natuurlijk ook wijzen op iets anders! (Verkeerde montage, abs probleempje, etc)
Last hebbend van detaildiarree

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2017, 18:10:22 »
Twee verschillende mensen, zelfde gedachte ;)

Zegt de man met een 20klepper diesel waar een dikke tractor zelfs jaloers van wordt! Was een 1.3 multijet te min?  v6tech1 Applaus

Ik blijf jalours op alle 6320`s
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline leonm

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 14 juni 2017, 19:41:42 »
Ik blijf jalours op alle 6320`s

6320 heeft minder pk's dan jouw auto  Hahaha

8320 daarentegen.....  jayzen1

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 14 juni 2017, 20:38:22 »
Als de abs eerder ingrijpt, heb je duidelijk meer remvermogen. Abs grijpt pas in als je de boel laat blokkeren, als het nu eerder blokkeert, wil dat alleen zeggen dat je vorige remmen duidelijk minder hapkracht hadden.
en;

Ik dacht juist dat als de ABS eerder ingrijpt er minder remvermogen is waardoor het wiel gaat slippen.  Want zo veel remkracht verschil vond ik niet echt dat ik had. Maar als 2 verschillende mensen op nagenoeg dezelfde tijd zoiets zeggen zal het wel kloppen. :)
Hahaha,

Maar klopt het allemaal wel? Te snel abs kan natuurlijk ook wijzen op iets anders! (Verkeerde montage, abs probleempje, etc)
Nou, nu je er over begint;

Als ik vanaf 180 rustig opbouwend de remmen indruk ot 130. En dan  wat meer afremmen. Lijkt het alsof de auto naar links trekt en de achterkant naar rechts. Of alleen naar links en dat ik de achterkant me verbeeld.

Wat kan dit zijn. Heb dit na de montage van de nieuwe remmerij. Daarvoor ging ik altijd recht-toe-rechtuit bij het aanremmen met een flinke snelheid.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2017, 21:05:06 door Hellracer »

Tazio

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 14 juni 2017, 21:25:29 »
Allevier remklauwen moeten perfect gangbaar zijn. Dat als eerste. Het tweede is: hoe is de staat van je draagarmen rondom? Eentje vervangen kan op hoge snelheid al een minimaal verschil in het zetten van de rubbers opleveren. En dat voel je meteen bij een 156!  Zomaar even 2 gedachten........

Offline Tjerry_V6

• Nog steeds geen Radio
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 14 juni 2017, 22:07:22 »
Vergeet je remslangen niet. Goodridge
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 05 augustus 2017, 19:23:38 »
Allevier remklauwen moeten perfect gangbaar zijn. Dat als eerste. Het tweede is: hoe is de staat van je draagarmen rondom? Eentje vervangen kan op hoge snelheid al een minimaal verschil in het zetten van de rubbers opleveren. En dat voel je meteen bij een 156!  Zomaar even 2 gedachten........
Dan zal het met versleten draagarmen te maken hebben. Maar heb nu in 130.000km 1x Linksonder en 2x rechtsonder vervangen. Dus het valt reuze mee maar heb dan wel een 147.
Bovenste draagarmen is links 150.000km en rechts 170.000km oud, zijn bij de vorige eigenaar vervangen. ! En wel net goed gekeurd voor de apk dus ze zullen nog wel goed zijn. (ga ik vanuit).

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 05 augustus 2017, 19:24:14 »
Vergeet je remslangen niet. Goodridge
Volgens mij heb ik gewoon standaard remslangen ;D
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2017, 19:24:22 door Hellracer »