Auteur Topic: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..  (gelezen 1557 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sanscorp

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 12057
  • Geslacht: Man
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #45 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:34:11 »

De LMM voor of na de supercharger?

LMM voor de charger, dat ding meet geen druk, alleen luchthoeveelheid en dat is gewoon hoeveel er binnen komt.
De hoeveelheid is niet ineens hoger NA je charger maar de snelheid wel hoger en het lijkt mij dat de lmm dan sneller afkoelt en meer hoeveelheid meet.
Tevens meet de LMM de lucht temperatuur die binnen komt, als dit na de charger warmer is dan zou een intercooler of WMI soelaas bieden.
Een standaard IAT sensor kan je echter niet in de WMI hangen helaas, wel na je intercooler zodat de motor de temperatuur van het uiteindelijke resultaat meet.

Correct me if I'm wrong! maar dan wel met enige onderbouwing a.u.b., dan leer ik er ook nog wat van.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2017, 21:34:49 door sanscorp »

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline Kawalol

  • ****
  • Berichten: 210
  • Geslacht: Man
  • Keep distance, BREMBO brakes
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #46 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:39:48 »
Thnx,
de setup gaat er als volgt uitzien
Open sportfilter, supercharger(vw passat) intercooler(alfa mito), dump-valve en 400cc injectoren
Alfa Romeo 156 1.8 (2.0)
Alfa Romeo 156 SW 1.8

Offline sanscorp

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 12057
  • Geslacht: Man
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #47 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:57:04 »
Waar en hoe ga je het sportfilter plaatsen?
Je weet dat doorgaans de sportfilters een negatief effect hebben?

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline Kawalol

  • ****
  • Berichten: 210
  • Geslacht: Man
  • Keep distance, BREMBO brakes
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #48 Gepost op: 22 augustus 2017, 22:12:40 »
Hoe en waar moet ik nog uitvogelen,
Misschien is de standaard luchtfilterhuis ook voldoende met een GTA invoer buis
Hier is een turbo specialist mee bezig om alles te berekenen
Alfa Romeo 156 1.8 (2.0)
Alfa Romeo 156 SW 1.8

Alen Prcic

  • Gast
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #49 Gepost op: 22 augustus 2017, 23:17:31 »
Je plannen klinken goed!  :ok:
Ik zou overigens voor zo'n oplossing gaan wat betreft luchtfilter;

Offline MartinPool

  • ******
  • Berichten: 1378
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #50 Gepost op: 23 augustus 2017, 07:19:18 »
Ook al eens gekeken bij Autodelta in Londen, die bieden 3,7 liter motoren aan maar ook complete supercharger sets.

Offline Kawalol

  • ****
  • Berichten: 210
  • Geslacht: Man
  • Keep distance, BREMBO brakes
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #51 Gepost op: 23 augustus 2017, 07:24:08 »
Die heb ik ook gezien. Maar dat gaat me net te ver  :)
Ik heb nog een 2.0 TD blok in dr schuur staan, dus ga ik eerst alles opbouwen voordat hij re alfa in gaat
Alfa Romeo 156 1.8 (2.0)
Alfa Romeo 156 SW 1.8

Offline sanscorp

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 12057
  • Geslacht: Man
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #52 Gepost op: 23 augustus 2017, 07:42:39 »
Da's geen alfa blok dan. Wat ga je inbouwen?
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2017, 07:43:08 door sanscorp »

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline Kawalol

  • ****
  • Berichten: 210
  • Geslacht: Man
  • Keep distance, BREMBO brakes
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #53 Gepost op: 23 augustus 2017, 08:21:19 »
Lang leve de spellingcontrole TD moet TS zijn
Alfa Romeo 156 1.8 (2.0)
Alfa Romeo 156 SW 1.8

Offline Pjotr 156

  • ******
  • Berichten: 12224
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #54 Gepost op: 26 augustus 2017, 18:48:21 »
Waar en hoe ga je het sportfilter plaatsen?
Je weet dat doorgaans de sportfilters een negatief effect hebben?

lucht word toch al opgewarmd (zal toch gekoeld moeten worden) dus warme lucht aanzuigen heeft niet veel nadelen

Offline sanscorp

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 12057
  • Geslacht: Man
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #55 Gepost op: 26 augustus 2017, 19:21:43 »
Behalve dat het nog warmer word ;)

Geen idee hoeveel warmte zo'n apparaat genereert, sowieso minder dan een turbo aangedreven door uitlaatgassen.

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline BrianL

  • ***
  • Berichten: 136
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #56 Gepost op: 26 augustus 2017, 21:41:56 »
LMM voor de charger, dat ding meet geen druk, alleen luchthoeveelheid en dat is gewoon hoeveel er binnen komt.
De hoeveelheid is niet ineens hoger NA je charger maar de snelheid wel hoger en het lijkt mij dat de lmm dan sneller afkoelt en meer hoeveelheid meet.
Tevens meet de LMM de lucht temperatuur die binnen komt, als dit na de charger warmer is dan zou een intercooler of WMI soelaas bieden.
Een standaard IAT sensor kan je echter niet in de WMI hangen helaas, wel na je intercooler zodat de motor de temperatuur van het uiteindelijke resultaat meet.

Correct me if I'm wrong! maar dan wel met enige onderbouwing a.u.b., dan leer ik er ook nog wat van.

De lucht hoeveelheid voor en na de charger zal inderdaad niet veel verschillen (druk * snelheid voor = druk * snelheid na). De charger verhoogd wel enigszins de luchtdruk omdat de lucht de motor ingeperst wordt. Bij een hogere luchtdruk hoort een hogere luchtdichtheid, de lmm kan dat meten. De lmm meet kg-lucht per seconde en gecomprimeerde lucht weegt nu eenmaal meer. Er ontstaat ook een wat lagere luchtsnelheid (Druk =0.5 * luchtdichtheid * (snelheid in t kwadraat). De lucht zal ook opgewarmt zijn na de charger (wat de luchtdichtheid weer verlaagd), de LMM wordt dus warmer als deze na de charger geplaatst zou worden. Al met al zal de LMM zondermeer wat anders meten voor als na de charger. Ik vraag me af hoe de LMM kan meten wat de luchtstroom is die de motor in gaat als je deze voor de charger plaatst. Ik heb geen idee hoe groot t verschil tussen voor -en na meten is maar t valt vast uit te rekenen.

Offline sanscorp

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 12057
  • Geslacht: Man
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
Re: 1.8 twinspark voorzien van een Lader..
« Reactie #57 Gepost op: 26 augustus 2017, 22:09:30 »
De lmm bij de jtd's zitten op het luchtfilterhuis, ze meten dus de druk voor de turbo. De turbodruksensor zit op het inlaatapruitstuk, er worden dus 2 waarden gemeten waarbij bij de tweede geen temperatuur meet.

Ik kan mij zo voorstellen dat je ook een (laad)druksensor moet gebruiken.

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.