Auteur Topic: Hallo 2.4 20v! & A112 Abarth  (gelezen 20655 keer)

Offline deBruijnJ

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Hallo 2.4 20v! & A112 Abarth
« Reactie #270 Gepost op: 28 januari 2016, 10:25:53 »
Beetje aan het prutsen geweest al met tweeterkapjes en een dremel om plek te maken voor de Alpine tweeters. Binnenkort met een klein beetje lijm de bijgeleverde houder vastplakken en kijken of het past, weet nog niet of het verder de deur in mag steken dan de originele tweeter. Dat doet ie nu nog wel een klein beetje namelijk.

Tweetertje dat erin gaat:

En de mid die in de deur zal gaan:

Ik vind het er al uit zien alsof het wel eens goed kan klinken, en de reviews die ik gelezen heb zijn ook positief, dus ik ben benieuwd :) Aanvankelijk zal ik het er gewoon simpel in schroeven, als het weer wat warmer is buiten wil ik ook de deuren nog wat gaan dempen.

Offline deBruijnJ

• Bekijk profiel
« Reactie #271 Gepost op: 11 februari 2016, 23:27:57 »
Ondertussen speakers erin geschroefd, maar helaas klinken ze niet echt super, de bas ontbreekt nogal.. Inbouwdiepte moet je dus toch echt wat aan doen om ze te laten werken. Na wat zoeken op dit forum erachter gekomen dat ik niet de eerste ben met dit probleem en het al gaat helpen als ik wat van het plastic achter de speaker weg haal, dat binnenkort maar eens doen dan. 4-kanaals versterker ligt overigens ook te wachten op mooi weer voor inbouwen.. Nu nog een sub!

Verder is de Abarth weer eens uit de stal gekomen omdat ie voor de APK moest, niets spannends aan de hand behalve het gebruikelijke gesmeer om de uitlaat gasdicht te krijgen ::) Ook is er nog even gekeken waar het eventuele vermogensverlies vandaan komt. Ik had het idee dat het torretje veel gretiger zou moeten zijn bovenin, en dus vermogen mist. Twee dingen zijn gevonden: de ontsteking is beter afgesteld en de carburateur mist onderdelen, waaronder de acceleratiesproeier... Nou dat verklaart wel wat Hahaha Met de ontsteking afgesteld loopt wel al een stuk beter bovenin, trekt nu in ieder geval goed door tot de 6000rpm :) Nu nog een complete carburateur en het is weer een 70hp ;D

« Laatst bewerkt op: 11 februari 2016, 23:29:12 door deBruijnJ »

Offline deBruijnJ

• Bekijk profiel
« Reactie #272 Gepost op: 11 augustus 2016, 15:46:48 »
Vanmorgen de Abarth bij een zaakje gezet voor een nieuwe uitlaat vanaf het spruitstuk. Allemaal niet te fancy, maar de uitlaat die er onder zat kon echt niet meer qua gaten die erin zitten en de herrie die het ding produceerd. Wil toch ook nog eens een circuitdag doen ofzo en dan wil ik niet na de eerste de beste ronde eraf gehaald worden wegens teveel herrie ::)

En ja, serieus.. Bedrijfje het echt 'Piet de Lasser' Hahaha

Offline brinkerik

• Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #273 Gepost op: 11 augustus 2016, 17:45:48 »
 v6tech1  groeten aan Piet!
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline deBruijnJ

• Bekijk profiel
« Reactie #274 Gepost op: 09 september 2016, 16:01:32 »
Dagje Wimedo gedaan, slalommen op het Midland circuit Lelystad. Erg leuk ;D

Puntjes van aandacht:
- Geen hoge snelheden dus koelwatertemperatuur loopt na een paar rondjes wel op. Fan eens nakijken of die eigenlijk wel aanslaat.
- Wederom vanwege de hitte: waarschijnlijk vapor lock (kokende benzine in de carb en daardoor stotteren) uitlaatspruitstuk heatwrappen?
- Weinig grip voor, camber zou dat deels kunnen oplossen -> camberplates. Semi-slicks zou ook mooi zijn ;D
- Tankdop hield de benzene niet binnen ::)

Voor de rest heeft ie het eigenlijk prima gedaan, merkte eigenlijk dat ik niet zozeer behoefte had aan meer vermogen, wel aan meer grip. Hieronder filmpje en een paar foto's  fotograaf1

https://youtu.be/R7w455HRuL4

Tazio

• Gast
« Reactie #275 Gepost op: 09 september 2016, 21:47:24 »
Schitterend! Voor meer grip zou je voor het mooie iets anders met je stuur en gaspedaal om kunnen gaan. Op het filmpje lijkt het alsof je met afremmende motor instuurt. Dan wil ie vooral rechtdoor! Begin eerst met de uitlijning, achterwielen moeten op nul of heel iets uitspoor staan. Als je dan zorgt dat je net voor de bocht alweer gas kan geven, en vervolgens met insturen merkt dat je net wat te hard gaat, lift je het gas even heel abrupt waardoor de kont omkomt. Voordat je helemaal dwars gaat stuur je tegen en geef je nauwkeurig gedoseerd gas bij. Je zal merken dat je op die manier belachelijke bocht snelheden op spekgladde banden en op nat wegdek kan halen. Het is en blijft een autootje met een ledig gewicht van slechts 642kg, die gaat nooit aanvoelen alsof je op rails rijdt. Zo'n ding moet je goed leren kennen zodat je op zeker moment blind weet wat ie gaat doen en hoe je dat gedrag naar wens kan beïnvloeden.

Momenteel maken wij redelijk wat kilometers zo'n 200km boven Rome met de A112 en de 127 Fiorino. Beiden hetzelfde onderstel, maar de Fiorino met 200kg meer gewicht en 30pk meer vermogen plus een langere wielbasis. Die reageert dus veel voorspelbaarder dan de A112, maar die laatste stuur je met een veel grotere snelheid door alle haarspeldbochten. Simpelweg door zijn lagere gewicht, ondanks dat ie op 135 80 13 bandjes staat, tegen 175 60 13 onder de Fiorino.

Offline deBruijnJ

• Bekijk profiel
A112 Abarth (exit 2.4 20v)
« Reactie #276 Gepost op: 04 mei 2018, 23:45:17 »
Lang geleden dat er een update is geweest..  ::) Heel veel is er niet meer aan de 156 gebeurd voor hij afgelopen september verkocht is, en de A112 heeft vooral stil gestaan met een kapotte startmotor. Die is recent gerepareerd dus daar kunnen we weer mee rijden :)

Nog een paar kleine upgrades ook nog erop gekomen, camberplates voor de vooras en extra verstijving tussen de ophangpunten van de stabi en onderste draagarmen.

Verder nog een leuk geintje toen ik laatste wilde gaan rijden. Met het dichtslaan van de deur sloeg de auto af en wilde met geen mogelijkheid meer aanslaan. Na een flinke zoektocht kwamen we dit tegen  :o

Sproeier eruit getrild Deuh Hahaha

En ook nog iets anders tegen gekomen, een steentje zat vast in de carburateur tussen het huis en één van de venturi's :o Als die was losgekomen tijdens het rijden was dat niet best geweest vermoed ik aangezien die zo de motor in was gegaan..  :-X

En verder de nieuwe vervoershoer, maar wel een hele leuke.. 335d, 290pk en 580nm standaard. Maar daar zal ik verder niet al te veel woorden over vuil maken ;)

Offline ArjanB

• 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
« Reactie #277 Gepost op: 06 mei 2018, 20:19:49 »
En dan moet ik toch zeggen....heule mooie BMW.
Kan die 3- serie steeds meer waarderen,  zeker met de juiste kleur, opties en velgen (zoals deze). 335 is een prachtblok.

En wat dat steentje betreft: goed geluk gehad zeg!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Offline deBruijnJ

• Bekijk profiel
« Reactie #278 Gepost op: 20 juni 2018, 08:55:59 »
En dan moet ik toch zeggen....heule mooie BMW.
Kan die 3- serie steeds meer waarderen,  zeker met de juiste kleur, opties en velgen (zoals deze). 335 is een prachtblok.

En wat dat steentje betreft: goed geluk gehad zeg!

Jep, aardig geluk gehad met het steentje! Ondertussen blijkt de carburateur zijn beste tijd wel gehad te hebben, het draad voor de schroeven  waarmee het deksel op de vlotterkamer geschroefd wordt is op z’n eind... Zal dus op zoek moeten naar een nieuwe / goede 32 DMTR...

Offline Martijn_vK

• Bekijk profiel
« Reactie #279 Gepost op: Gisteren om 08:39:06 »
Heb er vorig jaar nog eentje opgeruimd... Je kan ook zoeken naar een ander type, weet even niet meer wat geschikt is maar met een pasplaat kun je hele fijne carbs monteren.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline katuut

• Moderator
  • *
  • GEEF me een hamer!
    • Bekijk profiel
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #280 Gepost op: Gisteren om 15:56:12 »