Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Alenko1983

Pagina's: [1] 2 3 ... 6
1
Gezocht / Re: Bobine voor FL 1.8TS (bj 2005)
« Gepost op: 11 augustus 2018, 01:38:29 »
Ja maar bij Qverde is alles duur  :)

2
Projecten / Re: Alfa Romeo 156 SW 2.5l V6 24v Broject
« Gepost op: 10 augustus 2018, 21:19:35 »
Bedankt :-[ Dan ga ik maar even naar de sportschool

Nee hoeft niet omdat wd40  alfanerd1

3
Gezocht / Re: Bobine voor FL 1.8TS (bj 2005)
« Gepost op: 10 augustus 2018, 21:17:37 »
Koop toch een nieuwe

4
Ik zie het alweer, het *beste bewaart ie natuurlijk voor zichzelf  ;) 





  *g3 installatie

5
[156] Motorisch / Re: P0238 - overboost
« Gepost op: 01 augustus 2018, 22:44:15 »
Even een kort vraagje, heb zelf namelijk een 2.5 benzine in een 156 en ik kreeg met uitlezen dezelfde foutcode; P0238 .
Ik wist niet dat een v6 deze sensor had, maar waar zou ie dan moeten zitten ergens?  :'(

6
Aangeboden algemeen / Re: Alfa Romeo 147 T.S.
« Gepost op: 31 juli 2018, 20:58:45 »
Mooie auto en mooie prijs. Olie ach, op elke straathoek te koop. Zolang de aircocompressor het maar doet, zou tegenwoordig moord doen voor een goed werkende airco in mijn auto. ;D

7
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Re: Even voorstellen.. II
« Gepost op: 31 juli 2018, 20:56:40 »
haha ben gelukkig niet de enige  ;D

Ja ik kan niet met 100% zekerheid zeggen waar het inzit. Ik voel en hoor tijdens koppelingspedaal intrappen
niet alteveel tumult. Heb de koppeling nou aantal keren op beproeving gehad, maar het kan nog een poos mee.
Gezien de km-stand van de auto en gebrek aan onderhoudsgeschiedenis ga ik vanuit dat ie nog wel tijdje mee kan. 

Over de pook, die gaat in een paar versnellingen redelijk soepel. Dit zijn 2e en 3de versnelling. Hoef de pedaal hiervoor ook niet diep in te trappen. De rest heeft er nietzoveel zin in. ;D
Wat ik wel merk aan de pook is dat deze aan onderkant(voor mijn gevoel) erg knakt..  Dus onder de pook zelf. Vooral wanneer je in de vrij-stand van links naar rechts gaat. Ik weet het, dit is lastig uitleggen en voel me net een vrouw nu ik het zo teruglees haha

Maar het is gewoon jammer, erg comfortabele/soepel rijdende auto met wat kleine makken zeg maar. :)

8
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Re: Even voorstellen.. II
« Gepost op: 29 juli 2018, 00:15:45 »
Heb afgelopen periode wat dingetjes aan de Bella gedaan.
Niet veel trouwens, maar goed wou het toch hier neerkwakken.

Voorste remmen (schijven+blokken) stonden al poos in de planning, maar omdat ik nog een Peugeot 206 heb waar voor apk van alles en nog wat aan moest gebeuren moest Alfa ff wachten.  :'(

Maar goed, inmiddels remmerij aan voorkant vernieuwd.
Geen gekke dingen tegengekomen, heb de boel schonngemaakt en daar waar nodig voorzien van nieuw vet.




Erger mij steeds meer en meer aan stroef schakelen.
Vooral vanuit stilstand vergt enige fingerspitze gefuhl.
Koppelingspedaal moet volledig ingetrapt worden om pook in versnelling te kunnen zetten. :(
Eenmaal in beweging gaat schakelen iets makkelijker, maar echt soepel gaat het niet.
Zo kwam ik op idee om beide cylinders van de koppelbediening te vervangen, hopelijk zal dat de euvel voor een groot deel oplossen.  :)

Onderdelen binnengekregen, geen topspul maar goed.



oude situatie;



gescheurde hoes, mja kan gebeuren. verder weinig geks.

oud en nieuw;



(de)montage stelt niks voor, leiding eraf/erop, borgring wat cylinder in beugel op plek houdt is misschien beetje priegelen.



Hoofdcylinder was wel beetje priegelwerk.  ;D





Met beetje geduld is het wel te doen. Het is wel krap daar beneden, dat is wel minder.



Oud en nieuw;



Nieuwe erin





Daarna de boel ontluchten. Het ziet er gek uit maar het werkt.  :)



Lastig te zien maar er kwam eerst wat zwarte drap uit. 



Intussentijd kreeg ik wat complicaties met de Bella.  ;D
Heb in mijn zoektocht naar oplossing voor niet werkende Airco van mijn 156 tijdens stationair lopen aan allerlei relais lopen trekken die aan de voorkant van de batterij zitten.
Deze dingen;



En dat had ik beter niet kunnen doen.  :'(
Auto kreeg last van allerlei symptomen.. onregelmatig lopen, bokken, uitvallen en niet meer willen starten.  ???
Odb-Scanner aangesloten, allerlei gekke codes. Injector die het niet doet tot vertical accelerometer/bad road oid.
Alfa was aan het trippen. Ergste vond ik niet willen starten, je moest pedaal echt erop houden.
Ook wanneer je sleutel op contact zet (m.a.r. stand) ging altijd (bij mij dan wel) gasklep zoemen/calibreren.. dit deed ze ook niet meer.  :-[

Op internet verschillende topics doorgelezen op zoek naar aanknopingspunten.
Ik kwam achter dat de krukas-sensor een evt boosdoener kan zijn bij startproblemen met de warme motor.
Aangezien ik poos terug al nokkenas-sensor had vervangen vanwege soortgelijke euvel, wist ik dat nu deze aan de beurt was.  :(


Sensor besteld.



Maar waar zit deze ???


gelukkig maar, net (schuin)boven de voorpijp.  :'(




Ik zag geen andere mogelijkheid dan voorpijp aan voorkant los te maken en deze laten zakken om makkelijker bij sensor te komen.


Nieuwe sensor is gemonteerd, maar gelukkig heb ik één bout afgebroken die op flens van spruitstuk zit.  :-[



Zat ook weer niks anders op dan spruitstuk eraf.
Dacht ik zet er wel moer op de overgebleven tapeind, hopelijk komt de rest dan wat los. Uiteraard niet ;D





Uiteindelijk lukt het om oude bout/tapeind resten uit te boren en opnieuw te tappen. Niet ideaal en niet 100% maar het voldoet genoeg. 





Intussentijd ook wat pakkingen besteld, waaronder die van de inlaatspruituk. Deze waren echt aan vervanging toe zeg maar. :(






Als laatste nog de luchtfilter vervangen. Oude was gewoon beetje oud. :)



Bedoeling was ook om interieurfilter te vervangen, maar heb helaas geen 5.5 mm rateldop. 
Daar moet ik iets anders op verzinnen. :(

Verder wou ik als sinds begin gasklep goed reinigen. Dit ook omdat ik al paar keer(bij deze auto) foutcodes zag voorbij komen die betrekking hebben tot gasklep.
Heb al paar keer met doek en wat remmenreiniger klep schioongemaakt, maar nooit van dichtbij goed bekeken. 
Weet dat deze vol met electronica zitten die je veel koppijn kunnen bezorgen wanneer ze niet 100% werken.
Gaat dus om deze dingen;


Na gasklep beetje oppervlakkig gepoetst te hebben plastic deksel losgemaakt. Deze wordt middels klemmen op de behuizing gedrukt.
Binnenwerk was beetje vettig, deze met de contactreiniger en zacht doekje schoongemaakt. Ook de contactsporen op de binnenzijde deksel hadden iets vervuiling, maar niets ernstigs.



Om lang verhaal kort te maken;

Heb nou aantal dagen met de Alfa gereden.
Wat direct opvalt is dat de starten nu veel sneller gebeurt.
Ook loopt de motor wat soepeler.
Gasrespons is wat prettiger.

Koppelingspedaal voelt wat degelijker en strakker, kort intrappen voor het ontkoppelen.
Helaas bij bepaalde versnellingen moet ik pedaal nog steeds diep intrappen.  :(
Ik ga van de week schakelmechanisme bovenop de versn.bak bekijken, misschien dat ik daar het een ander aan kan afstellen.

Voor de rest zijn er ook wel dingen waar ik mijn geduld begin te verliezen. 
Namelijk mijn airco. ;D
Deze doet het niet, zelfs niet na vervangen van de relais en drukschakelaar (gebruikte).
Misschien toch maar een nieuwe drukschakelaar bestellen.  ???

























 











9
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Re: Even voorstellen.. II
« Gepost op: 28 juli 2018, 22:20:25 »

Je kunt er bij Alfa zowiezo geen peil op trekken wat wanneer en hoe geleverd is.

weten ze volgens mij bij Alfa ook niet  ;D



10
Stel jezelf en je 156/159 (project) voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 28 juli 2018, 18:24:24 »
 :welcome:

ik kan me niet voorstellen dat jeo oit terug zal willen naar Citroën  ;)

11
Wat voor Bmw is het geworden eigenlijk?  :)

12
Ze hadden Guilietta Qv fabrieksaf moeten leveren met 2liter turboblok en achterwielaandrijving.
En standaard 250pk oid.
Maar jah ik ben een dagdromer. :)

13
[156] Interieur / Re: Spoorstang schroefdraad probleem bij uitlijning.
« Gepost op: 20 juli 2018, 19:19:37 »
Grappig ja, ze krijgen de borgmoer niet eens los maar wel roepen er moet nieuwe spoorstang op.  :)
Je moet die gasten ook niets kwalijk nemen, ze kunnen er weinig aan doen.
Ze doen ook maar wat.

14
Chit chat / Re: Hot hatches!
« Gepost op: 17 juli 2018, 22:15:59 »
@katuut..  Welke Clio RS heb je gereden? Zo een toevallig?  :(




Trouwens mijn maat heeft in verleden tweemaal een 306gti gehad, eentje uit 95 dacht ik(fase 1) en andere uit 97. (fase 2 dacht ik)
Goede wegligging, ken geen auto met gunstigere pk/gewicht verhouding voor dagelijks gebruik.  :ok:
Nou jah, op Alfa na dan.  ;D

15
[156] Interieur / Re: Spoorstang schroefdraad probleem bij uitlijning.
« Gepost op: 16 juli 2018, 21:36:44 »
Netzolang heetstoken dat deel van de stang die het stuurhuis ingaat totdat je scenes uit Terminator 2 krijgt. En dan met een goede moordenaartang de boel losdraaien.  :ok:

Pagina's: [1] 2 3 ... 6