Auteur Topic: 2.0 JTS houdt in. Geen foutcodes maar wel motorstoring?  (gelezen 348 keer)

Offline MathijsMP

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
2.0 JTS houdt in. Geen foutcodes maar wel motorstoring?
« Gepost op: 10 maart 2018, 18:48:29 »
Ik ben sinds kort in het bezit van een 156 2.0JTS '05. Kort na de aanschaf vernam ik dat zodra ik het gaspedaal van onderuit flink intrap dat hij kort inhoud, een beetje stottert en dat dan de motorstoringslamp begint te knipperen.. Daarna is het weg en kan ik weer normaal gas geven maar bij de volgende spurt gas doet ie het weer. Ook komt het voor zodra ik niet te snel rijd en teveel gas geef in te hoge versnelling.

OBD stekker gekocht en multiecuscan er aan gehangen, verbinden ging zonder problemen alleen staan er nul foutcodes? Als ik ga rijden met de laptop eraan komen er ook geen foutcodes te staan terwijl het motormanagmentlampje voor me neus brand?

Heb al een aantal uurtjes de forums afgelezen en kom vergelijkbare gevallen tegen maar toch net anders ;D.
Kan ik de conclusie trekken dat het wellicht de bobines of vervuilde injectoren zijn?

Alvast bedankt!

Offline Afco

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: 2.0 JTS houdt in. Geen foutcodes maar wel motorstoring?
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2018, 13:38:11 »
Ze zijn voor de twee gevoelig, een bobijn laat zich meestal ( niet altijd ) voelen alsof hij op 3 poten loopt.
Ik kom het net terug vr de 3 x tegen. Nu laat hij duidelijk voelen dat hij maar op 3 poten loopt. Bij de vorige twee was het effect meer zoals jij beschrijft.
Injector cleaner heeft bij mij in het begin wonderen gedaan, nu gebruik ik het om de 4 tankbeurten en komt dit voornamelijk het verbruik ten goede. Als hij al effe stil stond zeker injector cleaner gebruiken maakt de inspuiting soepeler/gelijkmatiger en heeft als bijkomend voordeel dat het eventueel condens in de benzine neutraliseert
Succes 
Als een vrouw zwijgt ...........onderbreek haar niet

Offline sanscorp

• Moderator
  • *
  • 5 euro?
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2018, 21:56:31 »
Sowieso gek want ook zgn intermittend storingen, zeker bij een lampje, worden opgeslagen in de ecu. Accuspanning niet te laag? Interface werkt goed? Probeer eens wat testjes met mes uit te voeren om te zien of dat lukt.

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

Offline MathijsMP

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2018, 22:37:52 »
Thanks voor jullie reactie!

Ik wil dus wel bobines gaan verwisselen om te kijken of het zelfde gebeurd bij een andere cilinder, maar daarvoor heb ik natuurlijk wel de foutcode nodig.

Accu spanning is met lopende motor zo tussen de 13-14v.. MES werkt ook goed, kan alles uitlezen. Kan ook de fan aansturen.
Ik ga morgen nog eens met een vag kabel proberen ipv elm327.
Maar zou het anders kunnen zijn dat er iets mis is met mijn ECU of met de kabelboom?

Offline Afco

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2018, 12:30:40 »
Die bobines kan je ook testen door gewoon te laten zitten en er één voor één de aansluiting af te nemen en te kijken op welke je verandering vaststelt. Dan weet je uiteraard nog niet of t hem in de bougie of in de bobijn zit. Als je dan een bobine verplaatst en probleem verplaats zich mee dan is t de bobine, blijft het probleem daar waar t was dan is de bougie. Kan je bij de eerste test helemaal geen verschil tussen de verschillende cylinders vaststellen ( maw daar waar je de bekabeling er afhaalt gaat hij iedere x slechter draaien ) dan zit het in niet in de bekabeling,bougies of de bobines.
Maar wat sanscorp zegt is helemaal  juist, eigenlijk zou je misfire fouten moeten zien die dan weer gepaard gaan met lambda fouten enz     
Als een vrouw zwijgt ...........onderbreek haar niet