Auteur Topic: Vloer passagierskant nat  (gelezen 147 keer)

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • Bekijk profiel
Vloer passagierskant nat
« Gepost op: 11 juli 2017, 22:49:55 »
Hallo,

Laatste tijd muffe geur in het interieur, blijkt na kleine inspectie dat de passagierskant helemaal nat is. De schimmel kwam haast door de voetenbkleding heen (vanwege de voetenmat erop lag)... maar even schoongemaakt.

Al het water weggehaald dmv waterzuiger. Onder de motorkap wat vuil weggehaald bij ruitenwissers, aangezien een topic zei dat het kan dat er iets verstopt zat, maar geen kappen en ruitenwissers verwijderd om daar achter schoon te maken want kreeg ruitenwissers er niet af.

Of... jullie een idee waar het aan kan liggen ? En hoe ik het op kan lossen. Is nogal onprettig en is zo ineens begonnen. Afgelopen twee jaar nergens last van.

Hoor het graag!

Groet Hellracer

Offline IlDuce

• **
    • Bekijk profiel
Re: Vloer passagierskant nat
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2017, 08:45:48 »
Ik heb dit ook een keer gehad, toen was de afwatering in de rechter wielkast verstopt, het water loopt normaal gesproken vanuit de paravan daar doorheen weg. Ik heb toen de bekleding van de wielkast een stukje losgehaald en letterlijk 20 handen vol bagger en bladeren daar uit gehaald  :o Daarna was het probleem opgelost. Het was echter wel een ander merk auto, dus ik weet niet of het bij jouw auto hetzelfde werkt.
156 2.0 JTS  11-2005   

Offline Tazio

• AR156 Club
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2017, 09:03:17 »
In de motorruimte, exact in het midden van het schutboard, vindt je na enig zoekwerk een zwart plastic pijpje. Rond met een afgeplatte onderkant. Even beetpakken op het langste stuk, goed knijpen en kijk wat er gebeurt. De kans os vrij groot dat er eerst een bult smurrie en daarna een plons water uit komt.

Om te controleren; check of achter de luidspreker in het rechter portier het witte flapje nog aanwezig is die over de achterkant van de luidspreker hoort te hangen. Zoniet; maak daar een oplossing voor, anders loopt het water zo vanaf je portierruit door het portier via de luidspreker over de dorpel op de bodem.

En controleer het portierrubber op beschadigingen.

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2017, 20:25:20 »
Ah, zo heet dat dus. Een paravan!! Heb die parravan (dus die kap en ruitenwissers) er niet afgehaald want kreeg de ruitenwissers niet los. Ben bang dat ie afbreekt. Maar zal daar dus nog eens naar kijken zondag, druk er nog wel beetje kruipolie in. Had onder de motorkap links en rechts, waar de scharnieren van de motorkap in en uit gaan, ook al zooi weggehaald. Zag toen wel wat water liggen tussen al de bladeren dus dat met de waterzuiger weg gezogen.

Als ik de foto's van Google mag geloven zit er nog wel een flinke klus in. Maar zal me er mee vermaken.
Kom door die foto's (nu ik weet dat het een parravan heet) nu al op een topic van een 156 op dit forum en dat is mijn inziens hetzelfde principe.

Bedankt (Y).

@IlDuce bedankt voor de tip. Wielkasten e.d maak ik vrij regelmatig schoon met hogedrukspuit. Maar zal het rechter voorwiel er eens vanaf halen en de binnenste wielkap eraf halen. Kijken of er wat schoon gemaakt kan worden.

Offline Hellracer

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2017, 20:30:32 »
Om te controleren; check of achter de luidspreker in het rechter portier het witte flapje nog aanwezig is die over de achterkant van de luidspreker hoort te hangen. Zoniet; maak daar een oplossing voor, anders loopt het water zo vanaf je portierruit door het portier via de luidspreker over de dorpel op de bodem.

Heb de boxen vervangen vrij snel na aanschaf. Van origineel naar Bose. Zou niet meer weten of daar een flapje zat. Maar zal deurpaneel er eens afhalen is nog geen 5min werk.
Hoe zit dat flapje er uit ? :')