Alfa Romeo 147/156/159/GT Club Forum

Technisch 156 => [156] Motorisch => Motorisch archief (oudere berichten tot midden 2017) => Topic gestart door: ConQuestador op 05 februari 2005, 19:06:11

Titel: Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 05 februari 2005, 19:06:11
Afgelopen zaterdag heb ik van Bert een Novitec Powerrail gekocht, vanmiddag heb ik die er "even" ingezet, het begon al goed toen 1 van de pinnetjes dubbel bleek te zitten. Die heb ik dus eerst even recht gebogen:

(http://www.xs4all.nl/~conquest/alfa/powerrail1.jpg)

Het is dus de bedoeling dat de Powerrail aan de bijrijders kant komt te zitten. Daar onder die kap zitten een 5tal stekkers waar de Powerrail aan gekoppeld moet worden:
(http://www.xs4all.nl/~conquest/alfa/powerrail2.jpg)

Zo zien de stekkers er standaard uit, en tevens zat er een apparaatje met een zwart snoer eruit (antenne?). Ik heb echter geen  flauw idee wat dat ding is, dus als iemand mij dat kan vertellen ....
(http://www.xs4all.nl/~conquest/alfa/powerrail3.jpg)

Van zowat iedere stekker moest 1 kabel doorverbonden worden, en na heel wat gepruts zag het er zo uit:
(http://www.xs4all.nl/~conquest/alfa/powerrail4.jpg)

De handleiding was vrij duidelijk, echter het laatste stukje klopte niet. Er stond dat er nog 3 ongebruikte kabels waren, waarvan 1 zwarte die op de massa aangesloten moest worden. Helaas was geen van de kabels zwart, dus gokten we op de grijze. Toen we een proefritje maakten merkten we niet veel, dus toen hebben we een van de andere kabels geprobeerd. Toen kwam de auto zo goed als niet meer vooruit, blijkbaar zaten we in de noodloop :-[ Hierna hebben we de volgende kabel geprobeerd, en toen wilde de auto nieteens meer starten :-[ Dus toch maar weer de ander. EN toen.... sja, toen bleef het injectielampje branden.

Hierna hebben we alles doorgemeten, en alle snelverbindingen vervangen door kroonsteentjes. Tevens hebben we de accu er even afgehad en jawel: het inspuitlampje was uit.... alleen jammer dat toen het code lampje branden bleef. Gelukkig bleek alleen de stekker wat los te zitten, dus die er weer goed in en eindelijk was alles goed.

Het resultaat: Het trekt net even wat lekkerder op, en waar de acceleratie er bij 150 eerst al uit was, gaat ie nu in 1 ruk door tot de 170 (en daarna naar de 180). Echter ben ik nog niet helemaal tevreden, ik heb het vermoeden dat er toch nog iets niet goed is aan de auto (mede door het verbruik van 1:13). Dus volgende week (of de week erop) ga ik de radiateur vervangen, en als de temp dan niet meer boven de 70 uit komt (wat ik verwacht) dan wordt de thermostaat ook nog vervangen. Tevens zit ik eraan te denken even een andere LMM te proberen, Peet had me dit al aangeboden, alleen woont hij helemaal in Almelo.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: v6tech op 05 februari 2005, 20:02:52
Citaat
Zo zien de stekkers er standaard uit, en tevens zat er een apparaatje met een zwart snoer eruit (antenne?). Ik heb echter geen  flauw idee wat dat ding is, dus als iemand mij dat kan vertellen ....
Ik wel ;D ;D,dat is het bedieningsrelais van de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling.
(achteraf inbouw???)
Greetz,Hans
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 05 februari 2005, 20:04:36
Citaat
Zo zien de stekkers er standaard uit, en tevens zat er een apparaatje met een zwart snoer eruit (antenne?). Ik heb echter geen  flauw idee wat dat ding is, dus als iemand mij dat kan vertellen ....
Ik wel ;D ;D,dat is het bedieningsrelais van de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling.
(achteraf inbouw???)
Greetz,Hans
Die heb ik zelf ingebouwd ..... aan de andere kant. Dat kan 'm dus niet zijn, want toen ik 'm kocht zat er dus GEEN AB op.

Ter info: Op het bakje staat de tekst "CEPT LPD-I"
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 05 februari 2005, 20:08:19
Even die tekst door google gehaald, en nu kom ik bij deze site uit:

http://board.carstyling.net/archive/index.php/t-11569.html

Zou er dan toch al standaard een AB ingezeten hebben :-X :-X
If i only knew ::)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: bonte op 05 februari 2005, 20:18:09
hehe, grappig  ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: v6tech op 05 februari 2005, 20:37:54
Nee,de standaard ontvanger van de afstandsbediening (die in de sleutel zit) zit onder de hoedeplank.
Het relais op jouw foto is echt een CPV-relais met ontvanger,maar ik denk dat ze de zenders weggegooid hebben voordat jij de auto kocht.(Waren kl*te-dingen,niets los van te koop)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: davidek op 05 februari 2005, 22:48:40
Ook weer een leuk projectje Sander. Als ik die draden zo weer zie lopen de rillingen mij weer over de rug. Voor mij geen gekloot met draden meer. Alleen bij de bella van Pavla nog, daar moet nog een afstandsbediening voor de deuren inkomen.
Geen idee hoe ik die moet aansluiten :-\.



Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: v6tech op 05 februari 2005, 22:59:29
Wij hebben setjes van Gemini,die zijn bijna plug and play.
Even je dashbordkastje eruit,stekker ompluggen en het werkt.Alleen voor de knipperlichten moet je dan even twee draden op je alarmlichtschakelaar aansluiten....eenvoudig,echtwaar! ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: 156dave2.5V6 op 05 februari 2005, 23:03:45
En die knipperlichten doen het hem he.  ;) ;D

Krijg ondertussen ook een beetje de bibbers als ik die bedrading weer zie. Herkenbaar  ;D
Morgen nog zo een dagje en dan hou ik het voorlopig ook voor gezien.

Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: v6tech op 05 februari 2005, 23:10:04
Ik kan me voorstellen dat je het verbouwen van een complete kabelboom zat bent....
Toch razend knap dat het allemaal gelukt is,hoor!
Maar die twee draden op je alarmlichtschakelaar zijn blauw en blauw-zwart,dat is alles.....
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: davidek op 05 februari 2005, 23:45:59
Ik heb zo'n setje van Autostyle liggen (al 4 maanden), maar ik heb nog niemand gevonden die het er in wil zetten. :-\ :'( :'(

mvg,

David
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Super72 op 06 februari 2005, 00:06:05
waar de acceleratie er bij 150 eerst al uit was, gaat ie nu in 1 ruk door tot de 170 (en daarna naar de 180).

Fantastische zinnen vind ik dit  ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: davidek op 06 februari 2005, 00:58:24
waar de acceleratie er bij 150 eerst al uit was, gaat ie nu in 1 ruk door tot de 170 (en daarna naar de 180).

Fantastische zinnen vind ik dit  ;D

Ja ja jij gaat harder. Dat weten we nu wel. Maar jij hebt weer ijzeren stangetjes in je auto nodig om hem bij elkaar te houden :P ;) ;D ;D ;D ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Niels_TS op 06 februari 2005, 01:11:27
Wij hebben setjes van Gemini,die zijn bijna plug and play.
Even je dashbordkastje eruit,stekker ompluggen en het werkt.Alleen voor de knipperlichten moet je dan even twee draden op je alarmlichtschakelaar aansluiten....eenvoudig,echtwaar! ;)

hieruit begrijp ik dat jij ergens werkt waar jullie die dingen hebben?
MMM ik heb een 1,9 jtd uit aug 2000 met cv maar zonder ab. En dat zou toch wel fijn zijn als ik dat wel zou hebben.
Wat kost dat als je voor mij zo'n setje zou regelen?

groetjes Niels
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: davidek op 06 februari 2005, 01:17:03
V6tech werkt bij VanAsselt Alfa dealer in Hilversum, dus dat was een goede aanname ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Super72 op 06 februari 2005, 11:17:56
Ja ja jij gaat harder. Dat weten we nu wel.

Heu..., dat was niet zoals ik het bedoelde  :-[
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: davidek op 06 februari 2005, 11:22:42
Ja ja jij gaat harder. Dat weten we nu wel.

Heu..., dat was niet zoals ik het bedoelde  :-[

Ik bedoelde het ook alleen maar plagerig hoor. ;) :D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 06 februari 2005, 11:30:20
CQ wat doet een Novitec Powerrail nou precies.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: fruyt op 06 februari 2005, 12:02:51
CQ wat doet een Novitec Powerrail nou precies.

de ECU foppen ::)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: bonte op 06 februari 2005, 12:06:40
als ik het zo goed lees, doet ie in Sander zijn geval gewoon NIKS
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 06 februari 2005, 12:19:54
Citaat
de ECU foppen

Of CQ foppen???
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: metalmarco op 06 februari 2005, 12:19:56
He bart, als je het goed leest dan doet ie wel wat. Maar het minimaal. Z'n top ligt nu niet meer op 170 maar op 180  ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: bonte op 06 februari 2005, 12:28:31
volgens moet er toch echt wel iets anders zijn Sander... dat is dan nog 180 op d eteller, dus een 174 of zo echte snelheid  ::)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 06 februari 2005, 14:16:34
Wat de Novitec Powerrail doet:
Ik heb de draden even uitgezocht, en hij heeft een aantal draden die hij aftapt:
-Toerental
-"Signal last", ik neem aan dat hiermee bedoeld wordt iets van de kracht die hij moet leveren, hoever je het gaspedaal ingestampt hebt.
-Brandstof inspuitdruk

En als output heeft ie dan een gewijzigde inspuitdruk. Die hij aanpast met de gegevens die hij heeft.

Wat betreft het foppen: Hij gaat wel degelijk harder, namelijk 185 (na lang aandringen) op de teller. En dankzij mijn banden is de teller 100% gelijk aan de werkelijke snelheid (getest met GPS). Ik denk dat er echter nog wel meer in zit omdat ie zonder dat ding nauwelijks harder dan 160 wil, dus er zit vast nog meer in.

Het enige wat ik nog niet weet is het brandstof verbruik nu. Waarschijnlijk heb ik gister het record verbroken van veel verbruiken met een 1.9. Doordat ik zo'n 15 keer een weg van zo'n 1 a 1,5 km op en neer ben gegaan, en dan steeds voluit (170 aantikken en weer vol op de rem), denk ik dat ik aardig wat diesel verstookt heb. Ook gisteravond kon ik het niet laten om steeds weer even gas te geven (best lekker als je bij 150 een acceleratie voelt als je meer gas geeft..... deed ie anders nooit ;) ).
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 06 februari 2005, 16:54:20
Hmmm, ken dat gevoel na mijn Squadra tuning  :P ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 06 februari 2005, 20:46:00
Hmmm, ken dat gevoel na mijn Squadra tuning  :P ;D

Werelds he chippie
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 11:53:39
Werelds he chippie

Echt werelds Rob  ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 19:53:59
En Sander  ???
Merk je al verschil in verbruik  ???
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 07 februari 2005, 20:10:21
En Sander  ???
Merk je al verschil in verbruik  ???
Zaterdag was nogal een extreme scheurdag, dus de 1:10 die ik vandaag getankt heb vind ik niet echt tellen :P

Wel merk ik een behoorlijk verschil in rijgedrag: boven de 100 rijdt het allemaal net even wat pittiger ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 20:11:57
En ga je deze keer je verbruik testen  ???
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 07 februari 2005, 20:13:02
En ga je deze keer je verbruik testen  ???
Dat was indd. de reden dat ik vandaag getankt heb. Zodat ik het verbruik kan meten bij (voor mij) normaal rijgedrag.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 20:14:10
Nou ben ik echt benieuwd of je ook verschil merkt. Ik gok erop dat je verbruik iets hoger is geworden, aangezien zo'n powerbox in de meeste gevallen extra brandstof inspuit..
Ik ben benieuwd Sander
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 07 februari 2005, 20:15:44
Nou ben ik echt benieuwd of je ook verschil merkt. Ik gok erop dat je verbruik iets hoger is geworden, aangezien zo'n powerbox in de meeste gevallen extra brandstof inspuit..
Ik ben benieuwd Sander
Over het algemeen klopt het wat je zegt. Maar van de andere kant kan je net als bij chiptuning lager in de toeren rijden (omdat ie daar beter oppakt, is echt zo, ik heb het ondervonden), waardoor je zuiniger zou kunnen rijden.

Ik weet alleen nu al dat me dat niet gaat lukken. Het is nu zo lastig om het bij 140 te laten, even gas bij en je zit alweer op de 160 ::)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 20:17:20
Vertel mij wat  ;D
Na die Squadrakuur is mijn rechtervoet op hol geslagen  ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: metalmarco op 07 februari 2005, 20:18:08
Vertel mij wat  ;D
Na die Squadrakuur is mijn rechtervoet op hol geslagen  ;D
Bij jou ook al ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 20:19:20
Oh jee, het werkt aanstekelijk begrijp ik uit jouw woorden Marco  ???
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: metalmarco op 07 februari 2005, 20:25:59
Oh jee, het werkt aansteklijk begrijp ik uit jouw woorden Marco  ???

Jup, kun je wel zeggen, Gisteren effe flink aan het gassen geweest naar NH. 3x de 195 aangetikt, en daarna niet langzamer willen rijden dan 150-160. En tijdens het invoegen op de snelweg bij Franerker, zat ik achter een impreza. En voordat ik wist reed ik ook al weer 170 ::)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 20:27:38
Beest  ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 07 februari 2005, 21:20:30
Chippie wat is jou verbruik, jij hebt toch ook squadra max?
Enne dan bedoel ik wel als je een beetje doortrekt en niet als een oud wijf rijdt
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 21:24:15
Ik rijdt nooit als een oud wijf Rob  ;D
Maar mijn vernruik (met winterbanden) ligt nu op ongeveer 1:13.5
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 07 februari 2005, 21:28:56
Citaat
Ik rijdt nooit als een oud wijf Rob

Uhhhhhhhhhhhh heb ik ook niet gezegd ;D

Maare ik ben blij als ik 1:13,5 haal.
Eerlijk gezegd haal ik dat bijna nooit.
De enkele keer dat ik dat haal is als mijn vriendin er ook km mee rijdt.

(Rob je bent een beest!!!! ;) ;D)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 07 februari 2005, 21:36:52
Die 1:13,5 is wel met 185/65/15 winterbanden Rob...
Anders ga ik dat ook niet halen. Daarom snap ik ook niet dat Sans\der zich zo druk maakt over zijn "hoge" verbruik. Dit valt volgens mij nogal mee
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 08 februari 2005, 09:09:41
Die 1:13,5 is wel met 185/65/15 winterbanden Rob...
Anders ga ik dat ook niet halen. Daarom snap ik ook niet dat Sans\der zich zo druk maakt over zijn "hoge" verbruik. Dit valt volgens mij nogal mee
Je moet niet vergeten dat die 1:13 bij mij bij een "normale" rijstijl was, dus constant tussen de 120 en 140, en daar zelden boven.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ALFIrE op 09 februari 2005, 16:31:53
vreemd dat jullie zo een "hoog" verbruik hebben...

in heb een 1.9jtd van 105 naar 136 door een wetterauer chip - redelijk veel korte afstanden en stadverkeer, en een gemiddeld verbruik van 1:16 met een constante zware voet

bij veel autosnelweg raak ik zelfs onder de 1:20!!!

banden zijn de standaard 185 of 195 op 15"
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 09 februari 2005, 16:36:54
ALFIrE: wat jij hebt is buitengewoon. Zo'n zuinige 156 zie je niet vaak moet ik zeggen :o
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Kymo op 09 februari 2005, 16:53:30
Ik rij nu met mn 147 JTD op winterbanden ook gemiddeld 1:19/20

Scheelt enorm met mn 17" Selespeeds: 1:15/16
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 09 februari 2005, 21:47:23
ALFIrE: wat jij hebt is buitengewoon. Zo'n zuinige 156 zie je niet vaak moet ik zeggen :o

Bedoel ik
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Morpheus1976 op 09 februari 2005, 21:52:04
Misschien dom vraagje... Maar wat is een powerrail?

Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: stopie op 09 februari 2005, 21:58:06
Misschien dom vraagje... Maar wat is een powerrail?



staan op pagina 1 van dit topic foto's
het is een apparaatje dat je ECU fopt
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 09 februari 2005, 22:26:01
Misschien dom vraagje... Maar wat is een powerrail?



staan op pagina 1 van dit topic foto's
het is een apparaatje dat je ECU fopt
Hij fopt de ECU niet >:(
Hij herberekent de inspuitdruk ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Morpheus1976 op 09 februari 2005, 23:13:26
en dan is tie sneller?
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 10 februari 2005, 09:34:40
en dan is tie sneller?

Het is een soort van tuning, alleen dan wordt de software in de ECU niet aangepast, maar wordt de output aangepast.

Hierdoor trekt ie sneller op, en ligt de top hoger. Gewoon een vorm van tuning dus.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 10 februari 2005, 16:35:34
Is zoiets nog duur of goedkoop CQ???(onbescheiden en nl vraag :-[)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: stopie op 10 februari 2005, 16:42:24
Is zoiets nog duur of goedkoop CQ???(onbescheiden en nl vraag :-[)

hahahha, robbie toch!
CQ heeft hem viavia gekocht, dus was lang niet zo duur als normaal  ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 10 februari 2005, 16:44:13
Jajajaja stopie dat had ik wel door maar ik ben benieuwd wat zo'n ding kost t.o.v. chippie ???
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 10 februari 2005, 16:52:35
Jajajaja stopie dat had ik wel door maar ik ben benieuwd wat zo'n ding kost t.o.v. chippie ???
Novitec vroeg er ooit 600 euro voor, maar dan kreeg je er een andere intercooler bij. Zonder die intercooler was ie 500 euro.

Ik heb 'm overgenomen van een clubgenoot, voor de prijs van 100 euro. ;) (eigenlijk wilde ik ook niet tunen, maar voor zo'n prijsje kon ik het niet laten gaan)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: frankie op 10 februari 2005, 18:29:50
Citaat
Jajajaja stopie dat had ik wel door maar ik ben benieuwd wat zo'n ding kost t.o.v. chippie  

Kun je toch gewoon aan Chippie zelf vragen....  ::)

Tegenwoordig vragen ze 549 euro voor de powerrail bij Novitec.

Frankie
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: fruyt op 10 februari 2005, 18:33:04
Citaat
Jajajaja stopie dat had ik wel door maar ik ben benieuwd wat zo'n ding kost t.o.v. chippie  

Kun je toch gewoon aan Chippie zelf vragen....  ::)

Frankie, ik denk dat Rob gewoon bedoelde dat hij de prijs van de Powerrail wilde kennen om die te vergelijken met een tuningchip (cfr Sqaudra Tuning of Madeno) en dat het dus niets met 'onze' Chippie te maken had ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: frankie op 10 februari 2005, 18:35:41
Dat vermoeden had ik ook al  ;)

Overigens is de prijs die ik hierboven vermelde zonder een intercooler o.i.d.

Frnakie
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 10 februari 2005, 18:45:19
Dat vermoeden had ik ook al  ;)

Overigens is de prijs die ik hierboven vermelde zonder een intercooler o.i.d.

Frnakie
Precies, dat zijn dus stevige prijzen voor dat ding ;)
Vandaar dat ik er ook vanuit ga dat ie toch wel iets beter is dan een standaard "powerbox" ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: cento-cinquanta-nove op 10 februari 2005, 18:59:16
en welke vermogens en koppelwinst wordt er geclaimd door Novitec?
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: frankie op 10 februari 2005, 19:11:04
Koppelwinsten kan ik nergens vinden...maar kw winsten staan hier: http://www.powerrail.de/leistung.htm (http://www.powerrail.de/leistung.htm)

Frankie
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 11 februari 2005, 09:22:10
en welke vermogens en koppelwinst wordt er geclaimd door Novitec?
Ze klemen een koppelwinst van zo'n 25. Ik merk dat ie duidelijk meer koppel heeft, maar ik merk ook dat ik minder koppelwinst heb dan met bijvoorbeeld een Squadra-chip.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: stopie op 11 februari 2005, 10:08:43
en welke vermogens en koppelwinst wordt er geclaimd door Novitec?
Ze klemen een koppelwinst van zo'n 25. Ik merk dat ie duidelijk meer koppel heeft, maar ik merk ook dat ik minder koppelwinst heb dan met bijvoorbeeld een Squadra-chip.

doe eens (tussen)sprintjes met squadra-max 156
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 11 februari 2005, 10:10:37
doe eens (tussen)sprintjes met squadra-max 156
Dat verlies ik :-[
Ik heb al eens in Marco's 1.9 gereden, en die was pittiger dan mijnes nu.
Squadra is dus zeker wel beter dan zo'n Novitec Powerrail.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: stopie op 11 februari 2005, 10:11:18
misschien pakt de jouwe geleidelijker op  ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 11 februari 2005, 10:12:32
misschien pakt de jouwe geleidelijker op  ;)
Ik merk vooral verschil boven de 120. Daaronder is het enige dat ik echt duidelijk merk dat in wat voor versnelling hij ook staat, zodra ik boven de 1800 toeren zit voel je dat je accelereerd als je het gas instampt (en dat was eerst wel anders vanaf de 3e versnelling)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: metalmarco op 11 februari 2005, 17:18:21
doe eens (tussen)sprintjes met squadra-max 156
Dat verlies ik :-[
Ik heb al eens in Marco's 1.9 gereden, en die was pittiger dan mijnes nu.

 ;D ;D ;D ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 11 februari 2005, 20:03:23
Zou je ook nog es in die van mij moeten rijden Sander...
Marco kan mij niet bijhouden  ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 11 februari 2005, 20:21:52
Citaat
Jajajaja stopie dat had ik wel door maar ik ben benieuwd wat zo'n ding kost t.o.v. chippie  

Kun je toch gewoon aan Chippie zelf vragen....  ::)



Frankie, ik denk dat Rob gewoon bedoelde dat hij de prijs van de Powerrail wilde kennen om die te vergelijken met een tuningchip (cfr Sqaudra Tuning of Madeno) en dat het dus niets met 'onze' Chippie te maken had ;)

Precies dat bedoelde ik ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 11 februari 2005, 20:23:16
Ik zeg niks  ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ROB156 op 11 februari 2005, 20:26:32
Ik zeg niks  ;D

Nah jij bent een chippie met een chippie(volg je het nog??)
 ;D ;) ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 11 februari 2005, 20:33:29
ik wel Rob  ;) Ondanks mijn leeftijd  :P
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 12 februari 2005, 21:08:31
Vanavond heeft Marcel (aka Marcel26) na het vervangen van mijn radiateur ook even in mijn auto gereden.
Aangezien hij nog een ongetunde 1.9 rijdt, kon hij het verschil eens ervaren. Zijn mening: Hij pakt duidelijk beter op, en heeft duidelijk meer power. Zoals ik ook al zei: als je in hogere versnellingen zit, dan nog blijft ie gewoon gaan ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: Chippie op 12 februari 2005, 21:29:34
 ;D ;D ;D meer power  ;D ;D ;D
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: wouterc op 16 februari 2005, 09:15:51
Heel even offtopic v6tech,

Kun je van die Gemini setjes ook reserve zenders bijbestellen. Bij mijn 156 zit ook zo'n Gemini set. Maar echter met maar 1 sleutelhanger. (En je weet maar nooit.)

Wij hebben setjes van Gemini,die zijn bijna plug and play.
Even je dashbordkastje eruit,stekker ompluggen en het werkt.Alleen voor de knipperlichten moet je dan even twee draden op je alarmlichtschakelaar aansluiten....eenvoudig,echtwaar! ;)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: wouterc op 16 februari 2005, 10:08:46
Dit zijn de prijzen van Novitec.nl:

CM 158 124/143/150/169/180 PK tuningset voor 1.9 JTD
(basis 105/110/115/140/150PK) Deze set bestaat uit een Novitec powerrail en
een sportluchtfilterinzet
550,--

CM 176 Novitec intercooler voor 1,9 /2,4JTD , groot model , + ca. 4KW 595,--

En dan de complete kit:

CM 168 163/179/189 PK tuningset voor 1.9 JTD
(basis 105/110/115/140/150PK) Deze set bestaat uit intercooler , powerrail ,
sportluchtfilterinzet en uitlaat DM 895.
1680,--

Je krijgt er dus alleen een sportfilter bij. Maar wat betreft die powerrail. Ik houd er sowiezo niet van om draadjes af te tappen. Squadra komt net iets betrouwbaarder over dan zo'n powerbox er tussen stoppen. Aan de andere kant Novitec is niet de minste. Weet iemand of je die squadra tuning goed kan gebruik icm de novitec luchtfilter, grotere intercooler en uitlaat?

Is een en ander dan nog wel goed afgericht opelkaar.

Novitec vroeg er ooit 600 euro voor, maar dan kreeg je er een andere intercooler bij. Zonder die intercooler was ie 500 euro.

Ik heb 'm overgenomen van een clubgenoot, voor de prijs van 100 euro. ;) (eigenlijk wilde ik ook niet tunen, maar voor zo'n prijsje kon ik het niet laten gaan)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 16 februari 2005, 10:11:59
Dus als ik dat goed lees heb ik nu 124 pk :)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ClaSSiC op 16 februari 2005, 10:17:54
Weet iemand of je die intercooler, luchtfilter in combinatie met die grotere intercooler zou kunnen gebruiken?
Je huidige intercooler en luchtfilter worden vervangen door de Novitec exemplaren. Dus geen toevoeging.

Edit: ?“t is trouwens zonde van je geld.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 16 februari 2005, 10:20:15
Weet iemand of je die intercooler, luchtfilter in combinatie met die grotere intercooler zou kunnen gebruiken?
Edit: ?“t is trouwens zonde van je geld.
??? Heeft het niet gewerkt bij jou ?
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ClaSSiC op 16 februari 2005, 10:36:43
??? Heeft het niet gewerkt bij jou ?

Die is nog niet aangesloten, anders had ik het wel laten weten.

Drie reden waarom Novitec IC geen zin heeft:
1) luchtinlaat temp wordt helemaal niet zo hoog, schat ik. Aangezien de turbodruk nog relatief laag is, waardoor de luchtinlaat relatief koud (lees: niet zo warm) blijft, is de huidige IC efficient genoeg.
2) de locatie waar de Novitec IC komt vangt relatief weinig rijwind op.
3) de oppervlakte en capaciteit van de Novitec IC is relatief klein.

De Novitec (en andere) luchtfilter verbetert op zijn hoogst een minimaal verbeterde gaspedaal reactie. Bij een goede chiptuning wordt de gaspedaal (relatief) sterk verbeterd.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: wouterc op 16 februari 2005, 10:53:42
Sorrie het is ochtend en ik lette even niet op.. :(
Ik probeerde te vragen, of je squadra tuning kan gebruiken in combinatie met luchtfilter, sportuitlaat en grotere intercooler.

Bij madeno hebben ze ook zo soort motor kit. (Mischien ook wel Novitec.) Maar daar kost die kit 3295 euro. Dus als het mogelijk is om eenzelde soort kit te maken uit diverse onderdelen. Dan zou dat wel leuk zijn.

Weet iemand of je die intercooler, luchtfilter in combinatie met die grotere intercooler zou kunnen gebruiken?
Je huidige intercooler en luchtfilter worden vervangen door de Novitec exemplaren. Dus geen toevoeging.

Edit: ?“t is trouwens zonde van je geld.
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ClaSSiC op 16 februari 2005, 11:07:29
Sorrie het is ochtend en ik lette even niet op.. :(
Ik probeerde te vragen, of je squadra tuning kan gebruiken in combinatie met luchtfilter, sportuitlaat en grotere intercooler.

Bij madeno hebben ze ook zo soort motor kit. (Mischien ook wel Novitec.) Maar daar kost die kit 3295 euro. Dus als het mogelijk is om eenzelde soort kit te maken uit diverse onderdelen. Dan zou dat wel leuk zijn.

Dat kan zeker! Waarom zou het niet kunnen denk je?
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: wouterc op 16 februari 2005, 12:41:07
Meer in de zin dat je misschien de chiptuning specifiek zou moeten afstellen op het feit dat je een grotere intercooler hebt, dikkere eindpijp, betere voordemper evt. e.d.

Nog iets anders. Is die grotere intercooler lastig zelf te instaleren?
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: stopie op 16 februari 2005, 12:57:07
Meer in de zin dat je misschien de chiptuning specifiek zou moeten afstellen op het feit dat je een grotere intercooler hebt, dikkere eindpijp, betere voordemper evt. e.d.

Nog iets anders. Is die grotere intercooler lastig zelf te instaleren?

[off topic] lees hier ff over het project van classic http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=7678 (http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=7678)
Titel: Re:Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ClaSSiC op 16 februari 2005, 13:14:33
Meer in de zin dat je misschien de chiptuning specifiek zou moeten afstellen op het feit dat je een grotere intercooler hebt, dikkere eindpijp, betere voordemper evt. e.d.

Nog iets anders. Is die grotere intercooler lastig zelf te instaleren?

Nee hoor chiptuning hoeft niet aangepast te worden.

Ik heb de Novitec IC niet in het echt gezien. Op de foto ziet hij qua vorm hetzelfde eruit als de orginele IC. Alleen is hij op de foto vreemd afgebeeld. Je ziet de achterkant. En de linkerkant is de bovenkant. Als je hem op dezelfde manier als de orginele IC kan monteren dan is het niet moeilijk. Door de voorbumper eraf te halen kan je overal erbij. Houd rekening met doordraaiende boutjes >:(

Ik vraag me af in welke zin de Novitec IC groter is dan het orginele IC.

Toevoeging: Ik zag dat de Novitec IC toch nog 600 euro kost, vergelijkbaar met mijn front mount IC. Deze is wel een stuk lastiger te monteren. En je bent extra geld kwijt voor de nieuwe slang en buizen. Voor meer info zie mijn projectje (dank Stopie).
Titel: Re: Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ZeRoo op 06 april 2008, 17:02:52
Conquestador, heb jij de plaatjes toevallig nog die niet meer werken op pagina 1 ?
Titel: Re: Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 06 april 2008, 19:22:53
Niet meer kant en klaar, maar wat wil je ermee dan? ik heb ze nog wel in grote versie, alleen is er eigenlijk weinig nuttigs op te zien. (iig niet genoeg om moeite te doen ze weer te uploaden imo)
Titel: Re: Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ZeRoo op 06 april 2008, 19:31:43
Ik heb mijn powerbox verkocht maar zonder handleiding en wilde die erbij doen voor de duidelijk gezamenlijk met je verhaaltje ..  :)
Titel: Re: Novitec Powerrail geplaatst
Bericht door: ConQuestador op 07 april 2008, 07:31:12
volgens mij heb ik er toen ook een "echte handleiding" van gemaakt, die moet te vinden zijn op de wiki ;)