Auteur Topic: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops  (gelezen 17406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 619
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #255 Gepost op: 09 mei 2017, 01:40:31 »
Specificaties Stelvio volgens de folders en andere bronnen

Engine/TransmissionDisplace mentMax. power  output (rpm)Peak torque (rpm)Top speed (km/h)0–100 km/hCombined consumptionCO2 emissions
Petrol engine range
2.0 I4 Turbo AT8 Q41995 cc280 PS (206 kW) 5250400 Nm 2250-4500230 km/h5,7 s7,0 L/100 km161 g/km
2.0 I4 Turbo AT8 Q41995 cc200 PS (147 kW) 4500330 Nm at 1750215 km/h6,7 s7,0 L/100 km161 g/km
Diesel engine range
2.2 I4 JTD AT8 Q42143 cc210 PS (154 kW) 3750470 Nm 1750-2500215 km/h6,8 s4,8 L/100 km127 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750210 km/h7,2 s4,7 L/100 km124 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc150 PS (110 kW) 4250450 Nm 1500n.b. km/hn.b. s4,7 L/100 km124 g/km

De specificaties zijn onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2017, 01:52:59 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 619
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #256 Gepost op: 17 mei 2017, 05:15:11 »
NIEUWE INSTAPDIESEL VOOR ALFA ROMEO STELVIO

150 PK STERKE TURBODIESEL PER DIRECT TE BESTELLEN
Joas van Wingerden

15 MEI 2017 16:20

bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-instapdiesel-voor-alfa-romeo-stelvio/



De Alfa Romeo Stelvio heeft er wederom een motorvariant bij. Onder aan het dieselaanbod is er nu de 2.2 AT, een 150 pk sterke versie van de 2,2-liter turbodiesel.

Stukje bij beetje worden er meer prijzen bekendgemaakt van de Alfa Romeo Stelvio. Nu voegt het merk een 150 pk sterke variant van de 2,2-liter turbodiesel toe, die de 180 pk 2.2 JTD een plaatsje omhoog duwt.

Standaard is de krachtbron gekoppeld aan achttrapsautomaat, die het vermogen op de achterwielen overbrengt. Het maximumkoppel bedraagt 450 Nm. Alfa Romeo meldt dat het gemiddeld verbruik op 4,7 l/100 km uitkomt. De 2.2 AT is per direct te bestellen en de prijzen beginnen bij € 53.950.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 619
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #257 Gepost op: 08 juni 2017, 21:52:40 »
Opnieuw gerucht over grote Alfa SUV in 2018
8 JUNI 2017 8:14





Onduidelijkheid alom, wat betreft het volgende model van Alfa Romeo. In januari konden we een buitengewoon betrouwbaar klinkend bericht naar buiten brengen, over een grote E-segment SUV uit Mirafiori, dat via een Italiaanse krant voor het eerst naar buiten kwam. Vervolgens werd er begin vorige maand gespeculeerd over een compacte C-segment SUV uit Pomigliano d’Arco. En nu reproduceren diverse internetbronnen uit Italië opnieuw het gerucht over een project met de naam 964, dat de werktitel zou zijn voor een ruime 7-zits SUV boven de reeds bestaande Stelvio. Een enkeling meldt zelfs een potentiële naam dat ‘Castello’ (als het dan over een Milanees ‘kasteel’ zou moeten gaan, geven we zelf de voorkeur aan de historische naam Visconti, ooit gebruikt voor een concept van Giugiaro en vernoemd naar de machtige Milanese familie die menig optrekje in en rond de Lombardijse hoofdstad in bezit had) of ‘Brennero’ luidt.

De bron zou opnieuw (net als in januari) de krant Il Sole 24 Ore zijn, maar na wat zoeken op de nieuwssite vindt onze redactie geen nieuw bericht dat dit bevestigen kan. De presentatiedatum zou 2018 zijn en de lancering begin 2019. In vakbondskringen zou men intussen bevestiging hebben gekregen dat de grote SUV in Turijn naast de Levante van de band zal rollen, voornamelijk ook met zescilinder diesel. De voorbereidingen op de productie van een compacter model in Cassino of Pomigliano zouden in tussen in de loop van volgend jaar van start gaan, met het oog op een debuut in 2020. Strategische geheimhouding vanuit  Lingotto vormt mogelijk de reden tot deze onduidelijkheid. Er is geen bevestiging maar ook geen ontkenning. Het feit dat bonden vrij positief zijn over de nabije toekomst toont al aan dat er wat in het vat zit. Volgorde en tijdstip zal hoe dan ook binnen een jaar blijken.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 100
  • Geslacht: Man
  • Alfa 159 1750 Tbi S.W. Bouwjaar 2011
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #258 Gepost op: 09 juni 2017, 10:41:59 »
Allemaal leuk en aardig maar wie gaat die auto kopen, ik hoop dat ze een goed markt onderzoek hebben gedaan voor dat die in produktie gaat, maar ik heb er geen geld voor, lijkt me beter maar wie ben ik dat ze aan de onderzijde met nieuwe modellen komen, maar nu hoor ik jullie al denken daar zit minder marge op, maar ik denk dat Alfa het toch meer van dat type auto moet hebben en niet van die grote baken.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn ex auto's Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline frankie

