Auteur Topic: Even voorstellen.. II  (gelezen 476 keer)

Offline Alenko1983

• Forumbezoeker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen.. II
« Reactie #15 Gepost op: Vandaag om 23:05:09 »
Kleine update van mijn kant;

Wilde al een tijdje (sinds aankoop) remmerij voor en achter vervangen. Maar ook de schokbrekers. Bella was aan de achterkant behoorlijk doorgezakt en het zag er niet uit.
Ik dacht als het toch allemaal los moet kan ik het beter in een keer goed doen.
Had de onderdelen inmiddels al een poos in garage liggen, maar door verschillende omstandigheden niet aan toegekomen. 
Remmenset van Ebay.de, niets bijzonders. Geen Brembo of Ferrodo of Zimmerman maar gewoon goedkope meuk. :)

Schokbrekers van budgetmerk Anschler wat je veel ook online tegenkomt. Kon ze bij een Automaterialenzaak in Almelo voor een goede prijs kopen.

Ik dacht begin wel eerst aan achterkant, mijn garage is redelijk krap en dacht zo dat het wat sneller zou gaan.
Wist dat het niet allemaal even fraai was, maar goed.. het blijft een oude(re) auto.  :-[

Rechtsachter was al tijdje uit de roulatie zag ik.  :(

Eerst schijven/remblokken gedemonteerd en omheen schoongemaakt.

Inmiddels echt liter aan kruipolie opgemaakt aan bouten en moeren die op en rondom schokdemper voor de bevestiging zorgen.  Gelukkig stond internet vol met nuttige info over dit onderwerp en kon ik zonder enkele moeite alles doen wat ik wou doen.  :'(

Had op een gegeven moment totaal geen idee waar ik mee bezig was.

Dat het rotklus zou worden wist ik, maar dat elk boutje, schroefje, moertje van een auto uit 2002 last had van roest en of knetterhard vastzitten was nogal moeilijk te geloven. ;D

Na een middagje heel hard met de stalen hamer slaan op alle vastzittende onderdelen van de schokbreker besloot ik tijdens een gezellige kop oploskoffie om alleen maar de veren te vervangen. Ik had weinig keus vanwege tijdsnood, want ik heb nog een andere auto die voor de Apk moet (peugeot), en die heeft iets meer prioriteit.

Veren van suplex.

Wrikken en wringen.  ;D

Wanneer het allemaal lukt ziet het er ook wat beter uit.

Heb de Brezan ook gesponsord, twee dure stukjes plastic;  :'(

Ben op zich tevreden met het resultaat, achterkant staat nu ook iets hoger.
Niet meer ingezakt als in begin.

Kan nu in ieder geval naar binnen kijken.  ;D

Tijdens rijden valt mij nu erg op hoeveel steviger de achterkant op de weg ligt.
Het zal niet vergelijkbaar zijn met duurdere veren+dempers (Koni, Bilstein oid)
maar ben totzover tevreden. Ook valt mij nu op hoe erg de voorkant bibbert en bonkt.
Wordt dus ook weer "lekker" sleutelen binnenkort.  ;D

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 23:10:12 door Alenko1983 »