Auteur Topic: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops  (gelezen 24862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alfalfa

  • *****
  • Berichten: 519
  • Geslacht: Man
  • Nanning van der Wal
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #285 Gepost op: 05 december 2017, 23:12:14 »
We’re talking about a compact SUV that’s better to drive than a Porsche Macan, and praise in this sector doesn’t get much higher than that.

https://www.carthrottle.com/post/alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-review-the-macan-beater-even-suv-haters-could-love/
156 GTA 2002 grigio metallico 680


Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 800
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #287 Gepost op: 25 december 2017, 17:52:06 »
https://www.autoweek.nl/video/eindejaarsvideo-2017-deel-2-alfa-romeo-stelvio/


In deel 2 van de traditionele eindejaarsvideo's stapt Lars in bij Roy om het eens te hebben over de enorme opleving van het merk Alfa Romeo. Zelfs Roy is onder de indruk van bijvoorbeeld de nieuwe Stelvio.



http://www.kijk.nl/video/Uxp8xEVWocqe
« Laatst bewerkt op: 28 december 2017, 20:26:44 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 800
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #288 Gepost op: 28 december 2017, 20:24:59 »
https://www.autobahn.eu/6935/alfa-romeo-werkt-aan-grotere-suv-om-q7-en-xc90-aan-te-vallen/

Alfa Romeo werkt aan grotere SUV om Q7 en XC90 aan te vallen




De prioriteiten bij Alfa Romeo zijn gesteld op het binnenhalen van meer cash. Dat gaat niet gebeuren met kleine Giulietta's en MiTo's, maar met SUVs, dus er komt er een joekelige bak die zich op de Audi Q7 richt.

De wederopstanding van Alfa Romeo met de Giulia, de hoogpotige Stelvio en de terugkeer in de Formule 1 moet geconsolideerd worden met een wagen waar veel marge op zit. Dat wordt een grotere SUV die gebaseerd wordt op de techniek van de Stelvio.  De auto wordt het opperhoofd van een trio van nieuwe modellen die de Italianen weer serieus op de kaart moeten zetten. Pas na de nieuwe SUV is de Giulietta aan de beurt om vernieuwd te worden en als dat gelukt is willen de ontwikkelaars de 4C aanpakken. Voor die laatste wordt gedacht aan een compleet nieuwe auto.

Super-Stelvio
De extragrote SUV krijgt waarschijnlijk zeven zitplaatsen zodat hij een echte uitdager kan zijn voor ruimtemonsters als de Audi Q7 en de Volvo XC90. Dat maakt de auto ook veel groter en volgens de ontwikkelaars wordt het ding daarnaast zo'n tweehonderd kilo zwaarder.

Het extra gewicht wil Alfa wegwerken door de auto een milde hybride mee te geven. Het systeem werkt met een 48 volts e-turbo. De elektrische turbo geeft de auto 350 tot 400 pk uit een tweelitermotor. Alfa peinst er niet over om de auto plug-in hybride te maken, want dat past absoluut niet bij het DNA van het Italiaanse merk.

Ze zijn er echter wel van overtuigd dat de SUVs wel bij hun imago passen. De Stelvio is op het eerste gezicht dan ook een knappe aanzet voor een SUV, helaas is het sportieve element van een nog grotere en zwaardere variant niet makkelijk voor te stellen.

M. Goes | 28.12.2017 | 15:09
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 800
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #289 Gepost op: 28 december 2017, 23:56:23 »
Alfa Romeo werkt aan nieuw SUV-vlaggenschip
Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28-12-2017 om 16:02



Ik zeg, laat maar komen!


Alfa Romeo timmert hard aan de weg om zichzelf terug op de kaart te zetten. Nadat het eerder de wederopstand van de Giulia (rijtest) organiseerde en hun terugkeer in de de Formule 1 bezegelde met een samenwerking met Sauber, is het nu bezig met een grotere versie van hun galante Stelvio. (rijtest) De bolide krijgt volgens de berichten een hybride aandrijflijn en zal het o.a. op moeten gaan nemen tegen de Audi Q7.

