Auteur Topic: GT JTD uit 2006  (gelezen 1721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robot

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #15 Gepost op: 03 februari 2018, 19:06:15 »
Zo ziet het er uit in mijn GT (ja, ik moet even stofzuigen zie ik):


En zo ziet het eruit als het los is gehaald:

Offline peetje155

  • *****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #16 Gepost op: 03 februari 2018, 21:14:48 »

Kan niet anders als geklemd zitten, ws met 2 klemmetjes L+R, of dmv licht verschuiven van voor naar achter.
Zou voorzichtig met dun schroevertje op div.plekken ertussen wrikken.
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2515
  • Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #17 Gepost op: 04 februari 2018, 07:21:44 »
Ik heb een 147 gehad, vandaar de vraag van de foto omdat ik mij niet meer kon plaatsen hoe het precies zat.

Maar, deze knoppen had ik niet bij mijn Auto,  heb wel eens het lampje van de sigaretten aansteker vervangen, dat ik dat nu nog weet beteken dat het niet heel vlekkeloos ging.. zegmaar.

Ik keek nog even bij Tuynder,  maar dat verschaft ook geen extra info over hoe het vast zit.



Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Robot

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #18 Gepost op: 04 februari 2018, 12:01:14 »
Losgekregen. Inderdaad voorzichtig met klein schroevendraaiertje. Bij het verder loshalen vlogen de ‘lampjes’ wel door m’n auto, dus het kan nog iets voorzichtiger dan dat ik deed...

Ik heb geen verstand van electriciteit, dus dit kan een heel stom idee zijn. Maar ik dacht kan ik niet gewoon direct een verbinding maken tussen dit knopje en het motortje van de tankvergrendeling? Dus zorgen dat er stroom naar het knopje gaat en vervolgens naar de tankvergrendeling. Dat het knopje zeg maar werkt zoals een snoerschakelaar van een schemerlamp.


Linksboven zit de knop van de tankdopvergrendeling.


Dit is de onderkant, waar de knop van de tankdopvergrendeling dus rechtsboven is.

Offline MartinPool

  • ******
  • Berichten: 1475
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #19 Gepost op: 04 februari 2018, 13:57:44 »
Met een multimeter even doormeten, zo te zien een kleine druk knop.

Even de multimeter tussen de 12V en de draad die naar de motor gaat, hier een hoge weerstand bij indrukken knop, meetpen die op de draad naar motor gaat een stap terug zetten als je de sporen volgt op de printplaat en dit herhalen tot je 0 ohm hebt (ongeveer) en dan weet je waar je het zoeken moet.

Offline Robot

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2018, 10:19:29 »
Met een multimeter even doormeten, zo te zien een kleine druk knop.

Even de multimeter tussen de 12V en de draad die naar de motor gaat, hier een hoge weerstand bij indrukken knop, meetpen die op de draad naar motor gaat een stap terug zetten als je de sporen volgt op de printplaat en dit herhalen tot je 0 ohm hebt (ongeveer) en dan weet je waar je het zoeken moet.
Heb een klein, zwart resetknopje besteld op Alieexpress. Mijn idee is nu om die tussen een directe aansluiting op motortje brandstofklep te zetten. Dat die bij ingedrukt houden net lang genoeg contact maakt om klep te openen.

Offline Robot

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2018, 10:36:44 »
Iets anders, een soortement gewetensvraag. Woensdag vervangt garage EGR voor een nieuwe ivm weinig trekkracht onder 2000 toeren. Lijkt me eigenlijk iets dat ik zelf ook zou kunnen. Garagist is iemand die alles goed en netjes wil doen. Bijvoorbeeld distributie alleen incl waterpomp en nieuwe EGR ipv (laten) schoonmaken (wegprogrammeren is hij ook niet van). Rubbers in draagarmen vervangen is volgens hem ook niks.
Aan de ene kant vind ik dat prettig want lijkt me serieus en goed. Aan de andere kant lees ik natuurlijk alternatievere oplossingen op dit forum en elders. Tegelijkertijd vind ik het ook leuk om zelf kleine dingen te doen (gewoon mechanisch, beetje sleutelen, waar geen brug etc voor noodzakelijk is). Garage = alles goed laten doen, maar duurder (en minder leuk).
De vraag is nu, hoe belangrijk is het tegenwoordig nog om een Alfa door een Alfa-specialist te laten onderhouden?

Offline carlosjose

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2018, 10:56:14 »
contacten al eens goed schoongemaakt? vooral het knopje zelf, niet de printplaat....
dat schakelaartje gaat niet werken......

Offline Robot

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2018, 20:44:47 »
Ook al een ander compleet blokje geprobeerd. Hoor ook ddarmee wel ergens een relais klikken, maar doet het ook niet.

Offline MartinPool

  • ******
  • Berichten: 1475
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2018, 21:35:33 »
Dan had ik het relais eens doorgemeten : http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/340255-gt-fuel-flap-release.html

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 821
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2018, 00:19:26 »
Iets anders, een soortement gewetensvraag. Woensdag vervangt garage EGR voor een nieuwe ivm weinig trekkracht onder 2000 toeren. Lijkt me eigenlijk iets dat ik zelf ook zou kunnen. Garagist is iemand die alles goed en netjes wil doen. Bijvoorbeeld distributie alleen incl waterpomp en nieuwe EGR ipv (laten) schoonmaken (wegprogrammeren is hij ook niet van). Rubbers in draagarmen vervangen is volgens hem ook niks.
Aan de ene kant vind ik dat prettig want lijkt me serieus en goed. Aan de andere kant lees ik natuurlijk alternatievere oplossingen op dit forum en elders. Tegelijkertijd vind ik het ook leuk om zelf kleine dingen te doen (gewoon mechanisch, beetje sleutelen, waar geen brug etc voor noodzakelijk is). Garage = alles goed laten doen, maar duurder (en minder leuk).
De vraag is nu, hoe belangrijk is het tegenwoordig nog om een Alfa door een Alfa-specialist te laten onderhouden?

Ook hier propaganda van mijn voor lekker zelf sleutelen ;-) ik heb mijn halve Alfa verbouwd, gewoon zonder brug, op de kasseien van de oprit. En ik heb een bureaubaantje :-D

Je kan jezelf zoveel besparen door simpele klusjes zelf te doen. Goed inlezen, nadenken voor je iets doet en gewoon doen. Vaak ben je te bang...
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline MartinPool

  • ******
  • Berichten: 1475
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2018, 08:16:37 »
Een keer een groep Polen die hielpen bij een klus in Ierland : "Can we borrow you big rench?/".
Tuurlijk, toen we koffie gingen doen zie ik de groep naar de Mistubishi Galant lopen van een van hun, auto word met de standaard krik opgekrikt en beginnen met het wisselen van de 4 schokdempers.

Gewoon in de berm met hand gereedschap en de auto heeft het gered om even op en neer naar Polen te gaan.

Offline shoppy

  • Beheerder
  • *
  • Berichten: 6898
  • Geslacht: Man
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #27 Gepost op: 21 februari 2018, 08:59:58 »
Haha. Sinds Stopie bij mij de xenon inbouwde en Flippy een injector wisselde waarvoor de garage de prijs van een kleine middenklasser rekende ben ik het zelf gaan doen.
Dat valt niet altijd mee met die kantoorhandjes en er zijn regelmatig nieuwe woorden aan De Dikke van Dalen toegevoegd maar goed kijken en vragen.
Opschrijven wat je hebt gedaan en als het niet het gewenste resultaat gaf, eerst weer terugzetten en dan verder zoeken.

Met een Italiaan uit het jaar 1995 moet je, om de kosten gezellig te houden, gewoon lekker zelf gaan sleutelen.
Ruimte genoeg hier alleen is de carport wel lekker droog maar niet ruim genoeg helaas. Dus gewoon op de stoep voor de schuur.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline Robot

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2018, 09:50:54 »
Bedankt, dat zijn ook wel mijn ideeën. Thermostaat ga ik in elk geval wel weer zelf doen. Is nu alleen wel erg koud, dus ik wacht nog even op wat warmer weer.

Offline Robot

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: GT JTD uit 2006
« Reactie #29 Gepost op: 05 maart 2018, 12:33:25 »
Ik ben bezig met een stalling/ opslag/ sleutelruimte in de buurt van Utrecht. Zijn hier mensen die daar ook in geïnteresseerd zijn? Laat me weten via pb.