Auteur Topic: Ten dode opgeschreven  (gelezen 3779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline n0sTRa

  • ******
  • Berichten: 3718
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
    • Bekijk profiel
    • Dobbelaere en De Voogt Construct BVBA
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #45 Gepost op: 31 januari 2016, 09:04:16 »
Iets die ze nog nooit gehaald hebben

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2125
  • Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #46 Gepost op: 31 januari 2016, 09:40:41 »
Met alleen in 1990 en 2001 meer dan 200.000 verkochte auto's. 2001 begrijp ik met een redelijk verse 156, 166 en 147. Maar van 1990 begrijp ik echt helemaal niets. Destijds in het leveringsprogramma: een redelijk verse 164, een zwaar bejaarde 75 omdat het een opgewarmde Giulietta was, een antieke 33 die al 7 jaar op de markt was maar eigenlijk niets anders dan een opgewarmde Sud uit 1971. En de stokoude Spider uit 1966 die voor de vierde keer een faceliftje achter de rug had. Begin nu wel benieuwd te worden naar de aantallen van de 33 per productiejaar. Dat het een succesverhaal was wist ik, maar zo extreem? Voor Alfabegrippen dan.....

1990 kwam de redelijk succesvolle 33 facelift:



4 Januari 1990   Toen kocht mijn pa z`n laatste Alfa..   
 
Een nieuwe 33, bij Auto Aalbers te Oosterbeek,   Rosso,  1.5ie       jayzen1
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline Ron gs

  • *****
  • Berichten: 824
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #47 Gepost op: 31 januari 2016, 11:26:25 »
Denk dat Tim wel een goed punt heeft. Ik ben (tijdelijk) even uitgeweken naar een alternatief met rwd en een vlotte motor. Kijk voor de lol eens op de website van BMW naar het modellen-aanbod op dit moment. Dan zie je dat elk model een uitvoering heeft die aantrekkelijk is voor bijv. de lease, ook nog modelletje voor de bomenknuffelaars, een relatief betaalbaar model met hoge instap, wat caravantrekkers enz...... Voor ieder wat wils. De grote bulk-verkoop maakt ruimte voor de M-serie en wat leuke experimenten. Moet eerst veel geld verdiend worden, dat gaat naar de aandeelhouders en een klein gedeelte naar "reclame" voor het merk zoals de nieuwe M2.

Je vraagt je af hoe lang het duurt dat Alfa het verdiende geld mag gebruiken van Fiat/Chrysler om te investeren. Kan ook best een keer afgelopen zijn, net als bij Lancia.

Gr Ron

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1588
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #48 Gepost op: 31 januari 2016, 22:03:23 »
Dus mensen ik denk dat het einde nog lang niet in zicht is voor Alfa maar zoals wij het mee hebben gemaakt wordt het nooit meer, geen normale betaalbare auto meer van alfa voor de normale man. Triest maar ik denk dat het niet anders is.
Het grootste deel van de meer dan 100 jaar dat Alfa bestaat, was het niet bereikbaar voor de gewone man.
Pas in de jaren 60 werden ze meer bereikbaar (maar wel premium geprijsd).
En pas echt bereikbaar toen op grote schaal platform en techniek gedeeld werd met en binnen de Fiat groep. Precies dat waar we ook vaak over klagen.


Ik blijf benieuwd hoe het gaat aflopen.
Want ik denk dat als het merk te veel gaat kosten (of niemand meer gelooft dat er ooit nog winst gemaakt gaat worden), toch op een gegeven moment de stekker eruit getrokken gaat worden. Is het niet door het huidige management, dan door de opvolger van de coltrui.
156GTA SW Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Panda 100HP
gehad:145 boxer|156JTD|147JTD

Offline Tjerry_V6

  • ******
  • Berichten: 1856
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds geen Radio
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #49 Gepost op: 31 januari 2016, 22:19:47 »
Toch ook even reageren. Ik denk dat er teveel vanuit de nederlandse markt wordt gedacht. In ons bekrompen land hebben we allerlei mooie fiscaal aantrekkelijke regeltjes die bepaalde merken en modellen gelijk disqwalificeren om uberhaupt aan te schaffen maar ik denk toch dat je even naar het Grote plaatje moet kijken. Tuurlijk is het kansloos dat de Giulia weer is uitgesteld en tuurlijk is het kansloos dat de huidige Giulietta rijder achter zijn oren zit krabben wat hij nu straks moet gaan rijden, helemaal mee eens! Feit is dat er geen knaken zijn op dit moment om te investeren in het volume merk Alfa Romeo zoals wij dat graag zouden Zien. Maar bij Alfa zijn ze een andere weg ingeslagen met de komst van de 8C. Zij hoeven geen volume merk meer want ze willen exclusiviteit wat dus geld kost. Helaas voor ons 'normale' mensen is dit niet meer betaalbaar.
Alfa moet een soort van nice merk worden. Het volume halen ze uit de Jeeps Chryslers en Fiats. Dus mensen ik denk dat het einde nog lang niet in zicht is voor Alfa maar zoals wij het mee hebben gemaakt wordt het nooit meer, geen normale betaalbare auto meer van alfa voor de normale man. Triest maar ik denk dat het niet anders is.
Ja Tim, niet zo gek dat ik in mijn 156 heb geïnvesteerd om er nog lang in te kunnen blijven rijden.
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Man
  • Alfa 159 1750 Tbi S.W. Bouwjaar 2011
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #50 Gepost op: 31 januari 2016, 22:44:42 »
Het grootste deel van de meer dan 100 jaar dat Alfa bestaat, was het niet bereikbaar voor de gewone man.
Pas in de jaren 60 werden ze meer bereikbaar (maar wel premium geprijsd).
En pas echt bereikbaar toen op grote schaal platform en techniek gedeeld werd met en binnen de Fiat groep. Precies dat waar we ook vaak over klagen.

Ik dank dat je wel eens gelijk kan gaan krijgen.


Ik blijf benieuwd hoe het gaat aflopen.
Want ik denk dat als het merk te veel gaat kosten (of niemand meer gelooft dat er ooit nog winst gemaakt gaat worden), toch op een gegeven moment de stekker eruit getrokken gaat worden. Is het niet door het huidige management, dan door de opvolger van de coltrui.


Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben het wordt niets meer.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2016, 22:46:07 door Alfa 147 Ti »
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn ex auto's Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Offline Tim Auto Zagato

  • ****
  • Berichten: 442
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Auto Zagato
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #51 Gepost op: 01 februari 2016, 00:25:52 »
Ja Tim, niet zo gek dat ik in mijn 156 heb geïnvesteerd om er nog lang in te kunnen blijven rijden.
En gelijk heb je!
AR156C#2088 - mijn PP
gereden;  33 1,5 QV,  145 1,8 16V,  145 1,8 16V Turbo, 156 VMR25,156 1.8 SW, Grande Punto, 156 Gta Selespeed.

Offline Alfalfa

  • *****
  • Berichten: 507
  • Geslacht: Man
  • Nanning van der Wal
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #52 Gepost op: 02 februari 2016, 10:19:49 »
Mooi geschreven Tim maar in mijn ogen helaas ver van de realiteit.

Alfa heeft niet bewust gekozen voor exclusiviteit en om een niche merk te zijn met exclusieve, dure sportwagens die in beperkte oplage gebouwd worden (8c, 4C en wie weet straks nog wel de allerfijnste. een 6C). De huidige realiteit is er alleen maar op gericht om af en toe een teken van leven te geven. Met merk moet overleven tot er weer echt auto's worden verkocht in een levensvatbare oplage (Sergio sprak niet erg lang geleden nog van 400.000 verkochte Alfa's in 2018)  Men maakt af en toe een speciaal model zodat de media nog over het merk schrijven (en wie schrijft die blijft). Hartstikke leuk natuurlijk voor de fans maar het merk blijft zo bij aankondigingen van modellen die elk volumemerk al heeft en nodig heeft in de huidige tijd. Het is een soort beademingsmachine waar af en toe nog een (mooie) zucht uit wordt gehoord. Helaas is het zo dat hoe langer patiënten aan de beademing liggen, des te moeilijker het wordt om te herstellen.   :!nooooo





156 GTA 2002 grigio metallico 680

Offline Alfalfa

  • *****
  • Berichten: 507
  • Geslacht: Man
  • Nanning van der Wal
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #53 Gepost op: 02 februari 2016, 10:23:42 »
Bah, klinkt erg negatief zo, maar ik geloof wel dat het echt zo is.
156 GTA 2002 grigio metallico 680

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #54 Gepost op: 05 februari 2016, 19:45:44 »
Het artikel van autoblog over de vertraging bij Alfa is heel tendentieus geschreven en staat stijf van de fouten, (verkoop Giulia in 2017 i.p.v. dit jaar) en helaas gaat iedereen er zo overdreven in mee.

Ik heb autoblog op hun fouten gewezen :police:, ze gingen uit van slechts een bron  Deuh, en ze hebben toen halfslachtig gecorrigeerd.  >:(

http://www.autoblog.nl/nieuws/verrassing-alfa-romeo-gaat-weer-modellen-uitstellen-84004

Het is geen nieuwe vertraging voor Alfa, het is dezelfde vertraging die Autoblog en andere gespecialiseerde pers als Autoedizione enkele weken geleden al melden.
Toen was het slechts een gerucht, nu is het officieel. Maar nogmaals, hoe vaak de pers ook wijst op deze vertraging als een nieuwe, het zal dezelfde vertraging blijven! Alfa gaat niet dood, Alfa herleeft!

https://www.autoedizione.nl/fca-geeft-bevestiging-aangepast-introductieplan-alfa-romeo/
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=97912.msg1914179#msg1914179

FCA / Marchionne zijn ambitie was de verkoop van de eerste Alfa Giulia in Europa eind 2015, niet in mei 2014, ook werd gepland om 8 modellen vrij te geven tot medio 2018, nu wordt het begin 2020 (1,5 jaar vertraging)
Dit gezegd hebbende, de presentatie van het normale model (niet de Quadrifoglio versie) en de verfriste Giulietta en Mito modellen vindt plaats op de Geneve auto Saloon (03-13 maart). Italiaanse Alfa dealers zullen de eerste batch Giulia's in de komende weken die de presentatie volgen ontvangen.
USA Alfa dealers zullen de eerste Giulia batch in de zomer (augustus-september) ontvangen.

Er is miljarden in Alfa Romeo en het Giorgio platform geïnvesteerd, een technisch vooruitstrevend platform met lichte materialen. Dit complexe high strength steel, carbon, alu mix Giorgio platform dat enkele maanden vertraging heeft opgelopen omdat 2,5 jaar echt te krap was voor een nieuw platform, gaat de basis vormen voor de herleving van Alfa Romeo en wordt hergebruikt binnen FCA. Er wordt nog voor miljarden geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe modellen.

400.000 Alfa's per jaar verkopen is ambitieus en zeker niet zo exclusief als Ferrari (7,255 units 2014) of Maserati (36,448 units in 2014) maar als de nieuwe modellen goed worden ontvangen dan zie ik deze aantallen nog wel gehaald worden ook in 2019 of 2020. De markt is (al jaren) rijp voor nieuwe Alfa's.

Ik ben heel erg positief gestemd over een succesvolle introductie van nieuwe Alfa's en autoblog.nl is aan het bashen met valse informatie.  :italoflag:
Laat je niet gek maken.  v6tech1

« Laatst bewerkt op: 05 februari 2016, 19:55:49 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #55 Gepost op: 05 maart 2016, 04:20:02 »
Marchionne legt focus op ontwikkeling van Alfa Romeo
2 MAART 2016 13:39



FCA staat er volgens de CEO, tijdens de gebruikelijke persconferentie in Genève, goed voor en zal steeds meer in staat zijn om zich verder te ontwikkelen. ‘Geen slecht nieuws dus’ zegt de CEO, alsof hij wil benadrukken dat er meer reden is voor enthousiasme dan negativisme. Dat laatste bijvoorbeeld over het langzamer uitrollen van Alfa Romeo’s gamma tot 2020. FCA heeft geen partner nodig was de intonatie van de man in zwarte trui. Er zijn dan ook geen gesprekken met PSA en geen intentie om met de Fransen een huwelijk aan te gaan. Marchionne is dit keer erg open over de kleine vertraging van de Giulia. Volgens de CEO had het alles met de perfectionering van het product en het proces eromheen te maken; “We kunnen technisch alles bereiken wat we willen en we wilden niet met een product komen dat inferieur is aan de Duitse concurrentie.”

In de F1 zal Alfa Romeo echter pas optreden, als de belangrijke missie rond het Milanese merk slaagt. Daarom krijgt het succesvol uitrollen van het gamma eerst alle prioriteit. De SUV staat direct na het debuut van de Giulia al in de startblokken. Er wordt in Cassino zelfs al aan gewerkt. Intussen zegt Marchionne dat Ferrari het hoogst haalbare in deze tak van sport enkel hoopt te kunnen bewerkstelligen komend seizoen. Mercedes heeft niet stilgezeten en dus zal het een moeilijke klus worden hen te verslaan. Maar de SF16-H is competitief en zal zich bewijzen, ook al moet er ook nu nog veel aan gewerkt worden.

Hoewel de nieuwe Chrysler Pacifica aan de andere kant van de oceaan, als FCA’s eerste plug-in hybride de markt op zal gaan, zegt Marchionne dat de marges voor dergelijke techniek nog veel te klein zijn om direct met een heel hybride offensief te komen. Deze techniek zal vooral in de hogere segmenten voorlopig bij FCA van de band rollen. Marchionne heeft hoge verwachtingen voor de nieuwe Chrysler MPV op de Noord-Amerikaanse markt.

Over een eventuele opvolger van de Punto trekt Marchionne nog even geheel in eigen stijl een rookgordijn op. Volgens de CEO hangt het allemaal van het rendement af en heeft hij af en toe heftige discussies met collega Alfredo Altavilla over een eindbesluit. Hiermee lijkt Marchionne overigens zijn potentiële opvolger weer eens aan te wijzen.
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2016, 04:22:54 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Ten dode opgeschreven
« Reactie #56 Gepost op: 16 mei 2017, 15:02:02 »
Autoverkoop Europa: Alfa gaat als een speer!
Auteur: MauritsH, gepost 16-05-2017 om 14:10 14 Reacties




Waarom de Giulia op de headerfoto zo boos kijkt is ons een raadsel.


Het gaat namelijk uitermate crescendo met Alfa Romeo als we de verkoopcijfers van de eerste vier maanden van 2017 binnen de Europese Unie erbij pakken. Vandaag bracht ACEA de cijfers naar buiten, we hebben de belangrijkste zaken er voor je uitgefilterd. Zo nam het aantal nieuwe registraties in de maanden januari t/m april van dit jaar toe met 4,7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

In de maand april ging het ietsje minder en dat heeft er volgens ACEA vooral mee te maken dat Pasen in april viel in plaats van in maart. In het paasweekend worden traditiegetrouw minder auto’s verkocht omdat de meeste mensen druk zijn met woonboulevards, tuincentra en andere burgerlijke zaken.

Verder opvallend: in het Verenigd Koninkrijk daalde het aantal nieuwe registraties in april met 19,8%. In Duitsland (-8%), Frankrijk (-6%) en Italië (-4,6%) waren de gevolgen van Pasen eveneens voelbaar. Alleen Spanje noteerde een lichte plus van 1,1%. Verder waren het vooral de nieuwere EU-landen die de verkoopcijfers enigszins overeind hielden.

Welke merken gingen goed?

Voor dit overzicht kijken we naar merken die in de eerste vier maanden van 2017 hun verkoopaantallen met meer dan 15% zagen stijgen. Niet omdat dit een internationaal erkende maatstaf is, maar omdat we ergens een grens moeten trekken. Petje af voor de volgende merken!

Lada +52,1%
Jaguar +43,9%
Alfa Romeo +35,7%
Suzuki +25,8%
Seat +17,6%
Toyota +17,5%
Welke merken gingen mèh?

Helaas kan niet overal de vlag uit, al moet je natuurlijk in het achterhoofd houden dat de EU voor sommige merken een relatief kleine en dus minder belangrijke markt is. Dit zijn de merken die hun aantallen registraties terug zagen lopen. Chevrolet hebben we niet meegenomen. Dat merk is door GM van de Europese markt gehaald, dus de verkoop daalde met 100%.

DS -35,7%
Honda -11,9%
Smart -8,2%
Mazda -4,6%
Mitsubishi -4,5%
Land Rover -2,9%
Volkswagen -1,2%
Opel/Vauxhall -1,1%
Audi -0,5%
Jeep -0,3%
Foto: dikke Giulia Quadrifoglio door @maurice16, via Autojunk
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI