Auteur Topic: Onderste turbo slang  (gelezen 222 keer)

Offline Mec

• Bekijk profiel
Onderste turbo slang
« Gepost op: 06 februari 2018, 00:03:04 »
Heeft er iemand ervaring met de aftermarket turbo slangen?
Net een nieuwe aangekocht op partnr van alfa zelf, weliswaar in aftermarket maar deze lijkt me een dikke cm of 2 tekort.

Iemand enig idee welke aftermarket wel lang genoeg is ?

Bedankt alvast, Patrick

Offline Alfafa

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Onderste turbo slang
« Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2018, 23:49:35 »
ik zit hier ook naar te kijken ik denk dat je een flens pijp moet toepassen een 30  of 45 graden bocht en een recht stukje
Turbo lag is just fore play !

Everybody loves Alfa, You gotta Love Alfa......it's the LAW ...

Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V 
------

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2018, 06:35:24 »
Ik zou zelf even contact leggen met de leverancier.   Aftermarket betekend niet dat de slang korter is, zou dezelfde pasvorm moeten hebben. Of kan het ook nog zijn dat ze de verkeerde hebben opgestuurd?
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2018, 08:59:25 »
Die van een 2.4 is volgens mij iets korter dan die van een 1.9.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline Alfafa

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2018, 13:57:25 »
Martijn zou die dan passen als je die inkort. Want ook deze slang is niet meer leverbaar.

Bij the way. Als ie nu iets tekort is kan je er ook een pijpje tussen zetten met 2 slangklemmen. niet het mooiste maar beter als een gescheurde slang.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2018, 13:58:25 door Alfafa »

Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V 
------

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 februari 2018, 19:19:16 »
Martijn zou die dan passen als je die inkort. Want ook deze slang is niet meer leverbaar.

Bij the way. Als ie nu iets tekort is kan je er ook een pijpje tussen zetten met 2 slangklemmen. niet het mooiste maar beter als een gescheurde slang.

Onderste slang van een 2.4 20v is toch nog wel leverbaar? Anders heb ik er nog wel eentje van mijn sloper, mocht je er een nodig hebben.

Maar die hoef je dus niet in te korten als het goed is. Op een 1.9 16v hoort sowieso een langere. Hoe het met 8v en 10v zit weet ik niet.

Offline Alfafa

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2018, 12:15:41 »
Onderste slang van een 2.4 20v is toch nog wel leverbaar? Anders heb ik er nog wel eentje van mijn sloper, mocht je er een nodig hebben.

Maar die hoef je dus niet in te korten als het goed is. Op een 1.9 16v hoort sowieso een langere. Hoe het met 8v en 10v zit weet ik niet.
Van de week nog aangevraagd bij tuynder. Maar goed ik heb niet zo heel lang geleden eentje van een sloper en die was blijkbaar niet top. Maar als van jouw nog ok is dan wil ik die wel overnemen.

Is jouw stuurhuis nog goed? Want die van mij heeft axiale speling. Eventueel neem ik hem over om te reviseren. Bella heeft geen recht op downtime nml. XD

Verstuurd vanaf mijn LG-H960 met Tapatalk

Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V 
------

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 februari 2018, 15:48:07 »
Van de week nog aangevraagd bij tuynder. Maar goed ik heb niet zo heel lang geleden eentje van een sloper en die was blijkbaar niet top. Maar als van jouw nog ok is dan wil ik die wel overnemen.

Is jouw stuurhuis nog goed? Want die van mij heeft axiale speling. Eventueel neem ik hem over om te reviseren. Bella heeft geen recht op downtime nml. XD

Hij lijkt mij nog prima in orde. Ik heb hem toch over omdat ik tzt een andere intercooler ga plaatsen.

Mijn stuurhuis zingt sinds vorige week ineens, 's ochtends als het heel koud is. Ik moet nog even kijken wat het is, maar anders heb ik het stuurhuis van de sloper zelf nodig helaas...