Auteur Topic: DIESELGATE draait door  (gelezen 8400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline katuut

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4158
  • Geslacht: Man
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #75 Gepost op: 18 april 2018, 13:03:12 »
Ik zou het proberen!


Crowdfunding? Mijn 100 euro heb je 😉

Last hebbend van detaildiarree

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2484
  • Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #76 Gepost op: 18 april 2018, 22:34:21 »
Gaaf.

Yellotop zijn op dit moment op de bon, dus dat lukt eerst niet; maar Optima heeft ten koste van de Yellow de Redtop productie verhoogt; dus dan pak ik die maar.

En die E-motor lukt ook nog wel.

Nu eeen   giovanni1  figuur die de flex  in de veerpoot zet om een aandrijfas te maken.

Ik ga nog even op onderzoek.
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #77 Gepost op: 03 mei 2018, 01:20:48 »
De Duitse auto-industrie is totaal ongeloofwaardig; in het kort de resultaten van diesel-gate
en de 'Diesel-Gipfel'.

Veel beloven en weinig geven
doet de gek in vreugde leven


(de eerste en tweede diesel-top, een crisis beraad of overleg tussen de fabrikanten en overheid.)
Eerste d.d. 1 augustus 2017, tweede d.d. 28.11.2017 in Berlijn.
Echt nieuwsgierige mensen googelen de term Diesel-Gipfel even.


DOORVOERING NOG DIT JAAR
'UPDATE DUITSE DIESELS MOET VOOR 1 SEPTEMBER'

bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/update-duitse-diesels-moet-voor-1-september/

JAN LEMKES AUTONIEUWS
2 MEI 2018 08:19



De beloofde update van oudere auto’s met dieselmotor in Duitsland zou voor 1 september gereed moeten zijn om de afgesproken deadline voor de implementatie te halen.

Dat is althans wat de Duitse verkeersminister Andreas Scheuer volgens 'Bild am Sonntag' heeft geëist. De belofte om alle 5,3 miljoen betreffende voertuigen voor het einde van het jaar een update te geven, zou alleen haalbaar zijn als die update uiterlijk op de eerste dag van september gereed is. De nieuwe software moet namelijk ook nog worden goedgekeurd door de daartoe bevoegde instanties in Duitsland en ook daar gaat tijd overheen.

De update voor Euro 5- en Euro 6-dieselauto's werd in augustus aangekondigd na een spoedbijeenkomst van Duitse automakers, (https://www.autoweek.nl/nieuws/duitse-fabrikanten-komen-op-voor-dieselmotoren/) die met deze en andere maatregelen hopen vergaand overheidsingrijpen tegen te houden of uit te stellen. Van de ruim 5 miljoen auto's die in aanmerking zouden komen voor de update, is volgens Auto-Medienportal ongeveer de helft afkomstig uit de stallen van Volkswagen. Die auto's moeten toch al een update krijgen in verband met de aanwezige sjoemelsoftware.

Met name de inrijverboden in steden zitten autofabrikanten in Duitsland dwars, omdat die de verkoopbaarheid van nieuwe en de waarde van oudere dieselauto's ernstig negatief zouden beïnvloeden. In de laatste decennia hebben Duitse autobouwers stevig geïnvesteerd in diesel in een poging de CO2-uitstoot naar beneden te krijgen, dus dat men niet blij is met de strijd tegen juist die brandstofsoort is vanuit het perspectief van de fabrikant goed uit te leggen. Dat de nood hoog is, blijkt onder meer ook uit de belofte van Volkswagen en BMW om dieselkopers hun geld terug te geven als een inrijverbod in hun woon- of werkomgeving de inzetbaarheid van de nieuwe auto binnen afzienbare tijd drastisch verlaagt.

Nog wat diesel links:
19 april
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/19/europese-unie-gaat-zelf-autos-beoordelen-a1600166
21 maart
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/21/onderzoek-klimaat-is-beter-af-zonder-diesel-a1596429
1 augustus 2017
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/08/01/de-liefde-voor-diesel-gaat-ver-in-duitsland-12330970-a1568621

https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-economie-buitenland/nid26572-achtergrond-merkel-is-verstrengeld-met-de-duitse-auto-industrie.html

Het managen van de Duitse dreck-schleuder dieselwinsten door het maximaal haalbare aantal doden en doodzieken gaat voortreffelijk. Nono

En Martin Winterkorn wordt in de VS aangeklaagd voor misleiding.



https://www.autoblog.com/2018/05/03/ex-vw-ceo-martin-winterkorn-charged-diesel/


Waarom draait de diesel-top? Ineens kan de industrie alles beloven om krampachtig diesel-rijverboden te voorkomen.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/dieselgipfel-es-geht-um-fahrverbote-und-elektrische-busse-a-1180573.html



Duitse burger gaat betalen voor schonere lucht uit vieze diesels.
Der Spiegel noemt het overheids falen.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/dieselgipfel-staatsversagen-kommentar-a-1180751.html


Het hele verhaal sinds 2016 met timeline bij auto motor und sport
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-diesel-abgasskandal

Volkswagen onderzoekt of het schadeclaims kan indienen bij voormalig topman Martin Winterkorn, voor zijn rol bij het dieselschandaal. Dat bevestigde een woordvoerder van het autobedrijf.

https://www.autoweek.nl/nieuws/volkswagen-onderzoekt-schadeclaims-winterkorn/


'Nissan stopt met dieselmotoren in Europa'

https://www.nu.nl/auto/5255426/nissan-stopt-met-dieselmotoren-in-europa.html
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 21:33:15 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #78 Gepost op: 22 mei 2018, 11:34:08 »
Duitse steden mogen diesels per direct verbannen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21-05-2018 om 12:58



Duitse steden mogen diesels per direct verbannen
En zo zijn we nog veel verder van huis.



Er worden dagelijks steeds meer stenen gelegd om de weg naar de massale uitroeiing van de diesel in Duitsland te realiseren. Met name in Hamburg voelen ze er weinig voor om nog langer te wachten. De stad in het noorden van Duitsland kondigde eerder dit jaar aan dat het stappen zou ondernemen om de diesel uit het straatbeeld te verwijderen. Vorige week werden die eerste stappen daadwerkelijk gezet, en was het wachten geblazen op de uitspraak van de rechter. Die hebben we nu binnen.

De hoogste Duitse rechtbank heeft afgelopen week bevestigd dat de grote steden waarvan de luchtvervuiling niet in lijn is met de Europese richtlijnen, per direct actie mogen ondernemen. In het dertig pagina lange document laat de rechtbank in Leipzig weten dat de steden geen moment hoeven te wachten. De steden mogen voortaan, in feite, iedere diesel verbannen die niet aan de laatste Euro6-normen voldoet. Van de ruim 15 miljoen diesels in Duitsland, zijn er ongeveer 2,7 miljoen auto’s die niet direct getroffen worden door de uitspraak.

“Such restrictions, in their intensity, do not go beyond other passage and stopping bans as justified by road law requirements, which motorists always have to reckon with and which they principally have to accept.”

Afgezien van het feit dat dit voor meer steden de deur opent vergelijkbare maatregelen als in Hamburg te treffen, kan het de industrie bakken met geld gaan kosten. Volgens experts kan het de autoindustrie ruim 14,5 miljard euro kosten om de dieselauto’s van de benodigde fixes te voorzien. (Bron: Automotive News)


https://www.independent.co.uk/environment/diesel-cars-ban-cleanest-emissions-legal-limits-air-pollution-regulations-uk-germany-a8235076.html

In the aftermath of the scandal, testing revealed diesel cars that met the latest “Euro 6” limits for NOx emissions in lab tests were massively exceeding those limits when driving on the road.

As a result, the EU brought in the real driving emissions (RDE) test to assess how cars performed in real traffic conditions.

Despite the introduction of these tests in April 2016, no NOx limit was put in place for them until September 2017.

The worst results for RDE testing came from the 1.6 litre Fiat Tipo, which recorded emissions 4.5 times the legal limit when driving in an urban setting, and from the Renault Scenic Energy dCi 95, with emissions 2.4 times the limit.


https://www.schwaebische.de/ueberregional/wirtschaft_artikel,-dieselgate-was-die-eu-mahnung-f%C3%BCr-vw-bedeutet-_arid,10872101.html


De problemen bij Porsche:
diesels
https://www.autoweek.nl/nieuws/circa-60000-porsches-terug-naar-garage/

en de rest
Porsche kan zijn volledige modellengamma tijdelijk voor onbepaalde tijd alleen uit voorraad leveren. Dat heeft te maken met de overgang naar de WLTP-cyclus.
https://www.autoweek.nl/nieuws/porsche-modellen-tijdelijk-alleen-uit-voorraad/


http://www.autobild.de/artikel/adblue-preis-verbrauch-nachfuellen-10682469.html


http://www.autobild.de/artikel/diesel-neue-abgastechnik-von-bosch-12784750.html


NOx-emissies dalen tot sensationeel lage 13 mg / km
  Doorbraak in dieseltechnologie ?!


Sensationele metingen: gemiddeld blaast de Bosch-diesel 13 gram NOx de lucht in. Voor normale Euro 6 diesels is dit 507.



Dieselvoertuigen mogen momenteel 168 milligram stikstofmonoxide per kilometer in reële exploitatie uitstoten, in 2020 zal de limiet dalen tot 120 milligram. Bosch kan nu gemiddeld 13 milligram bereiken, zei Denner. Daarom is de fabrikant van plan om het einde van het debat over het einde voor de diesel ermee te beëindigen. Daarnaast pleitte Denner voor een meer kritische en realistische beoordeling van de milieuprestaties van elektrische auto's. "In zo'n algemeen beeld kan naar voren komen: het is beter om de juiste diesel te rijden dan de verkeerde elektrische auto," zei hij. Niettemin blijft Bosch consequent en met miljarden investeringen op elektrische mobiliteit. Maar: "We hebben de meest efficiënte verbrander met de laagste emissies nodig totdat elektrische mobiliteit op de massamarkt kan worden gebruikt."

https://www.amt.nl/techniek/artikel/2018/04/bosch-maakt-diesel-echt-schoon-de-details-10159050

https://www.amt.nl/techniek/artikel/2018/05/bevestigd-minder-diesel-meer-co2-10159054
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2018, 15:44:10 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1669
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #79 Gepost op: 27 mei 2018, 12:01:40 »
 Haha ' met name Hamburg'.
Wat, net als Rotterdam en Antwerpen, een haven heeft waar op ruwe stookolie aangedreven boten constant in- en uitvaren. En vrachtauto's om de spullen weer verder te vervoeren.
Weer een staaltje symboolpolitiek?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 845
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #80 Gepost op: 27 mei 2018, 12:36:25 »
Ja, en jan met de pet is weer de dupe. Raar dat autoriteiten bij milieumaatregelen altijd eerst de gewone burger die verhoudingsgewijs maar een kleine verantwoordelijkheid heeft het eerste bij de kloten grijpen.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1669
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #81 Gepost op: 27 mei 2018, 13:14:41 »
Antwerpen maakt het nog bonter.
Oude auto's mogen de milieu zone / binnenstad niet in omwille van 'lucht kwaliteit'
Echter als je betaalt mag het wel. Een duidelijk signaal dat het echt om het geld te doen is, ipv milieu.
Of toch eens overwegen of scheepvaart niet eens op normale schone olie moet overstappen? Of de haven paar dagen per week sluiten?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 845
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #82 Gepost op: 27 mei 2018, 13:34:12 »
Tja, het is ook wel weer zo dat wanneer de rekening bij de bedrijven wordt neergelegd dat de burger alsnog ervoor opdraait omdat die kosten gewoon doorgefactureerd worden. Het draait altijd om geld. Afkopen van verantwoordelijkheden gebeurt op meer vlakken. Maar schrijnend is het wel.

Wat antwerpen betreft: er wordt nu gezorgd voor meer "natuur" in de bijna voormalige  Hedwigepolder, om zo de vaargeul nog wat dieper te maken. Dan kan er nog meer olierook de lucht in ;)
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1669
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #83 Gepost op: 27 mei 2018, 14:16:53 »
https://www.euractiv.com/section/air-pollution/news/daily-emissions-of-cruise-ships-same-as-one-million-cars/

Daily emissions of cruise ships same as one million cars

Cruise ships aren't just controversial because of the number of tourists they bring to UNESCO world heritage sites like Venice. Their environmental impact has now been revealed. [Mauro Picardi/ Shutterstock]

Cruise ships can emit as much particulate matter as a million cars every day and the air quality on deck can be as bad as the world’s most polluted cities, according to a new investigation.

An undercover investigation by the United Kingdom’s Channel 4 television station has revealed the shocking levels of pollution found on board some cruise ships.

Channel 4’s Dispatches programme sent its investigators onto P&O Cruises’ 250-metre-long Oceana vessel, which can carry more than 2,000 passengers.

The programme focused on monitoring ultra-fine particles in the air around the vessel and the investigation showed that just one ship can emit the same amount of particulate matter in one day as one million cars.

EU auditors join fight against deadly air pollution
The European Court of Auditors (ECA) will investigate the fight against air pollution, which kills half a million European citizens every year, the court announced on Friday (10 February).

Dispatches found that the air on the upper deck of the Oceana, downwind from the boat’s funnels, had 84,000 ultra-fine particulates per cubic centimetre. The numbers topped 226,000 directly next to the funnels.

The same programme monitored the air quality in London’s busy Piccadilly Circus, using the same recording devices, and found that the numbers were just 38,400 per cubic centimetre.

One doctor told the programme that “these are the levels you would expect to see in the most polluted cities in the world like Shanghai, Delhi and so on”.

He added that short term exposure could cause increasing respiratory symptoms and that crew members working long-term on board could experience side effects “we are just starting to understand”.

Cruise ships typically use heavy fuel oil in their engines, a residual product that is left over after petrol and diesel have been produced. It has very high sulphur content but is more cost-effective than other fuels.

P&O responded to the programme’s findings by highlighting that it has reduced its fuel consumption by 28% since 2005 and that the company slashed CO2 emissions by 20% in 2014 alone.

Cargo companies call for shipping to be regulated by EU’s emissions trading market
European cargo companies have backed plans to regulate shipping under the EU’s Emissions Trading System (ETS), the world’s largest carbon market and one of the bloc’s flagship policies to fight climate change.

The company also revealed that the Oceana will soon be fitted with “exhaust gas cleaning systems” in an effort to reduce emissions further. Its statement added that: “we recognise that there is a public interest… related to particulate matter and related health issues”.

But a study by CE Delft recently warned that the efficiency of new ships declined in 2016 compared with 2015.

It is estimated that 25.3 million passengers worldwide will travel on cruise ships in 2017, up from just 15.8 million a decade ago, according to data from the Cruise Lines International Association.

Popular Croatian tourist destination Dubrovnik, known around the world for being the filming location of Game of Thrones, is struggling to cope with the vast numbers of visitors being brought to its medieval walls by cruise ships.

The statistics do not look good for this summer either. In 2016, 529 of the vessels stopped off in Dubrovnik, bringing 799,916 passengers. That is an increase from 475 ships in 2015 and 463 in 2014.

Shipping currently accounts for 2-3% of global greenhouse gas emissions but a 2014 UN study warned increasing trade could up the sector’s carbon footprint by as much as 250% by mid-century.

If shipping were an actual country then it would be the globe’s seventh biggest emitter.

Last week, 170 countries met at the United Nations’ International Maritime Organisation meeting in London. They agreed a seven-step outline that is aimed at decarbonising the shipping sector and an interim plan is now pencilled in for next year, with a comprehensive plan due in 2023.

Although one proposal called for the sector to come up with climate targets in line with the Paris Agreement and to decarbonise by 2050, a consensus could not be found. Further talks will be held in October.

UN will force shipping to clean up its act
The UN’s International Maritime Organisation (IMO) is pondering measures to cut shipping pollution and bring emissions into line with the Paris Agreement. EURACTIV’s partner Journal de l’Environnement reports.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1293
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #84 Gepost op: 27 mei 2018, 22:45:44 »
....
Wat antwerpen betreft: er wordt nu gezorgd voor meer "natuur" in de bijna voormalige  Hedwigepolder, om zo de vaargeul nog wat dieper te maken. Dan kan er nog meer olierook de lucht in ;)

Jas das ook een mooie farce, gebaseerd op een verdrag uit 1800zoveel oid... Das maar voor 1 ding; nog meer en grotere zeeschepen naar Antwerpen en verder voor nikske..

Over de luchtkwaliteit daar: een beetje oceaanstomer zet op 24u tijd daaro (zit u?) 10 to 14000 ja veertienduizend 20voet containers op de wal, 1 bootje.
Dat is niet één bootje, nee, dat zijn er meerdere per etmaal.
En dat gaat 365 dagen p/j zo door. Reken even verder om een indruk te krijgen HOEVEEL voertuigbewegingen er nodig zijn om die kade leeg te maken...das bizar... Je kunt het trouwens aan het wegdek rondom antwerpen haven echt zien, das compleet aan snippers gereden op plekken, kom er meerdere xen per week...

Ow ja maar er worden ook containers per kleinere schepen verder EU ingevaren dus niet alles gaat per vrachtwaggel. Nee klopt, maar ook zo'n kleiner schip ldoet ook diesel he...
Ík weet iig wel ong. waar de slechte luchtkwaliteit vandaan komt in en om d'Anvers, NIET van de personenauto's... Deuh

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #85 Gepost op: 01 juni 2018, 12:49:13 »
Deutschland dreigt Daimler met boete van 3,75 miljard Euro

https://www.autoblog.nl/nieuws/deutschland-dreigt-daimler-met-boete-van-375-miljard-euro-109945#post-109945

'LUCHTWEGEN ZIJN ONZE BELANGRIJKSTE WEGEN'
ALLE DIESELS VANAF 2030 GEWEERD UIT BRUSSEL

ANP/JAN LEMKES AUTONIEUWS
31 MEI 2018 15:46 



Dieselauto’s zijn vanaf 2030 niet langer welkom in het gewest Brussel. De Brusselse regering heeft ingestemd met een plan hiervoor van minister van Leefmilieu Céline Fremault.

In de strijd tegen luchtvervuiling gaat ze onderzoeken of er ook een ban moet komen op voertuigen die op benzine rijden. "Andere Europese steden gaan in dezelfde richting", zei ze donderdag.

In de Belgische hoofdstad wordt op 1 januari al een lage-emissiezone van kracht. Veel andere steden kennen al zo'n milieuzone waar oude dieselwagens worden geweerd. Deze plannen werden al in 2016 gepresenteerd.

De luchtkwaliteit in Brussel is slecht. "Onze belangrijkste wegen zijn onze luchtwegen", verwelkomde mobiliteitsminister Pascal Smet het besluit. "Meer dan de helft van de Brusselse gezinnen heeft geen auto, maar ademt toch de slechtste lucht van België in. Dat moet anders. Een ban op diesels is een deel van de oplossing."



Nieuwe dieselauto’s zijn nog steeds te VIES

https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-dieselautos-zijn-nog-steeds-te-vies-110043#post-110043
Momenteel worden nieuwe dieselauto’s afgesteld op de Euro-6 norm. In theorie betekent dat schone diesels.

In de praktijk betekent het echter iets heel anders. De International Council on Clean Transportation (ICCT) bracht een onderzoek onder de aandacht. Dit was een onderzoek naar zo’n 5.000 nieuwe dieselauto’s die onder de Euro-6 norm vallen. Er werd gekeken naar het duivelse stofje waarop elk onderzoek gebaseerd is: NOx.

https://www.theicct.org/publications/true-real-world-pv-emissions-rating-system
TRUE, een ander initiatief die het onderzoek uitvoerde, gaf de resultaten weer in een gekleurde grafiek.



The TRUE ratings system uses green, yellow, and red symbols to indicate Good (green), Moderate (yellow), or Poor (red) emissions performance. An overview of the initial ratings in the figure below shows the share of vehicle families receiving a green, yellow, or red rating grouped by fuel type and Euro standard. From Euro 3 to Euro 5, all diesel families are rated red. For Euro 6 vehicles, approximately a 10th of diesel families are rated yellow.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2018, 23:33:42 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline frankalfa

  • ******
  • Berichten: 1293
  • Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #86 Gepost op: 04 juni 2018, 16:36:05 »
Stukje om mijn woorden over Antwerpen haven kracht bij te zetten: https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/record-voor-haven-van-antwerpen-uitbreiding-is-nodig~a9215fe3/

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #87 Gepost op: 11 juni 2018, 15:22:05 »
Volkswagen betaalt Duitse boete van 1 miljard euro om emissieschandaal


Foto: AFP

Gepubliceerd: 13 juni 2018 18:07
Laatste update: 13 juni 2018 18:49

Volkswagen betaalt aan Duitse autoriteiten een boete van 1 miljard euro vanwege het emissieschandaal, meldt het concern woensdag.
De autofabrikant zegt de boete te accepteren en daarmee ook verantwoordelijkheid te nemen voor de fraude. Volkswagen gaat niet tegen de geldstraf in beroep.

Het concern hoopt dat de boete ook een "significant positief effect" zal hebben op andere lopende onderzoeken in Europa.

De boete bestaat uit een maximale straf van 5 miljoen euro. Volkswagen moet daarnaast 995 miljoen euro betalen vanwege de economische voordelen die het concern door de fraude heeft genoten.

Volkswagen raakte in het najaar van 2015 in opspraak. Toen bleek dat het concern jarenlang heeft gesjoemeld bij toelatingstesten voor dieselmotoren.

Software
De motoren waren voorzien van verboden software waardoor ze in het laboratorium veel schoner uit de bus kwamen, dan bij normaal gebruik op de openbare weg. De affaire heeft al geleid tot de nodige boetes en schikkingen. Daar zijn bij elkaar vele miljarden mee gemoeid.

In april 2017 heeft Volkswagen van een Amerikaanse rechter al een boete gekregen van omgerekend 2,6 miljard euro. Dit gebeurde nadat het concern schuld had bekend.

Ook heeft het bedrijf een fonds van 10,3 miljard euro opgezet om auto's terug te kopen van gedupeerde consumenten.
bron: https://www.nu.nl/volkswagen-schandaal/5311742/volkswagen-betaalt-duitse-boete-van-1-miljard-euro-emissieschandaal.html



ILLEGALE APPARATUUR TIJDENS EURO 6-METINGEN
'KBA VINDT SJOEMELSOFTWARE BIJ MILJOEN DAIMLERS'
bronnen: https://www.autoweek.nl/nieuws/kba-vindt-sjoemelsoftware-bij-miljoen-daimlers/
              https://www.autobahn.eu/9056/vijf-defeat-devices-aangetroffen-in-nieuwe-mercedes-motoren/
              https://www.transport-online.nl/site/81526/doorzoekingen-bij-daimler-in-dieselonderzoek/

MITCHEL VAN ESSEN
11 JUNI 2018 11:34



Het blijft een drukke bedoening op het hoofdkantoor van de Duitse RDW-tegenhanger. De KBA voegt namelijk een nieuw hoofdstuk toe aan het Duitse diesel-dossier: Daimler wordt ervan verdacht illegale software te gebruiken bij zijn nieuwe Euro 6-diesels.


Dat meldt Automotive Management op basis van het Duitse Bild am Sonntag. Moederbedrijf van Mercedes-Benz zou bij ongeveer een miljoen Euro 6-diesels illegale software gebruiken om aan de nieuwe emissienormen te kunnen voldoen. In het verslag wordt over vijf illegale systemen gesproken waarbij de Adblue ureumoplossing voor uitlaatgasreiniging soms onverklaarbaar op- of afneemt. Het is nog niet duidelijk om welk type auto het gaat en waar deze eventueel zouden rondrijden. Aan Reuters wil Daimler geen reactie geven. Wel geven de Duitsers aan om transparant aan alle onderzoeken van de KBA en het federale ministerie van Transport mee te werken.

In februari gingen er ook al geruchten rond omtrent Daimler en zijn diesels. In 2017 riep het bedrijf al miljoenen Europese diesels terug naar de garage. Dit was volgens Daimler echter om "bestuurders gerust te stellen en het vertrouwen in dieseltechnologie te versterken.'' Sinds Volkswagen in 2015 diep door het stof ging vanwege illegale software bij dieselauto's, lopen de investeringen samen met Daimler en BMW al in de miljarden euro's.


Dit is het begin van 'AdBlue-gate'.

Een afspraak tussen de drie Duitse fabrikanten om te sjoemelen met de mate van 'AdBlue' toevoeging om in testen beter te scoren dan IRL.
Het gaat om alle Euro 6 diesels van VAG, Mercedes en BMW.
Is redelijk goed op te lossen met een software update en een normaal formaat AdBlue-tank monteren.
Interessant is weer hoe de heren fabrikanten dit gaan handelen. Gaat de energie zitten in afhouden en juridisch damagecontrol of lossen ze het echt op. Dáár onderscheiden de echte autoliefhebbers zich van de accountants en advocaten.


De grote drie stemmen de ontwikkelingen met elkaar af. En Audi, kennelijk de leidende partij voor dat onderdeel, stelde de 817 liter tank ipv de 35 litertank voor omdat dan ruimte besteed kon worden aan een B&O geluidsinstallatie in plaats van een kostenpost. Dan ben je er als spreadsheetmanager snel uit. En aldus geschiedde. Die notulen van de vergaderingen zijn openbaar geraakt.

https://www.dalhuisen.nl/images/Producten-diensten/Autos_met_AdBlue_tank.pdf
Opvallend hoe zuinig VAG is met AdBlue t.o.v. de concurrenten.

https://www.autoweek.nl/nieuws/audi-topman-verdachte-in-dieselzaak/
ANPAUTONIEUWS
11 JUNI 2018 13:30



Na Daimler-nieuws rondom de dieselschandalen, is er ook nieuws bij Audi: de huizen van twee bestuurders zijn vandaag doorzocht door de Duitse politie.

Audi-topman Rupert Stadler en een medebestuurder zijn als verdachte aangemerkt in het sjoemeldieselschandaal bij het Duitse automerk. De huizen van de twee zijn maandag doorzocht, zeiden Duitse openbaar aanklagers. De identiteit van de tweede bestuurder maakten de aanklagers niet bekend. Stadler werd door meerdere ingenieurs van betrokkenheid beschuldigd. Er zitten al twee oud-managers van Audi vast in afwachting van hun rechtszaak. Verschillende Audi-kantoren werden vorige maand voor de derde keer binnengevallen.

Audi's moederbedrijf Volkswagen wordt al bijna vier jaar door autoriteiten achternagezeten sinds het sjoemeldieselschandaal in de Verenigde Staten aan het licht kwam. Het bedrijf heeft ruim 25 miljard euro apart gezet voor boetes, schikkingen en andere kosten rond het schandaal.

De volgende personen worden de komende maanden door de Duitse justitie als getuigen gehoord.

► Bosch-Boss Volkmar Denner (14. September 2018)

► Audi-Chef Rupert Stadler (8. November 2018)

► Ex-Porsche Vorstand Wolfgang Hatz (sitzt in U-Haft, 21. September 2018)

► Porsche-Vorstand Jörg Kerner (sitzt in U-Haft, 13. September 2018)

► Der ehemalige Leiter der VW-Qualitätssicherung Bernd Gottweis (8. November 2018)

► Ex-VW-Entwicklungschef Ulrich Hackenberg (8. November 2018)

► Ex-VW-Markenvorstand Heinz-Jakob Neußer (20. September 2018)

► Der ehemalige Leiter der VW-Aggregateentwicklung Dr. Jens Hadler (7. November 2018)

► Richard Dorenkamp (13. November 2018)

► Ex-VW-Chefjustiziar Michael Ganninger (13. November 2018)

► Leiter der Deutschen Umwelthilfe Jürgen Resch (18. September 2018)

https://www.automotiveworld.com/news-releases/continental-expands-trutnov-powertrain-plant-ramp-nox-sensor-production/
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2018, 11:09:28 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: DIESELGATE draait door
« Reactie #88 Gepost op: Vandaag om 12:52:22 »
BREEK: Audi’s CEO is gearresteerd
Auteur: jaapiyo, gepost 18-06-2018 om 12:10 14 Reacties



Audi’s CEO Rupert Stadler


Heet nieuws vers van de Duitse pers: Audi’s CEO Rupert Stadler is vanochtend gearresteerd door de Bundes autoriteiten in verband met dieselgate. De openbaar aanklager van München heeft haar vizier inmiddels gericht op twintig verdachten, waaronder Stadler.

Het appartement van de honcho is doorzocht en Der Rupert is in de kladden gevat onder de verdenking dat hij weleens bewijsmateriaal zou kunnen verdonkeremanen. Naast zijn functie als CEO van Audi bekleedt Stadler ook één van de negen zitjes in VAG’s management board.

In een reactie bevestigt Audi dat Stadler is aangehouden, hoewel de boksbeugel wil benadrukken dat ‘niemand schuldig is tot het tegendeel bewezen is’. De pittige tijden bij VAG houden dus nog even aan. Wordt Rupert de hoogste vagenier die (potentieel) in zijn zwaard moet vallen, of bereiken de aanklagers nog een hoger niveau?
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI