Auteur Topic: [Alfa Giulia] Impressies en scoops  (gelezen 167406 keer)

Offline deBruijnJ

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Romeo Giulia] in de autoweek
« Reactie #15 Gepost op: 24 augustus 2008, 16:44:48 »
Ik was altijd een uitgesproken Dieselhater. Inmiddels zou ik best met een deftig gechipte JTD kunnen leven denk ik. Onderin loopt zo'n ding net als m'n V6, maar net als je denkt dat het leuk begint te worden moet je schakelen ::) ::)

Maar ja, misschien ben ik intussen wel nix meer gewend door de 90pk TDi van m'n Golf :-X 8) ;D

Je moet nog maar eens een keer meerijden in de 2.4 ;D Dat vermogen ben ik nog steeds niet zat, hoewel wat meer por bij hogere toerentallen wel lekker zal zijn. Toch maar eens kijken of de LMM niet op z'n retour is, en de EGR eens afdoppen, misschien trekt ie dan wat beter door ::)

Giovanni

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 27 augustus 2008, 19:42:33 »
Je moet nog maar eens een keer meerijden in de 2.4 ;D Dat vermogen ben ik nog steeds niet zat, hoewel wat meer por bij hogere toerentallen wel lekker zal zijn. Toch maar eens kijken of de LMM niet op z'n retour is, en de EGR eens afdoppen, misschien trekt ie dan wat beter door ::)

Ben een keer met Sander meegereden, dat is ook zo'n lekkere doorsjouwer :P ;D ;D

Offline Ton.

• Elvis Rocked the world and it is still shaking
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 09 september 2008, 21:33:08 »
Het zien van de compilatie foto,gaf mij gelijk die kik die ik destijds kreeg,bij het zien van de eerste foto's van de 156. :welcome: :welcome:

Giovanni

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 09 september 2008, 23:30:04 »
Het zien van de compilatie foto,gaf mij gelijk die kik die ik destijds kreeg,bij het zien van de eerste foto's van de 156. :welcome: :welcome:

Dan ben je niet de enige 8) ;)

Offline Ton.

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 10 september 2008, 16:47:39 »

Offline RossoTS

• Petrolhead
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 10 september 2008, 17:36:23 »

same here  :italoflag:
Mijn bella = RossoTS
Nieuwe Foto's in mijn PP!!!

Pandora

• Gast
Giulia komt er
« Reactie #21 Gepost op: 19 februari 2009, 10:02:08 »
http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonieuws/article/detail/704311/2009/02/18/Alfa-Romeo-Giulia-komt-terug.dhtml

Giovanni

• Gast
Re:Giulia komt er
« Reactie #22 Gepost op: 23 februari 2009, 08:55:51 »
Ben heel benieuwd of het nu werkelijk gaat gebeuren. Het is al vaker geroepen ;)

Offline Stevis

• TupperwareTuner
    • Bekijk profiel
Re:Giulia komt er
« Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2009, 10:31:57 »
nog geen tekening/schetsen?

yoz

• Gast
Alfa Giulia: De nieuwtjes en geruchten
« Reactie #24 Gepost op: 30 september 2009, 20:54:09 »
di 29 sep 2009, 13:11
Opvolger Alfa 159 komt in 2012
AMSTERDAM -  Alfa Romeo lanceert in 2012 de Giulia, de opvolger van de 159. Dat bevestigt topman Sergio Cravero in een interview met de Italiaanse krant La Stampa.

GIULIA

En wat brengt de toekomst voor Alfa Romeo? "In maart, op de autoshow van Gen?Øve, lanceren we de Milano, de vervanger van de 147 in het C-segment. Voor de erfgenaam van de 159, de Giulia, denken we aan 2012", zegt Sergio Cravero. Hij geeft tot slot nog mee dat Alfa Romeo eind dit jaar een plan formuleert voor de langverwachte terugkeer naar de Verenigde Staten.

Offline n0sTRa

• lid nr. : #1371
    • Bekijk profiel
Re:Alfa Giulia: De nieuwtjes en geruchten
« Reactie #25 Gepost op: 04 januari 2010, 17:48:06 »
In 2011 zou de opvolger van de 159 op de markt komen, mss leuk om hier de nieuwtjes te plaatsen.

Dit kwam ik tegen op Autoweek:

Citaat
Op de Autosalon van Gen?Øve toont Alfa Romeo concept-cars van de hand van Pininfarina, Bertone en Giugiaro die voorstellen zijn voor de vormgeving van de opvolger van de 159 die in 2011 als Giulia op de markt komt.

Alfa Romeo viert dit jaar het honderdjarig bestaan. Het feestgedruis start de Autosalon van Gen?Øve. Het Italiaanse Omniauto meldt dat er op de Zwitserse beurs drie ontwerpvoorstellen staan van beroemde Italiaanse designhuizen. Zowel Pininfarina, Bertone als Italidesign van Giugiaro doen daarmee een voorstel voor de vormgeving van de opvolger van de 159, Brera en Spider. Het nieuwe model moet net als de Giulietta op het C-evo-platform komen.
De ontwerpvoorstellen betekenen niet dat ?©?©n van deze drie bedrijven ook verantwoordelijk wordt voor de nieuwe 159. De studio???s verkeren in zwaar weer. Pininfarina balanceert op het randje van faillissement. Bertone raakt de productiefaciliteit in Grugliasco kwijt aan Fiat. Inmiddels is de weduwe van de oprichter bezig om weer een ontwerptak op te zetten. Italdesign komt relatief onbeschadigd door de crisis.
In 2011 wordt de nieuwe Alfa Romeo in het D-segment verwacht; het is al publiek geheim dat die Giulia gaat heten. Het moet ?©?©n van de modellen zijn waarmee Alfa de Amerikaanse markt opnieuw probeert te veroveren. Wellicht dat Alfa met de drie ontwerpvoorstellen de ogen van de Amerikanen op zich gericht krijgt.

