Auteur Topic: [Alfa Giulia] Impressies en scoops  (gelezen 167642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 869
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1665 Gepost op: 11 mei 2018, 00:03:37 »
Cars with Luke


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 869
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1666 Gepost op: 11 mei 2018, 22:54:02 »


De 180 pk motor heeft een single scroll turbo, later volgt er nog een grotere Twin scroll turbo versie met 200+ pk.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2018, 14:38:18 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 819
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1667 Gepost op: 12 mei 2018, 00:23:46 »
Zou helemaal niet verkeerd zijn en zou een veel breder publiek trekken als er in de Giulia die 1300jes komen te liggen. Tot op heden is de Giulia niet echt weggelegd voor de working class maar daar kan verandering in komen... En als er toch een Giulietta-opvolger komt, met RWD, die kleinere motoren nodig heeft kunnen die Firefly-blokken dus ook klaargemaakt worden voor de Giulia.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2514
  • Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1668 Gepost op: 12 mei 2018, 09:04:43 »
Zou een positieve ontwikkeling zijn.

Ik lees al jaren over de nieuwe motor techniek die breed en internationaal ontwikkeld wordt, maar dit is het eerste geluid dat deze ook in voor ons bekende modellen komt.

De Giulia is niet de auto, die ik bedacht had voor de introductie van dit motoren concept, maar nu ik er over nadenk het een prachtige verkoop input zou kunnen geven; ondanks dat deze motor dan als Groen, Eco,   de Non strepentrekker aangeboden zal worden.

« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 09:09:25 door brinkerik »
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Martijn_vK

  • *****
  • Berichten: 819
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1669 Gepost op: 12 mei 2018, 10:11:09 »
Ik denk dat een iets meer eco-versie niet zou misstaan. In verre voorvader Giulietta 116 zat ook al een 1.3 en bovendien heeft concurrent BMW 3-serie als basismotor een 1.5 3-cilinder met 136 pk. Die driepitter mogen ze van mij bij de Giulia weghouden maar de 1.3 4-cilinder met pakweg 130-170 pk zou perfect zijn.
Alfa Romeo 156 SW Ti 2.4 JTD 20v - 2004
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1670 Gepost op: 13 mei 2018, 20:54:15 »
Zou tijd worden.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 869
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1671 Gepost op: 16 mei 2018, 19:57:27 »
Specificaties Giulia volgens de folders en andere bronnen

Engine/TransmissionDisplace mentMax. power  output (rpm)Peak torque (rpm)Top speed (km/h)0–100 km/hCombined consumptionCO2 emissions
Petrol engine range
2.9 V6 Biturbo MT62891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,5 L/100 km198 g/km
2.9 V6 Biturbo AT82891 cc510 PS (375 kW) 6500600 Nm 2500–5500307 km/h3,9 s8,2 L/100 km189 g/km
2.0 I4 Turbo hybride1995 cc350 PS (206 kW) 5250500 Nm 2250-4500250 km/h4,5 sx,4 L/100 km1xx g/km
2.0 I4 Turbo AT8 Q41995 cc280 PS (206 kW) 5250400 Nm 2250-4500240 km/h4,95,2 s6,4 L/100 km148 g/km
2.0 I4 Turbo AT81995 cc200 PS (147 kW) 4500330 Nm at 1750235 km/h6,7 s6,0 L/100 km138 g/km
1.3 I4 Turbo AT/MT1332 cc180 PS (132 kW) xx00270 Nm at xx50230 km/h7,2 sx,0 L/100 km  xx g/km
Diesel engine range
2.2 I4 JTD AT8 Q42143 cc210 PS (154 kW)470 Nm 1750-2500235 km/h6,8 s4.7 L/100 km122 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h6,8 s4,2 L/100 km109 g/km ECO
2.2 I4 JTD AT8 AE2143 cc180 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750230 km/h7,0 s3,8 L/100 km  99 g/km
2.2 I4 JTD AT82143 cc150 PS (132 kW) 3750450 Nm 1750220 km/h8,2 s4,2 L/100 km109 g/km
2.2 I4 JTD MT62143 cc150 PS (110 kW) 4250380 Nm 1500220 km/h8,4 s4,0 L/100 km105 g/km ECO
2.2 I4 JTD MT62143 cc136 PS (100 kW) 4250380 Nm 1500210 km/h9,7 s<4,0 L/100 km105 g/km

De specificaties zijn onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. De AE versie is heeft een Cw van 0,23 dankzij smalle banden en subtiele verlaging van 0,5 cm.

