Auteur Topic: [Alfa Giulia] Impressies en scoops  (gelezen 134424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1605 Gepost op: 27 juni 2017, 15:17:09 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1606 Gepost op: 28 juni 2017, 13:05:25 »
ALFA ROMEO GIULIA (nog) WEINIG SUCCESVOL IN VS

MOEIZAME START VOOR ITALIAANSE SEDAN
Jan Lemkes

28 JUNI 2017 11:27

bron : http://www.autoweek.nl/nieuws/alfa-romeo-giulia-weinig-succesvol-in-vs/




De Giulia geldt, samen met de 4C, als de auto waarmee Alfa Romeo het (weer) moet gaan maken in de Verenigde Staten. Dat wil tot nu toe niet erg vlotten, blijkt uit de eerste verkoopcijfers.

In de eerste vijf maanden van 2017 zijn er in de VS 2.482 Giulia's op Amerikaans kenteken gezet, blijkt uit cijfers van Goodcarbadcar.net. Ter vergelijking: in dezelfde periode verkocht BMW 22.584 3-series, wist Audi 15.379 A4's te slijten en wist Mercedes-Benz de eerste plaats in z'n segment te behalen door maar liefst 35.436 exemplaren van de C-klasse aan Amerikaanse kopers af te leveren. Jalopnik, die dezelfde cijfers analyseerde, concludeert daarbij nog dat zelfs de kleinere Lexus CT200h het beter doet dan de Giulia. De compacte Lexus is al sinds 2011 op de markt en wordt in de VS van de markt gehaald omdat de verkoopcijfers zijn ingezakt. Dat is geen goed nieuws voor de Alfa, als je weet dat Lexus dit jaar nog altijd 3.730 CT's wist te slijten…

Kanttekening bij het verhaal zou kunnen zijn dat de Giulia in de VS nog maar kort op de markt is. Inderdaad werden de eerste verkopen er pas in december 2016 geregistreerd. Toch kampt Alfa Romeo absoluut niet met een leveringsprobleem. In de VS, waar auto's doorgaans uit voorraad verkocht worden, staan volgens cars.com 2.390 nieuwe Giulia's te koop. Inderdaad: bijna net zoveel als de totale verkoop tot nu toe.

In Europa gaat het overigens wél goed met de Giulia. Kort na z'n introductie stond de auto al in de top 10 van z'n segment en in 2017 vond Alfa's wulpse sedan 8.648 Europese kopers. In Nederland staat de auto op de vierde plek van z'n klasse, na de gedoodverfde verkooptoppers 3-serie, C-klasse en A4.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1607 Gepost op: 10 juli 2017, 00:51:29 »
Alfa Romeo zet heel erg scherp in op de USA leasemarkt om vertrouwen van potentiële klanten te winnen.
Wel is het AR-dealer netwerk in de USA nog veel te dun gespreid.


Now Is a Great Time to Lease an Alfa Romeo Giulia
Want an Italian car but don't want to break the bank? Alfa Romeo has some great lease incentives to fix that.

BY CHRIS CONSTANTINE JULY 8, 2017



http://www.thedrive.com/sheetmetal/12270/now-is-a-great-time-to-lease-an-alfa-romeo-giulia




The Alfa Romeo Giulia luxury sedan is deliciously Italian, but is that a good thing? Since its debut, people have been speculating that Alfa's answer to the Mercedes-Benz C-Class and BMW 3-Series will miss its mark, and for good reason. Despite reviewers' promises that Fiat-Chrysler products are better this year, there's still a massive stigma against its vehicles, and buyers continue to be burned by FCA's shoddy build quality. Skeptical consumers aren't touching anything the company endorses with a 10-foot pole, instead choosing to go with the more reliable German options; this means that the Giulia never stood a chance.

According to Motor Trend, Alfa Romeo isn't giving up on its flagship luxury car. Instead, Alfa is offering some sweet deals on Giulia leases, which are now as low as $299 a month for a 2-year lease. That's Ford Fusion and Honda Accord money for a car that costs nearly double the price.

This amazing deal does come with a couple of catches, which isn't surprising. First, only the base model Giulia qualifies for this deal, although that still still gives you premium convenience features like leather seats and nearly 300 horsepower at your disposal. This deal also won't last as more people show interest in the car due to this event, so you should grab your Giulia as soon as possible before prices get more competitive.

