Auteur Topic: Geen vermogen bij warm weer... en rare storingen  (gelezen 1079 keer)

Offline Wolfie155

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ride or Die
    • Bekijk profiel
Re: Geen vermogen bij warm weer... en rare storingen
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2017, 14:24:59 »
Zoo...
De brandstofdruk is gemeten zowel warm als koud. De druk blijft rond de 3.0-3.2 bar en maximaal is de druk 3.8 bar geweest.
Lijkt me goed.
Huidig:
156 1.8 (03')
155 1.7 (96')
Verleden:
156 1.8 (98')
155 1.7 (96')

Offline Wolfie155

• Forumbezoeker
  • *
  • Ride or Die
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2017, 21:05:59 »
Even tussendoor.
Heeft er iemand een idee wat het verschil is tussen de bobine werken tussen een CF2 en een CF3.
Ik weet dat de CF2 1-4 en 2-3 zit aangesloten en de CF3 1-1, 2-2, 3-3, 4-4 en is dit uitwisselbaar?
Huidig:
156 1.8 (03')
155 1.7 (96')
Verleden:
156 1.8 (98')
155 1.7 (96')

Alen Prcic

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 06 juli 2017, 20:18:34 »
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar je topic zo lezend kom ik erachter dat ik eigenlijk ook last heb van zelfde soort symptomen. Bij mij is het eigenlijk wel gek, want die trekkracht/koppel onderin is bij mij prima in orde, maar bovenin lijkt ie weinig te doen. Ik moet erbij vertellen dat ik een lekkage ergens onderin uitlaattrajekt heb, en dat is wel goed hoorbaar. Wellicht dat daar probleem ligt. Maar goed, een niet fatsoenlijk werkende brandstof-pomp is altijd funest voor het vermogen.
Interessant topic, ik zla het in de gaten houden. :ok:

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 07 juli 2017, 09:06:01 »
Heb je de motortemperatuur uitgelezen? Ik kan me zo voorstellen dat je wat vermogen gaat missen als de ECU ingrijpt vanwege een te hoge motortemperatuur. In dat geval kun je thermostaat en/of tempsensoren de schuld gaan geven... Of eventueel een ander euvel in je koelkanalen. Is de oude radiateur met slangen die bij de '98er hoorde (en dus goed werkte) hergebruikt of is het systeem dat bij de nieuwere auto hoorde gebruikt?
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline sanscorp

• Moderator
  • *
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2017, 12:06:20 »
De druk wordt normaal ook opgebouwd. Of denk je dat hij het debiet meteen de injector in duwd.

Tjerry

In ieder geval op de JTD word het te veel aan druk terug gelaten via de retour, als je daar de slang van filter naar HD pomp pakt en je "dopt die af" dan zie je je brandstofslang veranderen in een ballon (been there done that).

Ik kan mij zo voorstellen dat de denkwijze is "slang er af, meter er aan en contact aan" om de druk te meten.

Verder ben ik bang dat ik de specifieke kennis mis over de benzine varianten..
Het is een goed idee om eens een afspraak te plannen met bijvoorbeeld Goofy.

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline Wolfie155

• Forumbezoeker
  • *
  • Ride or Die
    • Bekijk profiel
Re: Geen vermogen bij warm weer... en rare storingen ...OPGELOST...
« Reactie #20 Gepost op: 06 augustus 2017, 23:44:59 »
Eindelijk weer weer even tijd om deze topic weer bij te werken.
Het is nu drie weken geleden dat ik erachter ben gekomen. Uiteindelijk bleek het iets simpels te zijn, kon eigenlijk ook niet anders aangezien ik al veel geprobeerd had. Het probleem zat hem in de bobinerail/bougiekabels, er schijnen twee versies gebruikt te zijn:
1. ieder cilinder heeft een bobine die doorgelust is met de tweede bougie van een andere cilinder.
2. ieder cilinder heeft een bobine die doorgelust is met de tweede bougie op dezelfde cilinder.
Tijdens de motorwissel had ik alles omgezet (dacht ik) behalve de bobine rail, ging er vanuit dat deze hetzelfde zou zijn.
Het gaat zich maar om twee bougiekabeltjes, twee zaten al juist en dat verklaart natuurlijk het hikkerig optrekken op hoog toeren.
Hoe ben ik erachter gekomen.. na nog wat onderdelen omgewisseld te hebben nieuw terug naar oud zonder verbetering ben ik een paar uur lang achter eper gedoken. Ik ben via het chassisnummer van beide auto's alle onderdeelnummers gaan opschrijven van alle sensoren en onderdelen, toen moest ik van al deze de boschnummer googelen en uiteindelijk ben ik met beide papiertjes onder de motorkap gedoken om nummers te gaan vergelijken. Twee en een halfuur later kwam ik uit bij de bobines, deze lag al twee jaar te verstoffen in de schuur, omgewisseld en tadaa... een wereld van verschil!! Eindelijk is het weer een genot om dat rechterpedaal goed te gebruiken.

Afgelopen week begon madam ook naar benzine te stinken, bleek de brandstofpomp lek te zijn boven bij de aansluiting. Vervangen en weer een probleem opgelost.
Nu nog een leuk adres vinden om een aantal deukje te later verwijderen en dan zijn we weer fris.
Huidig:
156 1.8 (03')
155 1.7 (96')
Verleden:
156 1.8 (98')
155 1.7 (96')