De vooralsnog naamloze SUV zal de leider zijn van een drietal wagens waar Alfa Romeo momenteel mee bezig is. De opgeblazen Stelvio zal ongeveer 200 kg meer wegen en de huidige designtaal grotendeels volgen. Om aan de emissie-standaarden te voldoen, wordt de wagen uitgerust met een ‘milde’ hybride set-up die het vermogen mogelijk tot 400 pk zal doen groeien. Tegenover Auto Express liet het technische hoofd van Alfa Romeo het volgende horen:

“The Stelvio for sure is an example of Alfa DNA, why don’t we translate that in a car which is a little big bigger? We have to marry the new car with the right level of electrification. Plug-in hybrid could be a problem for the Alfa DNA point of view, but for instance a 48-volt mild hybrid solution is something that we can do without losing anything. […] I’m quite happy about the result we have obtained coupling a four-cylinder with the 48-volt e-turbo – I think next time we can also use it in production. With a 2.0-litre turbo engine you can achieve around 350 to 400bhp. We are driving on a simulator a car like that, we are working on it, and the result is not so bad.”

Zo te horen is er dus het nodige aan de gang om de wagen een succes te maken. Overigens is het interessant dat ze er hard aan werken om hun eigen DNA niet te verliezen in hun pogingen om met de tijd mee te gaan. Door een viercilinder te koppelen aan een elektrische turbo lijken ze op weg om zichzelf te herontdekken, zonder zichzelf volledig te verliezen — waarvoor ik persoonlijk alleen maar kan applaudisseren.

Naast het maken van een grote broer van de Stelvio wil Alfa Romeo een vervanger voor de Giulietta construeren, die na de SUV geïntroduceerd zou moeten worden. Daarnaast peinst het nog of het een nieuwe 4C moet maken.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 800
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #290 Gepost op: 06 januari 2018, 03:35:57 »
Alfa Romeo’s volgende project is een grote hybride SUV
29 DECEMBER 2017 17:57

bron: https://www.autoedizione.nl/alfa-romeos-volgende-project-is-een-grote-hybride-suv/



Er komen via het Britse Auto Express wat meer details naar buiten over het door ons reeds gemelde interview met Alfa Romeo’s technisch directeur Roberto Fedeli. Fedeli spreekt in dat interview over de door Alfa Romeo te volgen strategie gedurende de ontwikkeling van nieuwe modellen, die vooral vanaf 2020 de markt op zullen rollen. Onder meer de over de snelle en geavanceerde wijze van ontwikkelen doet Fedeli het een en ander uit de doeken. Ook meldt hij dat mild/halve hybride modellen in het gamma zullen debuteren. Auto’s zonder stekker, maar met 48 Volts batterijsysteem dat tijdens het rijden de motor kan ondersteunen.

Een eerste zou al in ontwikkeling zijn en wel in de vorm van Alfa’s eerste grote SUV. De basis is de 2.0 viercilinder, dat in combinatie met elektromotoren kan extra vermogen kan opleveren tussen de 350 en de 400 pk. De grote SUV weegt circa 200 kg meer dan de Stelvio en zal vanzelfsprekend voor optimale rijprestaties staan. Alfa Romeo vormt dé internationale ‘benchmark’ wat dit laatste betreft, of de concurrentie en critici dat nu willen of niet.

Ook wordt een opvolger van de Giulietta genoemd. Deze vormt het vierde hoofdstuk voor Alfa Romeo. Ondanks deze hoopvolle vooruitzichten blijft het belangrijkste korte termijn nieuws, toch vooral dat er voorlopig weinig te verwachten valt van de kant van FCA. Dit is in lijn met Marchionne’s aankondigingen van een tijd geleden, waarbij een koelere Chinese markt als belangrijkste factor werd genoemd, voor een langere aanloop naar een volledig gamma. Pas vanaf 2020 verwacht men over voldoende slagkracht te kunnen beschikken, voor een mondiale aanpak. Oftewel pas als er zowel in de VS als in China volop introducties plaats kunnen vinden, zullen er ook in Europa steeds meer nieuwe Alfa’s in de showroom verschijnen.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 800
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #291 Gepost op: 07 januari 2018, 15:23:28 »


ALFA ROMEO STELVIO QUADRIFOGLIO

BIZAR LEUK
Michiel Willebrands
RIJIMPRESSIES
7 JANUARI 2018 10:22

bron: https://www.autoweek.nl/rijimpressie/alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-2018/




Met de spectaculaire Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio in ons achterhoofd reizen we af naar een verlaten bergweg in de Verenigde Arabische Emiraten. Daar staat de Stelvio Q voor ons klaar, met dezelfde 510 pk sterke biturbo-V6. Weet hij ons net zo’n brede glimlach te ontlokken als zijn sedanbroer?

De weg is mooier dan in je stoutste dromen. Jabal Jais heet de route door de bergen, die begint op zeeniveau en eindigt bij het huis van de sjeik, welgelegen op een kleine twee kilometer hoogte. Daar, op het hoogste punt van de Verenigde Arabische Emitaten, heeft hij een mooi uitzicht over Ras Al Khaimah, één van de zeven emiraten. Het asfalt is niet alleen biljartlakenglad – alles is vers aangelegd – er is ook nauwelijks verkeer. Het bovenste deel van de bergweg is zelfs alleen toegankelijk voor Stelvio's Quadrifoglio. Je kunt het slechter treffen. Zodra Alfa Romeo een Q achter de modelnaam plaatst, weet je dat het menens is.




De achterwielaangedreven Giulia Q is met zijn 510 pk sterke 2,9-liter biturbo-V6 een pretpakket van de bovenste plank en de Italianen willen met de Stelvio Q laten zien dat zoiets ook mogelijk is met een SUV. De bodemgroep en aandrijflijn van de twee modellen zijn op een paar details na gelijk aan elkaar en in de praktijk bewijst de SUV, ondanks zijn hogere gewicht en zwaartepunt, over dezelfde aansprekende rijeigenschappen te beschikken als de sedan. Met een bijna 50:50-gewichtsverdeling tussen de voor- en achteras is de balans uitstekend; de Stelvio laat zich met hetzelfde enthousiasme en een vergelijkbare lichtvoetigheid als de Giulia van bocht naar bocht loodsen. Natuurlijk voel je die extra massa en rol in het koetswerk – natuurwetten laten zich nu eenmaal lastig omzeilen.



Toch is het indrukwekkend hoeveel rijplezier Alfa Romeo in deze Stelvio heeft weten te stoppen. Geen SUV die hem dat nadoet. Het zit hem niet alleen in het speelse, uitgebalanceerde onderstel, maar ook in de lichte, maar zeer directe en communicatieve besturing. Met je vingertoppen kun je hem in een bocht plaatsen. Het is in principe een achterwielaandrijver, maar de tussenbak kan, zodra de limieten van de grip worden overschreden, maximaal 50 procent van de aandrijfkracht naar de vooras sturen. Dat maakt hem meer foolproof dan de Giulia Q, wat een pure achterwielaandrijver is. Maar zet de DNA-knop van de Stelvio Q op de middenconsole (voor de rijmodus, van eco tot supersportief) op 'Race' en je kunt de Stelvio met relatief gemak in een lekkere vierwieldrift gooien. Dan is zo'n bergpas zonder tegenliggers wel een uitkomst!



GULDEN MIDDENWEG

De adaptieve dempers zorgen onder normale omstandigheden voor een sportieve afstemming van het onderstel, zonder dat het oncomfortabel wordt. In de Dynamic-stand worden ze duidelijk een tandje straffer en in Race regelen ze dat overhellen zo veel mogelijk
wordt beperkt. Maar zelfs dan wordt het nooit stuiterig, al moeten we erbij aantekenen dat we in Ras Al Khaimah weinig kinderkopjes en pokdalig asfalt zijn tegengekomen. Overigens kun je de demping ook nog los van de gekozen DNA-setting beïnvloeden met een druk op de knop. De gulden middenweg is dan de Dynamic-stand, waarbij gaspedaalrespons, motorreacties en schakelsnelheid prettig alert zijn, in combinatie met de minst harde afstemming van de dempers. Onder de streep is het simpelweg een zeer goed, uitgebalanceerd onderstel.



De 2,9-liter V6 met dubbele turbo, afgeleid van de Ferrari-V8, heeft zich reeds bewezen in de Giulia Q. Hoewel de 510 pk en 600 Nm in de Stelvio meer massa hebben te versjouwen, is de power nog altijd indrukwekkend; een 0-100-sprint van 3,8 seconden met een auto als deze blijft een licht surrealistische ervaring. Evenals de topsnelheid van 283 km/h, die we in het Midden-Oosten overigens niet hebben uitgeprobeerd. Alfa Romeo levert de Stelvio Q niet met een handbak, maar alleen met een 8-traps automaat. Dat is een erg fijne, soepele transmissie, die past bij het karakter van een SUV. In zijn meest heftige kalibratie (Race) is de bak giftig genoeg, dankzij de vrij korte overbrengingsverhoudingen. Opmerkelijk is de afwezigheid van launch control; hoewel de 0-100-tijd voor zichzelf spreekt, zou het voor je gevoel nóg sneller kunnen als je vanaf het optimale toerental kunt wegtrekken – onder de 2.000 tpm moeten de turbo's nog op stoom komen en is de V6 nog niet op zijn best.



RELATIEF KOOPJE

De grote grap van auto's als de Stelvio Q is dat ze volledig indruisen tegen de regels van een sportauto. Die zou zo licht mogelijk moeten zijn, voor een zo groot mogelijke wendbaarheid. SUV's zijn in dat licht bezien groot en lomp. Vergeet je dat gegeven, dan is de Stelvio Q de leukste super-SUV die je kunt kopen. Zo snel, speels en lichtvoetig maakt geen ander ze. Eigenlijk heeft hij maar één echte concurrent: de Mercedes-AMG GLC 63 S; ook 510 pk, ook 0-100 in 3,8 seconden. En bijna 25 mille duurder. Kijk je naar prijs-vermogenverhouding in dit segment, dan is de Stelvio Q een relatief koopje. De Porsche Macan? Het was de benchmark voor de Alfa-ingenieurs, maar de sterkste versie komt maar liefst 70 pk tekort. Dus zo lang de Jaguar F-Pace SVR met (vermoedelijk) 575 pk er nog niet is, heeft de Stelvio Q eigenlijk alleen te maken met eerdergenoemde Mercedes. Desondanks zal het een exclusieve verschijning blijven in Nederland, want voor deze Alfa dien je nog altijd een kleine 130 mille klaar te hebben liggen. Wie dat heeft, en het voor deze auto over heeft, koopt dan de SUV met het hoogste pretgehalte van allemaal. De Stelvio Quadrifoglio staat in de eerste helft van 2018 bij de dealers.



OORDEEL
+Geweldig onderstel
+Beul van een motor

-Afwerking interieur
-Geen launch control




De bergpas in Dubai is vooral erg glad wat relatief snel tot het betere driftwerk leidt.
Video: http://www.kijk.nl/video/9AlECFZJXgJP

« Laatst bewerkt op: 07 januari 2018, 15:41:24 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 800
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Kamal / SUV] Impressies en scoops
« Reactie #292 Gepost op: 07 januari 2018, 19:24:44 »
/>

Alfa Romeo Stelvio is the best driving SUV ever? Davide Cironi's opinion (SUBS)
237.608 weergaven

Davide Cironi
Gepubliceerd op 15 mrt. 2017

Apparently many of you enjoy the idea of seeing me on an SUV, Alfa first. Well: satisfied! Do not make a habit. In fact, this big Giulio is better to drive than so many seductive sports sedans... http: /www.driveexperience.it/
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI