Alfa Romeo 147/156/159/GT Club Forum

Racen / Circuitrijden => Algemeen => Topic gestart door: Tjerry_V6 op 24 april 2014, 18:12:16

Titel: Twinspark Cup
Bericht door: Tjerry_V6 op 24 april 2014, 18:12:16
Goedkoop racen in een mooie Alfa Romeo! Dat kan nu! Vanaf € 7950,- kun je je eigenaar noemen van een echte race Alfa Romeo 2.0 16V van het type 145,155,146,147,156 of GTV!

Wij gaan een nieuwe raceklasse starten met deze type Alfa???s welke technisch gelijk zijn.

De nieuwe klasse noemen we de Alfa Romeo Twinspark Cup en deze Alfa???s kunnen meerijden als eigen klasse in bv. De Alfa Romeo Challenge, Squadra Italia, DNRT toerklasse, DRDO, maar ook in de Engelse Alfa Challenge onder Classe E. De auto???s zijn reglementair gelijk met de Engelse klasse waardoor de auto???s overal in te zetten zijn.

Een greep uit de Vastgestelde zaken:
??¢ Standaard Alfa Romeo 2.0 16V TS motor
??¢ Standaard motormanagement systeem
??¢ Standaard remtangen
??¢ ABS Standaard
??¢ Standaard draagarmen met standaard rubbers
??¢ Standaard versnellingsbak
??¢ Brandstoftank etc. standaard
??¢ Inlaat en Uitlaatsysteem standaard
??¢ Accu op standaard plaats
??¢ KONI Geel met verlagingsveren naar keuze
??¢ Camber maximaal 3 graden negatief
??¢ Toyo 888 195-50-15??
??¢ Rolkooi FIA Anex J
??¢ FIA Stoel, FIA Gordels, FIA Blusser
??¢ Noodstroom switch
??¢ Minimaal gewicht met rijder: 1180Kg, 145-146 1160Kg.

Toegestaan:
??¢ Remblok naar keuze
??¢ Inlaat-Uitlaat traject Fase 1 2 of 3 uitwisselbaar naar keuze
??¢ Chiptuning
??¢ Oliekoeler

Niet Toegestaan:
??¢ Anti rolbar kit
??¢ Veerpootbrug
??¢ Limited Slip Dif
??¢ Powerflex rubbers etc

De reden waarom we deze raceklasse gaan opzetten heeft vooral te maken dat we weer echte race gevechten op de baan willen zien en niet het zg. ???treintje rijden?? een tendens die we tegenwoordig heel veel zien op de circuits, omdat de meeste auto???s allemaal verschillend zijn en de rijder met het grootste budget vaak de snelste auto kan rijden.
In onze nieuwe klasse gebeurd zoiets niet want alles is reglementair geregeld waardoor elke rijder de kans heeft om te winnen en dat maakt het spannend en zeer aantrekkelijk om te racen! Dit is leuk voor de coureurs, maar ook voor de toeschouwers! De beste coureur wint! En dat allemaal voor een nette prijs!
Donor auto???s, onderdelen, plaatwerk etc. zijn uitstekend verkrijgbaar voor goede prijzen. Dit heeft een grote rol gespeeld in de type keuze toelating van deze nieuwe cup.

Meer informatie over de nieuwe Alfa Romeo Twinspark Cup bij:
H&S Corse ??? 0320 253630 info@hs-corse.nl www.scuderia-hscorse.nl
en
A-Repair ??? 0174 444272 a-repair@hetnet.nl www.a-repair.nl

Binnenkort online op: www.twinsparkcup.nl
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: HAAK28 op 24 april 2014, 18:32:40
Leuk initiatief.

Helaas is de 156 die ik heb staan voorzien van een 1.8...
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 24 april 2014, 21:05:40
Dit topic moet even naar circuit algemeen. Staat nu in ron zijn topic


Verder lijkt het me erg leuk. Ik heb nog plannen om dit jaar licentie te gaan halen dus misschien bouw ik er wel een 156 voor. Kan alleen wel goedkoper dan 8K denk ik. Als je alles zelf doet tenminste.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: n0sTRa op 24 april 2014, 21:16:38
Leuk zo'n cup, mooi initiatief.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Tjerry_V6 op 24 april 2014, 22:34:49
De 75 die nu populair is wordt steeds lastiger. Ook met de onderdelen. Denk aan bumpers, benzinetanks enz.

De latere modellen is gebruikt veel meer van te krijgen voor lage prijzen.

Tjerry
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: korte op 25 april 2014, 00:29:56
Leuk initiatief :thumbsup:

Titel: Re:
Bericht door: brinkerik op 25 april 2014, 06:53:27
Mooi. Nu kunnen wij als club niet achter blijven.  Help Haak aan een 2.0, en een rolkooi !
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 25 april 2014, 07:34:25
Als het allemaal gaat zoals ik wil zal ik ook zeker deelnemen met een 156. Licentie staat dit jaar op de planning dus zou volgend jaar in kunnen stappen  ;D
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: mauricelwd op 25 april 2014, 08:25:51
Ook voor mij schept dit mogelijkheden
Speel al een tijdje met t idee om een 156 om te bouwen
Ook wou ik daar een twin sprak blok voor gebruiken om de neus wat lichter te houden
Merk een behoorlijk verschil met de twin sprak of met de 3 liter op de baan
Nou wil ik alleen de ombouw wel zelf doen ipv een kant en klaar exemplaar te kopen
Ook mijn licentie komt aankomend jaar in zicht
Hou dit topic even goed in de gaten
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 25 april 2014, 08:47:38
Ook voor mij schept dit mogelijkheden
Speel al een tijdje met t idee om een 156 om te bouwen
Ook wou ik daar een twin sprak blok voor gebruiken om de neus wat lichter te houden
Merk een behoorlijk verschil met de twin sprak of met de 3 liter op de baan
Nou wil ik alleen de ombouw wel zelf doen ipv een kant en klaar exemplaar te kopen
Ook mijn licentie komt aankomend jaar in zicht
Hou dit topic even goed in de gaten


Dat zelf bouwen is voor mij ook echt een pre. En weet zeker dat minder dan 8K uitgeef.
Misschien dat coen ook wat kan betekenen als onderdelen leverancier  :thumbsup:
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: mauricelwd op 25 april 2014, 08:53:43
Dat zelf bouwen is voor mij ook echt een pre. En weet zeker dat minder dan 8K uitgeef.
Misschien dat coen ook wat kan betekenen als onderdelen leverancier  :thumbsup:
Voor mij ook
1 is t zelf opbouwen veel leuker
2 waarschijnlijk goedkoper idd helemaal voor mij aangezien ik meerdere voor demontage heb staan
Enige nadeel wat ik heb is vervoer zou dan nog een auto moeten aanschaffen om een auto ambulance mee te kunnen trekken
Beide auto's die ik heb hebben geen trekhaak en zijn daar ook niet geschikt voor
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 25 april 2014, 09:21:22
Voor mij ook
1 is t zelf opbouwen veel leuker
2 waarschijnlijk goedkoper idd helemaal voor mij aangezien ik meerdere voor demontage heb staan
Enige nadeel wat ik heb is vervoer zou dan nog een auto moeten aanschaffen om een auto ambulance mee te kunnen trekken
Beide auto's die ik heb hebben geen trekhaak en zijn daar ook niet geschikt voor


Ik heb inderdaad ook nog een sloper staan. Maar wat plaatwerk bewaren denk  Applaus
Vervoer zit ik ook nog mee. Rij met de civic gewoon over de weg naar het circuit en max5 cup doet dit ook. Enige probleem is als je schade rijd je niet naar huis kan
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Nargoth op 25 april 2014, 09:48:25
Voor mij ook
1 is t zelf opbouwen veel leuker
2 waarschijnlijk goedkoper idd helemaal voor mij aangezien ik meerdere voor demontage heb staan
Enige nadeel wat ik heb is vervoer zou dan nog een auto moeten aanschaffen om een auto ambulance mee te kunnen trekken
Beide auto's die ik heb hebben geen trekhaak en zijn daar ook niet geschikt voor


Maar die race-156 is toch gewoon legaal op de weg? Dan kan je naar het circuit rijden. Ok, er zal wel een draaikolk in je tank staan maar dat ben jij wel gewend met je V6.  :rofl:
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jobo_156 op 25 april 2014, 10:44:03
Dat zelf bouwen is voor mij ook echt een pre. En weet zeker dat minder dan 8K uitgeef.
Misschien dat coen ook wat kan betekenen als onderdelen leverancier  :thumbsup:

En toch gaat het hard hoor... dat zie ik met de 33, die ik ook als low budget racer heb ingezet.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 25 april 2014, 10:54:13
En toch gaat het hard hoor... dat zie ik met de 33, die ik ook als low budget racer heb ingezet.


Klopt helemaal job. Zie het bij mijn civic ook. Zit nu met aanschaf ook al 4k in. Ik denk alleen dat 8k niet nodig is. Hoeft geen praalwagen te zijn. En ik heb t geluk veel connecties te hebben waardoor het goed te betalen is. Met 5k gaat het zeker lukken.

Zal vanmiddag eens een lijstje maken met alle kosten
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: HAAK28 op 25 april 2014, 12:22:59
HS moet natuurlijk zijn uren ook rekenen h?Ø.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 25 april 2014, 12:36:07
Uiteraard en daar kunnen wij op verdienen.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 25 april 2014, 12:56:10
En toch gaat het hard hoor... dat zie ik met de 33, die ik ook als low budget racer heb ingezet.


De prijs is voor een compleet gebouwde auto erg scherp.Zelf bouwen is idd leuk,maar vergis je niet,het gaat hard.Vooral de spullen met FIA keur zijn meestal behoorlijk prijzig.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jobo_156 op 25 april 2014, 13:13:29
De prijs is voor een compleet gebouwd auto erg scherp.Zelf bouwen is idd leuk,maar vergis je niet,het gaat hard.Vooral de spullen met FIA keur zijn meestal behoorlijk prijzig.

Precies wat ik bedoel Coen :)
Heb het gezien met de 75... waar inmiddels incl aanschaf al dik 10.000 EUR in zit
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: HAAK28 op 25 april 2014, 13:40:04
Om van mijn auto-tje nog maar te zwijgen...
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: mauricelwd op 25 april 2014, 16:24:32
Dat snap ik ook wel
Alleen ik heb meerdere chassis en bergen 156 onderdelen liggen die ik daar mooi voor zou kunnen gebruiken
Tijd besteed je zelf en ben eigenlijk niet afhankelijk van garagebedrijven aangezien mijn maatje een eigen zaak heeft waar ik gebruik van mag maken
En dit leek hem ook wel een leuke uitdaging en wie weet wat reklame tzt
de grootste kosten post zit m in de kooi stoelen enzz
Wat ik begrijp mag er niet veel van de standaard 2liter onderdelen worden afgeweken dus erg veel duurder kan t daarop al niet worden
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: zudi op 25 april 2014, 17:29:28
Ik mag toch aannemen maar zal het binnenkort igg even vragen dat de engelse variant van het reglement wordt vertaald en gebruikt. Dat geeft veel meer duidelijkheid van wat wel en niet mag.
Zelf zou ik mijn 146 weer aanpassen naar reglement of een andere halen, maar daar is al een probleem voor wat betreft KONI, nu is bilstein wel gewoon verkrijgbaar en voor zover ik het nu begrijp van uit het engelse reglement, mag je andere dempers en veren dan orgineel gebruiken maar geen schroefset!

http://alfaracer.com/wp-content/uploads/2014/01/2014-Alfa-Romeo-Championship-Regulations-Published-Copy.pdf
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: n0sTRa op 25 april 2014, 17:43:45
Welke zou eigenlijk in basis de beste zijn? De GTV?
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 25 april 2014, 17:46:28
Welke zou eigenlijk in basis de beste zijn? De GTV?

Mijn persoonlijke voorkeur is de 155  :ok:
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: n0sTRa op 25 april 2014, 17:51:50
Waarom Coen? Onderstel beter af te stellen?
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 25 april 2014, 17:53:31
Waarom Coen? Onderstel beter af te stellen?

Heb met beide op het circuit getest en vind de 155 gewoon een veel betere auto voor circuitwerk.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Henkio op 25 april 2014, 18:48:50
Simpelere ophanging heeft hij voordeel van dan? Wordt net als f1 fluisterstil dan met standaard dempers.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 25 april 2014, 18:51:16
Simpelere ophanging heeft hij voordeel van dan? Wordt net als f1 fluisterstil dan met standaard dempers.

Het is niet alleen de ophaning,maar gewoon de complete auto die mijn voorkeur heeft  :ok:
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jumping Jack Flash op 25 april 2014, 19:47:25
de gewichtsverhouding zit redelijk goed, beter dan bij de 145/6
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Niels G60 op 25 april 2014, 21:33:07
De balans in een 155 2.0 16V is standaard al super!

Wanneer je zelf de auto zou opzetten, kan je wel goed koper klaar zijn idd.

Een trek auto en kar hoeft voor een TS cup auto niet perse. Aangezien je in de cup een minimaal gewicht moet hebben (kachel niet eruit), en de accu en dat soort zaken gewoon standaard moet blijven, je er dus zonder veel moeite een kenteken en APK op houden. Ook de wielophanging is ''gewoon'' Koni met veren, en voorgeschreven banden gaan de Toyo 888 worden.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Niels G60 op 25 april 2014, 21:34:00
Om van mijn auto-tje nog maar te zwijgen...

Hahaha, ik doe hetzelfde maar denk ik, schrikken anders  v6tech1 :o
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Serpente op 26 april 2014, 02:23:39
Het is niet alleen de ophaning,maar gewoon de complete auto die mijn voorkeur heeft  :ok:

Hoe doet een Q4 het op het circuit? Blijft dat enigszins heel of gaat dat niet?
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: n0sTRa op 26 april 2014, 06:58:09
Niels, doen jullie ook mee met de twinspark cup of houden jullie het op jullie racers alleen?
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 26 april 2014, 07:00:55
Hoe doet een Q4 het op het circuit? Blijft dat enigszins heel of gaat dat niet?

Dat gaat zeker wel,maar die mag met deze cup niet mee doen  ;D
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Niels G60 op 26 april 2014, 09:52:02
Niels, doen jullie ook mee met de twinspark cup of houden jullie het op jullie racers alleen?

H&S Corse gaat wel een eigen TS Cup auto opzetten uiteraard. Ik zelf zal dr niet nog eentje naast gaan maken.

Maar het idee is super, voor leuk geld racen! In de engelse Challenge is dit al een groot succes!
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Floor op 27 april 2014, 00:21:33
Ik mis de Spider TS  ;D
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Niels G60 op 27 april 2014, 10:13:34
En de 166 TS ook, maar dat lijken me nou niet de meest logische keuzes :P
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Tjerry_V6 op 27 april 2014, 10:52:09
Wel een keuze die op valt. In Engeland kiezen ze juist dit soort extremen. Daar was de 164 ook heel gewoon bij de AROC

Tjerry
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 27 april 2014, 18:54:50
Vandaag ff bij coen geweest. Een en ander voor de twinspark cup besproken en hij heeft me ook een lijstje gegeven met prijzen

-Rolkooi                                                        1275,-
-Stoel FIA                                                        359,-
-Gordel 4 punts FIA                                           129,-
-Hoofstroomschakelaar FIA                                  32,50
-Brandblusser 2,4 l schuim FIA                            127,-
-Remschijven voorzijde Brembo warmte beh.       139,-
-Remschijven Achter Brembo warmte beh.           119,-
-Remblokken voorzijde SP3000                           129,-
-Remblokken achterzijde SP3000                          79,-
-Remslangset Goodridge                                       75,-
-Remvloeistof Dot 5.1 0,5 l                                      8,50
-Verlagingsveren FM                                            169,-
-Oliekoeler kit met Dash slangen                           199,-

Kooi moet er dan nog wel in maar je kan ook voor een volledige laskooi bij biesheuvel gaan ofzo natuurlijk.  Prijs van de koni's komt ook nog. Ik heb er zelf echt wel oren naar om deel te nemen.  Plan is een 156 te vinden voor 500 euro ofzo. Dan waarschijnlijk bodem lassen  Applaus  motor open. vlakken. Andere zuigers, lagers en krukas. Vloeistoffen en riemen vervangen. En dan de rest opbouwen.
Licentie probeer ik het einde van dit jaar te gaan halen met de honda
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 27 april 2014, 19:09:59
Prijs is van een laskkooi incl. Er in lassen  :ok:
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 27 april 2014, 19:12:30
Prijs is van een laskkooi incl. Er in lassen  :ok:

Ow echt coen. Dan had ik t verkeerd begrepen. Heel erg netjes dan
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Tjerry_V6 op 27 april 2014, 19:14:31
Mooi lijstje Coen. Mis alleen de banden.

Tjerry
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 27 april 2014, 19:14:40
Ow echt coen. Dan had ik t verkeerd begrepen. Heel erg netjes dan

Toen jij net weg was,had ik de compressor waar we het over hadden ook gevonden  ;D
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 27 april 2014, 19:15:26
Mooi lijstje Coen. Mis alleen de banden.

Tjerry

Klopt,banden kan ik eventueel wel leveren,maar moet ik nog even achteraan voor een goede prijs  :ok:
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: n0sTRa op 27 april 2014, 19:21:18
Kan ik deze prijzen van kooi en stoelen ook zowat over nemen voor een 75?  ;D
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 27 april 2014, 19:21:43
Kan ik deze prijzen van kooi en stoelen ook zowat over nemen voor een 75?  ;D

 :yes!
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 27 april 2014, 19:22:52
Prijzen van de banden fluctueren momenteel heel erg maar zal ergens Tussen de 110 en 140 euro per band zitten.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: deBruijnJ op 27 april 2014, 19:45:33
Vandaag ff bij coen geweest. Een en ander voor de twinspark cup besproken en hij heeft me ook een lijstje gegeven met prijzen

-Rolkooi                                                        1275,-
-Stoel FIA                                                        359,-
-Gordel 4 punts FIA                                           129,-
-Hoofstroomschakelaar FIA                                  32,50
-Brandblusser 2,4 l schuim FIA                            127,-
-Remschijven voorzijde Brembo warmte beh.       139,-
-Remschijven Achter Brembo warmte beh.           119,-
-Remblokken voorzijde SP3000                           129,-
-Remblokken achterzijde SP3000                          79,-
-Remslangset Goodridge                                       75,-
-Remvloeistof Dot 5.1 0,5 l                                      8,50
-Verlagingsveren FM                                            169,-
-Oliekoeler kit met Dash slangen                           199,-

Kooi moet er dan nog wel in maar je kan ook voor een volledige laskooi bij biesheuvel gaan ofzo natuurlijk.  Prijs van de koni's komt ook nog. Ik heb er zelf echt wel oren naar om deel te nemen.  Plan is een 156 te vinden voor 500 euro ofzo. Dan waarschijnlijk bodem lassen  Applaus  motor open. vlakken. Andere zuigers, lagers en krukas. Vloeistoffen en riemen vervangen. En dan de rest opbouwen.
Licentie probeer ik het einde van dit jaar te gaan halen met de honda

Alle plannen die je met de motor hebt mogen dus al niet ;) Vlakken is al beperkt volgens mij tot wat nodig is na een kromme kop.

Leuke klasse wordt dit wel! :yes!
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 27 april 2014, 19:49:35
Alle plannen die je met de motor hebt mogen dus al niet ;) Vlakken is al beperkt volgens mij tot wat nodig is na een kromme kop.

Leuke klasse wordt dit wel! :yes!

Lijkt me toch wel dat je motor onderdelen mag vervangen anders word er weinig gereden. 1e overmaats zuigers mag ook.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Tjerry_V6 op 27 april 2014, 19:54:07
Een echte Groep N motor is niks mee. Die heb ik ook laten opbouwen voor mijn 156.
Echter kost dat wel serieus geld.
Een motor die al een leven op de straat heeft gereden blijft een risico dat het snel uit met de pret is.
Genoeg voorbeelden van gezien.
Als je gaat racen zul je toch wel moeten zorgen dat een aantal zaken 100% moeten zijn.
Dit soort zaken zijn natuurlijk bij een 500 euro donor reutel.

Maar dat er goede stuurmannen boven komen drijven met zo'n cup is wel zeker.

Tjerry
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 27 april 2014, 20:54:47
Een echte Groep N motor is niks mee. Die heb ik ook laten opbouwen voor mijn 156.
Echter kost dat wel serieus geld.
Een motor die al een leven op de straat heeft gereden blijft een risico dat het snel uit met de pret is.
Genoeg voorbeelden van gezien.
Als je gaat racen zul je toch wel moeten zorgen dat een aantal zaken 100% moeten zijn.
Dit soort zaken zijn natuurlijk bij een 500 euro donor reutel.

Maar dat er goede stuurmannen boven komen drijven met zo'n cup is wel zeker.

Tjerry

Daarom. Motor motor moet gewoon gelijk gebeuren. Anders ben ik bang dat na de 1e bocht de lagers er uit liggen  flippy1
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: HAAK28 op 27 april 2014, 22:02:49
Misschien wel een goed idee om de cup gewoon onder te brengen bij de si. Weer een raceklasse er bij, daar is momenteel echt geen draagvlak voor. Overigens is er bij de si geen sprake van achter elkaar aan rijden. Er is behoorlijk wat strijd.

Wil je binnen zo'n cup ?©cht gelijkheid,  dan zal er ook contole moeten komen op naleving van het reglement. Dan wordt het al snel weer duur, die controles zullen ook betaald moeten worden.

my 2 cents
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jumping Jack Flash op 28 april 2014, 07:32:32
controles zijn enkel van belang bij die autos die punten halen, iemand dat achteraan in het peloton bengelt met een 2.1 twin spark turbo Q2 bijvoorbeeld stoort daar eigenlijk toch niemand...
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jumping Jack Flash op 28 april 2014, 07:33:16
Prijs is van een laskkooi incl. Er in lassen  :ok:

van de veertorens vooraan tot ???
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 28 april 2014, 07:56:56
van de veertorens vooraan tot ???

Een basis FIA kooi die voldoet aan de gestelde eisen en dus niet vanaf de veertorens.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jumping Jack Flash op 28 april 2014, 08:02:07
Een basis FIA kooi die voldoet aan de gestelde eisen en dus niet vanaf de veertorens.

zou een kooi vanaf de veertorens tegen de regels zijn?  en hoeveel verschil praten we dan qua aanschaf?
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jobo_156 op 28 april 2014, 10:49:35
Misschien wel een goed idee om de cup gewoon onder te brengen bij de si. Weer een raceklasse er bij, daar is momenteel echt geen draagvlak voor. Overigens is er bij de si geen sprake van achter elkaar aan rijden. Er is behoorlijk wat strijd.

Wil je binnen zo'n cup ?©cht gelijkheid,  dan zal er ook contole moeten komen op naleving van het reglement. Dan wordt het al snel weer duur, die controles zullen ook betaald moeten worden.

my 2 cents

Helemaal mee eens
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: sid3windr op 28 april 2014, 15:16:40
zou een kooi vanaf de veertorens tegen de regels zijn?  en hoeveel verschil praten we dan qua aanschaf?

Iemand ziet een projectje? ;D
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Coen op 28 april 2014, 15:53:52
zou een kooi vanaf de veertorens tegen de regels zijn?  en hoeveel verschil praten we dan qua aanschaf?

Dan ga je snel richting de 1800-2000 euro.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jumping Jack Flash op 28 april 2014, 20:27:54
Iemand ziet een projectje? ;D

heb nog een 145 die stof ligt te vergaren
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 15 mei 2014, 22:42:27
Worden al 4 autos opgebouwd dus het begint wel te komen die twinspark cup  ;D
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jobo_156 op 16 mei 2014, 09:15:09
Ben heel benieuwd wat de rondetijden gaan worden met deze auto's
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: tundra op 16 mei 2014, 09:25:21
Ik kwam deze beauty tegen op internet. Kent iemand deze?
(http://www.safetyfastrallyclub.nl/Foto/modelbouw/Alfa%20Romeo%20Giulia%20GTA%20(2).JPG)

Las laatst over een Britse garage die 'moderne' twinsparks (moeten dan wel uit een 75 komen vanwege de RWD) lepelt in ouwe Giulia's.
Lijkt mij ideaal.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jobo_156 op 16 mei 2014, 09:27:54

Las laatst over een Britse garage die twinsparks (moeten dan wel uit een 75 komen vanwege de RWD) lepelt in ouwe Giulia's.
Lijkt mij ideaal.

Klopt, en bij voorkeur dan op carbs zetten

Deze Bert ging volgens mij vorig jaar in Bruncchen eraf tijdens de Classic GP op de Ring
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: tundra op 16 mei 2014, 09:53:57
Niet om het even, maar ik vind de 60-er jaren Giulia zo'n beetje de begeerlijkste auto die er is. Nu veel te doen hoe Alfa weer onder Marchionne back in business komt. Iemand bij het concern zou dit kekke tweedeurs ontwerp in een wat geupdate jasje moeten steken, een beetje zoals met de New Mini is gedaan en de Fiat 500.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 16 mei 2014, 10:02:51
Ben heel benieuwd wat de rondetijden gaan worden met deze auto's

Ja ik ook Job. Maar schat in dat een 2:12 toch zeker mogelijk moet zijn
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jobo_156 op 16 mei 2014, 10:47:54
Ja ik ook Job. Maar schat in dat een 2:12 toch zeker mogelijk moet zijn

Dat lijkt me vrij hoog gegrepen.
Dat zijn tijden die de 75?©rs TS op Zandvoort maar net halen.
Ik zet in op 2:16-2:17
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: nacbreda99 op 16 mei 2014, 10:54:36
Dat lijkt me vrij hoog gegrepen.
Dat zijn tijden die de 75?©rs TS op Zandvoort maar net halen.
Ik zet in op 2:16-2:17

Bedoel je de 75'ers in de ts cup ?
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jobo_156 op 16 mei 2014, 11:41:52
Bedoel je de 75'ers in de ts cup ?

Yeps. En die rijden ( als ik voor ons mag spreken met 1050 kg incl coureur en 155 pk)
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Tim Auto Zagato op 16 mei 2014, 13:00:45
Ik kwam deze beauty tegen op internet. Kent iemand deze?
(http://www.safetyfastrallyclub.nl/Foto/modelbouw/Alfa%20Romeo%20Giulia%20GTA%20(2).JPG)

Dat is de auto van Erwin, de NL alfaholics importeur.
Erg mooie auto!
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=61782&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: n0sTRa op 16 mei 2014, 19:29:17
http://www.kapaza.be/nl/alfa-romeo/alfa-romeo-155-83802481.htm

leuke basis als er nog wat over de prijs gepraat kan worden.
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jumping Jack Flash op 16 mei 2014, 21:16:43
mag niet meedoen, is een 8v
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Niels G60 op 16 mei 2014, 21:34:02
En geen ABS ;)
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Jumping Jack Flash op 16 mei 2014, 22:24:06
En geen ABS ;)

kan wel....  mijn 2.0 uit 92 heeft abs
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: Niels G60 op 17 mei 2014, 09:47:53
Ja das waar ook, ma zijn dr weinig van die bouwjaren  :o
Titel: Re:Twinspark Cup
Bericht door: frankie op 26 mei 2014, 13:06:34
Dat is de auto van Erwin, de NL alfaholics importeur.
Erg mooie auto!
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=61782&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=


Had hij hem niet verkocht voor een V12 Ferrari?
Titel: Re: Twinspark Cup
Bericht door: Het-Licht op 31 januari 2016, 22:21:11
Grote verhalen hier, maar ook uiteindelijk ook iemand die het echt gaat doen ? Afgelopen jaar met 5 man aan de start gestaan, was super tof ! Bedenk je niet langer en bouwen. Als je een 156 2.0 TS verlaag op koni's en de motor licht gekieteld (uitlaatje/inlaatje meer mag niet) ben je al op de helft. Leeg slopen, kooi en stoel erin en knallen met die hap !