Auteur Topic: Plannen fiat  (gelezen 11047 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #165 Gepost op: 25 oktober 2016, 22:05:44 »
Alfa gaat de F1 in......  v6tech1 v6tech1 v6tech1 v6tech1 v6tech1 v6tech1
Vorig jaar november had Red Bull mot met Renault. Ze bekeken al maanden alternatieve motor leveranciers.
http://www.topspeed.com/cars/car-news/red-bull-confirms-2016-f1-entry-despite-not-having-engine-supplier-ar171792.html

Er is toen keihard onderhandeld voor Ferrari motoren met een Alfa Romeo badge maar ze kwamen er niet uit en Red Bull koos een andere weg.
Misschien had Alfa teveel een eigen agenda en wilde ze makkelijk de F1 in via een top 3 team.
Geen idee wat de beweegredenen zijn geweest maar Renault levert een jaar lang motoren. Volgend jaar weer een kans?
Andere opties waren vorig jaar de als Aston Martin gebadge Mercedes motoren, of Honda motoren.

Marchionne blijft volhouden dat Alfa Romeo met een eigen team terug in de F1 komt na ruim 30 jaar afwezigheid.  :italoflag:
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #166 Gepost op: 18 mei 2017, 03:03:48 »
Komt dat zien! De opvolger van de Fiat Punto
Auteur: verschurenmark, gepost 17-05-2017 om 19:11

bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/komt-dat-zien-de-fiat-punto-opvolger-98670#post-98670



Fiat zwengelt opnieuw zijn marketingmachine aan door nieuwe kiekjes te tonen van de Argo. Deze auto volgt in Zuid-Amerika sowieso de Punto op.


Nog voor het einde van deze maand zal Fiat de Argo helemaal uit de doeken doen, gevolgd door de lancering in juni. Het is alleen nog maar de vraag of de auto ook in Europa de Punto op gaat volgen. Een opvolger zou in ieder geval geen overbodige luxe zijn aangezien de huidige generatie Punto alweer 12 jaar meegaat. Ter vergelijking dat is even lang als twee generaties van de Renault Clio of de Peugeot 208. In autotermen is de Punto dus al aardig op leeftijd, maar toch worden er nog 62.000 van verkocht in Europa.


Achterkant Fiat Argo

Eind april teasede de Braziliaanse tak van Fiat de Argo al een klein beetje, maar nu lijkt de nieuwe hatchback dan toch dichterbij te komen. De wagen zal een veelzijdige stadswagen worden in het B-segment. Volgens Fiat blinkt het nieuwe model ook uit op het gebied van kwaliteit, comfort en techniek. De Argo ziet er in ieder geval een stuk sportiever en agressiever uit dan zijn voorganger. Qua vorm ziet de Argo er enigszins uit als het kleinere broertje van de Fiat Tipo. Zuid-Amerika kan zich alvast opmaken voor de fonkelnieuwe telg in de Fiat familie, terwijl voor ons is het nog even spannend of we kennis mogen gaan maken.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline ArjanB

  • ******
  • Berichten: 1615
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #167 Gepost op: 18 mei 2017, 16:52:29 »
die gaat het niet redden in europa, naast zo'n ijzersterke concurrenten.
En een Punto zou wel de cashcow moeten zijn voor het hele Fiat concern, zoals dat de 127 en Uno in het verleden ook waren.
156GTA SW Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Panda 100HP
gehad:145 boxer|156JTD|147JTD

Tazio

  • Gast
Re: Plannen fiat
« Reactie #168 Gepost op: 18 mei 2017, 19:18:37 »
Tja, 127, Uno en Punto 176 voerden jarenlang de verkooplijsten in Europa aan. Das geweest intussen.

Offline brinkerik

  • ******
  • Berichten: 2259
  • Geslacht: Man
  • Moi
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #169 Gepost op: 18 mei 2017, 20:12:04 »
Een Cashcow in dit segment is blijkbaar onmogelijk.

Concurrentie is moordend.   Ben benieuwd naar de rest van de eigenschappen, gewicht i.v.m. wegenbelasting en verbruik is hier in NL ook een zwaar wegend punt.
Alfa 159  2.4 JTDm

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #170 Gepost op: 19 mei 2017, 21:37:15 »
Rationele Fiat Argo weet te overtuigen
18 MEI 2017 7:26

De Fiat Argo is voor de Zuid-Amerikaanse markt ontworpen, komt misschien later naar Europa.




Fiat heeft virtueel gezien het doek alvast van de Fiat Argo getrokken. Na talloze nutteloze teasers met hier en daar een zogenaamde scoopfoto is het eindelijk zover.

De presentatie zal volgende week dinsdag officieel plaatsvinden en het grotere publiek zal op de salon van Buenos Aires in Argentinië de auto een werelddebuut zien maken (10-20 juni). Want belangrijk is deze compacte B-segment Fiat uit Betim heel erg. Het is het populairste segment in Brazilië en dus heeft Fiat veel geïnvesteerd in een compleet nieuwe basis voor meerdere modelvarianten. Zelfs motorisch, want zoals we al wisten is de nieuwe Firefly motor met name ook bedacht voor dit model.




De circa 4 meter lange Argo vervangt in één klap de Palio en de Punto. Een sedan zal spoedig volgen. Deze zal in Fiat’s Argentijnse fabriek van de band rollen, na een investering van een half miljard dollar. Het design is uitermate ingetogen, maar ook duidelijk gelinkt aan de Mobi en de bij ons reeds geïntroduceerde Tipo. De Fiat Argo oogt strak en volgens insiders is de afwerking en ‘feel’ dat ook, want ook de Braziliaanse klant is in dat opzicht steeds veeleisender.

We zien hier de meest smeuïge sportieve uitrusting (1.8 HGT) met een speciale badge op de achterzijde met ‘AT6′, oftewel Fiat’s zestraps automaat met flippertjes aan het stuur. Het B-segment is in Europa momenteel eentje van vele subsidies en stukken minder aantrekkelijk dan Brazilië. Fiat heeft dus nog geen haast om de Punto uit Melfi alvast uit productie te halen. Of dat voor begin 2018 wel het geval zal zijn is nog maar zeer de vraag.

De Fiat Argo zou het in Italië (en Europa) zeer goed kunnen doen, maar dan zal het wel prijstechnisch en kwalitatief een perfecte auto moeten zijn. Er zijn nog geen concrete plannen uitgelekt voor een productie van dit model voor de Europese markt. Wel is er het gerucht dat onder de Tipo de Uno terug zal keren.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2017, 21:40:51 door 405T16 »
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #172 Gepost op: 03 juni 2017, 01:37:57 »
De Fiat Argo is helemaal officieel
Auteur: jaapiyo, gepost 02-06-2017 om 18:08







Is 'ie net zo goed als de film?







Nog niet zo lang geleden meldden we je al dat de Fiat Argo eraan kwam. Het wachten is nu voorbij, want Fiat heeft een berg foto’s de wereld ingestuurd van de Punto-opvolger. De Argo is aanvankelijk alleen bedoeld voor de Braziliaanse markt, maar Fiat overweegt om de auto ook hier in Europa aan te gaan bieden. Het gamma kan immers wel wat opvulling gebruiken. Volkswagen bewandelde enkele jaren geleden dit pad al met de Volkswagen Fox.

Daarbij kan je kleine B-segmenters met een beetje sjeu bouwen wel overlaten aan de Italianen. De Argo ziet er volwassen uit, hoewel we er niet per se een Fiat inzien. Plak er een Hyundai-badge op en we hadden het ook geloofd. Het interieur is wat speelser en doet met zijn ronde ventilatieroosters wat denken aan de Mercedes A Klasse.











Qua motoren kan je kiezen voor een 1.0, 1.3 of 1.8 liter groot blok. Dat wil zeggen, in Brazilië. Auto’s rijden daar vaak op ethanol. Dit is een overblijfsel van de regenwoud bedreigende op bio-ethanol drijvende socialistische droom van voormalig (en wellicht toekomstig) president Luiz Inácio Lula da Silva, kortweg Lula.

Mocht de Argo naar Europa komen dan zullen er echter ongetwijfeld wat aggregaten die we hier al kennen uit andere Fiat’s onder de kap geplaatst worden. Zeg jij ‘obrigado Brasil’ als de Argo naar deze contreien komt, of heb je liever dat de kleine Fiat in Zuid-Amerika blijft?










"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #173 Gepost op: 03 juni 2017, 01:40:52 »






































"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #174 Gepost op: 05 juni 2017, 16:47:39 »
Fiat Argo komt niet naar Europa (voorlopig)
31 MEI 2017 21:43

Jammer want het is best een goede auto.

bron: https://www.autoedizione.nl/fiat-argo-vandaag-officieel-gepresenteerd/



De Fiat Argo is vandaag eindelijk nu ook officieel aan de Braziliaanse pers gepresenteerd. Men zegt momenteel dat deze auto niet naar Europa komt (ondanks eerdere geruchten), maar marketingtechnisch komt de cocktail die FCA van deze compacte hatchback gemaakt heeft ons zeer bekend voor; De Fiat Argo is namelijk goed afgewerkt en heeft een redelijk luxe ‘feel’, is (waarschijnlijk) concurrerend geprijsd, biedt veel auto voor je geld (ruim met 300 liter bagageruimte) en heeft op slimme wijze een beetje het uiterlijk dat anderen ook hebben (je kunt denken aan VW Polo/Gol). Al die kenmerken heeft de Tipo ook. Nu is de Tipo een instant succes in Italië en nog niet te koop in Brazilië.



