Auteur Topic: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops  (gelezen 23811 keer)

Offline Jarno

• Geslacht: Man
  • Lid #207
    • Bekijk profiel
    • Alfa Romeo 156 pagina
[Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Gepost op: 31 mei 2006, 11:55:53 »
De Kamal wordt een SUV van Alfa Romeo die gepland staat voor eind 2007/begin 2008. Ook gaan er geruchten om op dezelfde basis een SUV van Maserati te ontwerpen die dan Kubang GT Wagon zou moeten gaan heten.

De te verwachten motoren voor de Kamal:
2.8 V6 JTS 230pk
3.2 V6 JTS 260pk
4.2 V8 400pk Quadrifoglio verde
2.4 MJET 200pk
3.0 V6 MJET 250pk

De te verwachten motoren voor de Kubang GT Wagon:
5.0 V8 470pk
4.0 V8 MJET 380pk

Enkele impressies van de Alfa Kamal:

En van de Maserati Kubang GT Wagon:

« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 11:46:43 door fruyt »

Offline cento-cinquanta-nove

• ex-Lid #130 159SW 1.9 JTDm Dist.
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal] Impressies en scoops
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2006, 14:15:11 »
K vind die eerste foto's een stuk mooie, dan die van Autovisie.  :-\
ex bella's: Nero 601 156 1.6 T.S. en Rosso Proteo 156 1.9 JTD Squadra Massimo
mijn huidige Blu Oltremare 159 SW

Offline GTAm

• Lid 717
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2006, 14:16:11 »
Plaatjes Kubang werken niet, Jarno...

(ik ken die wel, maar misschien andere mensen niet :))

Offline Hans75

• Alfa Romeo per Sempre
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2006, 10:35:40 »
Jongens jongens... dat duurt allemaal veeeeeeel te lang... eind 2007...

Tegen die tijd zit niemand meer te wachten op de zoveelste SUV... Die Kamal hebben we toch 5 jaar geleden ook al gezien...? Zitten die gasten in Italien gewoon te slapen... Terwijl elk merk al een echte SUV heeft.. is er nog geen enkele Italiaan... ik snap ze niet..  Niet dat IK zo een ding zou willen.. maar kennelijk denken veel mensen (met name die met geld), er anders over...

Waar blijft de Ferrari Pepperoni, de Maserati X7, Alfa Kamal en FIAT SUVla?

Ik durf een weddenschap af te sluiten dat er nog eerder een Lamborghini Broccoli of Bugatti Pomodori op de markt is..met VW op de achtergrond...

Hans75

vince

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2006, 21:37:42 »
Waar blijft de Ferrari Pepperoni, de Maserati X7, Alfa Kamal en FIAT SUVla? Lamborghini Broccoli of Bugatti Pomodori

Whoehahahahaaaaa! HAns toch...  ;D

Jos K

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2006, 13:04:44 »
Die lui daar wachten idd al een eeuwigheid met het uitbrengen.... niet echt superslim als de markt verzadigd raakt. :-\
Dan zal je meemaken dat ook het model achterhaald is qua techniek als ie er eenmaal komt.

Offline ZeRoo

• This Is Not A Test!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2006, 13:11:19 »
SUV crap laat dat model maar zitten maar die motoren mogen komen vooral die V8 :D en de 3 liter diesel

davidek

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 09 september 2007, 09:42:31 »
Die kamal lijkt mij wel wat hoor :thumbsup:

Vraag me alleen af hoe groot ie wordt? Lijkt me qua formaat gewoon een hoge 147

Offline Don F.

• Bekijk profiel
    • http://www.mondomovimento.be/
« Reactie #8 Gepost op: 09 september 2007, 12:51:33 »
Kamal is indd wel leuk, alleen jammer dat alfa zich daar mee gaat bezig houden. Zelfde zeg ik altijd van Porsche. Dat is een sportwagenbouwer en moet zich daar ook mee bezig houden vind ik. De Cayenne is twee keer niks in mijn ogen. Het is geen echte sportwagen en het is geen echte 4x4. Eigenlijk is het dus niks. Verschil tussen Alfa en Porsche is wel dat ze bij Porsche wel nog in staat zijn om echte sportwagens op de weg te zitten, iets wat bij Alfa Romeo tegenwoordig op een laag pitje staat..... :-\ Alfa moet zich dus eerst maar weer eens bezig gaan houden vind ik met het maken van sportieve middenklassers die qua prestaties en rijgedrag boven de rest uitsteken.
http://www.mondomovimento.be/

La mia nuova bellezza!

davidek

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 09 september 2007, 17:43:25 »
C8 is sportief :thumbsup:

Om middenklassers te verkopen is sportiviteit voor de gemiddelde burgerman helaas niet belangrijk. Betrouwbaarheid, degelijkheid, veiligheid en zuinigheid scoren hoog. O ja en middelmaat en veilig qua design anders val je te veel op. Alfa kan dus om te blijven bestaan ook niet te veel de nek uitsteken.

GTA's (die te laat worden geintroduceerd), sportieve 2zitters (8c8) zijn zaken waar ze kunnen laten zien dat ze het nog steeds kunnen. Helaas is de 8C te exclusief voor ons en komt de GTA wss pas weer over 2 a 3 jaar :'( :'( :'(

« Laatst bewerkt op: 12 september 2007, 19:03:54 door davidek »

Offline GTAm

• Lid 717
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 september 2007, 19:43:06 »
Kamal is indd wel leuk, alleen jammer dat alfa zich daar mee gaat bezig houden. Zelfde zeg ik altijd van Porsche. Dat is een sportwagenbouwer en moet zich daar ook mee bezig houden vind ik. De Cayenne is twee keer niks in mijn ogen. Het is geen echte sportwagen en het is geen echte 4x4. Eigenlijk is het dus niks. Verschil tussen Alfa en Porsche is wel dat ze bij Porsche wel nog in staat zijn om echte sportwagens op de weg te zitten, iets wat bij Alfa Romeo tegenwoordig op een laag pitje staat..... :-\ Alfa moet zich dus eerst maar weer eens bezig gaan houden vind ik met het maken van sportieve middenklassers die qua prestaties en rijgedrag boven de rest uitsteken.

Zonder die Cayenne was Porsche ondertussen al failliet geweest en had het dus al helemaal geen sportwagens meer kunnen bouwen...

En je kan het concept ook als een "crossover" bekijken. Een terreinwagen met een goede wegligging... Een SUV dus. En er is duidelijk vraag genoeg naar, als je naar de verkoopscijfers van al die SUV's kijkt...

vince

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 09 september 2007, 20:20:20 »

Ik hoop toch echt dat je 8C bedoelt, David...  :-X ;D

Offline Don F.

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2007, 10:52:31 »

Om middenklassers te verkopen is sportiviteit voor de gemiddelde burgerman helaas niet belangrijk. Betrouwbaarheid, degelijkheid, veiligheid en zuinigheid scoren hoog. O ja en middelmaat en veilig qua design anders val je te veel op. Alfa kan dus om te blijven bestaan ook niet te veel de nek uitsteken.

GTA's (die te laat worden geintroduceerd), sportieve 2zitters (c8) zijn zaken waar ze kunnen laten zien dat ze het nog steeds kunnen. Helaas is de C8 te exclusief voor ons en komt de GTA wss pas weer over 2 a 3 jaar :'( :'( :'(

8C is indd sportief, maja wat verwacht je voor dat geld ook anders.....

Jammer dat andere merken wel hun nek durven uit te steken.... Audi's liggen, ondanks dat ik er totaal niks aan vind en het eigenlijk niet wil erkennen, koplengtes voor qua prestaties en innovatie (niet te vergeten het goed en op tijd inspelen op de markt....). BMW net hetzelfde verhaal vind ik. Zie bijvoorbeeld hun nieuwe 8cilinder voor in de M3, meer power dan de orginele 6 cilinders wat ze eerst hadden maar wel even groot is en ook nog eens lichter... Zal natuurlijk ook wel een geldkwestie zijn dat AR wat "achter" ligt, maar toch jammer :'(.

En ben indd benieuwd naar de nieuwe GTA's. Hoop dat AR indd op die manier weer kan laten zien dat ze het nog steeds kunnen.

La mia nuova bellezza!

maax

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2007, 15:31:08 »
vergeet het maar Fernand...

AR wordt/is een merk die zich uitsluitend toelegt op een mooi buitenkantje....

Vorm. Geen functie dus....

Voor vernieuwingen hoef je er niet te kijken.....

Jammer. We worden een dameskappers-merk....
 ;D

Offline Don F.

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 10 september 2007, 16:15:09 »
vergeet het maar Fernand...

AR wordt/is een merk die zich uitsluitend toelegt op een mooi buitenkantje....

Vorm. Geen functie dus....

Voor vernieuwingen hoef je er niet te kijken.....

Jammer. We worden een dameskappers-merk....
 ;D

;D ;D

Tja denk helaas dat je gelijk hebt, alhoewel ik hoop van niet natuurlijk..... De Kamal zal ook niet echt boven de rest uitsteken ben ik bang (van de SUV's dan ;D).

Maja op zich boeit het mij eigenlijk vrij weinig. Moderne auto's zijn handig als dagelijks vervoersmiddel, echte fun beleef je er niet meer echt mee vind ik. Hoewel de 156 in mijn ogen nog een redelijke sport en fun-factor heeft als dagelijkse auto, gaat mijn voorkeur uit naar de klassiekers zoals de motreal, 1750GTV, oer-GTA etc. En ander leuk "oud" italiaans spul. Dat is pas echt rijden en echte fun :yes!

La mia nuova bellezza!