Auteur Topic: Remschijf 2.4 Ti  (gelezen 587 keer)

Offline Jochem156

• Bekijk profiel
Re: Remschijf 2.4 Ti
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2017, 13:48:50 »
Dit is wel een erg mooie schijf, en plaats ik voor en achter!

https://www.fineline-imports.nl/ebc-remschijven-kopen/gd1464/alfa-romeo-159-2-4-td-210pk-t66185354-p24472-360265.html

Nog even een setje goede blokken erbij zoeken.

Offline Jochem156

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2017, 21:00:59 »
Let wel op dat gaten meer herrie maken dan groeven.
Ik heb de Brembo met groeven.
Ik heb ooit eens gehoord van mensen die er verstand van hadden dat je dan de schijven moet schoonblazen met lucht.. Dan zit er namelijk teveel remstof in de gaten.

Offline BrianL

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2017, 10:51:24 »
Let wel op dat gaten meer herrie maken dan groeven.
Ik heb de Brembo met groeven.

Interessante info; is dat een gegeven of uit eigen ervaring? Ik heb origineel Alfa, schijven en blokken, geen groeven, geen gaten, wel piepen. Een keer hard remmen of een beetje remreiniger, dan is ook t piepen weer even weg.

Offline FabioGTA

• Geslacht: Man
  • Italians do it better
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 27 juli 2017, 19:51:35 »
ATD International even bellen die hebben super spul heb het onder al mijn auto's zitten.
Remt echt goed vooral met de keramische blokken.
Alfa 156 GTA corse, Alfa 159 SW 2.0jtdm TI, Alfa Giulia 2.0, Alfa 1750 GTV, Alfa 75 3.0 corse, Ducati 748 SP.

Offline Alfafa

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 28 juli 2017, 11:54:00 »
Interessante info; is dat een gegeven of uit eigen ervaring? Ik heb origineel Alfa, schijven en blokken, geen groeven, geen gaten, wel piepen. Een keer hard remmen of een beetje remreiniger, dan is ook t piepen weer even weg.

Volgens mij bedoelt Thierry het anders om groeven maken meer lawaai als boringen.
Maar, remstof op de schijf zorgt juist voor de vertraging. Dus een beetje remmenreiniger erop dan spoel je het er dus weer af en remt de auto de minder hard.

Beter is een beetje copa slip of anti piep plaatjes tussen de blokken en klauwen, tenzij je een race compount blok hebt dat piept gewoon.

Maar over de warmte behandelde schijfjes van Coen,

Ik dacht laatste keer nah zal wel goed zijn. En toen had ik ATE schijven ook een goed merk.
Dit keer van Brembo warmte laten behandelen. Toen ik op de '3' van Oberhausen naar Arnhem reed kwam er een bejaard stel in een Camper uit Engeland even zo hop naar de linker baan. ik denk hoho knipperlicht groot licht en nee hoor. Gewoon toch inhalen. Ik was al even langzaam aan het remmen.
Toen dacht NU MOET IK TOCH ECHT REMMEN. De Brembo klauwen en SP2000 blokjes hebben hun werk goed gedaan.

Als je 200 km/h rijdt ga je toch 55 meter per seconde. volgens de strepen heb ik er 238 meter over gedaan.

Ik kan de hitte behandelde schijfjes warm  :angel: aanbevelen.

Turbo lag is just fore play !

Everybody loves Alfa, You gotta Love Alfa......it's the LAW ...

Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V 
------

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 28 juli 2017, 14:37:55 »

Je bent met je remmanoeuvre wel een stukje door het weiland gegaan zo te zien  flippy1 als dat je tactiek is hoef je je schijven niet te laten behandelen hoor  ;)
Fiat Panda CLX 1000 Fire - 1992
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 28 juli 2017, 18:02:57 »
Daar mijn orginele schijven vrij snel een kleine kromming vertoonden, ben ik vrij snel gewisseld naar de 330 brembo warmte behandeld met de genoemde blokken.

Ben ook tevreden over het remvermogen, en tot nu slijten ze ook niet hard ( of ik rem te weinig  :italoflag: )   Deze vakantie een lange weg de berg af gereden,  velgen zijn wel helemaal bruin van de rem stof, maar als je dat niet wil moet je terug naar rem trommels.
Alfa 159  2.4 JTDm