Auteur Topic: Novitec Powerrail geplaatst  (gelezen 3276 keer)

Offline ConQuestador

• Geslacht: Man
  • 156 GTA
Novitec Powerrail geplaatst
« Gepost op: 05 februari 2005, 19:06:11 »
Afgelopen zaterdag heb ik van Bert een Novitec Powerrail gekocht, vanmiddag heb ik die er "even" ingezet, het begon al goed toen 1 van de pinnetjes dubbel bleek te zitten. Die heb ik dus eerst even recht gebogen:

Het is dus de bedoeling dat de Powerrail aan de bijrijders kant komt te zitten. Daar onder die kap zitten een 5tal stekkers waar de Powerrail aan gekoppeld moet worden:

Zo zien de stekkers er standaard uit, en tevens zat er een apparaatje met een zwart snoer eruit (antenne?). Ik heb echter geen  flauw idee wat dat ding is, dus als iemand mij dat kan vertellen ....

Van zowat iedere stekker moest 1 kabel doorverbonden worden, en na heel wat gepruts zag het er zo uit:

De handleiding was vrij duidelijk, echter het laatste stukje klopte niet. Er stond dat er nog 3 ongebruikte kabels waren, waarvan 1 zwarte die op de massa aangesloten moest worden. Helaas was geen van de kabels zwart, dus gokten we op de grijze. Toen we een proefritje maakten merkten we niet veel, dus toen hebben we een van de andere kabels geprobeerd. Toen kwam de auto zo goed als niet meer vooruit, blijkbaar zaten we in de noodloop :-[ Hierna hebben we de volgende kabel geprobeerd, en toen wilde de auto nieteens meer starten :-[ Dus toch maar weer de ander. EN toen.... sja, toen bleef het injectielampje branden.

Hierna hebben we alles doorgemeten, en alle snelverbindingen vervangen door kroonsteentjes. Tevens hebben we de accu er even afgehad en jawel: het inspuitlampje was uit.... alleen jammer dat toen het code lampje branden bleef. Gelukkig bleek alleen de stekker wat los te zitten, dus die er weer goed in en eindelijk was alles goed.

Het resultaat: Het trekt net even wat lekkerder op, en waar de acceleratie er bij 150 eerst al uit was, gaat ie nu in 1 ruk door tot de 170 (en daarna naar de 180). Echter ben ik nog niet helemaal tevreden, ik heb het vermoeden dat er toch nog iets niet goed is aan de auto (mede door het verbruik van 1:13). Dus volgende week (of de week erop) ga ik de radiateur vervangen, en als de temp dan niet meer boven de 70 uit komt (wat ik verwacht) dan wordt de thermostaat ook nog vervangen. Tevens zit ik eraan te denken even een andere LMM te proberen, Peet had me dit al aangeboden, alleen woont hij helemaal in Almelo.
156 GTA met kooktoestel aan boord

Offline v6tech

Re:Novitec Powerrail geplaatst
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2005, 20:02:52 »
Citaat
Zo zien de stekkers er standaard uit, en tevens zat er een apparaatje met een zwart snoer eruit (antenne?). Ik heb echter geen  flauw idee wat dat ding is, dus als iemand mij dat kan vertellen ....
Ik wel ;D ;D,dat is het bedieningsrelais van de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling.
(achteraf inbouw???)
Greetz,Hans

Offline ConQuestador

• 156 GTA
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2005, 20:04:36 »
Citaat
Ik wel ;D ;D,dat is het bedieningsrelais van de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling.
(achteraf inbouw???)
Greetz,Hans
Die heb ik zelf ingebouwd ..... aan de andere kant. Dat kan 'm dus niet zijn, want toen ik 'm kocht zat er dus GEEN AB op.

Ter info: Op het bakje staat de tekst "CEPT LPD-I"

Offline ConQuestador

• 156 GTA
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2005, 20:08:19 »
Even die tekst door google gehaald, en nu kom ik bij deze site uit:

http://board.carstyling.net/archive/index.php/t-11569.html

Zou er dan toch al standaard een AB ingezeten hebben :-X :-X
If i only knew ::)

bonte

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2005, 20:18:09 »
hehe, grappig  ;D

Offline v6tech

« Reactie #5 Gepost op: 05 februari 2005, 20:37:54 »
Nee,de standaard ontvanger van de afstandsbediening (die in de sleutel zit) zit onder de hoedeplank.
Het relais op jouw foto is echt een CPV-relais met ontvanger,maar ik denk dat ze de zenders weggegooid hebben voordat jij de auto kocht.(Waren kl*te-dingen,niets los van te koop)

davidek

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 05 februari 2005, 22:48:40 »
Ook weer een leuk projectje Sander. Als ik die draden zo weer zie lopen de rillingen mij weer over de rug. Voor mij geen gekloot met draden meer. Alleen bij de bella van Pavla nog, daar moet nog een afstandsbediening voor de deuren inkomen.
Geen idee hoe ik die moet aansluiten :-\.

Offline v6tech

« Reactie #7 Gepost op: 05 februari 2005, 22:59:29 »
Wij hebben setjes van Gemini,die zijn bijna plug and play.
Even je dashbordkastje eruit,stekker ompluggen en het werkt.Alleen voor de knipperlichten moet je dan even twee draden op je alarmlichtschakelaar aansluiten....eenvoudig,echtwaar! ;)

Offline 156dave2.5V6

• AR156 Club
    • Project 156 GTA
« Reactie #8 Gepost op: 05 februari 2005, 23:03:45 »
En die knipperlichten doen het hem he.  ;) ;D

Krijg ondertussen ook een beetje de bibbers als ik die bedrading weer zie. Herkenbaar  ;D
Morgen nog zo een dagje en dan hou ik het voorlopig ook voor gezien.

Dave Schaefers
156 2.5V6 24V (lid nr. 74)
Amsterdam
Club pagina #74
[glow=color,glow width, #characters wide]Project 156 GTA[/glow]

Offline v6tech

« Reactie #9 Gepost op: 05 februari 2005, 23:10:04 »
Ik kan me voorstellen dat je het verbouwen van een complete kabelboom zat bent....
Toch razend knap dat het allemaal gelukt is,hoor!
Maar die twee draden op je alarmlichtschakelaar zijn blauw en blauw-zwart,dat is alles.....

davidek

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 05 februari 2005, 23:45:59 »
Ik heb zo'n setje van Autostyle liggen (al 4 maanden), maar ik heb nog niemand gevonden die het er in wil zetten. :-\ :'( :'(

mvg,

David

Offline Super72

• Life begins at 250 bhp
« Reactie #11 Gepost op: 06 februari 2005, 00:06:05 »
waar de acceleratie er bij 150 eerst al uit was, gaat ie nu in 1 ruk door tot de 170 (en daarna naar de 180).

Fantastische zinnen vind ik dit  ;D
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

davidek

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 06 februari 2005, 00:58:24 »
waar de acceleratie er bij 150 eerst al uit was, gaat ie nu in 1 ruk door tot de 170 (en daarna naar de 180).

Fantastische zinnen vind ik dit  ;D

Ja ja jij gaat harder. Dat weten we nu wel. Maar jij hebt weer ijzeren stangetjes in je auto nodig om hem bij elkaar te houden :P ;) ;D ;D ;D ;D

Offline Niels_TS

• VVVVRRRROOEEMMMM
    • Mijn Bella
« Reactie #13 Gepost op: 06 februari 2005, 01:11:27 »
Wij hebben setjes van Gemini,die zijn bijna plug and play.
Even je dashbordkastje eruit,stekker ompluggen en het werkt.Alleen voor de knipperlichten moet je dan even twee draden op je alarmlichtschakelaar aansluiten....eenvoudig,echtwaar! ;)

hieruit begrijp ik dat jij ergens werkt waar jullie die dingen hebben?
MMM ik heb een 1,9 jtd uit aug 2000 met cv maar zonder ab. En dat zou toch wel fijn zijn als ik dat wel zou hebben.
Wat kost dat als je voor mij zo'n setje zou regelen?

groetjes Niels

davidek

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2005, 01:17:03 »
V6tech werkt bij VanAsselt Alfa dealer in Hilversum, dus dat was een goede aanname ;D

Offline Super72

• Life begins at 250 bhp
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2005, 11:17:56 »
Ja ja jij gaat harder. Dat weten we nu wel.

Heu..., dat was niet zoals ik het bedoelde  :-[
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

davidek

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2005, 11:22:42 »
Ja ja jij gaat harder. Dat weten we nu wel.

Heu..., dat was niet zoals ik het bedoelde  :-[

Ik bedoelde het ook alleen maar plagerig hoor. ;) :D

Offline ROB156

• Lid nr.4
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2005, 11:30:20 »
CQ wat doet een Novitec Powerrail nou precies.
geen pp Alfa 166 3.0 V6 24V Super

Offline fruyt

• Ex-Bestuur
  • *
  • #271 - 1.9 JTD 16v
    • http://www.arcticblue.be/alfa156
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2005, 12:02:51 »
CQ wat doet een Novitec Powerrail nou precies.

de ECU foppen ::)
veni, vidi, velpon
ik kwam, zag en bleef plakken

2012 : '06 nero metallico 1.9 JTD 16v Sportwagon
2003-2012 : '99 grigio chiaro 1.9 JTD Berlina - Zender - Squadra Massimo

bonte

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2005, 12:06:40 »
als ik het zo goed lees, doet ie in Sander zijn geval gewoon NIKS

Offline ROB156

• Lid nr.4
« Reactie #20 Gepost op: 06 februari 2005, 12:19:54 »
Citaat
de ECU foppen

Of CQ foppen???
geen pp Alfa 166 3.0 V6 24V Super

Offline metalmarco

• EX-Lid nr: 465
    • Homepage over m'n ex Bella's
« Reactie #21 Gepost op: 06 februari 2005, 12:19:56 »
He bart, als je het goed leest dan doet ie wel wat. Maar het minimaal. Z'n top ligt nu niet meer op 170 maar op 180  ;)
Mijn Webpagina

Mijn EX Alfa Romeo 156 1.9JTD 8v
Max Chip 135pk en 275nm
En Boost Controler voor 158PK

Fiat Stilo 2.4 20v Abarth Selespeed

bonte

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 06 februari 2005, 12:28:31 »
volgens moet er toch echt wel iets anders zijn Sander... dat is dan nog 180 op d eteller, dus een 174 of zo echte snelheid  ::)

Offline ConQuestador

• 156 GTA
« Reactie #23 Gepost op: 06 februari 2005, 14:16:34 »
Wat de Novitec Powerrail doet:
Ik heb de draden even uitgezocht, en hij heeft een aantal draden die hij aftapt:
-Toerental
-"Signal last", ik neem aan dat hiermee bedoeld wordt iets van de kracht die hij moet leveren, hoever je het gaspedaal ingestampt hebt.
-Brandstof inspuitdruk

En als output heeft ie dan een gewijzigde inspuitdruk. Die hij aanpast met de gegevens die hij heeft.

Wat betreft het foppen: Hij gaat wel degelijk harder, namelijk 185 (na lang aandringen) op de teller. En dankzij mijn banden is de teller 100% gelijk aan de werkelijke snelheid (getest met GPS). Ik denk dat er echter nog wel meer in zit omdat ie zonder dat ding nauwelijks harder dan 160 wil, dus er zit vast nog meer in.

Het enige wat ik nog niet weet is het brandstof verbruik nu. Waarschijnlijk heb ik gister het record verbroken van veel verbruiken met een 1.9. Doordat ik zo'n 15 keer een weg van zo'n 1 a 1,5 km op en neer ben gegaan, en dan steeds voluit (170 aantikken en weer vol op de rem), denk ik dat ik aardig wat diesel verstookt heb. Ook gisteravond kon ik het niet laten om steeds weer even gas te geven (best lekker als je bij 150 een acceleratie voelt als je meer gas geeft..... deed ie anders nooit ;) ).

Offline Chippie

• Johan Klijnstra
    • AJ Inventives
« Reactie #24 Gepost op: 06 februari 2005, 16:54:20 »
Hmmm, ken dat gevoel na mijn Squadra tuning  :P ;D