Auteur Topic: [Alfa Giulia] Impressies en scoops  (gelezen 134423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1590 Gepost op: 28 april 2017, 20:14:15 »
ALFA ROMEO GIULIA 2.0T (2017)

EEN VOLBLOED-ALFA

27 APRIL 2017 12:34

bron: http://www.autoweek.nl/autotest/alfa-romeo-giulia-20t-2017/






Afgelopen zomer werd de Alfa Romeo Giulia gepresenteerd, met genoeg eigenschappen om zeer enthousiast over te zijn. De 159 was veel te mainstream, maar met de Giulia zit Alfa weer ouderwets in de dynamische hoek waarin de 156 furore maakte.

We rijden een fijne 200 pk-benzineversie van de Alfa Romeo Giulia. Dat is de instapper op benzine, dus Alfa toont zich niet bepaald kinderachtig met zijn nieuweling. De 2.0T Super, zoals deze uitvoering heet, heeft een achttrapsautomaat en een monster van een motor. Het maakt de Giulia fel en hij klimt gretig in de toeren: een snelle auto met een erg fijne gasrespons. In de Dynamic-stand is het zelfs een hitsig apparaat, dat nauwelijks tijd nodig heeft om de turbo op gang te krijgen. Je zou hem bijna als sportauto gaan zien, terwijl het 'gewoon' een sedan is. De besturing is hyperdirect en licht en doet denken aan een Ferrari. Anders dan bij sommige concurrenten wordt de eerste beweging opgevolgd door een wagonlading grip, waarbij je merkt hoe licht de Giulia is. Gezien de fijne balans heb je, zeker op nat wegdek, een auto waarmee je flink wat dwars plezier kunt hebben. Vreemd genoeg kan het ESP niet uit, terwijl de auto toch gemaakt is voor dit soort spielerei.

Achterin scoort de Giulia voldoende en de cockpit oogt fris en modern, maar is kwalitatief wel onder de maat. Te veel goedkoop plastic met harde randjes, knoppen waarvan je je afvraagt of ze het wel 200.000 kilometer uithouden en een erg verouderd multimediasysteem. Voor een normale D-segmenter is het prima, maar Alfa heeft nog een lange weg te gaan voordat het het predicaat premium kan claimen. Niettemin zit de auto goed in de spullen; voor zo'n € 55.000 heb je alles erop en eraan. Alfa heeft alles overboord gezet om de meest dynamische middenklasser te creëren. Wat het streven naar premiumkwaliteit betreft laat de Giulia te wensen over, maar de focus lag op wat een Alfa moet zijn: een Italiaanse, hitsige stuurmachine. In dat opzicht is de missie uitstekend geslaagd.

SIGNALEMENT
Merk                    Alfa Romeo
Model             Giulia 2.0t 200pk
Carrosserie   4-deurs, Sedan
Transmissie   8 versnellingen, Sequentiële Automaat
Aandrijving   Achter
Testjaar             2017
Prijs                    € 39.950

SPECIFICATIES
Brandstof              Benzine
Aantal cilinders   4 in lijn
Cilinderinhoud   1.995 cc
Maximaal vermogen   147 kW / 200 pk bij 5.000 tpm
Maximaal koppel   330 Nm bij 1.750 tpm
Lengte / breedte / hoogte   4.643 mm / 1.873 mm / 1.436 mm
Wielbasis   2.820 mm
Massa leeg   1.404 kg
Laadvermogen   601 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd   1.600 kg / 600 kg
Banden   205/60R16 Prijzen
Topsnelheid   230 km/u
Acceleratie 0-100 km/u gemeten   6,9s (6,6s)
Acceleratie 50-80 km/u in D   1,9s
Acceleratie 80-120 km/u in D   4,0s
Brandstofverbruik gemeten   8,2 l/100km
(fabrieksopgave: 5,9 l/100km)
CO2-uitstoot   138 g/km
Uitgebreide specificaties

EINDOORDEEL
 
De Alfa Romeo Giulia is de scherpste auto in zijn segment, dus het tot voor kort wegkwijnende merk heeft het eindelijk weer geflikt: Alfa’s eerste betaalbare achterwielaandrijver in jaren is een pure rijdersauto.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2017, 20:15:52 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1591 Gepost op: 01 mei 2017, 03:47:03 »
Productie Alfa Romeo Stelvio en Giulia omhoog
30 APRIL 2017 14:14

https://www.autoedizione.nl/productie-alfa-romeo-stelvio-en-giulia-omhoog/



In mei start een toename van de productie in de FCA-fabriek te Cassino. De Alfa Romeo Giulia en Stelvio kunnen daardoor aan de sterk toenemende vraag blijven voldoen. Ook in ons land worden steeds meer Giulia’s verkocht, vooral sinds de laatste paar maanden. In Groot Brittannië zijn in maart bijvoorbeeld 500 Giulia’s verkocht, waarvan 90 Quadrifoglio’s. Voortaan zullen er in Cassino niet 250 maar 300 eenheden per dubbele ploegendienst van de band rollen en inmiddels lopen er rond de 800 werknemers extra over de werkvloer sinds de productie van de twee Alfa Romeo modellen tot stand is gekomen. In totaal werken er meer dan 4000 mensen in de fabriek en zijn er 750 nieuwe banen bijgekomen.

Het positieve effect komt nu ook door de vraag vanuit Amerika en China. In China is men nog maar net begonnen maar stromen de orders al flink binnen. Het komende kwartaal richt Alfa Romeo zich tevens op het leveren op kleinere markten, zoals bijvoorbeeld de Turkse en de Oekraïense. Ook zal de Giulia Veloce meer geleverd gaan worden. Een ruwe schatting van de totale productie van de Giulia en Stelvio voor 2017, komt momenteel uit op 110.000 eenheden. Afgelopen kwartaal verkocht Alfa Romeo in Europa zo’n 22.000 eenheden (10.000 maal Stelvio) en komend kwartaal schat men dat het er rond de 30.000 zijn. De Stelvio start nu ook in de basisversies, wat voor een stevige impuls zal zorgen van de productie en verkoop.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1592 Gepost op: 01 mei 2017, 16:09:11 »
Specificaties Giulia volgens de folders en andere bronnen

Engine/TransmissionDisplace mentMax. power  output (rpm)Peak torque (rpm)Top speed (km/h)0–100 km/hCombined consumptionCO2 emissions
Petrol engine range
2.9 V6 Biturbo MT62891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,5 L/100 km198 g/km
2.9 V6 Biturbo AT82891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,2 L/100 km189 g/km
2.0 I4 Turbo AT8 Q41995 cc280 PS (206 kW) 5250400 Nm 2250-4500240 km/h4,95,2 s6,4 L/100 km148 g/km
2.0 I4 Turbo AT81995 cc200 PS (147 kW) 4500330 Nm at 1750235 km/h6,7 s6,0 L/100 km138 g/km
Diesel engine range
2.2 I4 JTD AT8 Q42143 cc210 PS (154 kW)470 Nm 1750-2500235 km/h6,8 s4.7 L/100 km122 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h7,2 s4,2 L/100 km109 g/km ECO
2.2 I4 JTD AT8 AE2143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h7,0 s3,8 L/100 km  99 g/km
2.2 I4 JTD MT62143 cc180 PS (132 kW) 3750400 Nm 1500220 km/h7,6 s4,2 L/100 km109 g/km
2.2 I4 JTD MT62143 cc150 PS (110 kW) 4250380 Nm 1500220 km/h8,0 s4,0 L/100 km105 g/km ECO
2.2 I4 JTD MT62143 cc136 PS (100 kW) 4250380 Nm 1500210 km/h8,9 s<4,0 L/100 km105 g/km

De specificaties zijn onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. De AE versie is nu leverbaar.

De volledige prijslijst van mei 2017, inclusief opties en standaarduitrusting check je HIER (PDF).
http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alfaromeo/nl/nl/model/giulia/giulia-prijslijst.pdf
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2017, 16:26:03 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1593 Gepost op: 06 mei 2017, 19:03:49 »
DRAG RACE : Giulia Quadrifoglio VS M3 Pack Competition VS ATS-V



« Laatst bewerkt op: 06 mei 2017, 19:09:52 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1594 Gepost op: 06 mei 2017, 19:08:56 »
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2017, 19:11:36 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1595 Gepost op: 06 mei 2017, 19:18:16 »
Head2Head


Alfa Giulia vs Audi A4 - can Italy beat Germany's finest?


/>

Volledige review Giulia:

« Laatst bewerkt op: 06 mei 2017, 19:27:18 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1596 Gepost op: 09 mei 2017, 02:24:53 »
The Top Gear twin test:
503bhp Giulia Quadrifoglio
                                    takes on
                                             444bhp M4 Competition Pack



"Make no mistake the Alfa will unhook its back end. When owners take theirs to a Cars and Coffee morning it’ll be YouTube gold"





Fundamentally this is a better car than the BMW M4. More hedonistic, more exciting, more rewarding, faster, better balanced, brighter. Fully deserving of all the praise heaped on it, in other words.

bron en volledig test: https://www.topgear.com/car-news/big-reads/alfa-romeo-giulia-vs-bmw-m4-competition






