Auteur Topic: Opkalefateren van de 2.4 20v sw  (gelezen 3484 keer)

Offline frankalfa

• Geslacht: Man
  • Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Reactie #90 Gepost op: 11 januari 2018, 21:57:10 »
Op veler verzoek  ::) weer een update; de voorwielophanging links en rechts zit er weer onder. Schokbrekertorens behandeld, stukje in gelast en afgewerkt. Achterwielophanging links ook weer gemonteerd.

Rechtsachter daarentegen... :!nooooo Denk dat ik maar gewoon de hele santekraam doorslijp en de bout met bus etc van de sloper monteer. Wellicht een dezer dagen nog een alles of niks poging en anders maar destructief verwijderen... Deuh

Plaatje van t resultaat:

Verder afgelopen weekend nog een setje titaniumgrijze ATS 'madeno' velgen opgehaald in BE. Gaat smoelen onder een witte sw... 8)

Grtz,fRank

AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 11 januari 2018, 23:50:21 »
Lekker, weer een beetje opbouwwerk!  :thumbsup:

Ik heb op mijn sloper ook zitten rammen op de achterwielophanging. Ontzettend vast maar wel gelukt. Wel beide lange onderste pennen kapotgeslagen.  ::)

Ik hoop dat er snel meer updates volgen!  Applaus :P :P
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline bob_b

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 12 januari 2018, 09:00:24 »
Die lange onderste pennen moet je gewoon terug naar originele dikte vijlen, dan heb je ze er zo uit :)
Ik gebruik een slagmoersleutel om de bout rond te draaien en hou de vijl er dan tegenaan vanaf de achterkant.

Offline dickamerica

• Bekijk profiel
    • Italiaveloce
« Reactie #93 Gepost op: 12 januari 2018, 09:35:27 »
 Inderdaad zo doe ik het ook maar dan met grof schuurpapiertje,ff rondtollen rob1
Zet em op Frankie :ok:
AR156C#2342 - mijn PP

Dickamerica
www.italiaveloce.nl
Rijswijk zh
Nulzesdrieachtviertweezeszeszeseen

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 12 januari 2018, 11:23:06 »

goed bezig   :thumbsup:
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 12 januari 2018, 11:53:43 »
....Ik hoop dat er snel meer updates volgen!  Applaus :P :P

Wijsneus! flippy1

Ja ik weet hoe t moet maar voorlopig zit er geen beweging in bij de onderste. Ook niet met een slagmoersleutel en overdadig kruipolie enz. :!nooooo
Domweg kracht zetten met een sleutel en een knap stuk pijp dr op heeft geresulteerd in een pijnlijke schouder voor een week inmiddels... Deuh

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline alfachirurg

• Bekijk profiel
    • alfachirurg
« Reactie #96 Gepost op: 12 januari 2018, 12:06:21 »

Domweg kracht zetten met een sleutel en een knap stuk pijp dr op heeft geresulteerd in een pijnlijke schouder voor een week inmiddels... Deuh

Grtz,fRank

wAtje
WWW.ALFACHIRURG.EU

Nu: Alfetta GTV6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Ducati 888 strada, 33Qv 1e serie'86,
156 sportwagon 1.9JTDm facelift '03

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 12 januari 2018, 13:11:46 »
Ben ook geen 46 meer he tOn... ;D

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 12 januari 2018, 14:02:56 »
Warmstoken? Dan heb je waarschijnlijk ook niks meer aan de bussen in de armen, maar hij zou er maar zo van los kunnen komen...
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 14 januari 2018, 18:23:36 »
Ehm victorie enzo! :italoflag:

Vanmiddag toch nog es geprobeerd om de onderste bout met stom geweld los te krijgen en jawel dat is gelukt!
De kortere bovenste had al wat beweging dus die kon ik na enige overtuiging met een stuk pijp op een wringijzer ronddraaien op zn plaats. Stukkie schuurlinnen ertussen gefoefeld en stukje voor stukje op formaat geschuurd, daarna was het appeltje/eitje uiteraard voor deze bout.*nee ik heb geen slagmoersleutel*

De onderste daarentegen gaf geen krimp, niks. Uiteindelijk maar besloten om in een ultieme poging beweging te genereren zoveel kracht te zetten dat ie wel af moest breken.
Nah dat niet maar op enig moment ging ie wel een nano mm... 100000x linksom en rechtsom gewurgd met wringijzer en pijp erop en overdadig kruipoliën tot er iets meer slag in kwam, vervolgens weer het schuurlinnen truukje gedaan. Ging goed hij kwam er steeds verder uit alleen de afstandsbus ging mee, die zat nogal innig verstrengeld met de bout.
Dáár weer een pijptang op gezet en weer maar wringen (stuk pijp tegen mn harses gehad trouwens  Deuh Applaus)

Afijn in the end lag alles los op de werkbank zonder schade (materiaal of lichamelijk  ;D)

Schokker verwijderd en de toren ontroest, staat inmiddels in de brunox.  8)

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline peetje155

• Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 14 januari 2018, 18:46:41 »

De aanhouder wint...uiteindellijk. party
Ga je wel verse bouten zetten?
En rijkelijk midalgan smeren morguh. :ok:
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 15 januari 2018, 18:23:46 »
Heb de lange bout ff geparelstraald evenals de afstandbus, om te kijken hoe ze er werkelijk aan toe waren. Kunnen wat mij betreft nog een ronde mee, rijkelijk verzopen in copaslip uiteraard..

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 17 januari 2018, 22:40:37 »
Toren rechtsachter in de smurfenblauwe rustoleum gesmeerd vanavond. Als dat uitgekuurd is fiets ik er nog wat matzwart over voor t zicht en dan kan t hele spul dr weer onder!

Intussen bezig met de bedrading voor de originele xenonset. Links inmiddels een verloopkabeltje gemaakt tussen de originele non xenon autobedrading en xenon lampunit, met gebruikmaking van de originele stekkers. Ff getest zo net, stadslicht en grootlicht werken maar de xenonpit zelf gaat niet aan. Een bijgeleverd lampje gaf helaas geen verbetering. Ik heb zeker spanning tot op de lampunit, verder durfde ik niet te meten, geen idee of mn multimeter dat aankan... Deuh

Iemand info hieromtrent? Kan ik evt een ballast open maken om daar te meten of als test de ballast van de rechterzijde benutten bv? U ziet nieuwe materie voor mij... ;D

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 19 januari 2018, 21:11:26 »
We zijn weer wat verder; gisteren wat zwarte lak aangebracht en de schokbreker rechtsachter weer gemonteerd.
Vandaag t apparaat weer op zn wielen gezet, toen ik m van de brug wilde rijden viel mn oog op wat roest boven op de bumperbalk voor; dat kon natuurlijk niet he.. flippy1
Dus motor weer uit en daar nog even aandacht aan besteed. Direct ook maar de slotbalk uitgekleed, geschuurd en wit gespoten, das anders ook geen porem straks... :P

Binnenkort dus verder met het weer aanbrengen/afhangen van deuren en ander plaatwerk.(daarom ligt ook nog steeds de org. motorkap erop, heb ik een beetje een richtpunt hoe de voorschermen moeten zitten... :yes!)

Tussendoor moet ik nog wat kleine dingen schuren zoals spiegelkappen de achterklepspoiler en bumperkapjes etc. We knoeien verder! :ok:

Zo staat ie er nu bij:

Grtz,fRank

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP