Alfa Romeo 147/156/159/GT Club Forum

Racen / Circuitrijden => Algemeen => Topic gestart door: nacbreda99 op 29 januari 2012, 23:07:18

Titel: Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 29 januari 2012, 23:07:18
Aangezien er een racer komt zonder kenteken zal ik deze dus moeten vervoeren op een auto ambulance. Ben een beetje aan het kijken voor de gewichten enz.
156 gaat hem dus waarschijnlijk niet worden omdat deze maximaal 1300kg mag trekken. Ik hoop met de 156 racer op 1000 kilo te komen + de oplegger dan zit je al zeker op 1500 kg. Andere optie is dus een 159 want die mag wel 1500 kg trekken. ook een Audi A4 is een optie want die mag weer 1600 Kg trekken.

Zal het lukken om de 156 op 1000 Kg te krijgen ?
En klopt het hoe ik het zie over de gewichten ?
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: robin2.4jtd1997 op 29 januari 2012, 23:32:51
die 156 krijg je wel op 1000 kg  :yes!

alleen hoe bedoel je die trekgewichten
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 29 januari 2012, 23:35:04
die 156 krijg je wel op 1000 kg  :yes!

alleen hoe bedoel je die trekgewichten

max. aanhangermassa geremd
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: robin2.4jtd1997 op 29 januari 2012, 23:37:17
ja en wat is de trekkende auto

motorinhoud en bj
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: flippy op 29 januari 2012, 23:38:07
een hanger van 300kg zal je zelf van alu moeten lassen...

busje is beter en kan je ook meuk meenemen naar de baan...
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 29 januari 2012, 23:39:59
een hanger van 300kg zal je zelf van alu moeten lassen...

busje is beter en kan je ook meuk meenemen naar de baan...

Ja daarom is de 159 ook een optie. Wil geen busje als dagelijkse auto rijden. Met de 159 zal het dan net moeten gaan. Of toch maar overstappen naar een duits merk
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: robin2.4jtd1997 op 29 januari 2012, 23:43:56
156 2.4 jtd al eens geprobeerd

de mijne mag al 1400 geremd trekken ( en dan nog auto volgeladen krijgen he ;)  )

check anders eens op autoweek staat elk model met trekkend gewicht

dus je kan wel een 156 nemen maar wel een diesel
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 29 januari 2012, 23:45:52
156 2.4 jtd al eens geprobeerd

de mijne mag al 1400 geremd trekken ( en dan nog auto volgeladen krijgen he ;)  )

check anders eens op autoweek staat elk model met trekkend gewicht

dus je kan wel een 156 nemen maar wel een diesel

Ik kijk ook bij autoweek en zoals je zegt is het max 1400 KG en dat is echt te weinig.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: flippy op 29 januari 2012, 23:47:50
zoek de trekgewichten op van de V6 en 2.4 in het buitenland. in duitsland mag de V6 namelijk al 1350 trekken. als je die papieren kan vinden kan je de RDW vragen om jou kenteken aan te passen.

je kan ook je eigen getal opgeven maar dan moet je centen neer gaan leggen voor een nieuwe typegoedkeuring.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 29 januari 2012, 23:49:51
zoek de trekgewichten op van de V6 en 2.4 in het buitenland. in duitsland mag de V6 namelijk al 1350 trekken. als je die papieren kan vinden kan je de RDW vragen om jou kenteken aan te passen.

je kan ook je eigen getal opgeven maar dan moet je centen neer gaan leggen voor een nieuwe typegoedkeuring.

Maar ze zullen toch niet zomaar een nieuwe typegoedkeuring met hoger trekgewicht neerzetten ?
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: flippy op 29 januari 2012, 23:51:02
je moet een remmentest+wegliggingtest afleggen en nog een paar andere dingen, geintje kost je een 3 ruggen totaal...
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: frankalfa op 29 januari 2012, 23:52:26
Je mag trouwens 10% overbelading hebben als je aangehouden wordt. Maar om te zorgen dat je niet staande wordt gehouden moet je zorgen dat t er geloofwaardig uitziet, geen mini ervoor en een hummer op de ambu bij wijze spreken.

Grtz,fRank
 
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: robin2.4jtd1997 op 29 januari 2012, 23:54:44
je kan natuurlijk ook een leeg chassis op een aanhanger zetten en bepaalde onderdelen in je eigen vervoer leggen

denk aan stoel, stuur, zorgen dat de racer een lege tank heeft  , polyester achterklepje maken  achterdeuren gepolyesterd ramen van plastic etc
zo hou je het trekkend gewicht ook lager
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: flippy op 30 januari 2012, 00:01:43
racer achterop de 156 moet wel kunnen maar het gewicht van de hanger is echt het probleem. ik heb het gedaan met een normale V6 achterop en een stalen hanger van 800+kg en de selespeed als trekker en dat was niet iets om nog een keer te doen.

een zelfgelaste hanger van alu is een vereiste gezien je die zelf op maat kan maken en tegelijk een flink brede sporing kan geven zodat ie goed stabiel staat en niet hoger dan nodig is en tegelijk het gewicht heel laag kan houden.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: robin2.4jtd1997 op 30 januari 2012, 00:03:01
vraag eens een offerte op bij de witte smid

die hebben enkel-assige auto-transporters

Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 30 januari 2012, 00:11:01
Je mag trouwens 10% overbelading hebben als je aangehouden wordt. Maar om te zorgen dat je niet staande wordt gehouden moet je zorgen dat t er geloofwaardig uitziet, geen mini ervoor en een hummer op de ambu bij wijze spreken.

Grtz,fRank
 

Met die 10% zou het wel moeten lukken. 156 Sw 1.9 jtd mag max 1300 trekken + 130 ( 10% ) zou het misschien net moeten kunnen.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: flippy op 30 januari 2012, 00:22:14
vraag eens een offerte op bij de witte smid
die hebben enkel-assige auto-transporters

enkelasser wil je echt niet met zulke gewichten....  :!nooooo

2e hands alu hanger strippen van onnodige meuk en stukken vloer en toevoegen waar nodig is het goedkoopste
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kid op 30 januari 2012, 02:21:48
die 156 krijg je wel op 1000 kg  :yes!

Ga je toch al aardig gek(ke kosten) voor mogen doen...  :-X
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: flippy op 30 januari 2012, 02:29:03
niet vergeten dat je in voor een racer heel wat meer kan weghalen dan jij hebt gedaan kid ;)
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kid op 30 januari 2012, 02:43:12
Dan nog, er komt bij een racer ook weer extra gewicht bij - denk aan rolkooi.

1000Kg, dan spreek je over full lexan (of voorruit moet ori blijven afhankelijk van klasse), schermen voor, de deuren, motorkap, en achterklep in een licht stofke, als minimum basis.

Zie Ron's wagen, en wat daar al aan is versleuteld, en die woog ik vrijwel leeg aan 1138kg, met een vrijwel lege tank.

Ja, ligt een V6 in, maar TS is gietijzer, en V6 alu...

Ik denk wel redelijk op de hoogte te zijn van wat kan of niet  ;)
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Coen op 30 januari 2012, 06:49:55
Een 156 raceklaar op 1000 kg krijgen gaat niet meevallen :!nooooo Het max.totaalgewicht van de aanhanger wat op papier staat is van belang of deze achter je auto mag.Je zult dus een ambulance moeten zien te vinden die een totaalgewicht heeft van max 1400 kg (ambulance+belading) en dat gaat niet meevallen.Een 2000kg ambulance weegt ongeveer 480-500 kg.Je zou deze terug kunnen laten keuren tot 1400 kg,maar dan is het laadvermogen nog maar 900kg :(
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: HAAK28 op 30 januari 2012, 09:12:18
Ik zou eens kijken of je geen autobedrijf bereid kan vinden om je een autoambulance(oprijdwagen) te lenen voor als je die nodig hebt.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 30 januari 2012, 11:20:53
Ik zou eens kijken of je geen autobedrijf bereid kan vinden om je een autoambulance(oprijdwagen) te lenen voor als je die nodig hebt.

Ja die heb ik wel gevonden. Kost 85 euro en 100km vrij. Dus 150 euro per keer ben je zo kwijt. Vandaar dat ik dit even aan het uitzoeken was. Moet even goed uitrekenen wat nu voordeliger is. Want zie dus al wel dat als ik de racer achter de auto wil hangen er dus een audi of bmw moet komen.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: geertnorde op 30 januari 2012, 12:05:20
Want zie dus al wel dat als ik de racer achter de auto wil hangen er dus een audi of bmw moet komen.

er zijn wel meer merken die 1600 of 1800kg mogen dan alleen Audi en BMW.

Alfa zit gewoon vrij laag, door een nogal onderbemeten achterasconstructie.

Kun je geen belastingvrije oprijwagen erbij kopen?

Het hangt er natuurlijk vooral vanaf hoe vaak je met de combinatie op pad zult gaan. Ik heb zelf in alle circuitdagen bij elkaar (een keer of 20 in 8 jaar) maar 1x controle gehad. Toen was de combinatie qua gewichten niet goed, maar kreeg ik een bekeuring voor een kapot lampje en breekkabel. Over gewicht werd niet gesproken.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 30 januari 2012, 12:10:47
er zijn wel meer merken die 1600 of 1800kg mogen dan alleen Audi en BMW.

Alfa zit gewoon vrij laag, door een nogal onderbemeten achterasconstructie.

Kun je geen belastingvrije oprijwagen erbij kopen?

Het hangt er natuurlijk vooral vanaf hoe vaak je met de combinatie op pad zult gaan. Ik heb zelf in alle circuitdagen bij elkaar (een keer of 20 in 8 jaar) maar 1x controle gehad. Toen was de combinatie qua gewichten niet goed, maar kreeg ik een bekeuring voor een kapot lampje en breekkabel. Over gewicht werd niet gesproken.

Probleem is dat er dan weer een auto bij komt. Die moet ook weer onderhouden en verzekerd worden. Gaat het nog eens goed uitrekenen en anders is dus een oprijwagen huren ook nog een optie.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: flippy op 30 januari 2012, 13:40:29
als je een beetje fatsoenlijke combinatie hebt kan je natuurlijk in de weekeinden nog een beetje bijbeunen. autoambulances zijn nog steeds veel gevraagd...
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 30 januari 2012, 14:32:07
als je een beetje fatsoenlijke combinatie hebt kan je natuurlijk in de weekeinden nog een beetje bijbeunen. autoambulances zijn nog steeds veel gevraagd...

Moet al regelmatig werken in het weekend en wil ook nog gaan racen  flippy1
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kees Durk op 30 januari 2012, 14:56:39
Probleem is dat er dan weer een auto bij komt. Die moet ook weer onderhouden en verzekerd worden. Gaat het nog eens goed uitrekenen en anders is dus een oprijwagen huren ook nog een optie.

moh, als je een oude benz 508 oid koopt heb je geen wegen belasting en zo'n 50 eu per jaar verzekering. Je zult niet al te veel km's maken met dat ding dus zul je er ook niet heel veel onderhoudt aan hebben. Tenminste, mijn oude benz rijd niet veel en heeft ook nagenoeg geen onderhoud nodig.

voorbeeld:

http://link.marktplaats.nl/518449539
http://link.marktplaats.nl/519964462
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: bullettooth op 30 januari 2012, 15:29:43
Als je een Alfa wilt blijven rijden is er maar 1 optie (en die is al beperkt) en dat is een 166. (max trek gewicht 1500).

Ziet er 'geloofwaardig (en erg cool  ;D) uit' en met je 10% overbelading zou nog weleens weg mee kunnen komen!
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: frankalfa op 30 januari 2012, 16:57:59
Ik meen dat Brian James de minst zware ambu maakt, maar duur.

Over een belastingvrije oprijwagen, die hebben we hier ook staan toevallig... flippy1
MB 409/410?, zo'n 5 cilinder D met 5 bak en stuurbekrachtiging.
Is van mn meisje, om in 1x zowel paardmettrailer en klassieke koets mee te kunnen nemen.

Met zo'n auto wil jij niet iedere 14 dagen van Braboland naar Zandvoort rijden (en zondagavond zo moe als een hond weer naar huis) kan ik je melden..
A) is het snelheidsbereik niet meer van deze tijd (ik heb er de grootste/hoogste 16 inch wiel/bandcombi onder geknutseld welke mogelijk was om toerental te reduceren en nog klinkt ie bij 85km/h alsof hij ieder moment de 'pipe aan Martin' gaat geven.) ook zijn er slechts 88 trappelende ponies ter beschikking en daarmee reduceer je jezelf tot rijdende chicane voor t vrachtverkeer... :-X
Komt bij dat, bij mij toch iig, de 75 trackdayer er alleen op gaat met veel kunst en vliegwerk (bodemspeling is te klein, de oprijbak heeft een 'knik' waar de onderkant van de racert knijp op loopt)
Verder zuipt ie echt bizar met zulke toerentallen (de 5 cilinder 3.0D staat er ook om bekend schijnbaar) en het roesten is ook buitenproportioneel (terwijl ie nota bene altijd binnen staat)
Ik zou dat iig niet als serieuze optie meenemen Robin. Dan is een moderne oprijer huren een beter plan, hoef je je geen zorgen te maken over stalling en onderhoud etc.

Grtz,fRank
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 30 januari 2012, 18:38:07
Ik meen dat Brian James de minst zware ambu maakt, maar duur.

Over een belastingvrije oprijwagen, die hebben we hier ook staan toevallig... flippy1
MB 409/410?, zo'n 5 cilinder D met 5 bak en stuurbekrachtiging.
Is van mn meisje, om in 1x zowel paardmettrailer en klassieke koets mee te kunnen nemen.

Met zo'n auto wil jij niet iedere 14 dagen van Braboland naar Zandvoort rijden (en zondagavond zo moe als een hond weer naar huis) kan ik je melden..
A) is het snelheidsbereik niet meer van deze tijd (ik heb er de grootste/hoogste 16 inch wiel/bandcombi onder geknutseld welke mogelijk was om toerental te reduceren en nog klinkt ie bij 85km/h alsof hij ieder moment de 'pipe aan Martin' gaat geven.) ook zijn er slechts 88 trappelende ponies ter beschikking en daarmee reduceer je jezelf tot rijdende chicane voor t vrachtverkeer... :-X
Komt bij dat, bij mij toch iig, de 75 trackdayer er alleen op gaat met veel kunst en vliegwerk (bodemspeling is te klein, de oprijbak heeft een 'knik' waar de onderkant van de racert knijp op loopt)
Verder zuipt ie echt bizar met zulke toerentallen (de 5 cilinder 3.0D staat er ook om bekend schijnbaar) en het roesten is ook buitenproportioneel (terwijl ie nota bene altijd binnen staat)
Ik zou dat iig niet als serieuze optie meenemen Robin. Dan is een moderne oprijer huren een beter plan, hoef je je geen zorgen te maken over stalling en onderhoud etc.

Grtz,fRank

Zo denk ik er ook over. en een oprijwagen kost je ook minimaal al 3 a 4000 euro. Heb liever een oplegger die ik zo ff achter de auto hang. Kan dat ding ook gewoon in de achtertuin zetten. of dus een oprijwagen huren al is dit ook  niet goedkoop.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: bullettooth op 30 januari 2012, 18:58:14
Ik meen dat Brian James de minst zware ambu maakt, maar duur.

Over een belastingvrije oprijwagen, die hebben we hier ook staan toevallig... flippy1
MB 409/410?, zo'n 5 cilinder D met 5 bak en stuurbekrachtiging.
Is van mn meisje, om in 1x zowel paardmettrailer en klassieke koets mee te kunnen nemen.

Met zo'n auto wil jij niet iedere 14 dagen van Braboland naar Zandvoort rijden (en zondagavond zo moe als een hond weer naar huis) kan ik je melden..
A) is het snelheidsbereik niet meer van deze tijd (ik heb er de grootste/hoogste 16 inch wiel/bandcombi onder geknutseld welke mogelijk was om toerental te reduceren en nog klinkt ie bij 85km/h alsof hij ieder moment de 'pipe aan Martin' gaat geven.) ook zijn er slechts 88 trappelende ponies ter beschikking en daarmee reduceer je jezelf tot rijdende chicane voor t vrachtverkeer... :-X
Komt bij dat, bij mij toch iig, de 75 trackdayer er alleen op gaat met veel kunst en vliegwerk (bodemspeling is te klein, de oprijbak heeft een 'knik' waar de onderkant van de racert knijp op loopt)
Verder zuipt ie echt bizar met zulke toerentallen (de 5 cilinder 3.0D staat er ook om bekend schijnbaar) en het roesten is ook buitenproportioneel (terwijl ie nota bene altijd binnen staat)
Ik zou dat iig niet als serieuze optie meenemen Robin. Dan is een moderne oprijer huren een beter plan, hoef je je geen zorgen te maken over stalling en onderhoud etc.

Grtz,fRank

Heerlijk verwoord! Heb met een grote   Smile je relaas zitten lezen!
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: HAAK28 op 30 januari 2012, 20:18:04
Ja die heb ik wel gevonden. Kost 85 euro en 100km vrij. Dus 150 euro per keer ben je zo kwijt. Vandaar dat ik dit even aan het uitzoeken was. Moet even goed uitrekenen wat nu voordeliger is. Want zie dus al wel dat als ik de racer achter de auto wil hangen er dus een audi of bmw moet komen.

Ik had het over lenen he?

Bijvoorbeeld in ruil voor een grote sticker op je racer.

Bovendien, als hij er zelf reclame op heeft staan, maak je best goed reclame voor ze als je het halve land door rijdt.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 30 januari 2012, 20:19:47
Ik had het over lenen he?

Bijvoorbeeld in ruil voor een grote sticker op je racer.

Bovendien, als hij er zelf reclame op heeft staan, maak je best goed reclame voor ze als je het halve land door rijdt.

Is wel een idee. Heb nu alleen bij verhuur bedrijven gezocht en die doen niet aan sponsoring.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: frankalfa op 30 januari 2012, 22:07:28
Heerlijk verwoord! Heb met een grote   Smile je relaas zitten lezen!
Tja kan maar melden wat mijn ervaring is he... ;D
Ik had soortgelijke ideeen toen we een oprijer zochten destijds; handig voor erbij, kan ik af en toe met de 75 achterop naar zolder etc. Maar de praktijk is dat ie vnl in de buurt gebruikt wordt (wat in principe ook handig is hoor begrijp me goed), geen haar op mn kop die erover denkt om zelfs maar naar zolder te rijden ermee, niet te doen.

Bij mij vielen vorig jaar de schellen van de ogen toen er hier iemand een project auto kwam ophalen die hij gekocht had van me. Had bij hem in de buurt (delft) een zgan oprijer gehuurd voor een relatief laag bedrag. Superlaag dus handig laden van verlaagde auto's, mooie lange oprijbak, afsluitbare kisten voor spanbanden eronder, airco etc etc.
Hm zo werkt een nowadays oprijer dus...  :o We hebben m voor de gein even naast onze bejaarde MB geplaatst en de oprijbak was zwz een volle meter langer in het schuine oplopende deel ,wat de aanloophoek uiteraard drastisch vergrootte...
Dan is zo'n oud hok erbij nemen geen goed plan.Dus.
Een ambulance neemt daarbij maar marginaal meer plek in dan de auto die erop staat!

Grtz,fRank
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: nacbreda99 op 30 januari 2012, 22:29:58
Tja kan maar melden wat mijn ervaring is he... ;D
Ik had soortgelijke ideeen toen we een oprijer zochten destijds; handig voor erbij, kan ik af en toe met de 75 achterop naar zolder etc. Maar de praktijk is dat ie vnl in de buurt gebruikt wordt (wat in principe ook handig is hoor begrijp me goed), geen haar op mn kop die erover denkt om zelfs maar naar zolder te rijden ermee, niet te doen.

Bij mij vielen vorig jaar de schellen van de ogen toen er hier iemand een project auto kwam ophalen die hij gekocht had van me. Had bij hem in de buurt (delft) een zgan oprijer gehuurd voor een relatief laag bedrag. Superlaag dus handig laden van verlaagde auto's, mooie lange oprijbak, afsluitbare kisten voor spanbanden eronder, airco etc etc.
Hm zo werkt een nowadays oprijer dus...  :o We hebben m voor de gein even naast onze bejaarde MB geplaatst en de oprijbak was zwz een volle meter langer in het schuine oplopende deel ,wat de aanloophoek uiteraard drastisch vergrootte...
Dan is zo'n oud hok erbij nemen geen goed plan.Dus.
Een ambulance neemt daarbij maar marginaal meer plek in dan de auto die erop staat!

Grtz,fRank

Allermooiste zou een F12 oprijwagen zijn he frank  fruyt1
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: frankalfa op 30 januari 2012, 22:54:02
Allermooiste zou een F12 oprijwagen zijn he frank  fruyt1
Als je m ook wilt gebruiken als oprijer? Nee. Vanwege nog minder power dan genoemde ster. Ligt max een 1300 benzine in geloof ik, voorwielaandrijving en 4bak.. :!nooooo

Wel heel mooi om te hebben, kon er destijds eentje kopen zelfs, een opknapper. Is vorig jaar naar Zwitserland gegaan. Heel leuk voor de heb, klassiek bertoontje oid achterop, klaar. :thumbsup: Maar gebruiken? :!nooooo
Trouwens bij Ron Sanen staat er een, is ie zelf mee over de autostrada vanuit Italie naar huiskomen bollen..Ja dan ben je het beu begreep ik... :-X

Grtz,fRank
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kees Durk op 31 januari 2012, 08:55:39
Ik meen dat Brian James de minst zware ambu maakt, maar duur.

Over een belastingvrije oprijwagen, die hebben we hier ook staan toevallig... flippy1
MB 409/410?, zo'n 5 cilinder D met 5 bak en stuurbekrachtiging.
Is van mn meisje, om in 1x zowel paardmettrailer en klassieke koets mee te kunnen nemen.

Met zo'n auto wil jij niet iedere 14 dagen van Braboland naar Zandvoort rijden (en zondagavond zo moe als een hond weer naar huis) kan ik je melden..
A) is het snelheidsbereik niet meer van deze tijd (ik heb er de grootste/hoogste 16 inch wiel/bandcombi onder geknutseld welke mogelijk was om toerental te reduceren en nog klinkt ie bij 85km/h alsof hij ieder moment de 'pipe aan Martin' gaat geven.) ook zijn er slechts 88 trappelende ponies ter beschikking en daarmee reduceer je jezelf tot rijdende chicane voor t vrachtverkeer... :-X
Komt bij dat, bij mij toch iig, de 75 trackdayer er alleen op gaat met veel kunst en vliegwerk (bodemspeling is te klein, de oprijbak heeft een 'knik' waar de onderkant van de racert knijp op loopt)
Verder zuipt ie echt bizar met zulke toerentallen (de 5 cilinder 3.0D staat er ook om bekend schijnbaar) en het roesten is ook buitenproportioneel (terwijl ie nota bene altijd binnen staat)
Ik zou dat iig niet als serieuze optie meenemen Robin. Dan is een moderne oprijer huren een beter plan, hoef je je geen zorgen te maken over stalling en onderhoud etc.

Grtz,fRank

hmm.. die van mij is een 2.0 benzine blokje (408), loopt als het moet nog 110 en iets harder maar rijdt altijd lekker rustig met de vrachtwagens mee. vloer van de cabine en de motorkap is nog extra (met lood) ge?Æsoleerd wat maakt dat de wagen niet eens heel erg rumoerig meer is. Misschien dat het met de diesels anders is, maar ik rijdt best nog graag in dat ding. Misschien komt dat ook wel een beetje omdat het in ons geval een vakantie mobiel is. Bedoelt om mee op vakantie te gaan en niet zozeer om van A naar B te komen.

oja, zuipen doet die van ons wel, 1:6. Roesten valt voor een dame van 40 jaar oud reuze mee, en als er een kilootje staal weg gerot is, is er gelukkig nog zo'n 2399 kilo over  fruyt1
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: frankalfa op 31 januari 2012, 11:05:14
Je had voor deze serie 2 verschillende achteras verhoudingen. Of wel een 'berg' achteras of een 'snelweg' achteras. De eerste heb ik hoogstwschnlijk, deze is redelijk vlot (in relatieve begrippen uiteraard  ;D) aan de stoplichten en kan een heuvelachtige weg aan maar schreeuwt t uit op de snelweg. De 2e as is beter om lang op de autobahn te vertoeven (denk haast dat jij er zo'n verhouding onder hebt hangen) maar is weer niet vooruit te schoppen in stadsverkeer met veel optrekken /remmen...

Grtz,fRank
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kees Durk op 31 januari 2012, 11:25:59
Je had voor deze serie 2 verschillende achteras verhoudingen. Of wel een 'berg' achteras of een 'snelweg' achteras. De eerste heb ik hoogstwschnlijk, deze is redelijk vlot (in relatieve begrippen uiteraard  ;D) aan de stoplichten en kan een heuvelachtige weg aan maar schreeuwt t uit op de snelweg. De 2e as is beter om lang op de autobahn te vertoeven (denk haast dat jij er zo'n verhouding onder hebt hangen) maar is weer niet vooruit te schoppen in stadsverkeer met veel optrekken /remmen...

Grtz,fRank

zo, nu even lekker oftopic gaan  ;)

je hebt in de busjes twee soorten eigenlijk, die met personenwagen diesels en die met industriediesels. Die personenwagen diesels draaien max een 4200 toeren, en daar is de achteras dus ook op gemaakt. Over het algemeen uitgevoerd als 60 en 70 pk busjes. Die dingen rijden net 90 en razen bij de 4200 toeren als een malle. Die achteras zit ook op mijn 408, maar zo'n benzine maakt max 5500 toeren, kan dus harder en een  benzine maakt wat minder herrie (en heeft 80 pk) De bussies met industriediesels (om314, 3.8L 80 pk) zijn zogenaamd langzaamlopend. Die diesels doen net als in een tractor een keer 2500 toeren en hebben dus een andere achteras nodig. Die bussen rijden veel beter, maken geloof ik ook wat minder herrie, zijn oerdegelijk (meer dan 5 ton met zo'n oud beesie) en rijden ook weer wat rapper dan die x06 en x07 dingen. Ik had niet voor niks een 508 aangekaart die hebben een om314  ;D 't is alleen dat die bussen nog net iets te populair en dus redelijk prijzig zijn.

trouwens, langzaam ben je met een extra auto toch, tenzij je er bv een flinke range rover voor hangt. Ook dan mag je niet harder dan 90.

en nu weer  Back to topic
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: frankalfa op 31 januari 2012, 11:34:19
Wij hebben een teruggekeurde duitse oprijer. Die was eigenlijk voor groot rijbewijs maar hebben ze teruggekeurd voor B. Laadvermogen is nu nog zo'n 1350kg meen ik.

Ik denk dat jij zo'n grote cabine hebt> dat ding hier is een T1/TN he. Met de 5 cil 3.0 uit de W123.

Zo, en nu: Back to topic Back to topic :yes!

Grtz,fRank
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kees Durk op 31 januari 2012, 11:40:25
Wij hebben een teruggekeurde duitse oprijer. Die was eigenlijk voor groot rijbewijs maar hebben ze teruggekeurd voor B. Laadvermogen is nu nog zo'n 1350kg meen ik.

Ik denk dat jij zo'n grote cabine hebt> dat ding hier is een T1/TN he. Met de 5 cil 3.0 uit de W123.

Zo, en nu: Back to topic Back to topic :yes!

Grtz,fRank

aah, nog 1 keer of topic???

das ook een personenwagen diesel met een as die ook op die 60 en 70 pk hoestbuien zit. Dat benzine blok van mij komt ook uit een W123, alleen wat ouder dan die 409/410. Bijna al die 3xx, 4xx en 5xx dingen zijn terug gekeurd, die van mij ook, tachograaf zit er nog in. Dat eerste getal staat voor het laadvermogen, dus met 3, 4 of 5 ton laadvermogen ga je al hard over de toegestane 3500 kg heen, maar ledig gewicht zit daar nog niet. Die ander getalletjes staan trouwens voor het vermogen.

nog ff en ik waan me hier op het campertechniek forum  v6tech1 v6tech1

 Back to topic Back to topic
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: frankalfa op 31 januari 2012, 14:54:01
aah, nog 1 keer of topic???

das ook een personenwagen diesel met een as die ook op die 60 en 70 pk hoestbuien zit. Dat benzine blok van mij komt ook uit een W123, alleen wat ouder dan die 409/410. Bijna al die 3xx, 4xx en 5xx dingen zijn terug gekeurd, die van mij ook, tachograaf zit er nog in. Dat eerste getal staat voor het laadvermogen, dus met 3, 4 of 5 ton laadvermogen ga je al hard over de toegestane 3500 kg heen, maar ledig gewicht zit daar nog niet. Die ander getalletjes staan trouwens voor het vermogen.

nog ff en ik waan me hier op het campertechniek forum  v6tech1 v6tech1

 Back to topic Back to topic
Campertechniek forum= bekend... ;)

Grtz,fRank
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kees Durk op 31 januari 2012, 15:12:50
Campertechniek forum= bekend... ;)

Grtz,fRank

top forum met veel oude lullen met heel veel diesel kennis. Mocht daar ook altijd graag wat rond neuzen en bijleren.
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kid op 31 januari 2012, 15:36:22
top forum met veel oude lullen met heel veel diesel kennis. Mocht daar ook altijd graag wat rond neuzen en bijleren.

In tegenstelling tot dit forum...

Hier zitten veel oude diesels, die er aardig op los lullen, daar zijn het oude lullen die het over diesels hebben  ;D
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: Kees Durk op 31 januari 2012, 16:05:58
 v6tech1 v6tech1 ;D ;D ;D ;D ;D
Titel: Re:Racer vervoeren
Bericht door: STS-135 op 10 december 2012, 05:03:33
Wie in de regio Amersfoort zit, in Driedorp (Tussen Hoevelaken-Barneveld-Amersfoort-Nijkerk) huur je voor 50 euro per dag een autoambu, en in mijn geval was een belletje of ik hem een extra dag kon houden geen probleem!