Motor Trend brings up the point that Alfa Romeo is definitely going to lose money on this venture. While this is certainly true, that isn't the point of the event. Since customers can save big on a Giulia lease, they don't need to worry about quality issues, because the cars will be under dealership warranty. If the car is good and has few problems, Alfa Romeo can start gaining consumers' trust back. It's a brilliant strategy and a win-win situation for everyone.
« Laatst bewerkt op: 07 september 2017, 00:28:08 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Mastermatthijs

  • Forumbezoeker
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
    • Slopen!
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1608 Gepost op: 26 juli 2017, 16:21:50 »
Jammer dat we in Nederland niet van die scherpe deals hebben. Voor dat bedrag krijg je hier net een Toyota NoGo  Deuh

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1609 Gepost op: 07 augustus 2017, 01:04:12 »
Fijne video van DRIVETRIBE:


Alfa Romeo: what's all the fuss about?



« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2017, 01:07:16 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline shoppy

  • Beheerder
  • *
  • Berichten: 6813
  • Geslacht: Man
  • Hou het netjes
    • Bekijk profiel
    • De Winkel Advies & Support
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1610 Gepost op: 07 augustus 2017, 07:54:30 »
Wat een heerlijk filmpje.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1611 Gepost op: 06 september 2017, 21:44:39 »
2017 Alfa Romeo Giulia Ti Lusso Drivers' Notes | We've got a crush on Giulia
Exotic, enigmatic, luxurious and dressed in black



https://www.autoblog.com/2017/09/01/2017-alfa-romeo-giulia-ti-lusso-drivers-notes-weve-got-a-cru/?hcid=hp-tile-mini-2




Editor-in-Chief Greg Migliore: "The more I drive the Giulia, the more I like it."

https://www.instagram.com/p/BYOnqIjHvT-/

https://www.facebook.com/Autoblog/videos/10155551839901760/
« Laatst bewerkt op: 07 september 2017, 00:30:39 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1612 Gepost op: 11 september 2017, 19:38:33 »

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio v Mercedes-AMG C 63 S Coupe | evo head to head


/>

"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2296
  • Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1613 Gepost op: 14 september 2017, 21:23:21 »
Knap hoor.. Een Alfa die rapper is dan een AMG!   

Topper die Giulia Q..   Onbereikbaar voor mij en velen met mij..
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1614 Gepost op: 04 oktober 2017, 17:17:11 »
Alfa Romeo Giulia ook volgens Amerikanen zeer veilig
3 OKTOBER 2017 21:11





Het doet even zeer om deze prachtige blauwe Alfa Romeo Giulia te zien splijten, maar het was voor een goed doel en met een prima resultaat. In de VS is de sportieve Italiaanse sedan namelijk beoordeeld als Top Safety Pick+, vanwege een maximale score tijdens een test van het IIHS. Het Insurance Institute for Highway Safety is als het ware het NCAP van America. De Alfa voldeed op alle terreinen. Een hoge score in zowel het ‘small overlap front’, ‘moderate overlap front’, ‘roof strength’, ‘head restraints & seat en headlights categorie. De zwaarste test is de frontale ‘small overlap front’ die je hieronder als eerste ziet (en afbeelding boven).

De linkerhoek (25% van de breedte) van de auto wordt dan tegen de punt van een muur (1,5 m hoog) gespleten bij een snelheid van 64 km per uur. De tweede categorie vindt plaats over 40% van de breedte van het voertuig. Het predicaat ‘+’ krijgt Alfa dankzij het feit dat de Giulia aan alle criteria voldoet, goede (adaptieve) verlichting heeft en is uitgerust met een automatisch noodstop remsysteem. IIHS prijsde deze laatste twee aspecten op de Giulia, waardoor de Alfa als excellent wordt gezien op het gebied van veiligheid.



"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1615 Gepost op: 19 oktober 2017, 04:53:41 »
Track test Killarney


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline ScriptMania

  • ******
  • Berichten: 13052
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1616 Gepost op: 19 oktober 2017, 08:20:12 »
Track test Killarney


/>
Dat is niet verkeerd, die wil ik wel ( dreaming on )
Vraag mij trouwens af of die motor in een 159 past [emoji38]

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1617 Gepost op: 30 oktober 2017, 17:08:18 »
ALFA ROMEO GIULIA DIESEL - AFSCHEID DUURTEST
EIGENZINNIG

/>

https://www.autoweek.nl/video/alfa-romeo-giulia-afscheid-duurtest/


« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2017, 17:09:27 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1618 Gepost op: 30 oktober 2017, 19:07:05 »
Alfa Romeo Giulia 2.0T Veloce (2017)

Eerste test door Autowereld.be

Geschreven door Piet Andries op 03.10.2017
Alfa Romeo Giulia 2.0T Veloce (2017)  #1

Basisprijs meer info 46.550 €

bron: https://www.autowereld.be/autotests/eerste-test/alfa-romeo-giulia-20t-veloce-2017.html




De Giulia Quadrifoglio die niet alsdusdanig mag worden genoemd. Zo stellen wij ons de Veloce voor. Waan of waarheid?

Softe sporters. Bij de Duitsers is het uitgegroeid tot een steeds meer aan belang wekkende subklasse. Denk maar aan de logo’s ‘S’ of ’43 AMG’ of ‘M Performance’. Het zijn wolven in schapenvacht. Ze zien er minder geladen uit dan het echte spul, maar kunnen als underdog verrassend scoren. Op sommige markten heet deze Giulia flauwtjes 2.0T, maar wij krijgen hem als vlotbekkende ‘Veloce’. Maar verwar hem niet met een vélo en wel hierom:

  • 2 liter-turbobenzine van 280 pk
  • Dna-knop met adaptieve demping (twee standen)
  • Vierwielaandrijving en achttrapsautomaat
  • Bestaat ook als diesel (210 pk)
  • Tussen Super en Quadrifoglio



Is het uitrusting of inhoud?
Beide. Een Veloce knipoogt naar de opper-Giulia, Quadrifoglio, met zijn matzwarte raamomlijstingen en dikkere voorbumper. Een mission statement die raak schiet en waarvoor zelfs motards op de autosnelweg even vaart minderen voor nadere inspectie vanop het belendende rijvak.

Maar het blijft allemaal stijlvol. Prijs de heer dat Alfa zijn kunstacademische kneepjes nog niet is verleerd. Het bewijs daarvoor is dat de Giulia Veloce er alleen maar mooier op wordt, als je hem in gewaagde kleuren steekt zoals de helderblauwe lak van ons testmodel. Als topping staken in de wielkasten de befaamde klavertjeviervelgen met een diameter van 19 duim, wat wel nog altijd optioneel is (de velgen op de foto zijn in België niet beschikbaar). Ze zouden moeten meerollen op elke sportieve Alfa, zo prachtig en authentiek zijn ze nog steeds. Minder bekend, trouwens, is dat het logo Veloce al even klassiek is: sierlijk gekruld verscheen het voor het eerst in 1956 op een gehaaidere versie van de Giulietta.




Staat het deze keer misschien sierlijk gekruld op het dashboard?
Hadden we best zien zitten, maar je moet het doen met aluminium inlegstukjes in het dashboard, een sportstuur met een bijzonder plezante ronding, een dna-draaier met in het midden een knop voor de adaptieve demping. Die kent naast de sportieve standaardstand ook een comfortset-up - voor als het regent of de kinderen meereizen. Al met al een eenvoudige werkwijze, die ook zijn nut bewijst op onze balorige wegen, en zo hebben we dat graag. Een veelvoud aan afstellingen levert niet noodzakelijk een leukere auto op.

Sportstoelen zijn uiteraard standaard op een Veloce, net zoals een handvol accessoires genre infotainment met een 8,8 duim groot scherm, een achteruitrijcamera, elektronische airco en een handvol actieve veiligheidssystemen zoals voetgangerherkenning of Forward Collision Warning. Alsook... xenonlichten vooraan. Al is dat laatste niet echt meer iets om over te pochen in deze door leds verlichte tijden.




Als het rijplezier maar van enige verlichting getuigt.
Daarvoor doet de Veloce een beroep op de 2.0-turbobenzine. Dezelfde als in de Super maar hier met een voorraadje van 280 paarden en - vooral - een koppelpiek van 400 newtonmeter, al te rapen vanaf 1.750 opm. Dit aluminium blok werd nieuw ontwikkeld samen met de Giulia en is dus recent. Bijzonder aan deze motor is dat hij elektrohydraulische MultiAir-klepbediening heeft. Het is dus een zestienklepper met maar één enkele nokkenas. De turbo is van het twinscrolltype.

Aan respons ontbreekt het de motor niet. Er is weinig turbolag en samen met de achttrapsautomaat van ZF claimt deze Veloce net boven 5 seconden aan 100 km/u (5,2 tellen om exact te zijn) te snuffelen. Een puike chrono, alleen heb je in de realiteit niet het gevoel dat de Giulia hem ook waarmaakt. Een algemene gewaarwording. In alle geledingen gaat het aardig vooruit, en de reserves liggen voor het graaien, maar evenmin heb je het gevoel dat er een klap voor je kop wordt verkocht - zoals dat bij AMG al eens het geval durft te zijn.

De 2 liter blinkt vooral uit in het middenbereik en stelt zich bijvoorbeeld niet zo hoogtoerig op als Audi's geestdriftiger uitgave van de 2.0 TFSI. Een karakterkwestie. Alleen hadden we graag wat meer orale beleving gewenst. Van de stem van de 2.0T gaan je haren niet ten berge rijzen. De uitlaat maakt een en ander goed.




En onderweg?
De Giulia heeft veel weg van een BMW 3 van een generatie terug. En, voor alle duidelijkheid, we willen de Italiaan niet stigmatiseren als een product voorbij de houdbaarheidsdatum. Het is bedoeld als compliment. Zijn evenwicht, lichte tred en het gevoel waarmee hij rond de bestuurderspost pivoteert vormen samen een delicatesse. Voor de beenruimte achterin is het desastreus, maar voor de man aan het stuur is de overstap naar achterwielaandrijving een zegen. Eén die extra op smaak wordt gebracht door dat hyperdirecte stuur, dat ondanks zijn overkwieke reacties nooit nerveus overkomt.

Ook de superelegante schakellepels zijn een plezier om te gebruiken en van een allooi die geen Duitse concurrent kan evenaren. Wat dan weer allerminst kan beweerd worden van de zwart glimmende pook op de middenconsole.

Verder onderscheidt een Veloce zich van een Super door de vierwielaandrijving Q4 die standaard is. Het gaat om een compacte en lichte meerplatenkoppeling die 60% van achteren naar voren kan sturen. Het schotelt feilloze tractie voor en betrekt de achterwielen genoeg in het spel om voortijdig onderstuur in bochten uit te gommen. Maar de koppeloverdracht mocht gevoeliger reageren op het gaspedaal. De reacties zijn nu iets te neutraal. Toch voor een wagen met 'Veloce' op zijn kofferklep.





Wat is het AutoWereld-oordeel?
De kwaliteiten van de Giulia zijn allerminst verdwenen in de Veloce. Alleen hadden we verwacht dat ze wat meer zouden worden uitvergroot. Wat niet het geval blijkt te zijn. Wijt het aan de vierwielaandrijving en een snelheidsgevoel dat eerder comfortabel dan sensationeel blijkt te zijn. Zo laat de Veloce speeruimte voor de waanzinnige Quadrifoglio
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2017, 19:38:37 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 726
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1619 Gepost op: 30 oktober 2017, 19:23:19 »
Vergelijkende test / ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTDM // BMW 318d // JAGUAR XE 2.0 D : Hofnarren


https://www.autowereld.be/autotests/vergelijkende-test/alfa-romeo-giulia-2-2-jtdm-bmw-318d-jaguar-xe-2-0-d-hofnarren.html






De afrekening: Steven Appelmans

Zelden was een eindsprint zo spannend. Er kwam zelfs een loep aan te pas om op de finishfoto het verschil te spotten. Terwijl we dit schrijven, blijft er zowaar discussie! Eigenlijk is het onbegonnen werk een winnaar aan te duiden omdat ze elk excelleren in een domein. Zo kan je er niet omheen dat BMW het meest homogene resultaat voorrijdt. De 318d is een perfecte som der delen waar gedane concessies naadloos worden gecompenseerd door evenwaardige toegiften. Een gulden middenweg, zeg maar, tussen ratio en emotie. Mochten we dus op zoek zijn naar een passende loltrapper voor alledag, dan wordt dat zonder meer de 318d.

Tenzij we veel kilometers moeten vreten. Ja, zijn diesel bromt als een beer met een borstvalling wanneer hij te hard wordt gepord, maar eens in cadans, hult de zelfontbrander zich in een diepe winterslaap. Een puzzel waar pas echt alle stukjes van passen als je de Jaguar vervolgens vloeiende gewestwegen opschept. Dan transformeert de XE in een TGV op rubbers die zonder verpinken een enkeltje zuiden verorbert als ware het een uitgebreid hors d’oeuvre. Ook de Jag verdient dus zonder meer zijn plek in onze en bij uitbreiding jullie garage. Het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen.

Is dat, zoals de premisse van deze test, ouderwets rijplezier, dan kan je onmogelijk om de Giulia heen. Als een koorddanser grossiert de Italiaan in stabiliteit en precisie, met zijn ultradirecte stuur als balansstok. Jagend op zijn limieten, tekent dat keer op keer een kamerbrede glimlach op onze smoel. En laat die kwaliteiten nu ook nog eens in een sensuele verpakking zitten. Het goud gaat dus richting Italië. En nu eens kijken waar we die pet gelaten hebben...







« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2017, 19:42:48 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI