Auteur Topic: ABS VDC ASR HIGH HILL Storing  (gelezen 694 keer)

Offline Ton v6

• Bekijk profiel
ABS VDC ASR HIGH HILL Storing
« Gepost op: 17 december 2017, 13:40:39 »
Geacht forum ;),

Mijn 159 heeft de laatste vaak bij of zelfs voor het starten last van de volgende storingen: ABS ASR VDC HIGH HILL.
Deze komen alle 4 tegelijk tevoorschijn. Het is niet altijd dat ze tevoorschijn komen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen  ?

Gr Ton

Offline MartinPool

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: ABS VDC ASR HIGH HILL Storing
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2017, 14:42:40 »
Google : 1001 berichten --> Meeste hebben het over de accu die slecht is, sommige over bekabeling.
Maar met het koude weer zou ik eerste de accu testen.

Offline ScriptMania

• to be or not to be, what was the question?
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2017, 14:45:52 »
Dat kan aan meerdere dingen liggen, bv de druksensor die in je ABS module zit.
Deze is niet los te vervangen, dan moet je heel die module/pomp vervangen (P1135 of 36) zo uit mijn hoofd.
Het kan ook aan je remschakelaar liggen.
Ook oude remvloeistof kan het met kou veroorzaken (water in je vloeistof)  want deze trekt water aan daarom moet deze ook iedere twee jaar vervangen worden.

Is de fout intermitend (niet continu aanwezig) dan gaat de fout weer weg na drie keer starten.

Als tip..voordat je de wagen start een paar keer met je rem pompen.

Offline amazinged

• Op gas moet je koken, maar vooral ook rijden!
    • Bekijk profiel
    • auto aankoopkeuringen en diagnose
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2017, 22:32:11 »

Als tip..voordat je de wagen start een paar keer met je rem pompen.

Liefst i.c.m. 3 keer met je hoofd knikken, startbooster als buffer erop en dan eerst 4 seconden op contact, er weer af en dan in één keer doorstarten  :thumbsup:

Nou ja, dat is wat er bij mij uitkwam met googlen en nadat ik het door Google-Translate gehaald had. Ik heb helaas zelf hier geen auto met een vegelijkbare storing om het uit te testen .....
« Laatst bewerkt op: 17 december 2017, 22:33:43 door amazinged »
156SW 1.8TS LPI G3 | 164 TS 1995 LPI G3 |166 2.4JTD 10V Massimo Eigen Mapping | 166 2.4JTD 20V

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2017, 00:57:00 »
Liefst i.c.m. 3 keer met je hoofd knikken, startbooster als buffer erop en dan eerst 4 seconden op contact, er weer af en dan in één keer doorstarten  :thumbsup:

Nou ja, dat is wat er bij mij uitkwam met googlen en nadat ik het door Google-Translate gehaald had. Ik heb helaas zelf hier geen auto met een vegelijkbare storing om het uit te testen .....

Vooral het knikken zal het hem doen. Vergeet niet ook je duim en vingers tegen elkaar te houden, naar boven wijzend en licht uit de pols schuddend, terwijl je de startknop bedient.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline peetje155

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2017, 01:12:51 »

Weer een heerlijke ontsporing... flippy1 flippy1
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline ScriptMania

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2017, 09:27:15 »
Dat advies (rempedaal voor het starten induwen) geef ik omdat je dan de rem schakelaar bedient die een oorzaak kan zijn.
Toevallig ben ik in de materie gedoken, en die gaat verder dan een simpel accu advies.
De foutcode is trouwens C1131 ''druksensor'', krijg je die storing wil het niet zeggen dat het de druksensor is
Oorzaken zijn al eerder gepost.

« Laatst bewerkt op: 18 december 2017, 10:28:59 door ScriptMania »

Offline Ton v6

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2017, 14:53:31 »
Bedankt voor de info tot dusver.
Ik ga er het weekend mee aan de slag.

Offline ScriptMania

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 december 2017, 18:02:37 »
Bedankt voor de info tot dusver.
Ik ga er het weekend mee aan de slag.

Vroeg mijzelf af of je al wat wijzer geworden bent?

Offline Ton v6

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2017, 19:59:56 »
 Ik heb nog geen tijd gehad om er serieus naar te kijken.  Het pompen van het rempedaal voor het starten geeft in ieder geval geen verbetering. Vorige week weer een keer geen storing tijdens de rit. Maar afgelopen kerstdagen was het bij elke keer starten  ( een keer of 4 ) weer raak.

Offline katuut

• Crew
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #10 Gepost op: 28 december 2017, 00:13:42 »
Vooral het knikken zal het hem doen. Vergeet niet ook je duim en vingers tegen elkaar te houden, naar boven wijzend en licht uit de pols schuddend, terwijl je de startknop bedient.

Je vergeet een beste scheet Hahaha
Last hebbend van detaildiarree

Offline MartinPool

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 28 december 2017, 07:24:15 »
Mijn vader heeft het met zijn 159 ook gehad, maar dat is niet echt iemand die verstand heeft van auto`s en zo werd ie ook een beetje zat van de 159 en heeft hem ingeruild voor een Ford, maar hij mist z`n 159 toch wel.

Als hij het correct herinnert kwamen ze erachter dat er een gloeispiraal slecht was, waardoor heel veel moeite bij starten en dan in combinatie met een slechte accu krijg je hele gekke storingen en het ging volgens mij daarna beter maar daarna was de winter voorbij en ging het beter.

Een accu is in 5 minuten getest en even testen of de accu nog goed bijgeladen word kost ook niet heel veel tijd en volgens mij zijn gloeispiralen ook goed door te meten en dan kun je in elk geval wat uitsluiten.
Anders een keer in de avond bij de garage neer zetten en buiten laten staan en dan in de morgen starten met de meetapparatuur eraan en kijken of ze dan wat vinden.

Offline Ton v6

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 28 december 2017, 10:55:24 »
Het is geen jtd motor dus geen gloeispiralen.
Starten gaat zonder enige moeite.  Vorig jaar begaf de dynamo het en voor die tijd geen abs storing.  Ik zal de accu binnenkort even laten doormeten.

En nog even over rijden met een Alfa Romeo. Dat doe je met je hart.

Offline Ton v6

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 13 januari 2018, 11:35:26 »
Even een kleine update. Ik heb de accu laten testen en die is niet meer fris. Als ik met een multimeter de spanning van de accu meet geeft tie bij koude start 12v aan.Bij draaiende motor geeft tie 14v aan. Het starten is ook helemaal geen probleem. Maar goed bij doormeten blijkt dat de kracht wel uit de accu  is. Op dit moment super druk dus ik laat het even rusten.

Offline alfagenk

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2018, 13:59:02 »
beste,

ik krijg heel de week hetzelfde foutmelding still holder/asr vdc niet beschikbaar. ik heb de foutmelding uitgelezen en geeft aan druksensor abs aanwezig c1131, de foutmelding blijft aan en sommige dagen blijf het even uit. Ik heb een nieuwe batterij ingestoken maar blijf steeds herhalen.de sensoren bij de abs heb ik laten reinigen

kan iemand mij helpen moet ik de regelaar achter de rempedaal of koppeling vervangen?