  • ******
  • Berichten: 1008
  • Geslacht: Man
  • ex-AR156 Club #86
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #259 Gepost op: 09 juni 2017, 13:14:41 »
Waarom zouden er veel meer modellen aan de onderzijde komen? Mensen die dat willen worden toch prima bedient door Fiat? Er is een heel plan uitgestippeld met een verkoopvolume en marge's die daarbij horen om tot een levensvatbaar Alfa Romeo te komen. Kleine modellen horen daar niet meer bij en kleiner dan de Giulietta hoef je niet meer te verwachten. Prima, als dat is wat nodig is.

Ooit al eens gekeken hoeveel X5's er over de toonbank gaan bijvoorbeeld? SUV is een enorm segment dat nog steeds groeit. Het lijkt er ook op dat de Stelvio het gewoon beter gaat doen dan de Giulia qua verkoopvolume.
www.clubalfaromeo.nl
www.gta-register.nl

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 100
  • Geslacht: Man
  • Alfa 159 1750 Tbi S.W. Bouwjaar 2011
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #260 Gepost op: 09 juni 2017, 14:21:03 »
Dat moet ik nog zien Frankie.
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2017, 15:06:00 door Alfa 147 Ti »
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn ex auto's Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline fruyt

  • Ex-Bestuur
  • *
  • Berichten: 10718
  • Geslacht: Man
  • #271 - 1.9 JTD 16v
    • Bekijk profiel
    • http://www.arcticblue.be/alfa156
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #261 Gepost op: Vandaag om 08:42:37 »
Jeremy Clarkson lyrisch over SUV dankzij Stelvio

Jeremy Clarkson leek voor een routine testritje naar Toscane te vliegen (op de foto hieronder gespot op het vliegveld van Pisa), maar de proefrit in de Stelvio maakte de extravagante ex-Top Gear presentator dol van enthousiasme. Het totaal niet interessante concept van een SUV-model, is voortaan voor Clarkson ineens wat minder een ‘No go’, wat allemaal te danken is aan de briljante rij-eigenschappen (en prachtige vormgeving) van de Alfa Romeo Stelvio. Een SUV die rijdt als een stationwagon, aldus Clarkson.

Volgens de Brit is er ineens één SUV die een auto minnende jongen wél op een poster zou willen hebben boven z’n bed. Alle klinische Duitse opponenten krijgen er in de column hieronder dan ook van langs. De Stelvio diesel die hij reed, krijgt eigenlijk geen kritiek van Clarkson. En dan heeft hij de Quadrofoglio nog niet eens aan de tand mogen voelen. Overigens is het Amerikaanse debuut van de Stelvio nu ook een feit, wat de verkoopcijfers van Alfa Romeo een flinke boost zal geven.

Lees hieronder het artikel uit de The Times;


Jeremy Clarkson
The Clarkson Review: Alfa Romeo Stelvio

An SUV poster boy at last. Yes, it’s Italian
I have driven the latest Audi Q5 and can think of absolutely nothing interesting to say about it. It’s a well-made box that costs some money and produces some emissions and, frankly, I’d rather use Uber.
No, really. Who’s going to wake up in the morning, sweating like a dyslexic in a spelling test, because their new Q5 is arriving that day? What child is going to stick a poster of a car such as this on its bedroom wall? Who’s going to think how hard they’ll have to work to pay for the damn thing and reckon it’s worth the sweat? No one is. You buy a car like this in the way you buy washing-up liquid. And who wants to read 1,200 words about a mildly updated bottle of Fairy Liquid?
What I can tell you before I move on is that I hated its engine. Volkswagen’s post-Dieselgate2-litre turbo is possibly the most boring power unit fitted to any car at any time. It’s about as exciting as the motor in your washing machine. By which I mean, you only really notice it if it goes wrong. Which you hope it will in the Audi, because then you can call an Uber. At least that’ll smell interesting. And come with some unusual opinions.
I’ll be honest with you. I loathe all the current crop of so-called SUVs, except those I dislike intensely. I cannot see the point of driving around in a car that’s slower, more expensive and thirstier than a normal saloon or estate. It just seems idiotic.
But then I had to make a brief trip to Tuscany recently, and once I’d negotiated a path through Alan Yentob and Polly Toynbee and Melvyn Bragg and emerged into Pisa airport’s car park, I found a man offering me the keys to Alfa Romeo’s new Stelvio.
Named after a remote Alpine pass in northern Italy, this is a direct rival of the Q5 and all the other mid-range jacked-up estates whose names I can’t be bothered to remember. In short, it’s a Giulia saloon on stilts, and I was determined to hate every bit of it.
The man was very keen to have his photograph taken with me and to say how much he enjoyed a programme called Top Gear, but I wasn’t listening. I was thinking: “What in the name of all that’s holy was Alfa Romeo thinking of?”
If you have a heritage as glamorous and as achingly cool as Alfa’s, why would you want to make a bloody school-run car? That is like Armani deciding to make carrier bags.
Alfa’s engineers are at pains to explain that, while it may look like an SUV, it doesn’t feel like one to drive. They say all the power from the engine is sent to the rear wheels, but then, if traction is lost, up to half the power is sent instantly to the front. They also speak about carbon-fibre prop shafts and much lightweight aluminium in the body, and I stood there thinking: “Yes, but it’s still a bloody carrier bag.”
I had much the same sense of teeth-gnashing rage when I first encountered Maserati’s Levante, and that turned out to be just as bad as I’d feared. But as the man brought over more friends for more selfies, I started to gaze more carefully at the Stelvio, and there was no getting round the fact that, actually, it’s quite good-looking.
Eventually, after I’d posed with all the police force, everyone in border security and 3,000 taxi drivers, all of whom loved Top Gear, it was time to step into the Stelvio, and there was also no getting round the fact it was a nice place to sit. Way, way nicer than the Audi.
There’s some genuine sculpture in there. You get the impression in a Q5 that the dash was built with all the care of a kitchen worktop. It’s just a housing for the dials and the switches. Alfa has made its one something worth looking at. I suppose it’s an Italian thing. It’s why Siena is a better place to sit and people-watch than Dortmund.
Setting the sat nav, however, was a challenge. This is because every town in Italy has 5,000 letters in its name, and then, when you finally manage to type it in, the sat nav asks which Santa Lucia del Menolata di Christoponte you would like to set as the destination. And it turns out there are 5,000 towns with that name.
Eventually, though, as Alan and Melvyn and Polly were returning to the airport from their week of brainstorming, I had the right town and fired up the engine. The diesel engine. Oh, dear Lord. A diesel Alfa Romeo SUV.
The funny thing is, though, that because everyone in Italy has a diesel-powered car, it didn’t feel all that weird to be clattering out of the car park. And then it felt fine, because soon I was on the racetrack known as an autostrada, where it felt very powerful. The figures say it’ll go from 0 to 62mph in 6.6 seconds, which is good, but it’s the mid-range surge that impresses most of all. It’s a surge you just don’t get from Audi’s Q5. And it means you can always break free from the walnut-faced peasant who has affixed his aged Fiat Ritmo to your back bumper at 100mph.
And it’s not as if you’re leaving a trail of death in your wake because, despite the power and the torque, this engine is considerably cleaner than the diesel Porsche puts in its Macan. And Alfa says it’ll do almost 60mpg.

So it’s as fast as the badge would suggest, but does it handle as well as Alfa promises? Well, obviously, as it’s more than 7in higher than the saloon and has longer springs, it’s squidgier, which would be fine if Alfa hadn’t given it the same superfast steering setup.
The tiniest movement of the wheel causes a big change of direction, which is great when you are on a track in a low-riding “car”, but when you are on the autostrada, on stilts, with a Ritmo up your chuff and a lorry up front that has suddenly decided to wander into your lane because the driver is watching pornography on his phone rather than the road ahead, it can be a bit alarming.
It takes time to learn to think your way round corners, but when you get there, I must say this is a genuinely exciting car to drive. It doesn’t feel as cumbersome as all the other SUVs, and you get the impression it was engineered by people who were involved because they wanted to be. Not because they’d done something wrong.
And because of that — because it’s a big, practical car with a huge boot and folding seats and lots of cubbyholes that’s also an Alfa Romeo — it’s the only SUV that’s quite tempting. It may even be irresistible when Alfa launches the version with the 500-horsepower petrol engine.

https://www.autoedizione.nl/jeremy-clarkson-lyrisch-suv-dankzij-stelvio/
veni, vidi, velpon
ik kwam, zag en bleef plakken

2012 : '06 nero metallico 1.9 JTD 16v Sportwagon
2003-2012 : '99 grigio chiaro 1.9 JTD Berlina - Zender - Squadra Massimo