De volledige prijslijst van mei 2017, inclusief opties en standaarduitrusting check je HIER (PDF).
http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alfaromeo/nl/nl/model/giulia/giulia-prijslijst.pdf

GSE (Global Small Engine) Inline-4 t/c, 16 valves Multiair II   1,332 cc b x s 70.0 x 86.5 mm
highlights:
continuously variable camshaft
Miller cycle at low loads
7% zuiniger
De 180 pk motor heeft een single scroll turbo, later volgt er nog een grotere Twin scroll turbo versie met 200+ pk. Applaus

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Global_Small_Engine

De 2,2 diesel motor weegt 153 kg, 1,3 benzine turbo zit rond de 110 kg.
Giulia 1,3 met handbak is dan circa 1335 kg. Dat is gunstig voor verbruik, acceleratie en wegenbelasting.  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2018, 16:22:59 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 869
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1672 Gepost op: 16 mei 2018, 21:20:23 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 869
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1673 Gepost op: 21 mei 2018, 01:24:41 »
Chiptuning "Alfa Romeo Giulia 2.0 turbo Veloce 280 pk"

bron: https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/veloce-2-0-t-280-pk/



Zoals eerder vast gesteld is de 2.0 Turbo MultiAir motor van de Giulia/Stelvio ontworpen voor 280 pk en 400 Nm. Het “vervelende” feit wil alleen dat de motor in werkelijkheid veel meer levert dan Alfa Romeo beloofd, zo’n 60 Nm en 30 pk meer!!! Dit heeft voor nogal wat vraagtekens en opschudding gezorgd.

Ondanks dit bleef de grote vraag hoeveel extra er bovenop deze cijfers nog te behalen was. Na zeer veel onderzoek en testwerk kunnen we niet anders zeggen dan dat er niet zoveel extra te behalen valt. Met enige turbodruk verhoging in het middentoeren gebied komt er zo’n 30 Nm bij. Door de ontsteking op hogere toeren te vervroegen zo’n 10 pk. Turbodruk op hogere toeren verhogen brengt niets extra’s.

Maar er is wel op andere vlakken “winst” te boeken.

DNA verdeling
Standaard is het koppel en vermogen in N- en D- stand gelijk. In de A-stand is het allemaal flink lager. Bij ons tuningsprogramma hebben we oude 200 pk (= 230 pk) setting in de A-stand gezet. De N-stand hebben we 430 Nm en 280 pk gegeven. De D-stand heeft de getunede waarden van 485 Nm en 320 pk.

Snelheidsbegrenzing
Als eerste is de Giulia begrenst op topsnelheid. Op 240 km/uur. Terwijl de hele Duitse industrie op 250 km/uur begrenst. Onbegrijpelijk. Wij verhogen deze begrenzing naar 270 km/uur. Houdt wel rekening met de snelheidsindex van de banden.

Start & stop
Wanneer men het contact aan zet van een Giulia of Stelvio wordt automatisch het start/stop systeem op scherp gezet. Men moet dan het knopje links naast het stuur indrukken om het start/stop te deactiveren. We hebben deze logica precies omgedraaid. Dus wanneer het contact wordt aan gezet staat het start/stop systeem uit. Wanneer men het knopje indrukt staat het start/stop op scherp. Precies andersom dus.

EGR
De 2.0 MultiAir motor is voorzien van zowel een externe als interne EGR regeling. Het externe systeem zit echt buiten de motor. Uitlaatgassen worden afgetapt bij de uitlaat en via een waterkoeler terug gevoerd naar de inlaat. EGR is nooit goed voor de techniek en de souplesse van de motor. Daarom zouden wij die bij voorkeur uit willen zetten. Het enige probleem is dat wij de externe EGR nooit hebben zien werken op onze diagnose apparatuur. En wat niet werkt kun je ook niet uitzetten.

Hetzelfde geldt bijna voor de interne EGR. Dit wordt bewerkstelligd door de inlaatklep gecontroleerd door het MultiAir systeem ietsjes open te zetten tijdens de uitlaatslag. Zo stroomt er een klein beetje uitlaatgas de inlaat in wat bij de volgende inlaatslag weer mee naar binnen wordt gezogen. Ook de werking hiervan is niet te volgen of uit te lezen op de diagnose apparatuur. We hebben wel gevonden hoe we deze uit kunnen schakelen in de software.

Toerenbegrenzer bij een stilstaande auto
Alfa rijders hebben wel eens de neiging een andere uitlaat te monteren. En zo nu en dan willen ze die graag zelf of aan hun omgeving laten horen. Standaard lukt dat niet zo goed omdat de toeren zijn begrenst op 3500 toeren. Bij de Stelvio op 4500 (om wat reden dan ook…..). We hebben die aangepast aan het normale niveau van 6000 toeren. Veel luister plezier!

Temperatuurbegrenzers
Ondanks de betrekkelijk kleine koppel- en vermogenswinst willen wij de techniek toch extra beschermen. De software biedt daar mooie mogelijkheden voor. En dan met name in koude toestand. Afhankelijke van de olietemperatuur hebben we het maximale koppel en vermogen begrenst. Pas wanneer de olietemperatuur 70 graden heeft bereikt is het volledige potentieel aanwezig.

Hoge inlaattemperaturen (gemeten in het inlaatspruitstuk, dus de lucht waar het echt om gaat) verhogen de kans op pingelen. Vanaf 65 graden inlaattemperatuur laten wij het maximale koppel en vermogen afnemen. Deze 65 graden wordt onder normale omstandigheden niet bereikt. Alleen bij een combinatie van flink warm weer en langdurige volle belasting kan het voorkomen. En dan juist is een extra bescherming handig.

Ook met de begrenzing op watertemperatuur hebben we iets gedaan. Standaard grijpt deze vanaf 110 graden in. Dat vinden we wat aan de late kant gezien de normale werktemperatuur van zo’n 85-88 graden. We hebben dat verlaagd naar 104 graden.

RON98 brandstof
Het standaard vermogen van ruim 300 pk wordt goed gehaald met gebruik van RON95 brandstof. Zoals gezegd bereiken wij de vermogenswinst door de ontsteking op hogere toeren extra te vervroegen. Op goede RON98 brandstof gaat dat perfect. Op RON95 gaat de ontsteking zichzelf terug regelen waardoor de vermogenstoename niet gehaald wordt. RON100 en 102 bieden nog betere eigenschappen. Wij geven hierbij wel voorkeur aan RON98 van merk brandstofmaatschappijen. Bijvoorbeeld Shell V-power (sinds begin 2018 weer RON98) of BP ultimate 98.

Resultaten
Lees bovenstaand artikel voor alle informatie en features
Standaard vermogen is in de praktijk hoger dan op papier
DNA: In "D" stand de tuning, in "N" stand standaard vermogen
Gebruik RON98 sterk aangeraden




Kwaliteit
De Giulia hebben wij ook uitgebreid getest en gemeten. En elke meting kwam uit op ruim meer vermogen tov de fabrieksopgave. Wij zijn hierin onderscheidend. Wij beschikken over een zeer accurate en betrouwbare vermogensbank. Uiteraard zijn wij niet over een nacht ijs gegaan om tot de conclusie te komen dat de Giulia 2.0T ook standaard ruim in zijn vermogen zit.

Ook goed vermogen meten is een vak apart.

Prijs en aanvraag
Squadra Chiptuning Giulia 2.0T Veloce
€ 490   ,-
Squadra Chiptuning Giulia 2.0T 200pk
€ 690   ,-

info@squadra-tuning.nl
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2018, 02:02:11 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
  • Alfa Giulia 2.0 T Super
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1674 Gepost op: 21 mei 2018, 11:27:45 »
Mooi stukje reclame.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn vorige auto’s
Alfa 159 1750 TBI S.W 90-RNP-2 Alfa 159 2.2 S.W 59-XF-TZ 2007 Alfa 147 43-PN-KG 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 869
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: [Alfa Giulia] Impressies en scoops
« Reactie #1675 Gepost op: 22 mei 2018, 01:39:45 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI