Auteur Topic: Wat een rare mensen heb je toch......  (gelezen 788 keer)

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Wat een rare mensen heb je toch......
« Gepost op: 14 maart 2018, 16:27:55 »
 Moet dit even met jullie delen, ik heb jaren Jeep gereden, Wranglers met name, en elke keer als ik hem zelfs maar waste of wisselde van hard naar softtop was mijn buurman er, handen op de rug even zeggend wat hij er allemaal van vond.
Je kent ze wel, zo'n sneu hoofd met altijd de mondhoeken naar beneden, met zo'n vrouw die het al jaren geleden heeft opgegeven, alleen haar schaduw weegt al 50kg, niks deugt, alles is fout en als je per ongeluk vraagt hoe het gaat dan wastie bij de dokter geweest en die had gezegd dattie zoiets nog nooooooit had gezien, je kent het type wel denk ik.

Toen mijn Alfa verscheen moest hij natuurlijk daar ook effe zijn licht over laten schijnen, roest, olie, alles gaat kapot enz enz, en Italianen als volk deugden ook niet, afijn je begrijpt het.

Zelf reed hij in een Opel Hazelip of zoiets, een of ander fantasieloos ding in spuitplamuur beige, maar leven en laten leven.

Een week of twee geleden liet ik mijn hond uit en kwam hem tegen, ik moest maar opletten want hij had ook een andere auto gekocht, ik vroeg nergens naar verder want in alle eerlijkheid, het kan me echt niet schelen.
Tot vanmorgen, daar was dan de langverwachte droomkoets waarvan ik ondersteboven zou moeten zijn, een 8 jaar oude Kia Sorento, geen 4wd maar voorwiel aangedreven, want het moet wel leuk blijven natuurlijk, mij kon je wegbrengen  Hahaha

Ik vind veel SUV's zinloos omdat ze niet in 1 ding echt goed zijn en deze is daar een mooi voorbeeld van, maar goed, als je er blij mee bent, veel geluk. Toen kwam de vrouw des huizes naar buiten rollen, met veel gekreun en gesteun werd ze op de bijrijderszit gehesen, toen ze zat en weer op adem was zei ze: daar zou je zo je Alfa voor ruilen niet?

Ik ben nou nog aan het hikken, whaaaaaaaaa
"I lived with you for twenty years: how many deeds, events and men went by!
Today I remember them, each and everyone.
I still have, for Alfa, the tenderness of a first love.
The pure affection of a child for his mother."

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
Re: Wat een rare mensen heb je toch......
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2018, 20:14:57 »
Nu mis ik die facebookknop "vind ik leuk"  Applaus geen commentaar, gewoon een mooi verhaal  :thumbsup:

Wat een knuppel, die buurman van jou  Deuh
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline MRL

• Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2018, 20:22:31 »
 ;D ;D v6tech1

Voorheen: 75 1.6ie, 75 2.0TS, 156 1.9JTD, Giulietta 1.6JTDm full options, 146 1.4TS G3, 156 1.8TS G3
huidig: 156 1.8TS Ti G3 en sinds jan.2018 een GT Imola 1,9JTDm

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2018, 21:56:15 »
Leuk geschreven en oooooo zo herkenbaar.

Mijn vrouw was jaren geleden gecharmeerd van zo'n Sorento en wij een keer proefrijden met zo'n ding, glanzend schoon gepoetst uit de showroom.
(Dat was in de tijd dat we een 166 3.0 V6 reden.)

Dit was een 3 ltr diezul en was werkelijk niet vooruit te branden. Dus bij Nieuwleusen van de A28 af en terug naar Zwolle allerlei b-weggetjes gepakt en overal vol door de berm. We brachten hem terug met de plaggen en graszoden op het dak en ik heb toch zelden een verkoper zo beteuterd zien kijken toen we hem ook gewoon door de openstaande 'etalage'deur de showroom weer in reden. Een spoor bagger achterlatend.
Sleuteltjes in de verbaasde hand laten vallen en omdraaiend mompelen "Nahh, niks voor ons".
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2018, 22:04:07 »
Hahahahaha, doet mij denken aan die fietsreclame, hebbie ook een blauwe??  :laugh:

Offline peetje155

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2018, 22:47:05 »

Verrekte aso! flippy1
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

Offline n0sTRa

• lid nr. : #1371
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2018, 06:35:35 »
Tjah, van die zwart kijkers, niet mijn ding

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2018, 18:34:54 »
Hahahahaha, doet mij denken aan die fietsreclame, hebbie ook een blauwe??  :laugh:
Groene... ;)

Geweldig stukje btw!! Ik zou zeggen; verhuizen! Tussen van die mislukkers wil je toch helemaal niet leven joh, die neerslachtigheid trekt stiekum door de muren heen in je eigen leven....  :!nooooo

Opel hazelip ook.... :rofl: :rofl: :rofl:

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

hansi

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2018, 18:58:01 »
herkenbaar  :italoflag:

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2018, 19:53:46 »
IK denk niet dat er aan te ontsnappen valt, die mensen kom je overal tegen helaas....
Als je ertegen in gaat gaan ze alleen maar harder praten, zinloos, hoe je leg je aan domme mensen uit dat ze dom zijn, onmogelijk. Ik zie het als vermaak, soms zit ik in de tuin en dan hoor ik ze het dagelijks nieuws bespreken, het is cabaret, echt  8)

Offline shoppy

• Beheerder
  • *
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2018, 06:59:06 »
En toch blijven die mensen een welkome afwisseling.

Ik heb het hier wel eens vaker verlteld:
Jaren geleden kocht ik voor mijn vrouw (en ook een beetje voor mezelf) een Pontiac Fiero. Zwarte twee-zitter met een V6 achterin.

Op een ochtend sta ik wat te klooien met de koplampen, want die 'opklap' mechanismen overleden altijd bij die dingen, komt de buurman bij me staan. Buigt voorover en kijkt in de, wat normaal de motorruimte is. Kijkt mij aan en vraagt me wat ik aan het doen ben.
En ik antwoord: "Snap er geen zak van. Gistermiddag heb ik nog aan de motor zitten sleutelen en nu is die hele motor pleite. Heb al in de schuur gekeken of ik hem daar heb neergelegd maar daar ligt ie ook niet. Snap er geen zak van".
De buurman kijkt mij aan, kijkt nog eens in dat lege vooronder, mompelt iets onverstaanbaars en loopt langzaam weg.
Ik stap in, start het vehikel en zie hem omdraaien en teruglopen en vraagt: "Waar was ie nou?".

Gelukkig is er geen oorlog want met zo'n vent verlies je die geheid.

#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline ArjanB

• 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2018, 09:02:47 »

Jaren geleden kocht ik voor mijn vrouw (en ook een beetje voor mezelf) een Pontiac Fiero. Zwarte twee-zitter met een V6 achterin.

Op een ochtend sta ik wat te klooien met de koplampen, want die 'opklap' mechanismen overleden altijd bij die dingen, komt de buurman bij me staan. Buigt voorover en kijkt in de, wat normaal de motorruimte is. Kijkt mij aan en vraagt me wat ik aan het doen ben.
En ik antwoord: "Snap er geen zak van. Gistermiddag heb ik nog aan de motor zitten sleutelen en nu is die hele motor pleite. Heb al in de schuur gekeken of ik hem daar heb neergelegd maar daar ligt ie ook niet. Snap er geen zak van".
De buurman kijkt mij aan, kijkt nog eens in dat lege vooronder, mompelt iets onverstaanbaars en loopt langzaam weg.
Ik stap in, start het vehikel en zie hem omdraaien en teruglopen en vraagt: "Waar was ie nou?".

:rofl: :rofl: :rofl:

maare...

Toen mijn Alfa verscheen moest hij natuurlijk daar ook effe zijn licht over laten schijnen, roest, olie, alles gaat kapot enz enz,
daar heeft 'de buurman' wel een punt  :-X

aan de andere kant: hoeveel problemen kent VAG niet met zijn DSG's, TSI's, FSI's etc...meeste Alfa blokken blijven wel lopen
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline Rick vS

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2018, 10:22:39 »
HAHAHAHA, zie het helemaal voor me!

Offline frankalfa

• Lid nummer 2187
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2018, 17:28:17 »

:rofl:

Zo heb ik de vader van een ex-vriendinnetje wel eens beet gehad; ik kocht mn eerst Alfa75 (1992) en ging haar ermee ophalen thuis, zo trots als een aap met 7 lullen wat dacht je? :italoflag:
Haar vader mee naar buiten om te keuren want die reed zelf veilig citroen AX of zoiets en dat Italiaanse spul waar ik altijd zo hoog over opgaf was maar niks.Alle vooroordelen kwamen voorbij als we 'auto's praatten'..
Anyway hij om mn verse 2.0 carbs heen lopen, kijkt naar de achterwielen en ik zie m denken: waar zijn die remmen (die uiteraard bij een transaxle inboard zitten, tegen het diff aan, die zie je dus niet zo 1/2/3)

Ik zeg 'ja dr zitten geen achterremmen op, dat is niet nodig bij Alfa; de voorremmen zijn zó goed....'
Geen idee of de man nog leeft maar anders gelooft ie tot op de dag van vandaag vast dat een 75 geen achterremmen heeft.. Applaus

Grtz,fRank
AR156C#2187 - mijn PP
'Statistics say that 84% of Alfa Romeos built is still on the road.......the other 16% made it home.'

Offline jannijboer147

• Alfa Romeo 156 1.8 ts berlina blue cosmo
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2018, 18:21:33 »
Bij mij in de buurt wonen 2 gezinnen die fanatiek opel fan zijn (Ja die bestaan echt!) En ook nog een familie van elkaar.
9 van de 10 keer als ik met de alfa bezig ben met schoonmaken of wat dan ook moet ze de alfa altijd even de grond in trappen.. ik begrijp zoiets niet want ik zeg toch ook niets over die schijthokken van hun ? Of vinden ze alfa toch stiekem best interessant?