Auteur Topic: [Alfa 156] 16v jtd sw  (gelezen 19038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fly-by

  • ******
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
    • Bekijk profiel
[Alfa 156] 16v jtd sw
« Gepost op: 04 april 2012, 22:08:55 »
Even een topic over de motorische veranderingen aan mijn jtd 1.9 8v 115pk.
Even een topic over mijn jtd 1.9 16v  136pk.

 

« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 14:20:59 door fly-by »

Offline Jordi_ALfa_156

  • ******
  • Berichten: 4904
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #1 Gepost op: 04 april 2012, 22:16:58 »
ik volg vol met interesse :thumbsup:
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

Offline fly-by

  • ******
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2012, 12:56:14 »
Deel1:
Vandaag al even wat spullen uit de motorruimte gehaald, de afdekkap en het spruitstuk hitteschild.
Morgen wordt de turbo er op gezet en de fmic gemonteerd.
De fmic klaargemaakt, (er moest nieuwe draad getapt worden om de draadstangen er op te krijgen.)





Fmic hangt al vast, nu het luchtfilterhuis en het spruitstuk met turbo demonteren.

« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 14:01:02 door fly-by »

Offline fly-by

  • ******
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2012, 10:38:23 »
Gisteren wat problemen gehad met de aansluiting van de olieretour leiding...
de flens zat een halve cm verkeerd en de leiding was uiteindelijk 5mm te kort.. >:(


Maar na wat bakken en braden toch de juiste pasvorm bekomen zonder spanning op het buisje.


Nu de downpie en de buizen voor de fmic.

Offline Coen

  • Specialist
  • *
  • Berichten: 13704
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Falco Motorsport
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2012, 10:40:50 »
Fmic hangt al vast, nu het luchtfilterhuis en het spruitstuk met turbo demonteren.



Maak je ook nog een beugeltje aan de onderzijde van de FMI ? Dit is beter voor de koeler ivm trilling.De koeler blijft dan langer heel.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

Offline fly-by

  • ******
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2012, 10:41:57 »
Maak je ook nog een beugeltje aan de onderzijde van de FMI ? Dit is beter voor de koeler ivm trilling.De koeler blijft dan langer heel.

ja dat zal ik doen, ik heb er nog wel wat voor liggen  :ok:

Offline Coyote156

  • ******
  • Berichten: 4654
  • Geslacht: Man
  • ...
    • Bekijk profiel
    • pp
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2012, 10:45:51 »
Lekker bezig..!  :thumbsup: :italoflag: Vetvers
156 1.8TS | 2000 | Weitec schroefschroef |

Offline Jobo_156

  • Global Moderators
  • *
  • Berichten: 8193
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Bekijk profiel
    • Urban Impressions
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #7 Gepost op: 06 april 2012, 11:47:52 »
 :thumbsup: :thumbsup: :italoflag:
Blijf ik ff volgen!
Portfolio

Huidig : Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010

Gehad:

Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -  1988
AR 155 v6 -  1992
AR 156 1.6 - 1999
Lancia Y - 1996
AR 75 1.8 - 1987

Offline fly-by

  • ******
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2012, 11:54:03 »
de rvs downpipe pasvorm is gewoon goed, jammer dat er geen beugel op zat zoals de 8v downpipe.


Offline julles

  • ******
  • Berichten: 1419
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #9 Gepost op: 06 april 2012, 12:06:55 »
Heel erg mooi werk!!!

Offline Jordi_ALfa_156

  • ******
  • Berichten: 4904
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2012, 12:15:06 »
Ziet er allemaal gelikt uit jayzen1

Maar heb je die fmic gespoten?

Want ik zou het toch niet gedaan hebben en mooi zilver gelaten hebben :p
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

Offline fly-by

  • ******
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #11 Gepost op: 06 april 2012, 14:17:49 »
Maar heb je die fmic gespoten?
Want ik zou het toch niet gedaan hebben en mooi zilver gelaten hebben :p
ja zwart geschildert, het moet voor mij (en de keuring) niet allemaal te opzichtig zijn hoor  ;)

Offline fly-by

  • ******
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #12 Gepost op: 06 april 2012, 14:20:00 »
De buizen van de fmic passend maken.



Offline Jordi_ALfa_156

  • ******
  • Berichten: 4904
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #13 Gepost op: 06 april 2012, 15:48:11 »
ja zwart geschildert, het moet voor mij (en de keuring) niet allemaal te opzichtig zijn hoor  ;)
Ik denk dat ze daar niets op zullen zeggen hoor maar over die blauwe slangen wel v6tech1 ;D
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

Offline Pjotr 156

  • ******
  • Berichten: 12224
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
    • Bekijk profiel
Re:Deel 1: Monteren fmic en turbo upgrade.
« Reactie #14 Gepost op: 06 april 2012, 18:29:15 »
Gisteren wat problemen gehad met de aansluiting van de olieretour leiding...
de flens zat een halve cm verkeerd en de leiding was uiteindelijk 5mm te kort.. >:(


Maar na wat bakken en braden toch de juiste pasvorm bekomen zonder spanning op het buisje.


Nu de downpie en de buizen voor de fmic.

wat is dat blok schoon zeg  :o
moet je de mijne niet zien
de olie die dat ding lekt voorkomt wel dat bella rot  ;D

maar het lijkt of de afvoer van de turbo naar beneden loopt (als er dan olie in blijft staan heb je denk ik een probleem)
of ik zie het verkeerd  ???