Auteur Topic: Antenne 159 SW  (gelezen 2014 keer)

Offline Jochem156

• Bekijk profiel
Re: Antenne 159 SW
« Reactie #15 Gepost op: 19 april 2016, 21:48:56 »
Ja die antenne is niet zomaar vervangen vrees ik. Heel de voet zal er dan ook af moeten zekers..

Offline brinkerik

• Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 20 april 2016, 07:31:59 »
Ik heb het (gelukkig) nog niet los gehad.

Alfa 159  2.4 JTDm

Offline HeMaN

• Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Hijmen.NL
« Reactie #17 Gepost op: 20 april 2016, 13:02:49 »
Bij mij was bij aankoop van de 159 (5 jaar geleden alweer) de antennevoet op het dak niet meer heel. Waarschijnlijk met antenne erop door de wasstraat geweest denk ik.
Eerst andere antenne geprobeerd maar hielp niet. In de voet zit electronica die het begeven had.

Nieuwe voet kostte uiteindelijk iets van 200 euro in totaal geloof ik bij de dealer (bedrag snel verdrongen). kostte veel tijd om dat ding te vervangen; dakbekleding moest los en was erg priegelwerk heb ik achteraf gehoord.
Ik weet wel dat er verschillende versies van die voet zijn (wel/geen navi en telefoon)

Offline Jochem156

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 20 april 2016, 22:07:36 »
Bij mij was bij aankoop van de 159 (5 jaar geleden alweer) de antennevoet op het dak niet meer heel. Waarschijnlijk met antenne erop door de wasstraat geweest denk ik.
Eerst andere antenne geprobeerd maar hielp niet. In de voet zit electronica die het begeven had.

Nieuwe voet kostte uiteindelijk iets van 200 euro in totaal geloof ik bij de dealer (bedrag snel verdrongen). kostte veel tijd om dat ding te vervangen; dakbekleding moest los en was erg priegelwerk heb ik achteraf gehoord.
Ik weet wel dat er verschillende versies van die voet zijn (wel/geen navi en telefoon)

Ik was er al bang voor..
Maar goed ik moet eerst diagnose gaan stellen.

Offline Jochem156

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 14 juni 2017, 19:37:41 »
Ik ga bij mij deze installeren, zal wel even een klote klus worden maar dan ben je weer up to date voor de toekomst. Begon eerst dat ik geen navi meer had, geen satellieten. Nu ontvang ik bijna geen zenders meer.
Dit word de ombouw
Calearo 7677940 SHARK II TRI-DAB

Offline Jochem156

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2017, 20:53:43 »
Weet iemand zo te vertellen wat voor aansluiting er achter op de blue&me radio van de 159 zit, dus voor de GPS, AM/FM want ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe antenne en ik denk dat ik deze ga nemen. Dan ben ik straks ook klaar voor de toekomst als ik een dab+ radio neem..

Maar dan weet ik wat voor connectors er nodig zijn.
Ik vond deze wel interessant.
Calearo Shark 2 TRI Dab antenne, functies GPS, FM/AM, DAB

Zoals ik op de site lees zit er dus een RAKU2 aansluiting op, maar wat moet ik bij radio nemen voor connector.