« Laatst bewerkt op: 22 november 2017, 21:33:49 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1597 Gepost op: 10 mei 2017, 00:47:32 »
Quote test: Alfa Romeo Giulia QV (video)

bron: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Quote-test-Alfa-Romeo-Giulia-QV-video-191669




17 FEBRUARI 2017 OM 15:05
Sjoerd van Stokkum

Lang leek Alfa het lot van Lancia (terminaal) en Saab (R.I.P.) te wachten, maar inmiddels is het Italiaanse merk voor sportieve rijders begonnen aan een renaissance. We testen Alfas nieuwste: de Giulia QV.
Met de langverwachte komst van de Giulia, de middenklasser die het auto’s als de BMW 3 en Jaguar XE lastig moet gaan maken, is het niet meer zo leeg in de showroom. En dan komt er dit jaar ook nog een SUV bij. Deze Audi Q5-uitdager, Stelvio genaamd, moet het roemruchte merk eindelijk weer wat blosjes op de wangen gaan brengen.

Wij namen de Giulia mee naar z’n roots, het circuit van Balocco, waar de Italianen al hun auto’s testen voordat ze op de weg komen. Een trip van zo’n vijftienhonderd kilometer vol Autobahn, bergpassen en – als toetje – een circuit. Natuurlijk hadden we kunnen kiezen voor de 136 pk arme diesel, met afstand de meest verkochte Giulia dit jaar, maar leuk is anders. Dus namen we de door autojournalisten bewierookte V6 met 510 pk mee als gereedschap (de tekst gaat verder onder de video).

 


/>
Een auto waarvan we, zodra we op de A12 voorbij Arnhem de borden ‘Oberhausen’ zagen opdoemen, geen seconde spijt hebben gehad. Op de Autobahn tikten we soms even soepeltjes de 270 en zelfs 280 aan. Nee, voor Alfa geen laffe begrenzer bij 250, zoals bij de meeste Duitse concurrenten, maar een top van 307 kilometer per uur. Mama mia!

Op dat soort momenten laat de zescilinder zich nadrukkelijk gelden, maar echt luid of storend wordt het nimmer. Daarvoor moet u een Mercedes-AMG kopen. De handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten in combinatie met achterwielaandrijving zorgt daarbij voor enkele nostalgische aha-erlebnissen. Zo leuk kan rijden in het Tesla-tijdperk van stekkers en zelfsturende auto’s nog zijn. En helemaal als we in Zwitserland de snelweg afgaan en de zonnige Furkapas nemen. Wat stuurt deze Italiaan ontzettend scherp en prettig!

Is het dan alleen maar hosanna? Zeker niet, want de eerste rammelvrije Alfa moet nog gemaakt worden en ook zaken als een kleine actieradius of het niet bijster luxe interieur zijn voor verbetering vatbaar. Kan dat infotainmentschermpje nou echt niet wat groter worden en sneller werken? Maar je bent al snel geneigd het deze fraaie Alfa te vergeven, simpelweg omdat het een auto is waar je ontzettend blij van wordt. En al helemaal als je ermee in Italië rijdt. Daar wist zelfs de bejaarde nachtportier van ons hotel – kennelijk een fervent Alfist – ons een uur lang te vermaken met een lofzang op dit gezinskanon.

Alfa beleeft dankzij de Giulia en de komende Stelvio zijn zoveelste wederopstanding. De laatste keer dat dit gebeurde was in de jaren negentig met de komst van zijn voorganger, de 156. Laten we hopen dat de grillige loopbaan van het Italiaanse merk dat zulke fraaie auto’s heeft voortgebracht eindelijk in rustiger vaarwater komt. En dat er altijd voldoende geld zal blijven voor dit soort heerlijke waanzin als de Giulia Quadrifoglio.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2017, 01:31:19 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfalfa

  • *****
  • Berichten: 516
  • Geslacht: Man
  • Nanning van der Wal
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1598 Gepost op: 20 mei 2017, 22:48:22 »
Fijne review(er), net wat meer diepgang:  https://www.youtube.com/watch?v=lCbKlF53KSM
156 GTA 2002 grigio metallico 680

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1599 Gepost op: 22 mei 2017, 20:55:32 »
Fijne review(er), net wat meer diepgang: 
/>

Topper  :thumbsup: een van de betere. En er zijn er heel veel.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2017, 22:42:09 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1600 Gepost op: 28 mei 2017, 22:30:19 »
/>

Engineering Explained rijdt met de Giulia Quadrifoglio op een circuit.

