Alfa Romeo 147/156/159/GT Club Forum

Technisch 156 => [156] Aankooptips => Topic gestart door: Henk156sw op 18 maart 2018, 11:49:10

Titel: Welke motor
Bericht door: Henk156sw op 18 maart 2018, 11:49:10
Na ruim 10 jaar dieselen met een 156 komt het moment dat mijn pensioen om de hoek komt kijken. Dat betekent dat ik veel minder km ga rijden en het voordeliger wordt om over te stappen op benzine.
Omdat ik nog lang niet uitgekeken ben op de 156 ben ik van plan om er weer een in benzineuitvoering aan te schaffen.
Voorkeur heeft dan een zo jong mogelijk exemplaar, denk 2005-2006. Er staan genoeg knappe te koop tegen redelijke prijzen.
Nu rijst de vraag: welke motor is het betrouwbaarst? Ik snap het wel, tegen de JTD kan er geen enkele op maar welke zouden jullie mij aanraden. Ik denk dat ik straks hooguit 10.000 km per jaar ga rijden.
Ben ook wel benieuwd naar de reden van jullie keuze.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Martijn_vK op 18 maart 2018, 11:51:25
De V6  ;D maar zie er maar eens eentje te vinden van die bouwjaren... Je kan ook zoeken naar een JTS die alle modificaties al gehad heeft. Dan zijn ze ook prima betrouwbaar.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Alfisti Adventures op 18 maart 2018, 14:18:13
Dan maar zoeken, maar een V6 is echt het neusje van de zalm.  :yes! De reden is simpelweg de ervaring die het met zich mee brengt, het geluid, vermogen opbouw en de uitstraling als je de motorkap ff open doet. als je 10.000km per jaar rijd dan is iedere km van dat jaar een plezier. :italoflag:
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: n0sTRa op 18 maart 2018, 16:50:50
Leuk cadeau voor uw pensioen zou een GTA zijn, heb je de ultieme 156 ;)
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Miagiulia op 18 maart 2018, 21:00:08
Overweeg een 159 met TBI....
En wat maakt bouwjaar nou uit. Als de carrosserie maar goed is. Anders even buurten in Italië, staan vaak nog wel 156 te koop met lage km standen.
Of een GT met de 3.2

Al met al keuzes en opties genoeg lijkt mij. 
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: ScriptMania op 18 maart 2018, 21:11:25
Of een 2.2, zoveel verschil zit er niet hoor vergeleken met een TBI kijk de specs er maar eens op na.
En ikzelf verkies nog altijd een atmosferische motor tegen over een geblaasde  (turbo)
Een 2.5 V6heeft ook niet veel meer pk, een 3.2 dan weer wel.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Henk156sw op 18 maart 2018, 23:10:03
Het zijn wel echt de liefhebbers die reageren. Dank daarvoor!
Ik was even die V6 varianten “vergeten” toen ik mijn vraag stelde. Die enkele 2.5 en GTA die te koop komt laat ik graag over aan de echte liefhebbers.
Ik denk dat ik al heel tevreden kan zijn met een 1.8 TS of een 2.0 JTS. Alleen hoe kies je?
Laat ik mijn vraag even opnieuw stellen:
Welke van die twee zou voorkeur hebben? Zitten er motorisch addertjes onder het gras?
Martijn_vK, welke modificaties bedoel je bij de JTS?
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Martijn_vK op 19 maart 2018, 00:51:02
De keuze is denk ik heel persoonlijk. Als ik maar enkel kijk naar de techniek dan is wat mij betreft de JTS met afstand favoriet aan de TS. Veel moderner en als het goed werkt een stuk verfijnder. Beide staan er om bekend vrij veel olie te kunnen gebruiken maar daar zijn modificaties voor aan zuigerveren etc waardoor dat goed opgelost kan worden. Beide hebben issues met de lagering in het onderblok en een belachelijk korte vervanginterval van de distributieriem.

De zescilinder is, hoewel een stuk dorstiger, technisch absoluut superieur aan de viercilinders en zal zeker de betrouwbaardere keuze zijn. Veel minder gevoelig en nog leuker rijden ook. Maar qua gebruikskosten kan je bij 10.000 km per jaar net zo goed de diesel blijven rijden.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: ScriptMania op 19 maart 2018, 00:54:55
Het zijn wel echt de liefhebbers die reageren. Dank daarvoor!
Ik was even die V6 varianten “vergeten” toen ik mijn vraag stelde. Die enkele 2.5 en GTA die te koop komt laat ik graag over aan de echte liefhebbers.
Ik denk dat ik al heel tevreden kan zijn met een 1.8 TS of een 2.0 JTS. Alleen hoe kies je?
Laat ik mijn vraag even opnieuw stellen:
Welke van die twee zou voorkeur hebben? Zitten er motorisch addertjes onder het gras?
Martijn_vK, welke modificaties bedoel je bij de JTS?

Ik ben dan wel geen Martijn, maar ik ga er maar van uit dat mijn bijdrage ook op prijs gesteld wordt.
De modificatie tegen hoog olieverbruik, zuigerveer modificatie 2.0 (JTS)
Deze motor vervuilt ook sterk, vooral bij de inlaat kleppen (carbon built up)
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: brinkerik op 19 maart 2018, 06:30:19
Ik vind het ontzettend nobel dat je wederom voor een 156 gaat.  Advies; ga eerst rijden.  Waarom: de diesel heeft elastiek door het vele koppel; de atmosferische motor een mooier toeren bereik; maar niet de rust van de JTD.  Ga ook rijden met andere producten; een goede 159 gaat niet de bocht om als een 156; maar als je daar 10 jaar in gereden hebt dan is het misschien ook tijd voor wat anders. 

En.. Eens met Martijn.  Zelf geen JTS gehad; maar de koppel opbouw is beter als bij een Twinspark; maar beide motoren blijven gevoelig; zoek de beste en houd nog rekening met een potentiële modificatie. Vorig jaar een JTS in een Brera  op de rollenbank mogen aanschouwen; het lijkt erop dat met die generatie de problemen grotendeels ondervangen zijn;  opgegeven vermogen kwam overeen met fabriek spec.

Succes;  Ik ben benieuwd naar de eventuele uitkomst!



Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Henk156sw op 19 maart 2018, 16:48:31
Zo lezend, hier maar ook elders schrik ik wel van de problemen met vuil en olieverbruik.
Kan ik aan de buitenkant zien of betreffende modificaties uitgevoerd zijn? Vooral de klus met de zuigerveren zal wel een paar eurootjes kosten..
Ik lees ook ergens dat de latere versies deze problemen niet hebben, kan alleen niet ontdekken vanaf welke productiejaar.
Iets anders dan 156... tja dan zal het eerder kleiner worden dan groter, daar zou ik mijn meisje wel in tegemoet komen. 147 zou dan een optie kunnen zijn maar wel eentje met een beetje pit en dan kom ik denk ik uit op een 2.0 TS. Weer een andere motor, of toch met dezelfde problematiek?
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: brinkerik op 19 maart 2018, 18:14:00
147 lijkt veel op een 156; daar ze uit dezelfde generatie komen.  Wel een volledig CAN bus systeem, dat is prettig; want minder storing gevoelig dat het oude systeem ( en makkelijker uit te lezen ).

Door de Problemen met de JTS-en  is deze motor niet in de 147 geleverd.. Waarom kijk je niet naar een Giulietta; de 120 pk variant is veilig kopen; en je rijd een iets nieuwere generatie auto.

De 156 / 147 generatie is inmiddels een ietwat gedateerde auto; en je pompt er uiteinelijk het onderhoud toch weer in wat je aan de Juul extra betaalt;  daar ...  Twinspark ;   lagerschalen vervangen, zuigermodificatie, distributie set, nokkenas versteller  hoppla 1750 euro verder

