Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - J-Force

Pagina's: [1] 2
1
Motorisch archief (oudere berichten tot midden 2017) / Nog een selespeedvraag
« Gepost op: 17 november 2015, 21:39:47 »
Onlangs heb ik een ander actuator huis gemonteerd.
Op dit huis heb ik alle sensoren e.d. van t orginele huis terug gemonteerd.
Het volgende probleem doet zich nu voor;
Ik krijg momenteel 2 foutmeldingen (fiat ecu scan) namelijk p1741 + p1742
Als ik deze reset blijven ze 1 seconde weg en dan zijn ze weer terug.
Heb de beide sensoren al doorgemeten en hebben allebei een weerstand van 1220 ohm.
Ik kan door deze fouten de versnellingsbak niet calibreren.

Weet iemand wat nu wijsheid is?
2 nieuwe potmeters bestellen en monteren of kan ik nog iets anders doen om de oorzaak uit te sluiten?

Vast bedankt

2
Chit chat Archief / Iets met de wet van murphy
« Gepost op: 24 mei 2010, 19:27:16 »
Een tijdje geleden heb ik een 2 nieuwe plantenfilters en een waterval laten maken van hdpe. (omdat de vorige lek waren)
Aangezien dit een lekker lang weekend was, hadden mijn vader en ik besloten dat t een mooie tijd was om het zaakje te installeren.

Zaterdag morgen mooi op tijd begonnen en de waterval hadden we vrij snel op de goede plek staan.

En toen kwam t;

Met t afbreken van de vorige waterval was mijn broertje op een schuikraan gaan staan. Laat dit nu net de hoofdkraan zijn die vanaf de bodemdrain (zit in het midden op de bodem van de vijver) naar t filter loopt.
Op zichzelf niet echt erg, er was een schroefdraad afgebroken en daar lekte die een beetje op.

Nu wil het zo zijn dat ik ondertussen die schroefdraad al een keer gerepareerd had. Niet al te lang geleden.
Helaas was deze net voor het plaatsen van de waterval weer losgekomen.
Niets aan het handje dacht deze jongen, snel nog ff goed vast solderen/smelten. nu de waterval nog niet definitief vast zit.

Dit is de afbroken schroefdraad:



En die zat hier aan vast:



Dus ikke aan de gang. Ik had de schroefdraad lekker weer vastzitten, en wilde de kraan weer even testen.
Dus ik trek rustig aan de kraan met dit als gevolg:



Dus had ik opeens de bedieningshandel in m'n hand om de schuif open en dicht te kunnen maken Deuh
Het gaat dan dus over deze schuif:



Omdat het bij deze dus de "hoofd"kraan betrof kwam ik er dus niet onderuit om het vijverwater een meter te moeten laten zakken (lees 6 kuub water te moeten verpompen)

Het ging hier dus om deze kraan:



1 geluk had ik dan toch nog wel dat het binnenwerk van de kraan te vervangen is.
Ik had er toen destijds een budget kraan op gezet maarja wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen Deuh Deuh Deuh

Naja dus maar even op en neer gereden naar een koi- zaak waar ze deze kranen gelukkig op voorraad hadden :thumbsup:
En gelijk even geprobeerd of het binnenwerk van de beter uitgevoerde schuifkraan op de budget paste , en dat deed het gelukkig  party party

Dus weer terug naar huis en even bedacht waar we al het water tijdelijk konden laten ??? ???

Gelukkig had mijn zusje nog een zwembadje staan en die hebben we toen maar als eerste volgepompt:



Jammergenoeg was dit nog langer niet genoeg dus toen maar de volgende bak volgepompt:



Dat was dus de aanhanger waar we maar een zeil in hebben gehangen.

Naja om een lang verhaal kort te maken dit is dus alles wat we vol gepompt hadden:





En toen de vijver ongeveer zo leeg was:



kon ik eindelijk de schuifkraan vervangen  :yes! :yes! :yes!



Dit was natuurlijk binnen vijf minuten gedaan waarna we weer konden beginnen met t vullen van de vijver.
En ziehier het resultaat (nog steeds droog):



Even later is de schuif zelf toch een beetje gaan lekken, maar dit is te verwaarlozen:



Om 19.00 was de vijver weer compleet gevuld en draaide het hele gebeuren weer.

Zondag hebben we er niets meer aan gedaan, we hadden namelijk andere verplichtingen.

Maandagochtend zijn we weer verder gegaan en ondertussen zijn we bijna zo ver als we eigenlijk zaterdag wilden zijn.





Van de week is het nu nog een kwestie van t pvc aansluiten en dan de plantenbakken weer op orde brengen.
En dan nog t hele zaakje opnieuw aftimmeren, zodat het ongeveer wordt zoals het eerst was:



3
Chit chat Archief / Ervaringen met vaartland occasions??
« Gepost op: 19 augustus 2009, 20:52:09 »
Heey

Ik heb een leuke bedrijfswagen gezien bij vaartland.nl
Nee t is geen alfa maar een bedrijfswagen.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaringen hebben met dit bedrijf??
Ik zou voor die bus naar stolwijk toe moeten en dat is voor mij ongeveer 1,5 uur rijden dus wil graag
niet voor niets op en neer.
Wil morgenvroeg even bellen om te informeren ofdat de bus er nog is.

Graag jullie reactie

4
Chit chat Archief / nog iemand meer die lauren verslaat aan t kijken is?
« Gepost op: 07 mei 2009, 23:12:25 »
Is toch wel  mooi om te zien hoe dat t allemaal werkt in itali?« :P

Een corrupte zooi?

De politie die allemaal in alfa's rijdt
En de paparazzi erachteraan op de scooters :thumbsup:

Achja moet niet veel gekker worden forumpolitie1 forumpolitie1 forumpolitie1

5
Chit chat Archief / Vraagje voor de ict'er onder ons
« Gepost op: 04 april 2009, 16:51:29 »
Ik heb op deze computer een netjes orginele, legale windows vista ultimate staan.
Nu is het zo dat microsoft graag hun software controleert op legaalheid.
Dit heb ik dus ook gedaan.
Nu is het probleem dat de ene keer de windows wel gevalideerd wordt en de andere keer niet.
En dan komt er bij het opstarten tevens iets in de trant van "er zijn niet toegestane wijzigingen aangebracht in windows"
Het geen wat ik dan kan doen is 1 het online oplossen (wat niet helpt)
Of optie 2 de knop sluiten aanklikken en dan krijg ik na 1 minuut weer t zelfde Deuh
Wat ik dan doe is de computer resetten en dan kan ik weer redelijk normaal in windows komen.
Hoe kan ik dat valideren uitzetten of wie weet de oplossing??

6
Chit chat Archief / Vraagje voor de ict'ers
« Gepost op: 12 februari 2009, 12:33:29 »
Ik ben hier voor school een opdracht aan het maken.
Die bestaat uit het maken van verschillende brieven.
Als ik deze brieven in het afdrukvoorbeeld bekijk, staat er alle tekst op.
Als ik deze afdruk niet meer.
Heb al gekeken naar de afdrukmarges maar die staan goed.
Daarnaast is het me 1 x gelukt een brief compleet uit te printen.
Dacht ik ff slim te zijn om dan toch die andere brieven erin te kopieren, werkt dat ook niet.

Iemand een id waar t aan kan liggen??

Zou iig een stuk meehelpen aan mijn humeur v6tech1 v6tech1 v6tech1 v6tech1

7
Chit chat Archief / Yesss eindelijk terug!!
« Gepost op: 17 november 2008, 19:59:07 »
Eindelijk na veel getouwtrek en gesleutel heb ik eindelijk mijn auto weer terug thuis Applaus Applaus
Maar nu t volgende: ik moet m wat langer wegzetten.
Iemand nog goede tips hiervoor??
Ik heb al een afdekhoes en de bokjes zijn onderwege.
En de accu haal ik ook los.
Nog andere dingen die je kan doen??

Een gelukkige J-force

8
Chit chat Archief / Je moet er wat voor over hebben:P
« Gepost op: 24 juni 2008, 23:23:03 »

Pff ik dacht vandaag mooi eventjes de vouwwagen te controleren voor spa-italia......

Trek ik de disselbak open, pak de  voortent eruit....

Zit er toch een wespennest onder :!nooooo :!nooooo :!nooooo Deuh

Dus heb ik maar weer ff m'n leven gewaagd en het opgeruimd zodat de anderen die mee gaan relaxt kunnen slapen flippy1 flippy1 Notworthy Notworthy

En nu ben ik al zo goed als klaar voor Spa- Italia flippy1 Applaus


9
Chit chat Archief / Wat ik me toch tegen kom:O :P
« Gepost op: 19 juni 2008, 19:02:27 »
Was van  de week even bij een grote camping zaak in schijndel
kom ik dit tegen   Applaus Applaus Applaus:





Even van de andere kant




Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's khad namelijk men eigen telefoon niet bij dus maar ff die van men pa geleend Deuh

10
Motorisch archief (oudere berichten tot midden 2017) / Wat is wijsheid??
« Gepost op: 13 mei 2008, 21:08:52 »
Heey

Ik heb een probleem bij mijn selespeed unit :!nooooo :!nooooo
Die lekte selespeed olie door in de versnellingsbak :'(
Nu dachten wij in de eerste instantie t zijn de o-ringen want die zijn niet vervangen toe die unit er weer op ging.
Na nader onderzoek zijn wij erachter gekomen dat de olie kering bij de verticale plunjer lekt  Nono Nono
Helaas zijn er niet zo'n dunne o-ringen te verkrijgen  :!nooooo :!nooooo
Dus wat zouden mijn opties zijn??

Nieuwe unit er op??
Of de boel proberen schoon te maken en de roest van t asje af te halen en het hele zooitje terugzetten??

Er zijn verder geen revisiesets in de handel :!nooooo :!nooooo

Dus wat is wijsheid??? ??? ??? ???
Wie heeft er misschien de oplossing ??? ???

J-Force

11
Chit chat Archief / Benzine overhevelen??
« Gepost op: 04 mei 2008, 13:56:55 »

Aangezien mijn vader zijn auto heeft ingeruild en de tank nog bijna vol zit,
wilden wij de benzine overhevelen naar mijn auto.
Alleen wil het niet echt lukken :!nooooo :!nooooo
Dus heeft er iemand nog tips??
Het gaat om een skoda octavia.

M.v.g. J-Force

12
[156] Exterieur / De italiaanse tricolore???
« Gepost op: 27 april 2008, 13:46:48 »
Heey

Op mijn bella zitten vrij grote tricolore stickers geplakt.

Maar nu ontbreken er een paar.
Ben al bij de dealer geweest maar deze zijn niet orgineel??
Dus wie herkent ze toevallig en weet waar ik ze kan krijgen??

J-Force

13
[156] Exterieur / Trekhaak??
« Gepost op: 18 februari 2008, 21:47:17 »
Heey mensen

Ik kan een trekhaak kopen van een medeclublid hier
Maar nu is mijn vraag past de trekhaak van een sw ook op een berlina??

m.v.g J-Force

14
[156] Exterieur / Neus compleet vervangen (update 12-01-08)
« Gepost op: 07 januari 2008, 22:14:23 »
Na het ongeluk van 17 november moest ik de nodige dingen vervangen ( de foto's zeggen genoeg denk ik) :'( :'( :'(



Nadat Jan hier was wezen kijken heb ik op donderdag 27 december al het een en ander van de auto geschroefd.
Deze dag kwam Jan tevens de auto ophalen.
De zaterdag erop zijn mijn vader en ik naar kesteren toegereden om onder begeleiding van  giovanni1 nog wat meer aan de auto te sleutelen.
Hier zijn we behoorlijk wat opgeschoten zodat we in het nieuwe jaar volop aan de auto konden beginnen.

Nadat we weer het nieuwe jaar goed ingevierd hadden was het tijd om weer s wat aan de auto te gaan doen.
Dus de woensdag met de trein naar kesteren toe om daar aan de auto te gaan werken.
Jan was met Flippy's auto bezig. Maar helaas zat dit een beetje tegen Deuh Deuh
Maar gelukkig had Jan nog wel ff tijd om een lijstje te maken met onderdelen die ik nodig had om de auto weer te maken flippy1

Dus ik op en neer naar tuynder toe om de onderdelen op de halen. Daar ook maar meteen afgerekend maar daar werd je niet vrolijk van :!nooooo
Eenmaal teruggekomen waren ze nog volop bezig aan flippy's auto dusja van mijn auto kwam niets meer terecht die dag Deuh

Donderdag
Eindelijk was het dan zover we konden serieus beginnen aan mijn auto :yes! Notworthy
Na de auto wat rechter getrokken te hebben en nog wat getob v6tech1 v6tech1
kwam Jan toch maar met het id om de motor eruit te halen Hahaha Hahaha
Dus dit maar gedaan.
Hiermee begonnen we s'middags om half 3.
Na het chassis nog een x goed bekeken te hebben kwamen we tot de conclusie dat het miss niet onverstandig was de hele voorkant maar te vervangen
Ook omdat hij aan de sporen te zien, al een x eerder op de richtbank is geweest.
Aangezien Jan toch nog een hele voorkant had liggen hebben we die maar op maat gemaakt. v6tech1 v6tech1
Nu we honger begonnnen te krijgen zijn we maar eens een x gaan eten purk1

Na het eten hebben we de nieuwe kop erop gelast en er was weer een begin van een auto zichtbaar Notworthy Notworthy
S'avonds om half 12 was de kop compleet afgelast :yes! :yes!
Helaas zijn door die k*t telefoon van mij de foto's verloren geraakt; hoe ik weet t niet :'(

Op onderstaande foto is de nieuwe kop zichtbaar.


Vrijdag
Op vrijdag begonnen we slecht. De dynamo van de panda was overleden :'( Deuh
Dus je kon Jan zijn humeur wel raden Nono
Daarna moest de hele werkplaats omgegooid worden want auto's moesten naar binnen en sommige naar buiten
Nadat dit eindelijk gebeurd was konden we aan andere auto's werken. :-\
S'avonds heb ik nog t chassis staan schuren, een vervelend maar belonend werkje v6tech1 v6tech1

Zaterdag
Na een zware start (t was de avond ervoor half 3 geworden voordat we in bed lagen) Is Jan begonnen met het strak maken van het chassis.
Ondertussen kwamen er nog meer forumleden binnengewandeld. Die mee kwamen werken aan andere auto's (waaronder die van Jan zelf).
Jan moest zelf ff weg en ondertussen ben ik verder gegaan met het opnieuw schuren van het chassis.
Na een lamme arm en een paar stoflongen later was ik eindelijk klaar flippy1
Het resultaat mocht er wezen party :P :P



Nadat Jan terug was heeft hij gelijk maar ff t nieuwe linkerzijscherm en de motorkap en bumper geschuurd.



Ondertussen waren mijn vader en mijn zusje gearriveerd.
Toen hebben we samen ff de auto afgeplakt zodat Jan het chassis kon spuiten.
Inmiddels was het 18.00 uur geworden en was het tijd voor mij om maar eens een x huiswaarts te keren.

S'avonds rond een uur of half 10 kreeg ik een sms'je met het goede nieuws dat alles in de grondverf staat Amen

De volgende afspraak om weer verder te werken staat als het doorgaat (ligt aan mijn werk) op woensdag a.s.
Kijken hoe ver we dan gaan komen Applaus

Helaas afgelopen woensdag was niet door gegaan. Dus was ik zaterdag maar gegaan v6tech1

Als eerste ff naar tuynder toe.
Ik mooi op  tijd opgestaan dus was der lekker op tijd (d8 ik)
Sta ik daar netjes om 9.00 uur blijkt dat tuynder pas om 10.00 uur open gaat Deuh Deuh (vink wel laat overigens)
Maarja eindelijk had ik mijn onderdelen en dus op naar kesteren.
Bij Jan aangekomen was Bosali er ook om zijn skirts en spoiler te laten plaatsen.

Nadat we met bosali klaar waren, zijn we weer verder gegaan aan mijn auto.
Eerst moest er nog wat aan de motor gebeuren. O.a. de distributieriem, waterpomp, nokkenasversteller, selespeedsensor
vervangen.

Toen we dit gedaan hadden zijn we begonnen het blok er terug in te plaatsen. Hier hadden we helaas nogal wat tegenslagen mee.
Maar het kwam uiteindelijk toch wel een heel eind goed.
Helaas konden we het niet afmaken omdat we niet alle onderdelen hadden gekregen/besteld Deuh

Als laatste hebben we toen nog maar ff wat plaatwerk gemonteerd. flippy1
Nu begon het weer op een echte auto te lijken flippy1 flippy1 party party
Ondertussen was het alweer 22.50 geworden en tijd om terug huiswaarts te keren Amen







15
Heey

Omdat ik pas een ongeluk heb gehad staat mijn auto nu bij een bedrijf op het parkeerterrein.
Wegens omstandigheden moet die daar weg. Dus wil ik mijn auto naar huis halen.
Het grote probleem is dat hij daar staat in zijn 1ste versnelling en daar niet meer uit wil.
De schade die ik heb gehad is aan de voorkant en de motor start ook niet meer.
Weet iemand een oplossing om m uit zijn versnelling te krijgen zodat we m toch kunnen transporteren?

J-force

Pagina's: [1] 2