En van op Auto Edizione:

Citaat
Alfa Romeo komt met 3 concepts naar Gen?Øve!

Voor alle Alfisti die in 2009 eigenlijk nog tot de wanhoop gedreven werden, is er dit jaar alle reden tot goede hoop!

Eindelijk zal de policy dat er pas modellen getoond worden zodra de productie start, voor een keertje worden losgelaten. Alfisten hadden een zwaar jaar wat de toekomst van het merk betreft, met als ultiem dieptepunt het gerucht, dat een eenheidsworsterige Duitse automobielsupermarkt met het edele merk uit Milaan aan de haal zou gaan. Dat bericht kwam vorige maand maar bleek gelukkig vals. Nu zal 2010 waarschijnlijk een memorabel jubileumjaar worden als mooi contrast op het voorgaande jaar.

Behalve de komst van de Giulietta en een 8C Competizione GTA, zullen er namelijk ook maar liefst 3 nieuwe concepten getoond worden tijdens de show van Gen?Øve van 4-14 maart. Het moet ons een blik in de toekomst gunnen met de glorieuze jaren van toen in het achterhoofd. Volgens een Italiaanse bron zullen drie voorname carrosseriebouwers een conceptuele variant tonen met als thema ???Giulia???. Op het C-Evo platform en een tweede versie daarvan, zullen straks namelijk nieuwe varianten verschijnen. Dankzij de schaalvergroting met Chrysler-Dodge, heeft Alfa Romeo nu nieuwe mogelijkheden, met meer kans op winst bovendien.

Volgens deze bron zal Giugiaro een nieuwe zakelijke ???Berlina??? tonen, Bertone een coup?© en Pininfarina een cabriolet variant. Hiermee wordt het gerucht dat ons een paar maanden geleden ter ore kwam, eigenlijk alleen maar bevestigd. Volgens datzelfde gerucht zou ook Lancia op termijn nog een compacte sportievere variant naast de Delta krijgen. Lancia krijgt binnenkort sowieso uitbreiding van het modellengamma, dankzij een nieuwe Ypsilon en twee grotere modellen op basis van de volgende generatie Chrysler 300C. Maar ook Fiat kan binnen afzienbare tijd de nodige concepten tonen dankzij de ontwikkeling van dit geavanceerde C-Evo platform, evenals de drie Amerikaanse labels binnen de groep. FGA verwacht de komende jaren in de VS een stijging in de verkopen van sedans, hatchbacks en compacte crossovers. Maar ook voor de Europese markt wil FGA op deze manier de drie Italiaanse merken significant versterken. Vandaar dat er vanuit Turijn en Detroit een breed offensief te verwachten valt in het C en D segment. Uiteindelijk zal ook een nieuw topmodel voor Alfa Romeo de lijst aanvoeren. Netals bij Lancia zal hiervoor gebruik gemaakt worden van, van oorsprong Amerikaanse achterwielaandrijving.

De ???Giulia??? stijloefeningen zullen nog niet helemaal het definitieve model tonen dat uiteindelijk de 159, Brera en Spider zal vervangen, maar zal ook niet ver van de werkelijkheid af liggen. Het feit dat drie verschillende wereldberoemde carrosseriebouwers de eer krijgen kan ook worden gezien als een ode aan 100 jaar Alfa Romeo.

Wij hebben als AutoEdizione veel zin aan dit nieuwe jaar! 
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2010, 17:51:59 door n0sTRa »

Offline davidek

• ex-lid nr. 319
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 04 januari 2010, 20:19:25 »
leuk idee, zo 3 modellen. Ben erg benieuwd naar de voorstellen
Huidig:
BMW 320d ede SW

Voorheen:
BMW 525 SW
AR Giullietta 1.4T (2011)
AR 159 1750TBi Ti SW (2009)
AR 159 1.9JTDm Distinctive (2006)
AR 156 Selespeed SW (2000)
AR 156 2.0TS (2000)
AR 156 1.6TS (1998)
AR 147 1.9JTDm (2002)
AR 146 1.6TS (1995)
AR Spider 3.0V6 12v (1997)
AR GTV 2.0TB V6 (1995)

Offline fruyt

• Ex-Bestuur
  • *
  • #271 - 1.9 JTD 16v
    • Bekijk profiel
    • http://www.arcticblue.be/alfa156
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2010, 15:13:49 »
bij een Italiaans artikel over het aankomende autosalon van Geneve stond deze foto/photoshop

veni, vidi, velpon
ik kwam, zag en bleef plakken

2012 : '06 nero metallico 1.9 JTD 16v Sportwagon
2003-2012 : '99 grigio chiaro 1.9 JTD Berlina - Zender - Squadra Massimo

Offline Ton.

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2010, 18:48:19 »
bij een Italiaans artikel over het aankomende autosalon van Geneve stond deze foto/photoshop

Nou,

Het ?©?©n en ander fine tunen,dan staat er toch een mooi model klaar. :italoflag:

Offline Don F.

• Bekijk profiel
    • http://www.mondomovimento.be/
Re:[Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2010, 16:18:58 »
Hmm ben er eigenlijk niet echt van onder de indruk. Teveel duitse en amerikaanse invloeden. Italiaanse lijnen en subtieliteit zie ik er niet veel in terug....
http://www.mondomovimento.be/

La mia nuova bellezza!