Of Fiat de Argo zo ontzettend veel op de Tipo heeft laten lijken (zelfs de knik in het dak) om de het lichtelijk aangepast hier als ‘Uno’ te laten debuteren ter zijner tijd, of om de Tipo juist straks in Brazilië aan te laten sluiten, is nu de grote hamvraag. Hopelijk zijn beide hypothesen gewoon waar wat ons betreft. Het zal bovendien geen overbodige luxe zijn aangezien de Punto er eind dit jaar echt mee stopt. Met het juiste prijskaartje en met Firefly motoren, zou in onze ogen een debuut in Europa helemaal geen slecht idee zijn. Deze rationele Fiat hoeft zich namelijk niet te schamen. Het interieur ziet er bovendien zelfs aantrekkelijk en verzorgd uit. Uiteraard is dit ontwerp niet zo sexy en tijdloos als de Punto die bij z’n debuut als mini-Maserati werd getypeerd. Maar dat is nou ook net wat Fiat niet langer wil uitstralen, als het om de nieuwe benadering gaat van de meer economische lijn van het merk. En net als bij de Tipo zullen er meer modelvarianten komen, wat volgens ons kostentechnisch nooit enkel voor de Braziliaanse markt bedoeld kan zijn.





Dat Fiat deze auto als ‘veel waar voor je geld’ in de markt zet in Brazilië is wel duidelijk. Men spreekt in de perscommunicatie zelfs over B-Premium. De Argo heeft een (herkenbaar) Uconnect 7 inch scherm met Apple en Android Auto CarPlay. Verder is ESC aanwezig, evenals Traction Control en Hill-Holder. Ook treffen we zaken als zijairbags, stoelen met ISOFIX, achteruitrijcamera, parkeersensoren, Keyless Entry’N ‘Go, automatische Climate Control, elektrisch inklapbare buitenspiegels met verlichting in het donker en is de rechter zijspiegel uitgerust met automatisch ‘tilt down’ functie bij het achteruitrijden. Dit alles is in Brazilië zeker niet gebruikelijk in dit segment. Onder de kap vinden we in het gamma van de Argo twee moderne zuinige en voldoende krachtige schone motoren in de vorm van de 1.0 en 1.3 FireFly met Start&Stop systeem. De E.torQ 1.8 Evo VIS motor op de HGT is de meest krachtige in het segment. Drie transmissies zullen beschikbaar zijn, te weten de handgeschakelde versie, GSR en 6-traps automaat. Uiteraard is er een uitgebreid programma van Mopar voor de accessoirelijn. Naast een gelimiteerde Opening Edition (1000 stuks) zijn de volgende zeven versies beschikbaar straks:

Fiat Argo Drive 1.0
Fiat Argo Drive 1.3
Fiat Argo Drive 1.3 GSR
Fiat Argo Precision 1.8
Fiat Argo Precision 1.8 AT6
Fiat Argo HGT 1.8
Fiat Argo HGT 1.8 AT6


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #175 Gepost op: 05 juni 2017, 17:57:58 »
Gegevens Argo:

Specifications:
Length/width/height/wheelbase - 3,998/1,724-1,750/1,500-1,507/2,521 mm
Kerb weight - 1,105-1,264 kg

1.0 FIREFLY Flex Engine - 1.0-litre (999 cc), 3-cylinder petrol/ethanol
Max output (ethanol) - 72 (77) hp at 6,000 (6,250) rpm
Max torque (ethanol) - 10.4 (10.9) kgfm at 3,250 rpm
Transmission - 5-speed manual, FWD
0-100 km/h (ethanol) - 14.4 (13.5) seconds
Top speed (ethanol) - 157 (162) km/h
Fuel consumption (ethanol) - 14.2/15.1 (9.9/10.7) km/l urban/extra-urban

1.3 FIREFLY Engine - 1.3-litre (1,332 cc), 4-cylinder petrol/ethanol
Max output (ethanol) - 101 (109) hp at 6,000 (6,250) rpm
Max torque (ethanol) - 13.7 (14.2) kgfm at 3,500 rpm
Transmission - 5-speed manual / 5-speed automated manual, FWD
0-100 km/h (ethanol) - 11.8 (10.8) seconds
Top speed (ethanol) - 180 (184) km/h
Fuel consumption manual (ethanol) - 12.9/14.3 (9.2/10.2) km/l urban/extra-urban
Fuel consumption automated manual (ethanol) - 12.7/14.4 (8.9/10.0) km/l urban/extra-urban

1.8 16V E.TORQ VIS FLEX Engine - 1.8-litre (1,747 cc), 4-cylinder petrol/ethanol
Max output (ethanol) - 135 (139) hp at 5,750 rpm
Max torque (ethanol) - 18.8 (19.3) kgfm at 3,750 rpm
Transmission - 5-speed manual / 6-speed automatic, FWD
0-100 km/h manual/automatic (ethanol) - 9.6 (9.2) / 11.1 (10.4) seconds
Top speed manual/automatic (ethanol) - 190 (192) / 189 (191) km/h
Fuel consumption manual (ethanol) - 11.4/13.3 (7.8/9.2) km/l urban/extra-urban
Fuel consumption automatic (ethanol) - 10.1/13.2 (7.1/9.5) km/l urban/extra-urban
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline 405T16

  • *****
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #176 Gepost op: 08 juni 2017, 01:23:02 »
ALFA ROMEO NOG NIET ZEKER OVER OPVOLGING MITO

VIER NIEUWE ALFA ROMEO'S TUSSEN 2018 EN 2020 :italoflag:
Lars Krijgsman
AUTONIEUWS
7 JUNI 2017 10:24




Weinig zaken zijn zo interessant als de steeds wisselende toekomstplannen van Alfa Romeo. Tijdens een presentatie heeft Alfa Romeo een tipje van de sluier opgelicht met betrekking tot wat we de komende jaren verwachten kunnen.

Alfa Romeo heeft in relatief korte tijd zijn modellengamma een impuls gegeven met de Giulia en de Stelvio, maar er zit meer in het vat. Logisch ook, kijkende naar het huidige modellengamma valt niets anders te concluderen dan dat auto's als de Giulietta en de Mito aan vervanging toe zijn.

De Italianen laten weten tussen 2018 en 2020 vier nieuwe modellen op de markt te brengen. Daar zit zonder twijfel de opvolger van de Giulietta bij, de huidige generatie is er immers al sinds 2010. Een andere nieuwkomer is een SUV die boven de Stelvio wordt gepositioneerd. Dat is niet de enige 'grote Alfa' die in de pijplijn zit. Ook de 164- en 166-lijn wordt doorgezet met een grote sedan die boven de Giulia in de markt wordt gezet. En wie dacht dat de 4C een eenmalige pretmachine was: tussen 2018 en 2020 komt er een opvolger.

Dan de Mito, met introductiejaar 2008 ruimschoots het oudste lid van de Alfa-familie. Een opvolger ontbreekt vooralsnog op de planning van Alfa Romeo. De Italianen laten weten dat er nog geen beslissing is genomen over het wel of niet voeren van een nieuwe B-segmenter. Het model zou te veel kannibaliseren met andere modellen van Fiat Chrysler Automobiles.


"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

Offline Rainier155

  • ****
  • Berichten: 495
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Alfa onderdelen te koop
Re: Plannen fiat
« Reactie #177 Gepost op: 23 augustus 2017, 22:06:49 »
http://www.autoweek.nl/nieuws/fiat-stoot-mogelijk-maserati-en-alfa-af/

Volkswagen heeft nog steeds geld zat...  Dat dieselschandaaltje is al bijna afgerond, en de verkoop loopt beter dan ooit.
Ik zie alleen maar voordelen, en dan val ik tenminste niet meer zo op met mijn Alfa bij mijn werk. :P

Offline Alfa 147 Ti

  • ***
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
  • Alfa 159 1750 Tbi S.W. Bouwjaar 2011
    • Bekijk profiel
Re: Plannen fiat
« Reactie #178 Gepost op: 23 augustus 2017, 22:49:16 »
Komt goed uit hoef ik niet meer naar een andere garage voor onderhoudt, zitten ze bij mij ook niet meer te zeuren van koop eens een echte auto.
Wat het ook mag verbruiken, een Alfa moet je gebruiken.

Mijn ex auto's Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004, Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 carburateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini Mayvair 1987.

Alen Prcic

  • Gast
Re: Plannen fiat
« Reactie #179 Gepost op: 24 augustus 2017, 22:42:55 »
Haha, voor mij zal er dan weinig veranderen als (ex)vag rijder.
Kan niet wachten om elk nieuw Alfa-onderdeel voor zeer weinig van ebay.de  te vissen. jayzen1