Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 244 keer)

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Even voorstellen
« Gepost op: 22 mei 2017, 15:21:21 »
Hallo,

Mijn naam is Sjoke ik ben 24 jaar oud en kom uit Zuid-Limburg.

Toen ik op mijn 18 de mijn rijbewijs gehaald had was het tijd om van een scooter naar een auto te gaan.
Mijn ogen vielen op een Alfa Romeo 146 2.0 TI, natuurlijk genoeg kracht voor een beginnend bestuurder. En ook veel mensen te kijk gezet omdat ze dachten dat hun Volkswagen sneller was als de Alfa..... niet dus! Hahaha Notworthy

Heb de 146 na 6 jaar nog steeds in mijn bezit en al heel veel aan gedaan, er staat 290xxx op de teller maar hij is zo goed als helemaal gereviseerd.
Drijfstanglagers laten doen, de rest heb ik alles zelf gedaan, nieuwe versnellingsbak erop gezet koppelings- wissel distributie d.m.v nokkenas blokkeer setje te plaatsen. Het enige wat nog niet vervangen is zijn de zuigers en drijfstangen voor de rest heb ik alles er nieuw op gezet. Ook alle roest delen opnieuw ingelast sommige plekken ook preventief gedaan.

Na zo lang in de 146 rond gereden te hebben vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging. Na veel speur werk en nadenken kwam ik uit op een mooie 156, wist alleen nog niet zeker of ik weer voor de 2.0 Twinspark zou gaan of de V6. Wil er natuurlijk niet op inleveren kwa vermogen dus ik koos voor de 2.5 V6.

Nadat ik een test rit had gemaakt was ik helemaal verkocht, en kon ik niet anders als hem ook daadwerkelijk aan te schaffen. Wat een lekker geluidje heeft die V6 en natuurlijk een 6 bak wat ook weer gunstig is omdat ik een heel lang stuk op de snelweg rij richting werk.
Het enige wat me tegenviel van de 156 was de airco deze is niet ijskoud als ik gewent ben, maar las al dat die een bekend probleem was bij de 156 wat mij totaal niets uitmaakt omdat ik graag met de raam open rijd om van het geluid te genieten!
Vond alleen geen zwarte 156 V6 heb nu dus een zilveren maar ik ben nog genoeg van plan om te doen aan de 156.
Zo ga ik hem dus helemaal zwart spuiten, schroefsetje, andere velgen en natuurlijk de normale onderhoud dingen meteen uitvoeren zodat ik weer jaren rijplezier heb!

De 146 houd ik wel hiermee wil ik op het circuit gaan rijden dus deze ga ik in verloop van tijd helemaal klaar maken!
Kan nog een heel lang verhaal lullen maar dit is het klein samengevat over mij  :)

Offline Rene-qva

• Alfa 166 2.4 JTD / Alfa 156 1.8 TS / Alfa 75 2.0
    • Bekijk profiel
    • QVerde originele onderdelen en accessoires Alfa Romeo / Fiat
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2017, 15:41:35 »
Hallo Sjoke,  welkom op dit gezellige forum  :italoflag:
www.QVerde.nl
--------------------
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 Veloce,
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Alen Prcic

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2017, 18:47:13 »
Welkom!  8)
Heb je nog meer foto's?
Ben wel benieuwd naar beide bolides  jayzen1

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2017, 19:25:02 »
Dankjewel Rene.

Heb genoeg foto`s haha  :thumbsup:

Heb ook de koplampen voorzien van zwarte koplamp folie.

Offline peetje155

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2017, 21:03:48 »

Welkom Sjoke. :italoflag:
Wel de lampjes eruit gehaald? :D
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline Anothergenius

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel