Auteur Topic: GT 3.2 V6 24v op lpg.  (gelezen 1503 keer)

Offline Gais

• ongenuanceerdedieselhater
    • Bekijk profiel
GT 3.2 V6 24v op lpg.
« Gepost op: 25 februari 2018, 10:44:25 »

Na 5 jaar dagelijks met deze geweldige Busso te hebben gereden heeft ze nu behoefte aan wat extra aandacht. Mijn GT 3.2 V6 van 2004 met 319.000km ervaring.

Eerst het goede: geweldige auto, nog nooit zo veel plezier gehad als dagelijks rijden met een prachtige V6 sound, lineaire streep naar de 6500rpm en trekkracht in iedere versnelling. Gekocht bij Peeka in Zeist en daarna door Allround voorzien van een Vialle LPi systeem. Tank in de bak can het reservewiel en vuldop achter de tankklap. Nooit bezuinigd op onderhoud, klein onderhoud door mijzelf gedaan, groot onderhoud bij Roméo in Nootdorp. Alle rekeningen vanaf 2012 krijg je erbij. Auto is hard, geen schade aan de dorpels of verrotte wielkuipen.

Distinctive uitvoering met zwart leer, navigatie, xenon verlichting, parkeersensoren etc. Bilstein/Eibach sportonderstel, Q2 dif, 4 pijps uitlaat, originele GT 17" spaakvelgen.

Dan de aandacht die ze nodig heeft: Lak heeft hier en daar wat steenslag, de riem moet in mei vervangen worden, ze loopt te arm op lpg en na een complete bakrevisie vorig jaar komt de koppeling soms niet lekker vrij. De bak is vorig jaar compleet gereviseerd, nieuwe synchros, Valeo koppeling en Q2 dif geplaatst. Rekeningen voor ca. €3.500 aanwezig. Is 2x terug geweest, maar probleem met plakken komt terug.

Als er iemand geïnteresseerd is om deze GT weer in orde te maken dan mag ze weg. PB maar bij interesse.

€4.500,-

€3.750 of een goed bod naast de auto.

Gijs
0622901702
Breda
« Laatst bewerkt op: 20 april 2018, 22:43:55 door Gais »
Klaar met frituren, koken doe je op gas.

Offline Gais

• Bekijk profiel
Re: GT 3.2 V6 24v op lpg.
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2018, 06:43:32 »
En omhoog, leukste daily driver die ik gehad. Voor dieselgeld een Busso rijden.

Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2018, 08:01:01 »
Prijs naar €3.995,-

Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2018, 09:22:10 »

GT staat hier stof te vangen, wie wil er voor haar gaan zorgen.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2018, 09:23:14 door Gais »

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 april 2018, 09:22:18 »
.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2018, 09:23:01 door Gais »

Offline Arcblizz

• Geslacht: Man
  • Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 april 2018, 09:45:19 »
Je snapt het niet, nou is er een topic op dit forum waar iemand het heeft over de hoge prijzen voor gta en enzo.
Dan staat er hier een koopje en dan reageren ze niet.
AR156C#1830 - mijn PP
www.freddycane.com
GT 3.2v6 met Madeno onderstel en Madeno getuned, CsC duplex.

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 april 2018, 11:53:54 »
Je snapt het niet, nou is er een topic op dit forum waar iemand het heeft over de hoge prijzen voor gta en enzo.
Dan staat er hier een koopje en dan reageren ze niet.

Da's mijn topic, en als je leest zie je dat ik op zoek ben naar een hobbyauto voor erbij, prachtige auto dit maar gas hoef ik niet, en belangrijker nog, zeker een hobbyauto moet je met passie kopen, met je hart, en voor mij is dat deze niet. Dat is niet uit te leggen, das een gevoel. Verder ben ik mede door dit forum en JTD performance heel anders naar diesels aan het kijken, ben daar serieus van onder de indruk.
"I lived with you for twenty years: how many deeds, events and men went by!
Today I remember them, each and everyone.
I still have, for Alfa, the tenderness of a first love.
The pure affection of a child for his mother."

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 april 2018, 13:43:07 »
Da's mijn topic, en als je leest zie je dat ik op zoek ben naar een hobbyauto voor erbij, prachtige auto dit maar gas hoef ik niet, en belangrijker nog, zeker een hobbyauto moet je met passie kopen, met je hart, en voor mij is dat deze niet. Dat is niet uit te leggen, das een gevoel. Verder ben ik mede door dit forum en JTD performance heel anders naar diesels aan het kijken, ben daar serieus van onder de indruk.
Ook al is het niks voor je, je bent van harte welkom om eens een rondje te komen sturen. Gas wil ik er met alle plezier voor je uitbouwen en omkeuren, alleen zou ik zelf het als mooi voordeel zien. Met afschrijving van de installatie achter de rug ben je met 5000 km/jaar al uit de kosten. En bij de pomp lach je de ballen uit je broek met € 25,- voor een volle tank.

En over diesel, je kunt inderdaad serieus veel pk uit een jtd krijgen, maar de powerband is compleet ruk. Zelf de 3.0 V6 diesel in de A5 met net zo veel vermogen en 500NM koppel is niet zo lekker te rijden als de Busso V6. Tussen de GTV 3.0 24v en deze GT heb ik een jaar met een JTD 16v gereden en zelfs standaard is het gaspedaal meer een aan/uitknop. De V6 TDI is echt een stuk beter te doseren, maar op lineaire vermogensopbouw wint de atmosferische Busso met gemak van een geblazen 6 pitter.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2018, 13:54:53 door Gais »

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2018, 09:54:30 »
Prijs omlaag op marktplaats naar 3.750. Beste 3.2 V6 die je voor dit geld gaat vinden. En zeker de leukste!  flippy1
« Laatst bewerkt op: 15 april 2018, 09:54:56 door Gais »

Offline leonm

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2018, 15:32:23 »
Niet dat je er wat mee bent, maar moesten ze hier in Vlaanderen niet een paar jaar geleden de BIV/verkeersbelasting veranderd hebben, had ik al bij je op de stoep gestaan.
Ff berekening gedaan via de belasting tool, maar met de huidige taksen is zo'n auto hier niet meer te rijden  :( :
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:   1.135,22 EUR  (deze is éénmalig)
 De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:   1.493,83 EUR (per jaar)
 De AVB (Aanvullende verkeersbelasting) bedraagt:   208,2 EUR (toeslag LPG per jaar)

Word ik niet vrolijk van  :!nooooo

Oude auto's met flinke motor worden hier zwaar afgestraft, omdat de nieuwe belasting ook gebaseerd is op CO2 uitstoot

« Laatst bewerkt op: 25 april 2018, 20:29:00 door leonm »

Offline carlosjose

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2018, 16:47:33 »
Als deze er eind mei nog is heb ik zeer zeker interesse!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline ArjanB

• 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2018, 20:23:31 »
Niet dat je er wat mee bent, maar moesten ze hier in Vlaanderen niet een paar jaar geleden de BIV/verkeersbelasting veranderd hebben, had ik al bij je op de stoep gestaan.
Ff berekening gedaan via de belasting tool, maar met de huidige taksen is zo'n auto hier niet meer te rijden  :( :
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:   1.135,22 EUR  (deze is éénmalig)
 De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:   1.493,83 EUR (per jaar)
 De AVB (Aanvullende verkeersbelasting) bedraagt:   208,2 EUR (toeslag LPG per jaar)

Wordt ik niet vrolijk van  :!nooooo

Oude auto's met flinke motor worden hier zwaar afgestraft, omdat de nieuwe belasting ook gebaseerd is op CO2 uitstoot

we klagen in NL over de belachelijke belastingen op nieuwprijzen, maar in Belgie slaat de regeling echt alles omdat de belastingen voor het bezitten van een auto gebaseerd wordt op de CO2 uitstoot. Ergo: auto's met een flink brandstofverbruik - zoals de V6 Alfa's - zijn tweedehands schier onverkoopbaar bij jullie.

Hopelijk vind deze onzin geen navolging in NL, want het op-rijden van een auto is altijd milieuvriendeljiker dan het bouwen van een nieuwe, ook als de nieuwe een stukje zuiniger is.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline leonm

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2018, 20:39:36 »
Voor de nieuwe auto's is het alleen op CO uitstoot/euronorm, dus kun je zelfs dikke bmw's rijden met hele lage belasting. Dus als je een nieuwe auto kunt betalen is het heel aantrekkelijk geworden.

Voor de oudere auto's maken ze een berekening die een mix is van cilinderinhoud, vermogen (waar we vroeger dus op belast werden) in combinatie met CO2 uitstoot. Aangezien een V6 alles tegen heeft (veel cilinderinhoud, veel vermogen, hoge CO2 uitstoot) wordt je met dit soort auto's zwaar gekloot.

Zulke auto's zijn alleen nog betaalbaar te rijden als oldtimer (is nu 30 jaar geworden, maar er is nog een overgangsregeling voor auto's van 1989 t/m 1992). Dan is het opeens maar een euro of 40 BIV en 35 euro verkeersbelasting.
Busso's zijn dus alleen nog leuk bijv in een 155 v6 van 1992 of een 164 V6

Zolang je auto's nog ingeschreven is van voor die nieuwe regels heb je geluk en betaal je het oude tarief verkeersbelasting. Probeer je hem te verkopen, dan valt de nieuwe eigenaar onder de nieuwe regels.

Zelfs voor wat oudere 2dehandse auto's met een redelijk normale motor erin betaal je meestal meer BIV/verkeersbelasting dan voor een nieuwe.
Dan heb ik zoiets: er klopt iets niet. Mensen die niet veel geld hebben en aangewezen zijn op een goedkope occasie worden nog eens gekloot met de belasting.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2018, 20:40:36 door leonm »

Offline Gais

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2018, 07:36:41 »
Prijs naar 3500, bij twijfel gewoon eens komen rijden.

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 27 april 2018, 07:56:26 »
Mooie auto maar die raak je niet aan straatstenen kwijt. Nou jah, genoeg liefhebbers.. maar het mag allemaal niks kosten he. :)
Ik zou 'haar' gewoon houden en helemaal oprijden. Want een Gt met Busso in goede staat wegdoen voor iets meer als 3k, is eigenlijk de nieuwe eigenaar een ontzettende plezier doen. Mijn advies niet verkopen, lekker koesteren en oprijden.. want die handjevol nederlandse 'liefhebbers' zullen je dat geld er nooit voor geven.