« Laatst bewerkt op: 30 juli 2017, 23:35:22 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1601 Gepost op: 28 mei 2017, 22:38:08 »
/>
Alfa Giulia Quadrifoglio - Nurburgring battle vs 911 GT3 RS, BMW M3
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2017, 22:42:24 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1602 Gepost op: 28 mei 2017, 22:40:47 »
/>


ALFA ROMEO GIULIA QUADRIFOGLIO Review 2017 ITALY on Sardinia roads
by Joe Achilles
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2017, 22:42:39 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1603 Gepost op: 28 mei 2017, 22:45:58 »
/>


Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 2017 Review, Test, Fahrbericht
Autonotizen.de
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1604 Gepost op: 23 juni 2017, 02:10:10 »
Alfa Romeo en Henkel werken samen aan gewichtsreductie
22 JUNI 2017 21:58

bron: https://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-en-henkel-werken-samen-aan-gewichtsreductie/




Het geheim van de grensverleggende techniek van de Alfa Romeo Giulia schuilt onder andere in een nauwe samenwerking tussen FCA en de firma Henkel uit Düsseldorf. Op het evenement voor autolak technologie Surcar 2017 (op 29 en 30 juni in het Franse Cannes) zullen beide partijen meer uit de doeken doen over deze samenwerking.

De voor Alfa Romeo zo belangrijke gewichtsreductie van het gebruikte (hoogwaardige) plaatmateriaal, heeft namelijk gevolgen voor de oppervlaktebehandeling in de spuiterij tijdens het productieproces. Een totaal ander proces dan gebruikelijk aldus Roberto Selvestrel van FCA Materials Engineering Paint en Manfred Holzmueller Sales Director Transplant OEM Business bij Henkel.



Speciaal voor de hoogwaardige ombouw zoals die van de Alfa’s die nu in Cassino van de band rollen (De Giulia is tot 13% lichter door de toepassing van aluminium op 45% van het chassis en de carrosserie), heeft Henkel de Bonderite Two Steps procedure ontwikkeld. Speciaal voor multi-staal chassis waarin tot 80% hoogwaardig aluminium verwerkt zit. Een proces dat voor een goed behandelbare en resistent oppervlak zorgt en tegelijkertijd de productietijd verkort en vereenvoudigd. Middels het gebruik van zinkfosfaat wordt tijdens de eerste fase het aluminium voorbehandeld. Dit is een delicaat proces waarbij de juiste balans van belang is, aldus Holzmueller. Het zogenaamde ‘Bonderite’ proces zorgt voor 30-50% minder damp en minder gebruik van chemicaliën en het is tevens even effectief als meer vervuilende processen. Bovendien is een lagere temperatuur al toereikend en wordt er dus ook energie bespaard.

Tijdens de elektrostatische behandeling voor het anodiseren van de carrosserie tegen corrosie heeft Alfa Romeo specifieke onderdelen (vooral waar zich veel inkepingen bevinden) voorzien van zeer thermoplastische elastomeer (Teroson) dat tot 10 keer het initiële volume expandeert. De carrosserie is tijdens de nabehandeling in de oven in beweging waardoor er een perfect oppervlak ontstaat zonder enige rimpeling. Een ander product wat vervolgens wordt aangebracht middels een spuitrobot is het vloeibare Teroson AL 7154 dat ook voor de Stelvio en de Giulietta wordt gebruikt. Hierdoor wordt het oppervlak van de carrosserie extra geïsoleerd. FCA heeft dit product uitvoerig uitgetest met zeer positieve resultaten op het gebied van geluidsreductie (tot 10% meer).



Op volledig geautomatiseerde wijze worden ook de naden gekit met Teroson PV 3414. Een nieuwe kit dat twee bestaande kits vervangt (die vaak nog handmatig moesten worden gebruikt) voor toepassing aan binnen- en buitenzijde. Deze nieuwe kit is snel aan te brengen, dicht beter af en  is dus volautomatisch toepasbaar middels robots (foto onder). Alfa Romeo maakt als eerste gebruik van dit systeem op basis van PVC Plastisol. Volgens Henkel weerspiegeld de Alfa Romeo Giulia dankzij deze kwalitatief hoogwaardige productiewijze, tevens de innovatieve geest van de firma uit Düsseldorf. In de splinternieuwe lakafdeling van Cassino komt deze prefect samen met de inventieve kracht van Alfa Romeo en FCA. Behalve een goede kwaliteit hebben beide bedrijven een zo laag mogelijke belasting van het milieu hoog in het vaandel staan bij de ontwikkeling van hun producten. Op 29 juni zal om 10:30 in l’Hôtel Majestic Barrière in Cannes, een presentatie gehouden worden door Henkel en Alfa Romeo getiteld “Gewichtsbesparing en toename van de prestaties”.


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI