Auteur Topic: gloeibougies 1.9jtd  (gelezen 1451 keer)

Offline Robert Christian

• Geslacht: Man
  • Alfa147GTA
    • Bekijk profiel
gloeibougies 1.9jtd
« Gepost op: 28 maart 2005, 13:31:54 »
weet iemand hoe ik het kan testen of me gloeibougies nog goed zijn want het lampje van het gloeien gaat aan met starten dan uit dat is wel goed maar na 30 seconde begint hij te knipperen en ze zeggen in de boek dat er ergens storing in zit en dat ik naar de garage moet maar ik wil eerst zelf kijken ??? en anders garage :'( :'( :'(

Offline ConQuestador

• 156 GTA
    • Bekijk profiel
Re:gloeibougies 1.9jtd
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2005, 13:58:50 »
je kan met een multimeter testen wat de interne weerstand is, wanneer deze lager is dan 0,6 ohm is ie stuk.

Ik heb dit ooit ook proberen te doen, alleen kon mijn multimeter maar tot minimaal 1 ohm meten. Waarschijnlijk kan je dus het beste gewoon naar de garage gaan, want als het lampje knipperd zijn ze echt stuk.
156 GTA met kooktoestel aan boord

fuifgoeroe

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2005, 14:15:32 »
best allemaal in 1 keer vervangen
zou je best zelf kunnen doen, maar ik heb gehoord dat de kans bestaat dat ze afbreken waardoor je ze moet uitboren om eruit te krijgen

Offline v6tech

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2005, 22:51:32 »
En dan heb je een probleem....... :-X

Offline SilverShadow

• Bimmer V6 driver
    • Bekijk profiel
    • Mijn Alfa Romeo site
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2005, 23:19:11 »
En dan heb je een probleem....... :-X

........die door v6tech weer opgelost moet worden in de garage waar het je aardig wat duiten kan gaan kosten :-\.
Voor Hans niet erg, die heeft er weer een klant bij, maar voor jou niet leuk ::).
Il mio Sito privato
"Un giorno senza un sorriso ?Ø un giorno non vissuto!!!"

Alfahyborg

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2005, 00:37:05 »
Laat ze bij de dealer effe uitlezen zo gepiept  :)
Maar geheid dat er 1 of meerdere gloeibougies in een slechte conditie zijn. ( ik spreek uit ervaring ) Ze kunnen de storing voor je resetten en als ie daarna weer terug komt is er dus echt eentje ( of meerdere ) versleten.
Er staat trouwens in het leden gedeelte een pefecte foto handleiding hoe je dit klusje het beste kunt aanpakken  ;)
Ik heb ze een maandje of 2 geleden ook vervangen en het is redelijk makkelijk zelf te doen. Zorg er wel voor dat je geschikt gereedschap hebt en dan met name een goede ( lange ) dop en een lang ( dun ) verlengstuk voor op je ratel anders wordt het een stuk lastiger want veel ruimte heb je dus echt niet  :(

Succes en als je vragen hebt dan hoor ik het wel  ;) ;)

Greetz Alfahyborg

Offline Robert Christian

• Alfa147GTA
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2005, 18:34:32 »
ik heb al bij tuynder bestelt 4 nieuwe want ik heb er 2 gemeten en de eerste is al kapot en de 2 doet het wel maar het is toch moeilijk bij komen dan maar alles in een keer

Offline ConQuestador

• 156 GTA
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2005, 18:45:23 »
ik heb al bij tuynder bestelt 4 nieuwe want ik heb er 2 gemeten en de eerste is al kapot en de 2 doet het wel maar het is toch moeilijk bij komen dan maar alles in een keer
En ze kosten de wereld ook niet ;)
156 GTA met kooktoestel aan boord

s.gesink

• Gast
Re: gloeibougies 1.9jtd
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2006, 19:21:19 »
En als er 3 stuk zijn, dan start die helemaal niet meer..... ;)
En dan kun je ze beter allemaal vervangen :)

Offline peet

• 1.9 jtd 16v 180 pk 375Nm oudlid nr.364
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2006, 10:52:10 »
En als er 3 stuk zijn, dan start die helemaal niet meer..... ;)
En dan kun je ze beter allemaal vervangen :)

is dat zo, ik rijdt al een jaar met een defect voorgloei relais, en hij start echt wel, ook in de winter.
Ok, you convinced me, horsepower and torque can be a matter of life and death.
Mijn Bolide

Offline erka

• es war einmal....een lid met nr 716
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2006, 13:41:07 »
is dat zo, ik rijdt al een jaar met een defect voorgloei relais, en hij start echt wel, ook in de winter.

geen idee wat bij mij aan de hand is, Bella laat na het starten altijd even zien dat het lampje van de voorgloei installatie het nog altijd goed doet.
starten doet ze gewoon als de beste, ook met -15 van de afgelopen winter, meteen starten en
mooi rond lopen, geen enkel probleem.
waarschijnlijk komt dit doordat er gloeibougies gemonteerd zijn van een vreemd merk, die een iets andere weerstand aangeven dan normaal. ( uitleg van monteur en forumleden )
gewoon lekker laten bollen zo...nieuwe heb ik al maanden achter in Bella liggen mochten ze vervangen moeten worden.
mij stoort dat lampje niet als het ff brand.

s.gesink

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 17 september 2006, 13:21:08 »
Ik begon ook met een defecte, totdat ie vorige week met geen mogelijkheid iets wilde doen, dus maandagmiddag naar de garage laten brengen en 4 nieuwe gloeiertjes erin...
Bleek na controle dat er dus 3!! stuk waren...en dan wil ie echt niet ???

Offline bruil

• Sh*t Happens
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2006, 23:38:39 »
verschilt per auto. De meeste jtd,s hebben de gloeibougies niet meer nodig om te starten. Zeker niet bij deze temperaturen.
Als een zwarte box zo sterk is... Waarom maken ze het hele vliegtuig er dan niet van?