Auteur Topic: POWERBOX?????  (gelezen 1551 keer)

Offline ROB156

• Geslacht: Man
  • Lid nr.4
    • Bekijk profiel
POWERBOX?????
« Gepost op: 21 april 2004, 21:52:52 »
Jeetje zit nog steeds op marktplaats te kijken kom ik 1 of andere powerbox tegen.

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=autodiversen&u=ondalfaromeo&ID=16466

Vol verwachting zeker gezien de prijs klik ik op de link:
http://www.mvttuning.nl/
KANSLOOS:Sorry, deze website is tijdelijk verwijderd.

geen pp Alfa 166 3.0 V6 24V Super

Offline ROB156

• Lid nr.4
    • Bekijk profiel
Re:POWERBOX?????
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2004, 22:41:05 »
kent iemand deze "vorm" "tuning????

gaucho

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2004, 00:26:10 »
dit soort "tuning" gun ik zelfs duitse auto's niet :-X laat staan dat ik zoiets in de buurt van mijn bella laat komen...
 8) Squadra rules 8)

Offline ROB156

• Lid nr.4
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2004, 08:21:10 »
ja gaucho bij mij ook.
Maar ik had zoiets wat is dit en ja de vraag of het wat is heb ik al antwoord op denk ik........nix

156jtd156

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2004, 20:09:19 »
nou ik ken er iemand met een novitec powerrail 2 (heb ik voor hem uit duitsland meegenomen). is een 2,4 jtd maar deze gaat echt als de brandweer. (wel wat meer rook ontwikkeling). een bmw 330 d reed voor hem en hij moest echt inhouden of hij ging door de bmw heen en die zijn nu niet echt langzaam. het werkt dus wel maar of het goed is voor de motor weet ik niet maar weet wel dat novitec altijd wel goed spul levert (op die maxx air na dan)

lieuwe

Offline ROB156

• Lid nr.4
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2004, 21:31:21 »
Citaat
nou ik ken er iemand met een novitec powerrail 2
Uhhhhhhhhhh is denk ik geen powerbox.

Offline Jarno

• Lid #207
    • Bekijk profiel
    • Alfa Romeo 156 pagina
« Reactie #6 Gepost op: 24 april 2004, 21:32:40 »
Citaat
nou ik ken er iemand met een novitec powerrail 2
Uhhhhhhhhhh is denk ik geen powerbox.

Werkt wel volgens hetzelfde principe als een powerbox. Hij fopt gewoon je motormanagmentsysteem.

cork

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2004, 09:40:38 »
hoho respect voor de powerbox, want die fopt dus mooi
NIET je motormanagementsysteem.

Hij maakt juist zijn eigen berekening aan de hand van het originele systeem. De gemeten waarden worden dus via de originele weg verwerkt en vervolgens herberekend.

Daarmee is deze manier van chiptunig dus minstens zo goed zo niet beter dan de products van bedrijfjes die zomaar zonder enig testresultaat met hun soldeerpistooltje een andere chip in je auto prutsen.

Wil je echt goed tunen, ga dan gewoon naar een bedrijf die de chip afstelt op jouw motor. Kost wat meer, maar dan heb je ook echt wat.

Er zijn al genoeg van die diesels waarbij je direct nieuwe longen kunt bestellen als je erachter rijdt, omdat er een gore stroom roet uit de uitlaat geblazen wordt.

stephan164

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 27 april 2004, 13:51:14 »
Je hebt op beide vlakken een beetje gelijk. Er zijn heel veel diesel pruts tuners die 1 tabellteje 15% verhogen en klaar. Maar een Powerboxje manipuleert wel degelijk het signaal van de inspuitdruk. Feit blijft dat er meer brandstof wordt ingespoten dan waarmee het systeem rekening houdt. Op die hoeveelheid is nou juist het inspuitbegin afgestemt. Je begint dus als het ware te laat met inspuiten waardoor je een minder volledige verbranding hebt. Bij auto's met verbruiksmeter klopt die ook niet meer.

Offline ROB156

• Lid nr.4
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 april 2004, 18:29:39 »
Kee Stefhan166 weer wat duidelijker

wakuwaku

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 27 april 2004, 19:28:32 »
nou ik ken er iemand met een novitec powerrail 2 (heb ik voor hem uit duitsland meegenomen). is een 2,4 jtd maar deze gaat echt als de brandweer. (wel wat meer rook ontwikkeling). een bmw 330 d reed voor hem en hij moest echt inhouden of hij ging door de bmw heen en die zijn nu niet echt langzaam. het werkt dus wel maar of het goed is voor de motor weet ik niet maar weet wel dat novitec altijd wel goed spul levert (op die maxx air na dan)

lieuwe

Dit zelfde heb ik meegemaakt op de terugrit van Squadra (Breukelen) naar huis (Belgie). Ook een 330D, trok weg met een walm echter ik moest me inhouden. Dit met een Squadra OBD chip, dus geen gesoldeer niks, gewoon andere software erin en testen. Echter bij mij geen grote zwarte roetwolken achter de auto.
Dit kan dus niet alleen met een powerbox maar ook wel degelijk met goede software in de chip.

156jtd156

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 28 april 2004, 08:42:40 »
dat bedoel ik met weet niet of het goed is voor de motor.

daarom ga ikzelf dan ook voor een squadra chip voor mijn t-spark. zal een dezer dagen wel zijn denk ik.

glock17c

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2004, 23:58:28 »
gegroet collega's,
ik ben de nieuwe 156-er van vandaag, heb me vorige maand ook eentje gekocht en ben der eerlijk gezegd wreed content van.(jtd 115). mijn vorige ervaring was een golf4 ook met PSI box en die was toppie! zowat het enige dat werkte aan die wagen..dus ikke direct psi-tje besteld voor den Alfa en hij doet het Picco Bello..misschien leuke tip voor de twijfelaars onder ons: www.inter-tuning.com
Greetz!

stephan164

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 01 juni 2004, 09:32:49 »
Zo'n fop kastje komt niet eens in de buurt van de voordelen van goede chiptuning. Grootste nadeel is dat het inspuitmoment niet meer klopt met de hoeveelheid ingespoten brandstof. Daardoor krijg je een onvolledige verbranding met echte roet tot gevolg.

Bovendien wordt de inspuitdruk behoorlijk verhoogd waardoor injectoren op het randje (of erover heen)  van hun kunnen gaan werken.

Maar voor minder dan 200.-- Euro is het een leuk alteratief.

ravin

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 02 juni 2004, 00:30:27 »
en iemand ervaring met deze tuner?

TDSL

ze doen naast de powerbox ook aan normale chiptuning (obd tuning).

ik zit nog te zwaar twijfelen tussen squadra en deze tuner. aquadra lijkt mij safe, ik hoor hier genoeg positieve verhalen. tdsl is voor mij interessant omdat ik daar een flinke korting kan krijgen. maar als dit niet goed voor bella is betaal ik liever wat meer en speel ik op safe.