Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - frankalfa

Pagina's: [1] 2 3 ... 150
1
Gja en die had ik van je gekregen hé fraNk ....ben ik dat eigenlijk ook aan je verplicht....hahaha
Hahaha

 ;)

Grtz,fRank

2
Klinkt als een plan toN. Laat me maar weten wat je bevindingen zijn... (en dan te bedenken dat jij hier ooit een setje achterschokkers hebt opgehaald remember...?  Deuh flippy1)

Grtz,fRank

3
Ik kan evt een setje achterschokkers gebruiken mits oke maar dat strookt niet helemaal met het 'moet rijdbaar blijven..'

Grtz,fRank

4
Projecten / Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Gepost op: 12 augustus 2018, 19:50:15 »
https://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=114532.0

ik geloof dat de post img server eruit ligt of moet ze opnieuw uppen daarzo denk ik
Niet echt veel te zien zo idd.. flippy1

Grtz,fRank

5
Projecten / Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Gepost op: 10 augustus 2018, 23:24:36 »
Ik had in de 159 destijds ook zo'n xenonsetje van navaudio en daar was ik dik tevree over. Dit org spul valt me eerlijk gezegd zwaar tegen, mn originele koplampen met aftermarket20euvooreensetxenon gaf minstens net zo 'veel' licht.. :-\


Led is wel een project begrijp ik, heb je daar toevallig een link van? Wellicht iets voor de winter.. :)

Grtz,fRank

6
Projecten / Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Gepost op: 10 augustus 2018, 22:43:47 »
Dit is gewoon 35W meen ik. Zojuist voor t eerst in regen/donker gereden met de org xenons btw, het houdt niet echt over he met die dingen... :-\

Iemand goede ervaringen met led in een facelift 156? Is dat wat?

Grtz,fRank

7
Projecten / Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Gepost op: 10 augustus 2018, 22:41:52 »
Keurig  :thumbsup:, bijna jammer dat er een kap overheen gaat.. Transparant deksel maken? Applaus

Grtz,fRank

8
Reden dat ie uit elkaar moet?

Grtz,fRank

9
Projecten / Re: Opkalefateren van de 2.4 20v sw
« Gepost op: 08 augustus 2018, 15:38:04 »
Kleine update; Het apparaat doet inmiddels weer volop dienst als km.vreter, zij het wat minder dan voorheen. Eigenlijk probleemloos, ben geen onderdelen verloren oid zover ik weet en stilvallen is ook nog niet voorgekomen.. Applaus Deuh

Wat wel: Ik had pre apk al een xenonballast aan gruzelementen (vocht in), deze vervangen door een andere gebruikte die ik hier in de buurt kon ophalen. Echter na enkele weken startte de lamp slecht op of ging uit onderweg of startte helemaal niet meer op (recenter)

Eerst nog een fletse poging gedaan het geheel te fiksen met een nieuw lampje maar ook dat was maar een kort succesnummer. Uiteindelijk  via vriend alie een ballast laten komen.
Moed verzameld om er aan te beginnen (WEER die voorbumper los enz pfff... >:()

Maar goed eens de koplamp op de werkbank lag bleek al rap dat ik t niet voor niets deed, na verwijderen van de ballast zeek het water eruit...

Ja daar kunnen electronicadoosjes niet zo goed tegen he..Schijnbaar liep er via via toch water in de ballast, via de stekkerverbinding? (die ook wat groene aanslag had)

Verder redenerend bedacht ik me dat een nieuwe ballast ook in no time naar de gallemiezen zou zijn als ik het waterprobleem niet oploste. maar hoe> ik had de koplamp uit elkaar gebakken een paar maanden terug maar minutieus schoongemaakt/ontvet/afgekit, daar kon volgens mij geen druppel water in, had ook geen condens erin oid.
Paar keer die koplamp onderzocht maar kreeg mn vinger er niet achter hoe en wat mbt het vocht. Dan maar besloten om de ballast een alternatieve plek te geven om m vochtvrij te houden.

Beste plek bleek achterop de koplampunit zelf te zijn, op de bevestigingspunten van het afdekplaatje van de lamp. Paar stukjes afstandsbus gemaakt, paar langere schroeven en voila.
De stekker zat gewoon in de behuizing vastgeklikt en kon ik eenvoudig terug halen naar achter om zo meer kabellengte te krijgen.


Eenmaal weer gemonteerd bleek ik pure mazzel te hebben: t past, nét, de ballast raakt/raakt niet tegen de slangklem van de inlaatslang/intercooler.

Anyway binnenkort t ding weer eens door de wasstraat duwen, zien of ik de boel nu droog kan houden (heb nog een ballast op reserve... Applaus)

Grtz,fRank

10
Chit chat / Re: DIESELGATE draait door
« Gepost op: 08 augustus 2018, 14:56:11 »
Olie :)
Onverbrande benzine :)
Stukjes zuiger

Het blijft VAG v6tech1 flippy1

Onverbrande benzine zou kunnen, de rest herken ik wel als ik t zie... Applaus

OT, dat bandenverhaal is inderdaad 'zo kort door de bocht dat t bijna rechtdoor is' maar tis inderdaad wel iets om over na te denken. Remblokken zouden ook meedoen aan het fijnstof verhaal hoorde ik laatst?

Grtz,fRank

11
Chit chat / Re: DIESELGATE draait door
« Gepost op: 07 augustus 2018, 11:48:29 »
Ja, vroegah was diesel voor de veelrijder die hem op de snelweg naar 120 bracht en verder weinig aan acceleratie deed. De turbodiesel, zeker in de goedkopere auto's en al helemaal met common rail, was voor een veel breder publiek aantrekkelijk. Maar toch verklaart dat voor mij nog steeds die uitstootverschillen niet. Nederland is vanouds niet zo'n dieselland maar Frankrijk en Italië zijn dat wel. Jarenlang ruim 80% van de nieuwe auto's een diesel. Ben benieuwd naar zo'n dergelijk overzicht van die landen. Het kan er bij mij gewoon niet in dat dieseluitstoot een probleem is van de laatste paar jaar. Zeker door al die milieumaatregelen die ons door de strot zijn gedrukt. Ik ben het met je eens dat er waarschijnlijk meer 'krachten' druk aan het uitoefenen zijn.
....

Dit dus.Exact. België idem trouwens, daar reed ook relatief veel diesel rond, vnl vanwege het gunstigere mrbklimaat ivt NL.

Overigens; zo af en toe doe ik wel eens een klein stoplichtsprintje tegen collega's mocht zo eens uitkomen, een ervan (een dame nota bene) rijdt een golf6 benzine iets met een turbo-ish-achtigs (ik kan t ding met de 2,4 iig niet vangen) Echter die auto van haar roet verschrikkelijk bij stevig poken, echt zwart 'diesellike', wasdadan wat daaruit waait? En, wordt die uitstoot niet ten onrechte bijgeschreven op t conto van de toch al gedoemde diesel?
Maw hebben we over 5 jaar niet zoiets van nou zijn alle diesel weggejorist en nou is die uitstootmeting nog steeds skyhigh...?

Grtz,fRank

12
Gezocht / Re: Dieselinjectoren 156 (1.9) JTD 8v
« Gepost op: 07 augustus 2018, 09:18:22 »

13
Gezocht / Re: Dieselinjectoren 156 (1.9) JTD 8v
« Gepost op: 06 augustus 2018, 23:48:36 »
En ik 4stuks van een 2004 1.9 8v mochten die 5 van Martijn niet passen... :rofl:

Grtz,fRank

14
Gezocht / Re: (goede) einddemper 156 SW 2.4jtd 20v
« Gepost op: 03 augustus 2018, 13:22:20 »
 :ok: goeie info!

Grtz,fRank

15
Gezocht / Re: (goede) einddemper 156 SW 2.4jtd 20v
« Gepost op: 02 augustus 2018, 13:53:01 »
O toeval net de sedan en de sw achtereenvolgens op de brug gehad. Direct even de dempermaten bekeken: Globaal gemeten (dus niet op een half cmtje) komen ze overeen.

Lengte aansluiting middenpijp tot tegen de demper is eender, demperlengte zelf ook en totale lengte incl eindpijpies ook. Moet mi passen.

Grtz,fRank

Pagina's: [1] 2 3 ... 150