Beste allemaal,
Ook ik had de originele navigatie en heb 'm vervangen voor de CD HIGH en ook ik had daarna zes "Mute" knopjes op het stuur.
Inmiddels ben ik er achter dat bij de 156's waarbij af-fabriek een andere radio is geleverd dan de CD HIGH, er onder het dashboard (rechtsonder het stuur, rechtsboven het gaspedaal) meestal een schakelkastje zit (kan geel (#606785150), rood (#606785160) of zwart (#606785170) zijn.
Omdat de 156's die wel met de CD HIGH zijn geleverd geen schakelkastje nodig hebben, hebben deze een iets afwijkende kabelboom. In mijn geval komt deze stekker namelijk nog uit de kabelboom en ik las in een oude reactie hierboven dat ik deze kabel kon doorlussen.

Rood/geel moet op geel/zwart, wat in het schakelkastje overeenkomt met blauw op zwart
Paars/zwart moet op Zwart/Wit, wat dus wit op geel is geworden
Grijs op Geel/Wit, wat dan rood op groen is geworden
Omdat ik niet wilde solderen aan de kabelboom zelf heb ik besloten het rode kastje op te offeren. Zodoende kan ik het altijd nog ongedaan maken, mocht ik ooit nog de originele navi terug willen plaatsen (yeah right).
Kortom, heb vandaag mijn rode kastje (dat dus bij de originele navi hoort) opengemaakt, printplaat eruit en als volgt de kabels doorgelekt. Met als gevolg, de stuurbediening werkt weer.