Auteur Topic: Hoogteverstelling ori xenon  (gelezen 204 keer)

Offline Martijn_vK

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Hoogteverstelling ori xenon
« Gepost op: 06 november 2017, 16:24:31 »
De hoogteverstelling van mijn xenon was stuk en is door de garage van de vorige eigenaar "vastgezet". Ondertussen heb ik het euvel verholpen met een nieuw armpje op de hoogteversteller, maar die koplampen gaan na inschakelen niet meer als vanouds op en neer om de juiste stand te vinden, maar bewegen nog maar een heel klein beetje. Ik wil ze eigenlijk weer normaal laten functioneren, maar hoe doe ik dat? Ik kan eigenlijk niet eens de stelmotortjes vinden, maar deze doen wel een klein beetje hun werk dus die zijn niet afgekoppeld. Het is niet een kwestie van een stekkertje erin doen. Ik ga er vanuit dat die stelmotortjes ergens in het koplamphuis zitten, maar kan er ook geen goede tekening van vinden. Om ze open te schroeven heb ik een hele korte kruiskop nodig, maar die zit weer net niet in mijn assortiment... Iemand dit probleem wel eens aan de hand gehad?
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
    • Bekijk profiel
« Laatst bewerkt op: 06 november 2017, 19:14:01 door ScriptMania »

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
Re: Hoogteverstelling ori xenon
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2017, 20:17:20 »
Ik had al in ePer gekeken, maar helaas staat daar niet echt iets in over de koplampbehuizingen zelf. Hoogteverstellers zijn goed iig, maar ergens moet er iets vast zitten ofzo. Misschien dat iemand het trucje kent voor als je kapotte hoogteverstelling hebt, dat je de koplampen op hoogte kunt houden?

Offline aytac

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 november 2017, 00:31:25 »
Xenon uitgelezen? Geen storingen? Alles werkend? Kan je de hoogte percentages zien?

Offline aytac

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 november 2017, 00:32:32 »
Je kunt ze trouwens handmatig verstellen met inbus 6 dacht ik. Althans bij de 166. En ja, echt origineel xenon ook.

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2017, 13:09:27 »
Heb nog niet uitgelezen, daarvoor moet ik MES full version kopen en daar had ik nog geen zin in gehad ;) Ik hoopte dat er iemand een zelfde probleempje had gehad. Is er met uitlezen ook een instelling te maken wbt die hoogteverstelling? Of is het puur storingsindicatie?

De handmatige verstelmogelijkheid zit er bij de 156 ook op, maar dan met dopje 4,5 als ik het goed zie. Maar daar zit het hem niet in, verwacht ik, tenzij die garage hem max naar boven heeft gedraaid waardoor de automatische verstelling dus maar een klein stukje hoeft in te grijpen bij het opstarten.

Offline aytac

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 november 2017, 01:53:50 »
Je kunt iig hoogte percentage zien, dan weet je zeker dat de hoogte sensoren voor en achter werken en kan je het in de koplamp bedrading en/of stelmotoren zoeken.
Je kunt ze ook 'calibreren' dacht ik.

Kopen? Vraag me niet hoe, jaaaaren geleden crack versie geinstalleerd en werkt nog altijd perfect. Weet niet eens meer hoe of wat en waar bestand op me laptop staat...

Offline sid3windr

• Tom zonder H
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 november 2017, 11:33:25 »
Als je de lamp uit de auto haalt maakt het toch niet uit hoe lang je kruiskop is? :)

Je moet niet hopen van iets te kunnen zien of doen zolang de unit in de auto vast zit hoor...
De normaalste Belg van heel Nederland

Offline dickamerica

• Bekijk profiel
    • Italiaveloce
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2017, 19:31:24 »
Bij de mijne waren beide regelaars aan de ophanging kapot;hebben bij een stug geveerde auto toch weinig nut en zijn achterlijk duur nieuw dus laat het lekker zo.
Koplampen reguleren zichzelf bij aanzetten en je kunt ze gewoon handmatig in hoogte afstellen op koplamphuis;zit soort van fietsremkabel met 2 uiteinden met 6kanten erop
ene is omhoog,andere omlaag.
Ik vind de 156 xenon trouwens verder onder de maat qua lichtopbrengst in vergelijk met mijn Lybra bijvoorbeeld,ik reed hier gister weer even in en dat geeft een zee van licht zoals het hoort
AR156C#2342 - mijn PP

Dickamerica
www.italiaveloce.nl
Rijswijk zh
Nulzesdrieachtviertweezeszeszeseen

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2017, 00:56:24 »
Bij de mijne waren beide regelaars aan de ophanging kapot;hebben bij een stug geveerde auto toch weinig nut en zijn achterlijk duur nieuw dus laat het lekker zo.
Koplampen reguleren zichzelf bij aanzetten en je kunt ze gewoon handmatig in hoogte afstellen op koplamphuis;zit soort van fietsremkabel met 2 uiteinden met 6kanten erop
ene is omhoog,andere omlaag.

Bij mij was de voorste sensor dus stuk en dat resulteerde in blauw verlicht asfalt vlak voor de auto. Ik zal er eens induiken wbt die hoogteverstelling. :ok:

Ik vind de 156 xenon trouwens verder onder de maat qua lichtopbrengst in vergelijk met mijn Lybra bijvoorbeeld,ik reed hier gister weer even in en dat geeft een zee van licht zoals het hoort

Daar heb ik geen last van. Zijn je pitjes misschien een beetje oud? Ze gaan na wat jaartjes steeds wat minder fel schijnen. Of is het chinese zooi?