Auteur Topic: Weer een Airco vulmiddel hoeveelheid verhaal  (gelezen 227 keer)

Offline Jon

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Weer een Airco vulmiddel hoeveelheid verhaal
« Gepost op: 13 juli 2017, 09:41:43 »
In verband met de naderende vakantie en de daarbij behorende autorit van +/-1000km ben ik bezig om mijn bella zo goed mogelijk in orde te maken.
Stap 1 was het laten vervangen van de bovenste draagarmen en een Beurt door Goofy.
Stap 2 was het laten uitlijnen/balanceren en een airco service/geurbehandeling bij euromaster (er was daar een aanbieding op allebei de diensten)

Helaas was het verhaal over de hoeveelheid vulmiddel even uit mijn herinnering verdwenen.
Deze kwam echter weer terug toen ik het bonnetje onder mijn neus kreeg van het vullen van mijn aircosysteem.
Huh, 650gram? Dat was toch niet goed voor een facelift model?
Ik heb gelijk mijn zorgen geuit, maar het kon volgens de monteurs niet mis (dit gaf de computer immers aan), en ook al zat er te veel in, dan ging alleen de veiligheidsklep open.
Daarna heb ik toch de auto weer meegenomen, maar 's avonds gelijk de verhalen hier op het forum nog eens goed nagelezen en zelf een lijst opgezocht met de juiste waardes.
De volgende dag heb ik ze gelijk gebeld en gezegd dat ik het gecorrigeerd wou hebben, omdat ik geen zin heb in een kapotte aircopomp.
Ze geloofden me nog steeds niet, maar ze zouden doen wat ik vroeg. (500 gram er in dus!!)
's Middags na mijn werk heb ik de auto weer opgehaald en ik kon weer huiswaarts met een aircosysteem met de juiste hoeveelheid vulmiddel er in.
En een hoop chagrijnige blikken van de monteurs mijn richting uit  ;D
Ze kunnen er niet zo goed tegen als je het beter (denkt te) we(e)t(en)

Offline KhaZ

• Turismo Internazionale
    • Bekijk profiel
Re: Weer een Airco vulmiddel hoeveelheid verhaal
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2017, 12:12:56 »
550 was het toch? Of is het 500? Hier hebben ze er een paar jaar terug ook 650 in gedaan (stond op de sticker tenminste), werkte prima op zich.

Offline Jon

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2017, 13:26:11 »
Ik begreep uit een oud topic hier op het forum dat het toch 500 zou moeten zijn, en dit werd bevestigd in een lijst van Hella.

Waar zit die sticker waar dat op staat Maarten?
Ergens onder de motorkap?

Offline KhaZ

• Turismo Internazionale
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2017, 13:45:50 »
Yep

Offline Jon

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2017, 09:26:37 »
De enige sticker die ik onder de motorkap zie met een airco verwijzing, is de sticker van de euromaster van deze week, met 650 subtiel aangepast naar 500 gram  ;D

artc232

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2017, 11:48:16 »
ondanks dit kwam er na een jaar toch nog 635 gram uit.....
raar......