Maar,  datzz mijn idee.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Henk156sw op 19 maart 2018, 20:13:28
Tja, de Giulietta. Mooie naam maar het oog wil ook wat en heel eerlijk gezegd, zonder iemand tegen de schenen te willen trappen... die voorkant ziet er toch niet uit. Hoe de koplampen erin zitten. Ik kan er maar niet aan wennen.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Bob156 op 19 maart 2018, 20:40:53
Tja, de Giulietta. Mooie naam maar het oog wil ook wat en heel eerlijk gezegd, zonder iemand tegen de schenen te willen trappen... die voorkant ziet er toch niet uit. Hoe de koplampen erin zitten. Ik kan er maar niet aan wennen.
Heb ik ook altijd gezegd, en nog vindt ik de voorkant minder, maar na 15 jaar 156 sinds nu 1,5 jaar een giulitta, en dat is een hele fijne auto, stuk moderner en minder onderhoudsgevoelig tot nu toe.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: IlDuce op 20 maart 2018, 12:56:04
Zo lezend, hier maar ook elders schrik ik wel van de problemen met vuil en olieverbruik.
Kan ik aan de buitenkant zien of betreffende modificaties uitgevoerd zijn? Vooral de klus met de zuigerveren zal wel een paar eurootjes kosten..
Ik lees ook ergens dat de latere versies deze problemen niet hebben, kan alleen niet ontdekken vanaf welke productiejaar.
Iets anders dan 156... tja dan zal het eerder kleiner worden dan groter, daar zou ik mijn meisje wel in tegemoet komen. 147 zou dan een optie kunnen zijn maar wel eentje met een beetje pit en dan kom ik denk ik uit op een 2.0 TS. Weer een andere motor, of toch met dezelfde problematiek?

Mijn JTS heeft productiedatum 11-2005 en verbruikt ook aardig wat olie, 1 liter per 2000 km. Dat heeft tot op heden (km stand inmiddels 145000) nog niet tot problemen met de motor zelf geleid, maar de lambdasensoren gaan minder lang mee en de katalysator vervuilt sneller dan bij een lager olieverbruik. De modificatie die je kan laten uitvoeren zal toch wel zo'n 1500 tot 2000 euro kosten en daarmee los je het olieverbuik wel op, maar niet het vervuilen van de kleppen (daar komt geen reinigende benzine langs bij een JTS). Dat kan bij de modificatie natuurlijk meteen helemaal schoon gemaakt worden en dan zou je weer flink lang vooruit kunnen. Ik denk niet dat je van buitenaf kan zien of dat uitgevoerd is.
Ik heb in het verleden zowel een 1.8 TS als een 2.0 TS gereden en naar mijn mening is de 2.0 JTS een véél fijnere motor. Een stuk meer koppel onderin en veel betere acceleratie bij ´tussensprints´, met een lekker grommetje. Overigens zou de 2.0 JTS 165 pk moeten hebben, maar reken er in de praktijk maar op dat dat ongeveer 145 is.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Osenga op 20 maart 2018, 13:16:09
Om op Martijn's opmerking terug te komen, ik denk je niet heel veel gaat winnen door een overstap op een 156 benzine. Een keer een dure operatie op je benzine 156 en het eventuele verschil verdampt. Tenzij je weet dat er grote kosten aankomen bij je JTD zou ik lekker door blijven tuffen. Ik rij zelf ook nog maar 8 - 9 duizend paar jaar met de JTD, zelden meer dan 20 km aan een stuk. Mijn ervaring is dat de JTD daar zeer goed tegen kan. Of dat met een benzine motor (4 cil) ook zo is betwijfel ik eerlijk gezegd.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Martijn_vK op 20 maart 2018, 14:13:35
Ik heb mijn diesel destijds ook o.a. verkocht omdat ik minder afstand ging afleggen. Woon-werk ging in fases terug van 130 km enkele reis naar 21 km. Rij nu zo'n 10k per jaar. Tijdje in allerlei ouder spul op benzine gereden en toen ik weer besloot een dikke Alfa te halen natuurlijk benzine overwogen. Uiteindelijk toch mijn eigen oude diesel weer teruggekocht omdat volgens de kostenberekening het geen biet uitmaakt. Benzine-156's slurpen zo veel dat je dat met mijn kilometrage zo weg kan strepen tegen de meerkosten aan MRB van de diesel. En dat is dan nog een 2.4 20v ook, die duurder is in de belasting en minder zuinig is dan een 1.9.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: frankalfa op 20 maart 2018, 15:23:37
Kleine bijdrage uit deze hoek:
Lekker houwe die diesel!

Benzine 156s voelen vaak traag aan als je een jtd gewend bent, sorry to say. Ofwel moet t een gta zijn (of, nog lekkerder bijten; een 3.0 met 2.5 versnellingsbak  flippy1)
Een jts liep ik met een grote boog omheen vnl vanwege het olie gedoe en de daarmee vaak gepaard gaande arremoei..

Anyway in willekeurige volgorde gereden hier:

-159 2.4jtd q4 (235pk/475Nm)
-159 1750tbi
-156 1.8 TS
-156 1.9 jtd 8v (2x)
-156 v6 3.0 (246pk)
-156 2.4 20v

En ook best wat meters met een 156 v6 2.5 gedaan (geen echte bottompower, de lol begint pas bij 4500/5000rpm en dán zuipt ie net zoveel als een met meer cilinderinhoud so why bother.. ;D) evenals een gechipte 159 3.2 q4 (vlot ding maar te log aanvoelend met zn *kuch* 1721kilo).

De dikgedrukte zijn de highlights, de bovenste 2 de uiteraard moderner aandoende maar met voor mij-scusi- minder alfa gevoel, eerder 'te degelijk/duits',fijne autobahnburners maar geen gooi- en smijtmateriaal zeg maar.

Rij nu naast mn 156 2.4 ook een fiat seicentootje (voor de hondenuitlaatactiviteiten) en daar heb je meer späss mee dan met een 1.8 16v 156 voor mn gevoel. Zuipt dan wel rond de 1:10 trouwens... :o


Grtz,fRank
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: shoppy op 20 maart 2018, 16:24:20
Rij nu naast mn 156 2.4 ook een fiat seicentootje (voor de hondenuitlaatactiviteiten) en daar heb je meer späss mee dan met een 1.8 16v 156 voor mn gevoel. Zuipt dan wel rond de 1:10 trouwens... :o


Grtz,fRank

Die Seitjes zijn helemaal geweldig. Heb vóór de Spider nog een projectje gedaan met een Abarth uitvoering.
Plaatje bij het praatje (ding zat zelfs WMi op haha, ging als de brandweer)

(https://s9.postimg.org/53r0s53sr/IMG_20140706_140314.jpg) (https://postimg.org/image/53r0s53sr/)(https://s9.postimg.org/in7uxmka3/DSC08276.jpg) (https://postimg.org/image/in7uxmka3/)(https://s9.postimg.org/qfyiq038b/DSC07782_3.jpg) (https://postimg.org/image/qfyiq038b/)(https://s9.postimg.org/440pwr1l7/IMG_20150807_140141.jpg) (https://postimg.org/image/440pwr1l7/)
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: ScriptMania op 20 maart 2018, 16:36:17
Geef mij maar een atmosferische motor stelletje dieselofielen (wink)
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Martijn_vK op 20 maart 2018, 16:39:23
Geef mij maar een atmosferische motor stelletje dieselofielen (wink)


Een atmosferische diesel is nou niet bepaald het fijnste wat de mensheid ooit voortgebracht heeft ;)

Behalve in een Giulia 105, dan is het gewoon cult.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: ScriptMania op 20 maart 2018, 16:43:02
Een atmosferische diesel is nou niet bepaald het fijnste wat de mensheid ooit voortgebracht heeft ;)

Behalve in een Giulia 105, dan is het gewoon cult.
Ik dacht al dat die zou komen Martijn, ik bedoel natuurlijk een atmosferische  benzine motor ☺
 
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Martijn_vK op 20 maart 2018, 20:14:51
 Hahaha
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: ScriptMania op 20 maart 2018, 20:28:26
Hahaha
[emoji38]
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Rick vS op 20 maart 2018, 20:48:44
Mijn JTS was een zorgenkindje in alle eerlijkheid, maar nu alles oke is geniet ik wel met volle teugen, vanmiddag na de keuring weer effe stukje uitgeleefd op de A15, vooral tussen 120 en 170 versnelt hij echt super, pakt razend snel op en voelt gewoon zeker, in lange doordraai bochten voelt het super vertrouwd ook.

Maar in alle eerlijkheid en wetend wat ik nu weet was ik dan toch begonnen met een busso of zelfs wel een diesel.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: frankalfa op 21 maart 2018, 12:37:02
Mijn JTS was een zorgenkindje in alle eerlijkheid, maar nu alles oke is geniet ik wel met volle teugen, vanmiddag na de keuring weer effe stukje uitgeleefd op de A15, vooral tussen 120 en 170 versnelt hij echt super, pakt razend snel op en voelt gewoon zeker, in lange doordraai bochten voelt het super vertrouwd ook.

Maar in alle eerlijkheid en wetend wat ik nu weet was ik dan toch begonnen met een busso of zelfs wel een diesel.

Mjah alles is uiteraard relatief maar in de standaard 156 range kan er imo weinig op tegen de voorwaartse drang van een 2.4 20v 'op stoom' (in combi met t relatief lage gewicht uiteraard) Mn meisje met de gechipte 159 3.2 q4 bv rijdt mijn standaard 2.4tje niet los bij tussenacceleraties bv.. ;D

Dat je auto in lange doordraaiers vertrouwd aanvoelt is niet op conto van de motor toe te schrijven he... ;)

Off topic dan:

@shoppy; Mn seicento kwam toevallig voorbij voor t juiste bedrag toen ik bedacht had dat de witte sw na einde opknapbeurt maar wat langer netjes moest blijven en dus een hondenuitlaatautootje oid erbij moest zoeken (ding was voor fietsengeld, een gebruikte fiets dan zelfs)

Multi roze (een of andere dummy heeft m ooit opnieuw in de vernis geblazen OVER de roze verkleurde lak heen, dat ga je dus niet terug poetsen naar mooi egaal rosso...) verlaagd (rode veertjes geen idee wat), gele FK voorpootjes en - ik vermoed- een dikkere voorstabi, althans dat ding lijkt een stuk nieuwer dan de rest van t onderstel.
Donkergrijze 14" oz F1 wieltjes eronder, stoelen in 2-kleuren leer (rood/zwart) met abarth hoofdsteunen. Deurpanelen in alcantara en zo nog eea aan opsmuk.
Had net zo makkelijk een daihatsu cuore oid kunnen worden maar dit ding stond erg in de buurt voor genoemd wisselgeld.
Weet trouwens niet wat ze mogen gebruiken maar haal -enthousiast rijdend weliswaar- in de polder en op binnenwegen krap 1:11 en nee de tank is niet lek... Deuh

En on topic maar weer. flippy1

Grtz,fRank
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: BrianL op 15 april 2018, 20:08:01
Ik heb in het verleden zowel een 1.8 TS als een 2.0 TS gereden en naar mijn mening is de 2.0 JTS een véél fijnere motor. Een stuk meer koppel onderin en veel betere acceleratie bij ´tussensprints´, met een lekker grommetje. Overigens zou de 2.0 JTS 165 pk moeten hebben, maar reken er in de praktijk maar op dat dat ongeveer 145 is.

Een 1.8TS heeft 144 pk dus die betere acceleratie en tussensprints van een 145 pk 2.0JTS zullen mijn inziens voornamelijk tussen de oren zitten. Een frisse 1.8TS squadra of savali evt met een BMC inlaat zal een zwaardere 2.0 JTS achter zich laten.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Gais op 16 april 2018, 08:01:40
Als je naar een latere 156 kijkt (dus cf3) dan komt er ook echt geen 145pk uit de 1.8... Heb alle 4 pitters gehad, van de 1.6 cf2 naar de 2.0 JTS en de beste is een 2.0 TS 16v cf2. De 1.8 cf3 is trager dan een 1.6 cf2.

Ik zou zelf altijd voor de V6 gaan. Onderhoudskosten zijn vergelijkbaar, alleen het blok is veel beter dan welke TS of JTS. De GTA is echt een ander verhaal door de specifieke (zeldzame) onderdelen.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: BrianL op 17 april 2018, 13:31:45
Als je naar een latere 156 kijkt (dus cf3) dan komt er ook echt geen 145pk uit de 1.8... Heb alle 4 pitters gehad, van de 1.6 cf2 naar de 2.0 JTS en de beste is een 2.0 TS 16v cf2. De 1.8 cf3 is trager dan een 1.6 cf2.

Ik zou zelf altijd voor de V6 gaan. Onderhoudskosten zijn vergelijkbaar, alleen het blok is veel beter dan welke TS of JTS. De GTA is echt een ander verhaal door de specifieke (zeldzame) onderdelen.

Klopt, de CF3 heeft geen 145 pk ivm de extra katalysator en het andere motor-programma. De laatste 156 1.8TS CF3 anders te programmeren en dan gechipt krijgt netjes 143 pk (https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/156/1-8-ts-16v-2/)

Wat u schrijft over de 120 pk 1.6 TS kan natuurlijk niet, een 1.8 TS is, met meer dan 20 pk meer, .... vlotter uiteraard. Mijn vorige 1.8 TS (CF2) op LPG begaf het bij 370.000 km op de koppakking dus het TS blok voldoet wat mij betreft wat betrouwbaarheid betreft. Een V6 is prachtig natuurlijk.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Arend op 08 mei 2018, 20:16:31
Na een 1.8 welke erg fijn was een 2.0JTS gehad, wat een drama bak. Nu een GTA en het kost wat maar die beleving en rijgenot is wat mij betreft ongeëvenaard.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: n0sTRa op 21 mei 2018, 06:13:16
Mijn eerste Alfa was een 1.8TS, en moet zeggen dat het standaard nogal tegenvoel. Onder de 3000rpm was er niets beleving en er boven was het ook nog niet om naar huis over te schrijven.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: Alenko1983 op 21 mei 2018, 10:06:55
Ik had ooit een 156 1.8ts. Vond de atmosferische 1.8 te min voor deze auto(156).
Je kwam vooruit maar verder was het allemaal net niet. Moet erbij vermelden dat bij mij de nokkenasversteller
en de luchtmassameter niet helemaal 100% waren. Vooral de nokkenasversteller ratelde met koude start, volgens kenners aan einde van zijn latijn.
Deze heeft aardig impact op vermogenskromme vanaf een bepaald toerental.

De 2.5 V6 die ik momenteel bezit is daarintegen andere koek. Voor mijn gevoel heeft deze altijd vermogen, onderin of bovenin de toeren.. het maakt niets uit. Erg soepele vermogensopbouw. Wel wat nadelen; dorstig, geen supermakkelijke motor om aan te sleutelen.. Nou jah bougies/bobines vervangen is prima te doen. Distributieriem is iets spannender.  :)


Titel: Re: Welke motor
Bericht door: BrianL op 22 mei 2018, 10:51:39
Ik had ooit een 156 1.8ts. Vond de atmosferische 1.8 te min voor deze auto(156).
Je kwam vooruit maar verder was het allemaal net niet. Moet erbij vermelden dat bij mij de nokkenasversteller
en de luchtmassameter niet helemaal 100% waren. Vooral de nokkenasversteller ratelde met koude start, volgens kenners aan einde van zijn latijn.
Deze heeft aardig impact op vermogenskromme vanaf een bepaald toerental.

Zonder goede LMM en zonder goed werkende nokkerasversteller blijft er wienig vermogen over bij de TS. De motor krijgt dan te weinig lucht of te weinig brandstof en wat er dan de motor-cilinders ingaat zal te laat naar binnenkomen. (de lmm regelt de mix lucht-brandstof en nokasversteller stelt cilinder inlaatklep af)

Het vermogen van het TS-blok zit tussen de 3,500 - 7,200 rpm. Als je de twinspark tuned in plaats van knijpt wordt het feller en wat pittiger maar een V6 blijft inderdaad wat anders, dat blijkt wel uit de 0-100 km/h tijden.
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: brinkerik op 22 mei 2018, 20:12:32
Ik vond het heerlijk om met 210 op de teller richting de toerenbrenzer te rijden... Met m`n 146 twinspark  :italoflag:
Titel: Re: Welke motor
Bericht door: MartinPool op 22 mei 2018, 20:34:34
M`n eerste, de 1.6 Boxer  jayzen1