Auteur Topic: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops  (gelezen 29394 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 759
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #780 Gepost op: 25 februari 2016, 18:21:21 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline cento-cinquanta-nove

  • ******
  • Berichten: 5515
  • Geslacht: Man
  • ex-Lid #130 159SW 1.9 JTDm Dist.
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #781 Gepost op: 25 februari 2016, 19:38:09 »
Dit vind ik dus een grote misser:



Het mooie 'Giulietta' recht onder het logo is vervangen voor een doorsnee type-aanduiding rechts.

Jammer, jammer, jammer.
ex bella's: Nero 601 156 1.6 T.S. en Rosso Proteo 156 1.9 JTD Squadra Massimo
mijn huidige Blu Oltremare 159 SW

Offline KhaZ

  • ******
  • Berichten: 2632
  • Geslacht: Man
  • Turismo Internazionale
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #782 Gepost op: 26 februari 2016, 08:36:19 »
Gewoon eraf halen, snel klaar met een visdraadje en föhn.

Offline cento-cinquanta-nove

  • ******
  • Berichten: 5515
  • Geslacht: Man
  • ex-Lid #130 159SW 1.9 JTDm Dist.
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #783 Gepost op: 26 februari 2016, 14:30:17 »
Ja, maar vind de huidige juist zo stijlvol. Dat is de eerste type-aanduiding die ik laat zitten op de auto.
ex bella's: Nero 601 156 1.6 T.S. en Rosso Proteo 156 1.9 JTD Squadra Massimo
mijn huidige Blu Oltremare 159 SW

Offline fruyt

  • Ex-Bestuur
  • *
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • #271 - 1.9 JTD 16v
    • Bekijk profiel
    • http://www.arcticblue.be/alfa156
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #784 Gepost op: 26 februari 2016, 14:58:17 »
Test Alfa Romeo Giulietta: overleven tot betere tijden

De Alfa Romeo Giulietta is een van de auto’s die we sinds de oprichting van Auto Edizione het meest hebben gereden. We weten nog goed hoe zes jaar geleden de komst van de nieuwe hatchback van Alfa Romeo ons een licht gevoel van opwinding gaf. Een beetje alsof het merk terugkeerde naar waar het ooit voor bedacht is, namelijk het bouwen van auto’s die qua rijdynamiek de concurrentie het nakijken zou geven. Iets wat de 159 bijvoorbeeld nooit is gelukt. Dat was de sensatie die Progetto 940, waarvan lang gedacht werd dat deze in navolging op de MiTo (Milano Torino) tot Milano gedoopt zou worden, veel merkliefhebbers gaf. Een mooi gelijnde vijfdeurs dat qua DNA voldoende afweek van platformgenoten Bravo en Delta en dat eigenlijk de standaard opnieuw zou zetten in het compacte segment. In die periode in het voorjaar van 2010 was de timing bovendien perfect. Veel merken waren nog niet eens bezig met een nieuwkomer in het C-segment. De wereld werd ook nog aangenaam verrast toen Alfa Romeo ervoor koos om de naam Giulietta weer onder het stof vandaan te halen. Het was dus menens en CEO Harald Wester sprak tijdens de presentatie over een revolutie. In ons enthousiasme dachten we dat de komst van de Giulietta dan ook als het begin van een nieuw tijdperk kon worden gezien. Al deze emoties werden bovendien versterkt doordat het Centenario ook nog eens in dat jaar gevierd werd.

Maar dat nieuwe tijdperk bleek nog redelijk ver weg en de realiteit was een stuk weerbarstiger. Het roer moest nog om en Fiat was als concern nog maar net begonnen met de overname van Chrysler. Daarom bleef de Giulietta evenals de Lancia Delta een eenling die lang verantwoordelijk zou blijven voor een groot deel van de voortgang van een heel merk. Over een opvolger of een nieuwe variant zoals bijvoorbeeld een Sportwagon (op verlengd CUSW platform) werd enkel zijdelings nagedacht. Er volgden geen uitbreidingen voor het gamma en de geavanceerde TCT-transmissie werd slechts mondjesmaat toegepast. De Quadrifoglio Verde zag zich als snel topmodel al binnen afzienbare tijd door de concurrent ingehaald worden. Kortom voor Alfa Romeo zou de tijd voorlopig stil gaan staan. Hoewel de Giulietta vooral gedurende de eerste jaren het buitengewoon goed deed, voelden veel dealers in de loop van 2012 al dat er periode van grote droogte aan zat te komen. Slechte marktcondities maakten de neergang nog bitterder. FCA gebruikte het platform alleen nog voor enkele projecten in de VS en China maar had geen plannen meer voor Italië en Europa.

Inmiddels is de Giulietta nog altijd de belangrijkste basis voor het merk en leven we in 2016. De ontwikkeling van nieuwe techniek als fundament voor Alfa Romeo’s toekomst is gelukkig al wel volop in de maak, maar daar kunnen helaas voorlopig nog geen vruchten van worden geplukt. Een echte facelift is er voor dit goede product uit Cassino eigenlijk nooit gekomen. De enige tastbare verandering is het nieuwe logo dat voortaan op de Giulietta te zien is en de langverwachte toevoeging van de standaard Giulia op de stand van de autosalon in Genève. Toen onlangs deze prachtige 2.0 JTDm met QV Line pakket de sporen gaven, vroegen we ons vooral één ding af; Gaat de Giulietta en daarmee het hele merk Alfa Romeo het op termijn wel redden? De auto-industrie lijkt immers enkel meedogenlozer en nauwer te worden. Is er wel plaats voor laatkomers? Sinds de komst van de Giulietta zijn grappen over de overname van het merk en het uitstel rond nieuwe modellen een soort virale running gag op het internet. En we geven toe; de overwinningsroes uit 2010 heeft ook bij ons inmiddels dikwijls plaatsgemaakt voor de nodige teleurstelling en een soms wat cynische houding.

Maar wie eerlijk is, ziet ook dat er bar weinig nieuws onder de zon is na zes jaar. De concurrentie zit immers vooral in dit segment ook wat meer stil. Er worden sinds dieselgate een stuk minder Golfjes verkocht en BMW is zelfs bereid om straks in dit segment minder te investeren door achterwielaandrijving vaarwel te zeggen. Audi heeft eveneens geen haast en moet nog beginnen aan de facelift van een model dat al sinds 2012 op de markt is. De komst van een nieuwe Astra en Mégane voelen bovendien als een rimpeling in het water. In Europa zijn enkel goedkopere auto’s in trek en Crossovers. Dus wie weet is het allemaal wel te verantwoorden dat de huidige Giulietta voorlopig nog onder ons is. Geruchten over een vervroegde lancering van een achterwiel aangedreven opvolger op Giorgio-platform, zijn dan ook naar het rijk der fabelen verwezen toen FCA bekendmaakte dat het uitgebreide productieplan van Alfa Romeo tot 2020 is uitgesmeerd in plaats van 2018.

Intussen blijft de Giulietta een zeer sportief rijdende hatchback met een prachtig uiterlijk. De komst van de 120 pk 1.6 JTDm met TCT, kan vooral op de Italiaanse thuismarkt voor een commerciële opleving zorgen. Tijdens de heerlijke kilometers die we in de sterke 2.0 mochten maken, viel wel op dat vooral aan de binnenzijde de zes jaar wel voelbaar zijn. De update uit 2013 met boordcomputer heeft daar weinig aan kunnen veranderen. Vooral de afwerking van de tunnel onder de middenconsole is niet van een standaard die bij een moderne Alfa passen. Daar is niets premium aan, maar die ambitie is ook nog van recente datum. De komst van editie 2016, is dan ook enkel bedoeld, om wat beter in het rijtje te kunnen staan met de Giulia. Op goede rijeigenschappen en wat details na, zullen beide modellen dan ook bar weinig gemeen hebben.

https://www.autoedizione.nl/test-alfa-romeo-giulietta-overleven-tot-betere-tijden/
veni, vidi, velpon
ik kwam, zag en bleef plakken

2012 : '06 nero metallico 1.9 JTD 16v Sportwagon
2003-2012 : '99 grigio chiaro 1.9 JTD Berlina - Zender - Squadra Massimo

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 759
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #785 Gepost op: 26 februari 2016, 23:26:30 »
Prijslijst met alle opties en veel afbeeldingen:

http://www.alfaromeo.nl/nl/media/alfa_romeo_giulietta_prijslijst.pdf
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Piet156

  • *****
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Kiss French, Ride Italian!
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #786 Gepost op: 27 februari 2016, 14:13:34 »
Het begint langzaamaan wel een beetje triest te woorden hoor... Moeilijke tijden voor de NAC supporter die graag Alfa Romeo rijdt...  ;)
Nu;
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
Alfa Romeo 166 3.0 V6

Eerder;
Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 TS
Alfa Romeo 146 1.6 IE Boxer
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 JTS
Alfa Romeo 146 1.8 TS
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm

Offline MattBlack

  • ******
  • Berichten: 2273
  • Geslacht: Man
  • 159 tbi en spider v6
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #787 Gepost op: 27 februari 2016, 14:32:22 »
Zou het kunnen dat ze met een electrische giulietta bezig zijn?

bekende van mij is in zuid afrika op vakantie geweest en heeft foto's van een giulietta in camouflage met de achterklep open en daar kwam een hele hoop warmte uit volgens hem, ze waren ook niet blij met zijn aanwezigheid schijnbaar.
kan dat duiden op een niet al te goed werkend accupakket?

stond ook nog iets lijkend op een fiat spider (nieuwe model) naast
I see a line of cars and they're all painted Black  :)
No colors anymore.........

Offline Piet156

  • *****
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Kiss French, Ride Italian!
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #788 Gepost op: 27 februari 2016, 14:36:42 »
Zou het kunnen dat ze met een electrische giulietta bezig zijn?

bekende van mij is in zuid afrika op vakantie geweest en heeft foto's van een giulietta in camouflage met de achterklep open en daar kwam een hele hoop warmte uit volgens hem, ze waren ook niet blij met zijn aanwezigheid schijnbaar.
kan dat duiden op een niet al te goed werkend accupakket?

stond ook nog iets lijkend op een fiat spider (nieuwe model) naast

Niet te hopen dat ze dergelijke "nieuwe" techniek ook nog willen introduceren in een auto die al vanaf 2010 op de markt is...
Nu;
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
Alfa Romeo 166 3.0 V6

Eerder;
Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 TS
Alfa Romeo 146 1.6 IE Boxer
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 JTS
Alfa Romeo 146 1.8 TS
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 759
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #789 Gepost op: 01 maart 2016, 01:00:11 »
Het gehele Giulietta gamma voldoet aan Euro 6 emissie normen.

La gamma di Giulietta MY2016

Benzina:


191.B5E.2 - 1.4 TB 120cv EU6
191.C5E.2 - 1.4 TB 120cv EU6 Super
191.BGE.2 - 1.4 TB GPL 120cv EU6
191.CGE.2 - 1.4 TB GPL 120cv EU6 Super
191.B5N.2 - 1.4 TB Multiair 150cv EU6
191.C5N.2 - 1.4 TB MultiAir 150cv EU6 Super
191.C5G.2 - 1.4 TB Multiair 170cv TCT EU6 Super
191.V5C.2 - 1.750 TBi 240cv TCT EU6 Veloce

Diesel:

191.B5R.2 - 1.6 JTDM 120cv EU6
191.C5R.2 - 1.6 JTDM 120cv EU6 Super
191.B59.2 - 1.6 JTDM 120cv TCT EU6
191.C59.2 - 1.6 JTDM 120cv TCT EU6 Super
191.B5S.2 - 2.0 JTDM 150cv EU6
191.C5S.2 - 2.0 JTDM 150cv EU6 Super
191.C5T.2 - 2.0 JTDM 175cv TCT EU6 Super
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline hajong

  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #790 Gepost op: 30 maart 2016, 20:57:42 »
Maar het motorengamma in NL is zonder de 175 pk jtdm TCT. In Duitsland wel, Belgie ook. Maar waarom? Het is tenslotte ook een Euro6 motor.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 759
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #791 Gepost op: 22 augustus 2016, 13:42:57 »
Valeo Alfa Romeo Giulietta QV with electric compressor and 350 hp

bron: http://www.car24news.com/valeo-alfa-romeo-giulietta-qv-electric-compressor-350-hp/



Valeo Alfa Romeo Giulietta QVFrench company Valeo in Alfa Romeo Giulietta QV installed electric compressor, so this test copy now has 110 hp and 70 Nm more than the standard model, while the so-called turbo hole is eliminated. Valeo this Giulietta unveiled during Valeo Media Day, held at the German Hockenheim race track.

This Valeo Alfa Romeo Giulietta QV with a four-cylinder 1750 turbo engine 1750 instead of the serial 240 hp at 5750 rpm and 340 Nm at 2000-4000 rpm now has 350 hp at 6500 rpm and 410 Nm at 3500 rpm, also is being mentioned that fuel consumption was reduced by about 10%. At this point it is not known whether this Giuletta could appear in the production version.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline frankie

  • ******
  • Berichten: 1013
  • Geslacht: Man
  • ex-AR156 Club #86
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #792 Gepost op: 22 augustus 2016, 15:17:45 »
Bijna 2 jaar geleden alweer. Tot een productieversie zal het niet komen, het was meer een showcase van wat er mogelijk is met de electronische turbo. De recente Audi SQ7 is de eerste productieauto waarop zo'n ding daadwerkelijk zit.
www.clubalfaromeo.nl
www.gta-register.nl

Offline Alfalfa

  • *****
  • Berichten: 519
  • Geslacht: Man
  • Nanning van der Wal
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #793 Gepost op: 14 maart 2017, 22:35:18 »
156 GTA 2002 grigio metallico 680

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 759
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulietta] Impressies en scoops
« Reactie #794 Gepost op: 28 september 2017, 20:34:42 »
Alfa Romeo lanceert Giulietta Sport
16 SEPTEMBER 2017 10:22




Alfa Romeo heeft besloten om het komende zakelijke kalenderjaar de Giulietta met een ververst pakket genaamd Sport te vermarkten. Afgelopen anderhalf jaar hebben we de knappe en zeer goed rijdende Alfa hatchback ook op onze nationale wegen (zij het mondjesmaat) steeds vaker zien verschijnen, met z’n nieuwe zeer geslaagde front en sportieve details in stijl van het topmodel de Veloce. De Sport lijkt nu eigenlijk in alles op de grotere zus met 1750 Turbomotor. In Italië is dit pakket vanaf het debuut te bestellen op de 1.4 Turbo Benzina 120 pk (ook op LPG), 1.4 MultiAir Turbo Benzina 150 pk en 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170 pk met Alfa TCT. Wat diesels betreft op de turbodiesel 1.6 JTDm 120 pk (ook belangrijk in Nederland) handgeschakeld of TCT automaat, 2.0 JTDm 150 pk en 2.0 JTDm 175 pk met Alfa TCT.



 


De Giulietta Sport kenmerkt zich door prachtige donkere 17 inch velgen in Quadrifoglio stijl, sideskirts en getint glas achter. De sideskirts zijn evenals details in het interieur eventueel verkrijgbaar in carbon-look dankzij het optionele Pack Carbon Sport. Uiteraard zien we ook weer de zo herkenbare luchtinlaat met rood lijntje zoals we die al kenden. De dubbele vergrote uitlaat op de hoeken maken het geheel af. Climate Control, Cruise Control, UconnectTM Live 5″, middenarmsteun voor, verstralers en Alfa DNA (met elektronisch differentieel Q2 en DST) en ESC met ASR en Hill Holder horen uiteraard tot de standaarduitrusting. Nieuw is ook de aansprekende kleur Blu Misano, die reeds verkrijgbaar waren op de Giulia (Veloce) en inmiddels ook is gesignaleerd op een van de vele Stelvio’s Quadrifoglio, die met hun laatste testrondjes bezig zijn voorafgaand aan het debuut begin volgend jaar (foto onder).



Alfa Romeo heeft trouwens in juli en augustus opnieuw een toename van de verkoop kunnen noteren op Europese bodem. Goed voor 7045 verkochte eenheden in juli (+36%) en 4686 in augustus (+41%). De Stelvio is nu officieel beter verkocht dan de sportieve sedan Giulia met 2212 eenheden.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI